نشنال مدعی شد؛

ایران در پی هرج و مرج در کاخ امیر قطر! /ساده لوحی خطرناک شیخ تمیم به نفع ایران

در حقیقت امیر قطر مدتی است که در حال ارسال پیام بی‌طرفی، یعنی باقی ماندن در جناح اعراب و ایران است.

ایران در پی هرج و مرج در کاخ امیر قطر! /ساده لوحی خطرناک شیخ تمیم به نفع ایران

روزنامه اماراتی نشنال در سرمقاله خود با عنوان «قطر باید بین ایران و کشور‌های عرب خلیج فارس یکی را انتخاب کند» نوشته است: سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چند روز گذشته را با آزردگی از قطر بابت گزارش‌هایی مبنی بر اظهارت امیر این کشور در قبال ایران گذراندند و حتی متوجه شدند «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با « حسن روحانی » رئیس جمهور ایران در رویدادی که به طور گسترده‌ انعکاس یافت، تماس تلفنی گرفت.

این روزنامه با طرح سئوال‌هایی مبنی بر نوع پیام‌های رد و بدل شده و سیاست‌های اتخاذ شده در این مکالمه تلفنی نوشت: در حقیقت امیر قطر مدتی است که در حال ارسال پیام بی‌طرفی، یعنی باقی ماندن در جناح اعراب و ایران است.

روزنامه نشنال نوشته است: پذیرش تماس تلفنی با روحانی قطر را بیش از پیش در آن سو جلوه می‌دهد. این امر یا نشانگر بی‌میلی‌ای تکان‌دهنده برای درک همسایگان خلیج [فارس] قطر است یا یک ساده لوحی خطرناک که اجازه داده است شیخ تمیم برای مقاصد تبلیغاتی ایران مورد استفاده قرار گیرد.

روزنامه یادشده با ادعای بهره‌برداری ایران از وجود اختلاف و عدم اتحاد بین کشورهای عرب همسایه، خطاب به امیر قطر نوشت: نقش ایران در بحرین و سلطه بر خلیج فارس را در نظر بگیرید و از خود سئوال کنید آیا توسعه طلبی‌های ایران در مرزهای قطر متوقف می‌شود؟ آیا فکر می‌کنید که قطر به تنهایی در میان کشورهای خلیج [فارس] می تواند ولع قدرت ایران را فرونشاند؟

نشنال در خاتمه مدعی شد: آیا محتمل نیست که ایران با فرصت بدست آورده در بی‌ثبات سازی منطقه، حتی در پی هرج و مرج در کاخ امیر قطر در دوحه باشد؟

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها