مدرک تحصیلی رئیس جمهور زیر ذره بین رقبا / تلاش اصولگرایان برای شبیه سازی روحانی با کردان

همزمان با اوج گرفتن رقابت های ریاست جمهوری دوازدهم، رقبای حسن روحانی با وسواس بیشتری به مدرک تحصیلی رئیس جمهور نظر می کنند.

مدرک تحصیلی رئیس جمهور زیر ذره بین رقبا / تلاش اصولگرایان برای شبیه سازی روحانی با کردان

به گزارش خبر فوری ، دیروز کیوان ابراهیمی دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه «آیوا»ی آمریکا در نشست بررسی گزارش ملی گروه حقیقت‌یاب دانشجویان داخل و خارج ایران در ارتباط با رساله حسن روحانی مدعی شد: سرقت علمی حسن روحانی در تز دکترای وی ثابت شده است. آنطور که سایت الف خبر داده، در بعضی از پاراگراف‌های رساله دکتری وی بطور کامل یک پاراگراف 10 خطی کپی پیست شده و تنها چند کلمه تغییر یافته است.

پیش از این برخی سایت های خبری نوشته بودند که «پایگاه انگلیسی تلگراف در گزارشی که در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده، با اشاره به بررسی کارشناسان دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند که آقای روحانی مدرک دکترای خود را از آن گرفته، نوشته است: حسن روحانی بخش‌هایی از رساله دکتری خود را از روی کتاب محمدهاشم کمالی، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی سرقت کرده است.»

به دنبال این حرف و حدیث ها، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید از دادستان کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس، وزیر علوم و رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواست تا با تعیین کمیته ویژه علمی اصالت علمی رساله «روحانی» را به صورت دقیق بررسی و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برسانند.

گفتنی است؛ هواداران رئیس جمهور، طرح موضوع سرقت علمی در تز دکتری حسن روحانی را سیاسی ارزیابی کرده و مدعی هستند که رقبای روحانی در آستانه انتخابات می خواهند بر محبوبیت رئیس جمهور تاثیر منفی بگذارند.

پیش از این طرح موضوع مدرک تحصیلی علی کردان وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد ، موضوع مدرک تحصیلی سیاستمداران در ایران را به یک موضوع جنجالی در داخل و خارج کشور تبدیل کرد. به همین دلیل می توان تمرکز ویژه کمپین های تبلیغاتی رقیب روحانی بر مدرک دکتری او را تلاشی برای کردانیزه کردن روحانی در آستانه مناظره سوم توصیف کرد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد احمدی
    0

    بالاخره در همه چیز از غرب الگو برداری میکنیم . بابا پدرتان خوب مادرتان خوب بیایید طرح ها و برنامه هایتان را برای چهار سال بعد بیان کنید . مدرک دکترای روحانی هرچه هست برای ما اب و نان نمیشود و با این چیز ها نمیتوانیم انتخاب کنیم . خدا خیرتان بدهد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بابا خدا پدرتان رابیامرزد حالا بعد از ۷ سال ریاست جمهوری مدرک تحصیلی ایشان را نشانه رفته ای مردم را سرکار نگذارید هرچه بوده تمام شده فکر آیند باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها