حسن روحانی در این 8 استان رای اول را نداشت / مقایسه آرای استانی رئیس‌جمهور منتخب با 4 سال پیش

جزئیات آمار مربوط به آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 96 به تفکیک استانها در حالی منتشر شده که این آمار حاکی از آن است که از 31 استان کشور، حسن روحانی در هشت استان نتوانسته حائز اکثریت آرا شود.

حسن روحانی در این 8 استان رای اول را نداشت / مقایسه آرای استانی رئیس‌جمهور منتخب با 4 سال پیش

به گزارش خبر فوری ، با وجود آنکه روحانی در مجموع با 57درصد آرا موفق شده به عنوان رئیس‌جمهور منتخب به پیروزی برسد، اما در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، همدان، مرکزی، سمنان، قم و زنجان، او موفق به کسب اکثریت آرا نشده و بازی انتخابات را به رقیبش یعنی سید ابراهیم رئیسی واگذار کرده است.

نکته جالب توجه در این آمار آن است که روحانی در سال 92 در همه این هشت استان توانسته بود به‌عنوان نامزد اول، اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد.

در سال 92 روحانی در چهار استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین و خوزستان نتوانسته بود به‌عنوان نامزد اول معرفی شود. به جز در قزوین که محمدباقر قالیباف در آن سال اول شده بود، در سه استان دیگر، روحانی بازی را به محسن رضایی واگذار کرده بود.

حالا پس از چهار سال، روحانی توانسته نظر مثبت اکثریت همه آن چهار استانی که چهار سال قبل اکثریتشان به او رای نداده بودند را جلب کند اما به‌جای آنها، او در هشت استان دیگر نتوانسته به‌عنوان نامزد اول به پیروزی برسد.

شکست روحانی از رئیسی در استانی که زادگاه اوست، یکی از مهمترین نکات در اعلام آرای تفکیکی استانها در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه است.

به نظر می رسد که دولت دوازدهم باید بر روی مطالبات هشت استانی که برخلاف چهار سال قبل رای اکثریت آنها به روحانی نبوده، بیشتر کار کنند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دانا
    0

    افلاطون: اگر در سیاست مشارکت نکنید! آدمهای ضعیف بر شما پیروز میوند.

  • ali
    0

    اگر مناظره زنده پخش نمیشد اکثر مردم از نقاط ضعف رئیسی مطلع نمیشدند و رای میدادند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها