آمار بی‌سابقۀ تلفات نیروی پلیس امریکا در پنج سال اخیر

صندوق یادبود افسران پلیس ملی در گزارشی دیگر اعلام کرده است شمار تلفات پلیس که در حملات کمین و غافلگیرانه در امریکا جان باخته‌اند، از سال گذشته تاکنون، تا 300 درصد افزایش داشته است.در ماه جولای، بعد از...

آمار بی‌سابقۀ تلفات نیروی پلیس امریکا در پنج سال اخیر

صندوق یادبود افسران پلیس ملی در گزارشی دیگر اعلام کرده است شمار تلفات پلیس که در حملات کمین و غافلگیرانه در امریکا جان باخته‌اند، از سال گذشته تاکنون، تا 300 درصد افزایش داشته است.

در ماه جولای، بعد از تیراندازی مرگبار نیروی پلیس امریکا به دو مرد سیاه‌پوست در دو رویداد جداگانه، پنج افسر پلیس در دالاسِ تگزاس و ده روز بعد، سه افسر پلیس در باتون روگِ لوئیزیانا، براثر اصابت گلوله کشته شدند.

نیروی پلیس ایالت تگزاس با 17 کشته، بیشترین آمار تلفات را در سال جاری میلادی متحمل شده است، درحالی‌که کالیفرنیا با 10 کشته در ردیف دوم قرار دارد.

این در حالی است که به گفتۀ تد میلر، از «بنیاد تحقیق و ارزیابی اقیانوسیه»، شمار افرادی که توسط نیروی پلیس امریکا کشته و یا زخمی می‌شوند، به‌طور قابل‌توجهی بالا رفته است، به‌طوری‌که در هرروز به‌طور میانگین، سه نفر جان داده و 150 تن زخمی و در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند.

بنا به تحقیقات بنیاد میلر، حدوداً 55 هزار و 400 نفر در سال 2012 میلادی توسط نیروی پلیس در امریکا کشته و یا زخمی شده‌اند.

ماه جاری میلادی (دسامبر 2016)، مرگ التون استرلینگ و فیلاندو کاستایل، دو آمریکایی آفریقایی‌تبار که در رویدادهای جداگانه، به ترتیب در ایالت مینه سوتا و لوئیزیانا، به دست نیروی پلیس کشته شدند، بار دیگر اعتراضات و احساسات ضد پلیس را در میان مردم امریکا برانگیخت.

در پی انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ این دو سیاه‌پوست، فعالان جنبش ضد نژادپرستی موسوم به «زندگی سیاهان اهمیت دارد»، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر این کشور برگزار کردند.

منبع: پرس تی وی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها