اعتراف به قتل یک رئیس جمهور + فیلم

اعتراف به قتل یک رئیس جمهور + فیلم

رسانه های جهان ویدئوی گفت و گوی رودروی رئیس جمهوری جنجالی فیلیپین با خبرنگاران را منتشر کردند که در آن «رودریگو دوترته» به صراحت و با تاکید اعلام می کند که شخصاً 3 نفر را در تعقیب و گریز خیابانی علیه باند مواد مخدر کشته است. او در پاسخ به سوالات خبرنگار بی بی سی نیوز، می گوید نمی دانم چند تا گلوله من در بدن آنها فرورفت اما سه نفر از آنها را شخصا کشتم.

سخنگوی دولت فیلیپین بعد از انتشار این خبر و بازتابهای منفی آن در بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرد که آقای دوترته در دوره شهرداریش شخصا اقدام به قتل کرده باشد. رسانه های اروپا و امریکا از جمله بی بی سی فیلم این مصاحبه جنجالی را در معرض دید خبرنگاران قرار دادند.

گفت و گوی خبرنگار و رئیس جمهور فیلپین نکات جالب‌تری هم دارد. دوترته می گوید که نمی تواند مقابل قاچاق که 4 میلیون نفر را گرفتار کرده است، ساکت بماند و همچنان بر عقیده اش در از بین بردن قاچاقچیان پامی فشارد. خبرنگار می پرسد که آیا خود شما هم اعتیاد داری که او انکار می کند و می گوید برخی از دوستانش را که مواد مصرف می کند سراغ دارد.

خبرنگاران بعد از آن سراع رئیس جمهور رفتند که دوترته دوشنبه شب در جمع گروهی از بازرگانان در کاخ ریاست جمهوری گفت زمانی که شهردار داوائو، از شهرهای جنوبی فیلیپین بوده شخصا بدنبال تبهکاران می رفته و آنها را می کشته است.

او گفت: «در داوائو شخصا این کار را می کردم تا به ماموران نشان دهم که اگر من می توانم چرا آنها نتوانند. در داوائو با موتور سیکلت، موتور سیکلتی بزرگ، در خیابان های شهر گشت می زدم و حقیقتا دنبال دردسر و رویارویی بودم تا بکشم.»

رئیس جمهوری فیلیپین از حامیان در پیش گرفتن اقدامات بسیار سختگیرانه و بی رحمانه علیه مجرمان، تبهکاران، قاچاقچیان، معتادان و فروشندگان مواد مخدر است.

برخی گزارش ها حاکی است با آغاز ریاست جمهوری آقای دوترته بیش از ۲ هزار نفر در عملیات ضد قاچاق مواد مخدر به دست ماموران پلیس کشته شده اند. گفته می شود بیش از ۳ هزار نفر نیز در شرایطی نامعلوم کشته شده اند.

منبع: ایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها