رئیس دفتر مقام معظم رهبری: زمین‌هایی که در زمان پهلوی مصادره شد به مردم بازمی‌گردد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام فرمودند آنچه طاغوت از اموال جمع‌آوری کرده باید به صاحبان آن برگردد، گفت: رهبری دستور دادند بنیاد اسناد این املاک را تهیه کند و به همان‌هایی که در دست آن‌ها هست بدهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: زمین‌هایی که در زمان پهلوی مصادره شد به مردم بازمی‌گردد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام فرمودند آنچه طاغوت از اموال جمع‌آوری کرده باید به صاحبان آن برگردد، گفت: رهبری دستور دادند بنیاد اسناد این املاک را تهیه کند و به همان‌هایی که در دست آن‌ها هست بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی امروز در مراسم اهدای هشتاد هزارمین سند املاک علوی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام دهم بیان کرد: از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آثار ماندگار و همیشه جاوید این امام بزرگوار زیارت جامعه کبیره است که شناسنامه اهل بیت(ع) است که باید این پیوند با این زیارت‌نامه داشته باشیم.

وی با اشاره به حلول ماه رجب گفت: ماه رجب ماه دعا و استغفار است و ایام، ساعات و روز و شبش فرصتی گرانبها محسوب می‌شود.

به نوشته فارس، رئیس دفتر مقام معظم رهبری به ورود به دوره دوم انقلاب اسلامی و چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: چهل سال پرماجرا، پرحادثه و پر توطئه علیه نظام نظیر کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، غائله کردستان و امثال آنها را گذراندیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم پایدار ماندند، همین مردم ایلام در جنگ تحمیلی سختی‌های زیادی تحمل کردند و اولین سفر استانی مقام معظم رهبری هم به ایلام بود که استقبال باشکوهی نظیر دیگر سفرهای استانی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایشان انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: پهلوی ۴۵۰ هزار پرسنل ارتش، ۶۰ هزار پرسنل ژاندارمری و ۵۵۰۰ پرسنل ساواک داشت، اما از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دریده شد که رهبری این نهضت از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عوامل شکست دادن پهلوی بود. امام(ره) شخصیتی بود که یک نقطه ضعف در زندگی نداشت و پاک زیست، ضمن آن‌که حمایت ملت و مردم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امام عامل دیگر سقوط پهلوی بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: رضاخان فاسد در قضایای بنیاد پهلوی خیانت‌های زیادی به مردم کرد، املاک را به زور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم می‌گرفتند، سیر هم نمی‌شدند. فساد دربار زیاد بود، شاه، خانوادهاش و اطرافیانش همگی به فساد شدید آلوده بودند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طاغوت جشن ۲۵۰۰ ساله را راه انداخت که فقط هزینه پذیرایی آن جشن ۳۰ میلیون دلار می‌شد. غذا از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رستورانی در پاریس به همراه گارسون با هواپیما به شیراز می‌آوردند؛ جشن هنر شیراز افتضاح بزرگ شاه بود. در ماه مبارک رمضان مقابل مردم روزه‌دار شیراز در خیابان زند زن و مرد خارجی را به هم آمیختند تا مثلاً طریقه تقرب جنسی را به مردم بیاموزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی بیان کرد: اما اتحاد مردم و همراهی آن‌ها با امام شاه را شکست داد. روز ۱۹ بهمن همافران که پرسنل شجاع نیروی هوایی بودند، در مدرسه رفاه به خدمت امام رسیدند و با رهبر بیعت کردند که آن زمان کمر نظام طاغوت شکست و منجر به پیروزی انقلاب شد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: مقام معظم رهبری فرمودند امام نظام پوسیده شاهنشاهی را برانداخت و حکومت اسلامی را راه انداخت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اوایل پیروزی انقلاب امام(ره) فرمودند آنچه طاغوت از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اموال جمع‌آوری کرده است باید به صاحبان آن برگردد و صرف مستضعفان شود که بعدا بنیاد علوی تشکیل شد. آنهایی که در این املاک مستقر بودند هیچ سندی نداشتند، چند ده مورد نامه از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی متصرفان این املاک به دفتر رهبری آمد که رهبری فرمودند؛ بنیاد اسناد این املاک را تهیه کند و به همان‌هایی که در دست آن‌ها هست بدهد. در همین راستا بنیاد مستضعفان هیأتی برای شناسایی مالکان اراضی تشکیل داد، اسناد تهیه شد و ثبت اسناد هم همکاری کرد تا این مهم انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تاکنون ۷۷ هزار سند در این حوزه به دست مردم رسیده است و امروز ۳۰۰۰ سند دیگر هم اهدا می‌شود که اغلب بلاعوض است.

وی توصیه‌ای هم به اهل سنت و شیعیان داشت و گفت: برادران اهل سنت و علمای اهل شیعه بدانند که هر حلقومی که صدای اختلاف از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن صادر شود، حلقوم شیطان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آمریکا غلط می‌کند به اینجا حمله کند، صدها سال است که سنی و شیعه با هم زندگی کرده‌اند، با هم مراوده داشتند، همسایه دیوار به دیوار بودند. اما حالا احمقی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن طرف بلند می‌شود و چیزی می‌گوید و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن تکفیری، داعشی و طالبانی درمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: نباید اجازه داد کسی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اختلاف صحبت کند و این اتحاد شیعه و سنی نعمتی بزرگ است.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • احمد عابدی
    0

    سلام. در موضوع اصلاحات ارضی زمان پهلوی دوم ، مقدار زیادی زمینهای کشاورزی مرحوم پدرم که کشت دیم و در جنوب استان فارس بود را از پدرم گرفتند و به سایر اهل محل دادند. پدرم به اعتراض ،هیچگاه پول بهای این زمینها را نگرفت و هرچه هم برای بازپس گیری زمینهایش تلاش کرد ، بی نتیجه بود. شایان توجه است که مرحوم پدرم متولد و زاده روستای محل زمینها بود(روستای بختیارویه از توابع بنارویه در مسیر لار به جهرم)، اما در هنگام اصلاحات ارضی به علت خشکسالی های متوالی متعدد ، به ناچار در تلاش برای روزی حلال به استخدام شرکت نفت در آمده و در مناطق جنوب خوزستان شاغل بود. و به علت عدم سکونت در روستای زادگاه خود( بختیارویه)، مالک محسوب و زمینهایی را که با دسترنج کارگری در گرمای خوزستان خریده بود و سند دستنوشته معتمدین محل را داشت، از دست داد.

  • علی اصغر افتجاری
    0

    از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ممنون و متشکر م خداوند عمر طولانی به حضرت آقا عنایت فرمایید از رئیس دفتر آقا هم تشکر دارم روستایی بنام های شرفدار کلا علیا ، سفلی و تپه سر در ۵ کیلومتری اتوبان ساری به قائمشهردر استان مازندران وجود دارد که سالیان دراز رژیم طاغوت از کشاورزان بهره مالکانه در یافت میکرد در صورتی زمین ها آبادشده ی کشاورزان بوده است چهل سال از عمر با عزت این انقلاب میگذرد ولی هنوز بنیاد علوی سند را به کشاورزان انتقال هداد از حضرت آقا خاضعانه ،خاشعانه تقاضا مینماییم عنایت فرمایند به صاحبان این روستا هم ، که صاحبان اصلی زمین های کشاورزی هستند سند از طریق بنیاد علوی داده شود

  • انصاری
    0

    سلام .. این خبر نشانه ظلم واقعی به مردم است .. افرادی که تا حالا از این املاک استفاده کرده اند افرادی هستند که در نظام برو بیایی دارند که توانستند به این املاک دسترسی داشته باشند و انها را تصرف کنند . حالا اقا گفته که اینها که 40 سال است از این ملک ها مجانی استفاده کردند خوب براشون سند بزنید که راحت باشند .. این ها یعنی مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با با خوب بخور بخوره چرا یکی از این ملکها را به ما نمیدین . نمی شد بگین اینها که 40 سال از این ملکها استفاده کردن برن برای 40 سال دیگه بدین به یک سری دیگه .. خوبه برای خودتون میبرین و میدوزین .

  • رضا معینی
    0

    سلام خیلی خوبه که این زمین ها رو که پهلوی غصب کرده بود بالاخره به صاحبانش برمیگرده اما من ازین خوشحال تر میشم زمین هایی رو که حدود بیست سی سال شده که از ما بدون هیچ سند و مدرکی غصب شده به ما برگرده و از مستأجری و قسط و قرض و... خلاص بشیم زمین های حوالی اراک ولی آباد من شخصاً از رهبری و چند تا رییس جمهور نامه دارم منتهی متأسفانه اصلا خبری نیست از برگشت زمین

  • رییسی
    0

    آنهایی که در جمهوری اسلامی مصادره کردند چی

  • سید حبیب الله سجاد ی
    0

    با سلام خدمت شما دوستان گرامی ما ملکی در یکی از شهر های اصفهان داریم و سند ندار مراجعه کردیم به اداره ای ثبت اسناد گفتند که این املاک زیر نظر بیت رهبری قرار دارد تقریبا 40سالی است که دارن سکونت داریم لطفا ما را راهنمایی کنید که چیکار باید بکنیم با تشکر ،

  • ملت خواه
    0

    آقای گلپایگانی گفتند که اسنادی به صاحبانشان بر میگردد. ولی می ترسیم به غارتگران بیت المال و نور چشمیها ور دولتمردان بی چشم و رو برنگردد امید است اسامی آنها اعلام گردد

  • بهزاد خسروپناه
    0

    با سلام نظر به اينكه مرحوم پدر اينجانبان زمين هاي كشاورزي خود را با عقد إسلامي در اختيار كشاورز قرار داده بود متاسفانه هييت هفت نفره زمين را بدون رضايت مرحوم پدرمان به كشاورزان منتقل نموده و ديوان عدالت اداري هم رأي به عودت زمين داده بود و هييت از رأي ديوان استنكاف و نهايتا هيت سه نفره رأي به نفع پدر اينجانبان نداد و نظر به اينكه اينجانبان ورثه قانوني و شرعي ملك موضوعي كه در كرمانشاه هستيم خواهان عودت زمين و يا پرداخت قيمت زمين بر أساس نرخ امروز به علاوه ضرر و زيان چهل ساله هستيم و اينجانبان برادر و خواهر جهت گذران زندگي نياز مبرم به ملك موروثي خود داريم لذا خواهشمند است راهنمايي لازم جهت پيگيري موضوع بفرماييد با تشكر بهزاد خسروپناه

  • م
    0

    منابع طبیعی زمینهای مردم نگیره مازمینهای پهلوی نمیخوایم

  • ح. ازادی
    0

    با سلام و تحیات بیکران. بنده از شهرستان مَنوجان که یکی از شهر های جنوبی استان کرمان هست این متن را ارسال میکنم. امیدوارم که اگه ترتیب اثری داده نمی شود،حداقل خوانده شود، وقتی خبر بالا را خواندم کور سوی امیدی برایم پیدا شد. امیدوارم این رویه ادامه پیدا کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند داد مظلوم را از ظالم بستاند. در منوجان قبل از انقلاب ۱۳۵۷هم مثل بسیاری نقاط ایران عوامل و دست نشاندگان رژیم پهلوی صاحب کروفری بودند و به واسطه این وابستگی و سرسپردگی که به نظام منحوس پهلوی داشتند. بسیاری از امکانات موجود را به نفع خو و دارودسته و اقوام و فامیلشان مصادره کرده ونهایت بهره رابرده اند و می برند. از جمله در تملک گرفتن حدود هزار هکتار از بهترین زمین های زراعتی و مرغوب که این ادعای تملک همچنان ادامه دارد و باوجود گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دست این ظالمان از دامان مردم بیچاره کوتاه نشده. و از آنجا که این املاک در زمان رژیم قبل ثبت شده و با نام همین اشخاص دارای پلاک ثبتی است بنابراین افرادی که الان ساکن در این زمین ها شده اند بدلیل عدم رضایت صاحبان پلاک که همان غاصبان دیروز هستند نمی توانند سند مالکیتی را دریافت کنند با این توضیح عاجزانه درخواست میشود .در راستای کوتاه کردن دست ایادی ظلم نسبت به رفع این مشکل اهالی شهرستان منوجان بویژه محله توحید آباد مرکزی که آهالی ساکن در آنجا فاقد هرگونه سند مالکیت می باشند تمهیدات لازم و دستورات مقتضی را بعمل آورید.آیا سزاوار است در حکومت اسلامی یک نفر از ایادی حکومت ظالم سابق و بویژه وراث وی بتواند صاحب بیش از هزارهکتار زمین شوند ولی شخصی دیگر از اهالی همین شهرستان و مخله که نیم قرن در اینجا ساکن هست،حق تملک ۱۰۰ متر زمین را نداشته باش و نتواند سند مالکیت بگیرد!!!؟؟.؟؟ تقدیم احترام و تشکر فراوان. یک شهروند منوجانی نگران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها