مشاجره‌ لفظی نتانیاهو و مقام‌های امنیتی بر سر کرانه‌ باختری

پس از آنکه نتانیاهو از اعلام الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی عقب نشست با انتقادات تند مسوولان امنیتی رژیم صهیونیستی و در راس آن‌ها رئیس شاباک و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم مواجه شد.

مشاجره‌ لفظی نتانیاهو و مقام‌های امنیتی بر سر کرانه‌ باختری

روزنامه معاریو اسرائیل از جدال لفظی بی‌سابقه تلفنی میان نتانیاهو و روسای شاخه‌های امنیتی این رژیم پرده برداشت؛ طی این گفت‌وگو بارها صداهای مقام‌ها به خصوص صدای نتانیاهو بالا رفت و مسؤولان امنیتی به ویژه نداف ارگمان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم با عبارت‌های تندی از نتانیاهو انتقاد کردند.

معاریو به نقل از یک منبع سیاسی ارشد نوشت، دلیل این مجادله این است که نتانیاهو کمی پیش از نشست خبری به مسؤولان امنیتی خود اطلاع داد که قصد دارد بیانیه‌ای صادر کرده و در آن اعلام کند در صورت پیروزی‌اش در انتخابات، تل‌آویو حاکمیت ارضی کرانه باختری و غور اردن را بر عهده خواهد داشت. نتانیاهو در آن نشست خبری، این خبر را اعلام کرد؛ مساله‌ای که روسای امنیتی آن را یک دوراهی سیاسی - امنیتی می‌دانند که باید پس از مذاکرات عمیق و بررسی‌ ضررهای آن در کنار فایده‌اش اعلام شود.

مشارکت‌کنندگان در مذاکرات با نتانیاهو سناریوهای ضرر احتمالی اعمال حاکمیت فوری رژیم صهیونیستی بر غور اردن در آستانه انتخابات را بدون حمایت آمریکا بررسی کردند و به نتانیاهو نسبت به وضعیت حساس پادشاه اردن هشدار دادند؛ اقدامی که ممکن است امنیت را بر هم زده و شاید کرسی او را به خطر اندازد و احتمالا توافق صلح میان تل‌آویو و امان را به حالت تعلیق درآورده یا لغو کند.

این روزنامه نوشت، نتانیاهو از تصمیم خود مبنی بر اعلام حاکمیت ارضی رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری منصرف شد و به علت انتقادات تندی که شنید و نیز به دلیل وجود دشواری‌ها در اجرایی کردن چنین اقدامی از سوی دولت انتقالی که از اعتماد مردم برخوردار نیست، تنها به اعلام تمایلش برای الحاق غور اردن اکتفا کرد.

معاریو در ادامه نوشت، آنچه که میان نتانیاهو و رئیس ستاد کل ارتش، رئیس شاباک و مسؤولان ارشد دیگر مانند رئیس هیئت امنیت ملی رخ داد، نقل محافل دستگاه امنیتی شده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها