تجلیل ازپرستاران مدافع حرم/جلالی: پرستاران مومن وانقلابی کم داریم

رئیس دانشگاه بقیه الله (عج) گفت: متاسفانه امروز در جامعه پرستاران مومن و انقلابی کم داریم.

تجلیل ازپرستاران مدافع حرم/جلالی: پرستاران مومن وانقلابی کم داریم

علیرضا جلالی رئیس دانشگاه بقیه الله اعظم(عج) در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه که صبح امروز(چهارشنبه) در مرکز همایش‌های صدرا بیمارستان بقیه‌الله برگزار شد، ضمن تقدیر از پرستاران گفت: امروز رشته‌های پیرامون پزشکی بسیار شریف هستند، باید خدا را شاکر باشیم که در این فضا به چنین شغلی مشغول شویم، شغل ما ارتباط مستقیم با بیمار و مشکلات مردم دارد، امروز معدود مشاغلی است که به معنای مادی شغل نیست چراکه تسکین آلام بیماران با هزینه جبران شدنی نیست.

وی افزود: پرستاری یکی از حلقه‌های اصلی رفع بیماری مردم و شفای آنهاست و از آنجایی که ۲۴ ساعته است از اهمیت بالایی برخوردار است، من بسیار دیده‌ام که پرستاران گاهی حتی بر سر بالین بیمار خود اشک هم می‌ریزند. امروز ما باید شاکر باشیم که باعث تسکین درد مردم می‌شویم، البته ما در این گروه خادم هستیم، زیرا در مجموعه ما کسانی برای درمان می‌آیند که جز بهترین‌ها هستند، بسیجی و پاسدار و کسانی هستند که تمام وجود و هستی خود را در راه میهن عرضه داشته‌اند.

رئیس دانشگاه بقیه الله(عج) گفت: امروز نامِ کار ما و شما عبادت است. مرحوم علامه گفتند که ۷۰ سال عبادت خود را با یک شب پرستاری عوض می‌کنم؛ ما امروز در حال عبادتیم، امروز اگر بخواهیم عبادتمان مقبول درگاه حق تعالی باشد، باید اولا نیت خود را خالص و صادق کنیم و البته نیاز نیست که به زبان بگوییم، دوم این است که باید سعی کنیم در رشته خود حرفه‌ای باشیم و تمام توانایی حرفه‌ خود را داشته باشیم و کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: حال امروز اگر ما بخواهیم، همکارانمان به مردم احترام بگذارند باید خود بیاموزیم که به همکاران خود احترام بگذاریم، ما امروز جز یک خانواده هستیم، متاسفانه امثال شما پرستاران با این مدل فکری، مومن و انقلابی در جامعه کم است.

به گزارش مهر، در این مراسم از ۱۲۷ پرستار برتر ۴ مرکز دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و برخی پرستاران مدافع حرم تجلیل شد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها