گزارش شبکه الميادين؛

انهدام پهپاد آمریکا در مکان جنايت آمريکا عليه ايرباس ايران

گزارشگر المیادین گفت این هم مشیت الهی است که آبروی آمریکا جایی بریزد که سه دهه پیش هواپیمای مسافری پرواز 655 ایران را سرنگون کرد.

انهدام پهپاد آمریکا در مکان جنايت آمريکا عليه ايرباس ايران

به گزارش خبر فوری و به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، هواپیمای بدون سرنشین آمریکا درست جایی سرنگون شد که آمریکا سه دهه پیش, هواپیمای مسافری ایران را سرنگون کرد.
اتفاق قابل تامل در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی این است که این پهپاد جایی سرنگون شد که آمریکا سال 1988 هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد. این هواپیمای مسافربری حامل 290 مسافر بود. این در حالی است که آمریکا تا امروز به اقدام نظامیان این کشور در سرنگون کردن این هواپیمای مسافربری اعتراف و حتی بابت آن عذرخواهی هم نکرده است هرچند مجامع بین المللی این اقدام آمریکا را محکوم و آن را جنایتی بشری دانستند.
گزارشگر المیادین گفت این هم مشیت الهی است که آبروی آمریکا جایی بریزد که سه دهه پیش هواپیمای مسافری پرواز 655 ایران را سرنگون کرد. این هواپیما 290 مسافر داشت که 60 کودک از جمله مسافران آن بودند. آمریکا این هواپیمای مسافربری را در منطقه کوه مبارک در جنوب غرب ایران سرنگون کرد. تهران هم اکنون یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را به علت نقض حریم هوایی ایران, درست در همان منطقه سرنگون کرده است هرچند هیچ قربانی برجای نگذاشته است. البته تهران این توانایی را داشت که انتقام بگیرد و یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی را با 35 سرنشین سرنگون کند؛ هواپیمایی که هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک آمریکایی را همراهی می کرد, اما این کار را نکرد.
این در حالی است که داغ خانواده های قربانیان پرواز 655 ایران که از بندر عباس به سمت دبی در پرواز بود, همچنان تازه است و آنان آن روز فاجعه بار را همچنان به یاد دارند.
دولت رونالد ریگان آن زمان تلاش کرد دستان خود را از این ننگ بشوید. وی ادعا کرد ناوگان دریایی آمریکا در راستای تدابیر دفاعی این هواپیما را سرنگون کرده است. ریگان آن زمان به جای آنکه فرمانده نظامی خود را که دستور سرنگونی هواپیما را داده بود, مواخذه کند, به او مدال شجاعت داد. تهران با این حال ساکت ننشست و از طریق مجامع بین المللی این اقدام آمریکا را پیگیری و واشنگتن را به پرداخت غرامت وادار کرد هرچند واشنگتن هیچگاه به طور رسمی عذرخواهی نکرد.
هم اکنون شاید اقدام ایران در سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا, تا حدی انتقام قربانیان پرواز 655 را گرفته باشد هرچند آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز می تواند آبستن حوادث بزرگ تری باشد و چه بسا آمریکاییها مجبور شوند غرامت بسیار بیشتری بپردازند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها