بمب بزرگی که کاظم صدیقی منفجر کرد/ ای کاش او خود نزد محکمه می رفت و طلب بررسی ادعاها را می‌کرد

با وجود آنکه چند هفته از افشای زمین خواری منتسب به حوزه علمیه ازگل و عذرخواهی کاظم صدیقی می‌گذرد اما هنوز واکنش‌ها به آن ادامه دارد.

بمب بزرگی که کاظم صدیقی منفجر کرد/ ای کاش او خود نزد محکمه می رفت و طلب بررسی ادعاها را می‌کرد

با گذشت چند هفته از طرح ادعاهایی علیه کاظم صدیقی درباره دراختیار گرفتن زمین حوزه علمیه ازگل در شمال تهران، اما همچنان درباره این ادعا توضیح قطعی، کافی، کامل و قانع کننده منتشر نشده است.

نه شخص صدیقی چنین کرده و به انبوه سوالات پاسخ داده و نه سازمان های رسمی و مسوول، وارد ماجرا شده اند. صدیقی و حوزه علمیه تحت مدیریتش به عنوان دو مظنون این ادعاها نیز هربار لب به سخن گشوده اند و بیانیه ای داده اند بر حجم ابهامات و تناقضات افزوده اند و سوالات را بیشتر و ادعاها علیه خود را تقویت کرده اند.

از زمانی که صدیقی در نخستین واکنش گفت امضایش را جعل کرده اند تا زمین گران قیمت را به نامش کنند و فضای توییتر و شبکه های اجتماعی را از تعجب و شگفتی، منفجر کرد تا وقتی که منتقدان را به راه انداختن "الم شنگه" و "شرارت" متهم کرد چیزی جز شک و تردید نیافرید. شک و تردیدهایی که به کفه ادعاها و اتهامات اضافه کرد تا سنگین و سنگین تر شوند.

1

حوزه علمیه ازگل چند بیانیه داد و صدیقی هم آخرین بار قبول کرد غفلت کرده و از همه جز مردم عذرخواهی کرد اما نه ابهامی رفع کردند نه سوالی از انبوه سوالات پاسخ داده شد و نه شفافیتی رقم خورد تا فقط ابهامات، بزرگ و بزرگتر شوند و ادعاها و اتهامات نزد افکار عمومی، بی پاسخ بمانند.

ای کاش صدیقی همانگونه که در مصاحبه یکطرفه با صداوسیما گلایه کرده بود خود نزد محکمه می رفت و طلب می کرد درباره ادعاها بررسی کنند.

ای کاش توضیحات شفاف، کامل و قانع کننده می داد تا پرونده این ابهام بسته شود اما او هیچ کدام را انتخاب نکرد. او ابهام را انتخاب کرد. ابهام باقی ماند و روز به روز بزرگ و بزرگ تر شد تا مردم در ذهن و فکر خود، جوابی برای سوالات و ادعاها بیابند. جواب هایی متمایل به ابهام... ابهامی نزدیک به ادعاها.

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام کاظم صدیقی کیست؟

اینکه در آینده چه می شود اینکه واقعیت ماجرا چه بوده نمی دانم اما این را می دانم که صدیقی، ابهام را انتخاب کرد و این یعنی تایید ادعاها نزد افکارعمومی. این یعنی پیروزی ادعا کننده در برابر صدیقی در میدان افکار عمومی. و این انتخاب خود خود کاظم صدیقی بود.

2

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    بد بین کردن مردم نسبت ب دین مذهب و روحانیون تأثیرات اختلاس چای دبش و باغ ازگل است جالب تر از این دو بی خیالی قوه قضائیه و بسته شدن چشم و گوش قوه قضائیه نسبت ب این دو بی‌شرمانه عبور کرده!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همه مسوولان کشور مصنوعیت قضایی دارن هر عملی انجام بدن از هفت دولت ازادن محاکمه شان به صلاح کشور نیست

  • م.ر
    0

    آقای اژه ای هنوز بازرسی و سر کشی به مساجدشون تموم نشد ' درباره حمله اسرائیل به یکی از ساختمان کنسولگری و شهادت ایرانی ها نظر دادید و محکوم کردید ' درخصوص پایمالی حق الناس دیدگاه دوگانه دارید یا مومنانه برخورد میکنید ' یادی کنیم از نهج البلاغه حضرت علی به برادرش کمی بیشتر سهم بیت المال میخواست و تکه زغال آتشین به کف دست برادرش نزدیک کرد ..حاج آقا طرف دو دادگاه بگه گول خوردم ملک کلانتری رو فروختم یا ملک پادگان رو یا مسجد رو شما باور میکنید ' حضرت عباسی این چه دوگانه ایست ریشه به اعتماد مردم زدید فقط عذر خواهی ' استعفایی ' حداقل بازداشتی یه بیانیه ای
    حاج آقا یاد صلابت شما در زمان کار آقای کرباسچی که میگفت حاج آقا کار اجرایی و مدیر اجرایی برای آنکه دزد نشه من خودم بهشون میرسم شما ایراد گرفتید یادتون هست '' چرا اونموقعه برخورد مومنانه نبود ' شهردار و مدیری که نیاز سنجی کرده بود وبا مهندسی ومنطق و جمعیت و افزایش خودرو را میدید کار میکردید نقره داغش کردید .. آقای صدیقی و مصدق و طبری ها چه کاری کردند ...اینها باید حتما" طلا داغ شوند یا سنگ داغ..

    نظرات شما -
    • متاسفم براتون
      0

      کافیه یه دختری با لباس توی خانه بیاد بیرون
      از همشون وامصیبتا واشهدا و اسلامااا و ... در میاد
      کفن پوش میریزن توی خیابونها و ...
      اما در مورد حق الناس و اختلاس و دزدی
      صدایی از کسی در نمیاد
      متاسفم براتون که قیامت خودتون رو به دنیای اینها میفروشین
      پس لااقل
      دیگه حرفی نزنین و کفن پوش بیرون نیایین و دم از حجاب و شهدا و ... نزنین
      این دزدیها
      هزاران خانواده رو نابود میکنه اما بی خحاب یه دختر
      شاید چند نفر رو تحریک کنه
      که توی این گرونی دیگه طرف خودشون 7 قفله میکنه و دست از پا خطا نمیکنه

  • ناشناس
    0

    چه فایده دارد اینها واکنش های مردم کوچه و بازار است . متاسفانه مسئولین رده بالای ما که هر کدام اندازه یک وانت نیسان شرح وظایف دارند کر و کور و لال شدند حکایت اقای صدیقی نیست در هر زمان که به بیت المال و حقوق مردم دستبرد زده میشود ما شاهد سکوت عجیب و غریبه مسئولین هستیم ؟ این سکوت مسئولین اثار و تبعات بدی برای حیات جمهوری اسلامی دارد وقاحت را بجائی رساندند که در تلویزیون شبکه سه روحانی واعظ میگوید اگر میخواهی دزدی کنی اول نمازت را بخوان بعد برو دزدی کن ؟ این اقای واعظ اصولا معنی و مفهوم سوره اخلاص و توحید را میداند ؟ یعنی در واقع دین و دیانت را بازیچه دست خودشان کردند ؟ اقای صدیقی شما وقتی بالای منبر میروی چه کسانی را به تقوای الهی دعوت میکنی و مردم را به پاکدستی سفارش میکنی این مردم که پای منبر تو نشسته اند اکثرا بازنشستگان هستند و یا کاسب محله این افراد که به اموال بیت المال به زمین های مساحت هکتاری به وجوه داخل بانکها به مدیریت های سطح بالای اداری دسترسی ندارند تو باید البته اگر منبعد بیایند پای منبر شما این نصایح و موعظات را برای مسئولین بیان کنید که ثواب این دنیا و ان دنیا را برده باشید .

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    تواین جمهوری اسلامی به کی میشه اعتماد کرد اینم ازکدخدای ده .دیگه فهمیدیم اسلام یعنی چی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه بااین تاوان فهمیده باشی بازم ضرر نکردی .

  • اشنا
    1

    شب ۲۸ رمضان شب دوست علی هست بهتره درب منزل را باز کنید شکلات دهید .این حرفا را هم هیچکس خریدار نیست . دوست علی دوست علی

  • Shahram
    1

    چرا محاکمه نمیشه؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      محاکمه بشه؟ وقتی علنا اعلام میکنند مملکت مال ماست... کدومشون محاکمه شدند؟

  • داریوش
    1

    اینجا ایران است هرکاری بکن فقط به خطوط قرمز شان وارد نشو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینها خودشون رو خطوط قرمز میدونند...

  • ژد
    1

    در لباس روحانیت و این کارا...با چهره مظلوم نمایی و پشت پرده بخور ؟!

  • arad
    1

    داداش یه سفره پهن شده بزار بخورررررررررررررررررررررن چیکارشون داری فردا سکته میکنن میمیرن بعد بدون اینا چیکار کنیممممممممممممممم

  • ناشناس
    0

    ايران رو به يغما برديد

  • ناشناس
    0

    چرا آقایانی که به حق الناس حساسند!!!! خامو‌شند چیزی نمی گویند چقدر رومان جرج اورل با حال روز سردمداران ما همخوانی دارد

  • جواد
    0

    دزدان همگی در پی این قافله به گل نشسته هستند ای قافله سالار کجایی که ببینی..

  • ناشناس
    1

    حیف اون همه جوان ناب و درجه یک که خودشان رو برای این کشور، مردم و نظام فدا کردند...واقعن حیف...اگر الان با روحیه همون سالها بودن دق می کردن...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      حیف اونهمه جوون دسته گل

    • ناشناس
      0

      واقعا، هم خوش به حالشون که رفتند و هم افسوس، آدمهایی که از جنس زمینی نبودند و چه قلب بزرگ و ایمان و آرزوهای پاکی داشتند اما خبر نداشتند که وسیله قدرت و منفعت طلبی عده ای قرار گرفتند.

  • ناشناس
    0

    شما در حال مشاهده نماینده خدا بروی زمین هستید و همچنین برشی از مذهب و دین....تاسف باره و خجالت آوره

  • ناشناس
    0

    این شما و این شیخ موسوم به شیخ ازگل

  • ناشناس
    2

    شهدا شرمندیم

  • ناشناس
    0

    یه شیخ حسین تو محل ما بود و مادرم روضه میگرفت و ایشان میومد و روضه میخوند و اون زمان دو تومان بهش میدادیم، لباس و آذوقه و غیره هم همسایه ها کمکش میکردن، کلی الآن در حوزه های لاکچری درس میخونن و وضعشون عالی شده، قربون برم خدا رو .

  • ناشناس
    0

    تا حالا کدوم مسئول عذرخواهی کرده؟ از اونیکه عمدا و سهوا به مردم و کشور آسیبهای مهلک وارد کرده تا اونیکه عملا شمشیر از رو بسته.

  • ناشناس
    0

    از این بمب بزرگترشم اینا خوب بلدند چطور خنثی کنند و رحمت و برکت ازش بیرون بکشند.

  • ناشناس
    0

    شماهم دلتون خوشه، مردم بااین دلار که داره به70تومن میرسه بیچاره شدن اونوقت بازی کی بود کی بود من نبودم تکرار میشه.

  • ناشناس
    0

    چاقو دسته خودش را نمی بره ....
    مردم به این اعتقاد کامل رسیده اند که اینها با جناح و متملقان خود هیج کاری ندارند و قوه قضائیه با این سکوت و عدم ورود دقیقا مشخص و ثابت کرد مستقل نیست و کاملا جناحی و سیاسی و احساسی و البته گزینشی و با انتخاب و مصلحتی با پرونده ها و تخلفات برخورد می کند ‌‌. مردم اعتماد خود به نظام و دولت و مسئولین کلا از دست داده اند.

  • ناشناس
    0

    اینگونه مواقع هم شرمنده شهدا نیستیم !!!!
    فقط تار مو بیرون باشه شهدا شرمنده میشیم !!!

  • ناشناس
    0

    تزویر آفت مردم و کشوره بخصوص که تزویر با لباس دین و مقدسات به میدان بیاد.

  • ناشناس
    0

    Saeed tosi dar aragh enteghame maa raa .🤣🤣migirad!🤣

  • آزاده
    0

    مبادا مردم به همین قانع و راضی شوند
    اصلا کل ایران ارث پدری برخی است و سند ایران به نام بعضی از ما بهتران زده شده
    انفال یعنی ثروت عمومی و ملی
    بروید ببینید چگونه برخی بالا نشینان با پشتیبانی حاکمان کوه ، جنگل و دریا را تصرف کرده و ارث پدرشان کرده اند این بود عدالت و مساوات و برابری و شعار های جفت پوچ ؟؟!!!!؟؟

  • ناشناس
    0

    فقط می توانم بگویم خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    0

    اینها برای خودشون محکمه لاکچری دارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها