هدف استکبار جهانی حذف محور مقاومت در منطقه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است.

هدف استکبار جهانی حذف محور مقاومت در منطقه است

حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن می خواهد از گسترش روحیه مقاومت در برابر زورگویان جلوگیری کند امام آنها تاکنون نتوانسته اند به این خواسته خود برسند و بعداز این هم به خواسته خود نخواهند رسید.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید موانع ساختاری موجود در نظام بین ‌الملل تبیین شود، ادامه داد: باید در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرایط قبل از انقلاب با شرایط فعلی مطرح شود و همچنین دستاوردهای انقلاب در مقایسه با کشورهای غربی را بررسی کرده و آنها را با کشورهای غربی منطقه بررسی کرد.

دشمن از قدرت ایران اسلامی هراس دارد

وی همچنین با بیان اینکه ماه آینده نشست ضد ایرانی توسط کشور لهستان در ورشو برگزار می شود، گفت: این نشست با عنوان صلح و ثبات در خاورمیانه برگزار می شود ولی از همان ابتدا با مخالفت بسیاری توسط برخی کشورها از جمله روسیه و اروپا روبه ‌رو شد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها اعلام کردند که در این نشست شرکت نخواهند کرد، گفت: نشست قبل از برگزاری با شکست روبه‌ رو شده است، حتی سفیر روسیه نیز تلاش آمریکا برای ائتلاف ضد ایرانی را از طریق برگزاری چنین نشست را یک اقدام ضد ایرانی عنوان کرده است.

هدف استکبار جهانی حذف محور مقاومت در منطقه است

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن از قدرت ایران اسلامی هراس دارد، گفت: یکی از دیپلمات ‌های آمریکا اعلام کرده است که در این نشست بر ضرورت اقدام علیه برنامه موشکی و ادعاهای آمریکا و صهیونیست در خصوص حزب‌الله از داخل خاک لبنان و اراضی شمالی فلسطین و اقدامات تحریک‌آمیز غیرقابل قبول از سوی ایران و سوریه و شلیک موشک به سوی صهیونیست‌ها نیز صحبت ‌هایی خواهد شد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود

وی سپس با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تبیین شود، گفت: ایران از ابتدای انقلاب اسلامی از نظر علمی، نظامی دارای رتبه‌ های عالی بوده و این به مدد تکیه بر استعداد و ظرفیت‌های درونی است که جوانان محور اصلی این حرکت هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران اسلامی همچنین تولید کننده تانک در خاورمیانه، تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادار گریز و سومین تولید کننده دکل انتقال برق در دنیا است، گفت: نباید به وضعیت کنونی قانع باشیم بلکه این پیشرفت‌ها باید ادامه پیدا کند.

هدف استکبار جهانی حذف محور مقاومت در منطقه است

وی با اشاره به اینکه ایران ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در جهان، دومین کشور تولید کننده پهباد رادار گریز در جهان، دارنده بزرگترین حوضچه تعمیر و نگهداری و ساخت کشتی در خاورمیانه و یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک در دنیا است، افزود: ایران اسلامی یکی از کشورهای تولید کننده لباس‌های فضانوردی و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضاست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ارتقای جایگاه ایران در سطح دنیا، امیدافزایی در جهان اسلام، رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی بوده است، گفت: استقلال و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

آل‌ هاشم نهم بهمن سالگرد سردار حسن باقری را یادآور شد و ابراز داشت: او از جمله شهدای بزرگ دوره دفاع مقدس و از جمله افتخارات آذربایجان است.

وی به فرا رسیدن روز جهانی کمک به جذامیان اشاره و با گرامی داشت یاد و خاطره دکتر مبین، از افرادی که در نگهداری بیماران زحمت می‌کشند قدردانی کرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها