در واکنش به موضعگیری روسیه در خصوص جزایر ایرانی

حسین شریعتمداری: روسیه پاسخگوی اقدام پلشت خود در قبال ایران باشد/ آقای لاورورف کار شما بوی خیانت می‌دهد

مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله این روزنامه به موضعگیری مسکو در خصوص جزایر ایرانی واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی دولت روسیه از ایران شد.

حسین شریعتمداری: روسیه پاسخگوی اقدام پلشت خود در قبال ایران باشد/ آقای لاورورف کار شما بوی خیانت می‌دهد

حسین شریعتمداری نوشت:

۱- نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه را که روز چهارشنبه با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد و بیانیه پایانی آن را نمی‌توان با بن‌بست رو به فروپاشی رژیم صهیونیستی بی‌ارتباط دانست. پذیرش این نکته شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد، ولی شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که این نشست با هدف و انگیزه انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه تشکیل شده است و به سختی می‌توان باور کرد که روسیه از اهداف اصلی این نشست بی‌خبر بوده است. بخوانید!

۲- در این نشست بار دیگر ادعای واهی و بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است! آقای لاوروف یک سیاستمدار کهنه‌کار است و به خوبی از ده‌ها سند غیر‌قابل انکار که مالکیت قطعی ایران بر جزایر یاد شده را ثابت می‌کند، با خبر است. نه فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه ما در کیهان نیز فهرست روشنی از اسناد مورد اشاره را منتشر کرده‌ایم؛ و سؤال این است که دولت روسیه با توجه به مالکیت قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه، چرا و با چه انگیزه‌ای بیانیه مجمع را امضا کرده است؟! این اقدام دولت روسیه غیر از نفاق و دورویی در سیاست خارجی این کشور چه نام دیگری می‌تواند داشته باشد؟!

۳- این روز‌ها اصلی‌ترین مسئله فراگیر در جهان، و مخصوصاً در جهان اسلام، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قتل عام و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه، درماندگی صهیونیست‌ها در جنگی که هفتاد و چند روز از آن می‌گذرد و علی‌رغم ادعای برخورداری از چهارمین ارتش مدرن و مجهز جهان نه فقط به هیچیک از اهداف اعلام شده خود نرسیده‌اند، بلکه با تحمل تلفات سنگین و بی‌سابقه به دریوزگی آتش‌بس محترمانه! افتاده‌اند.

اسرائیل همین دیروز به تیپ ویژه گولانی که مجهزترین و کار‌آزموده‌ترین بخش از ارتش این رژیم است، دستور عقب‌نشینی از غزه را صادر کرد و روزنامه ها‌آرتص نوشت نیرو‌های این تیپ ویژه خروج از غزه را فرار از مرگ نامیده و به خاطر این عقب‌نشینی به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند. حالا، دو عامل دیگر را نیز که در همین حال و هوای بین‌المللی جریان دارد به شرایط یاد شده اضافه کنید. از یکسو، برانگیختگی افکار عمومی جهانیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و تظاهرات ضد‌اسرائیلی بی‌سابقه و چند صد هزار نفره ملت‌ها، به‌ویژه در آمریکا و اروپا که رژیم صهیونیستی را از فاش شدن هویت واقعی آن به وحشت انداخته است و از سوی دیگر، بی‌غیرتی و بی‌خیالی سران بسیاری از کشور‌های عربی در مقابل جنایات اسرائیل که با اعتراض گسترده ملت‌های مسلمان به وادادگی غیر‌قابل توجیه و خیانت‌آمیز سران دست‌نشانده کشور‌های یاد شده همراه است!

سؤال این است که نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه در کجای این شرایط جای گرفته و با کدام ضرورت برپا شده است؟!

۴- ممکن است آقای لاوروف ادعا کند که این نشست در فواصل زمانی مشخص برگزار می‌شده و اجلاس چهارشنبه (۲۹ آذرماه /۲۰ دسامبر) موعد ازقبل تعیین شده برای برگزاری آن بوده است! این ادعا برفرض که مطرح شود، کمترین توجیه منطقی و قابل پذیرشی ندارد. چرا که.

اولین نشست این مجمع که زمان تشکیل آن نیز هست در سال ۲۰۰۹ در مسکو بوده است. دومین نشست در سال ۲۰۱۴ (به فاصله ۵ سال) در سودان، سومین نشست در سال ۲۰۱۶ (به فاصله ۲ سال) در مسکو. چهارمین نشست در سال ۲۰۱۷ (به فاصله یک سال) در ابوظبی. پنجمین نشست در سال ۲۰۱۹ (با فاصله ۲ سال) و نشست اخیر که ششمین نشست است در سال ۲۰۲۳ (با فاصله ۴ سال) در مراکش تشکیل شده است!

آقای لاوروف از اسناد فراوانی که بر حاکمیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه‌گانه حکایت می‌کند، با خبر است؛ و از این روی اقدام دولت روسیه اگر هم خطا باشد، بوی خیانت می‌دهد

همان‌گونه که به وضوح دیده می‌شود فاصله‌های زمانی میان نشست‌های این مجمع، منظم و از قبل تعیین شده نبوده است؛ بنابراین پرسش از دولت روسیه که مدعی استقلال است (و نه سران دست‌نشانده عرب) این است که با توجه به بن‌بست رو به زوال رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و خیانت بر ملا شده برخی از سران کشور‌های عربی، انگیزه شما از برگزاری بی‌هنگام نشست اخیر همسویی با این جریان فاسد نبوده است؟! پاسخ شما چیست؟! آیا از دولت روسیه بعید نبود که در نمایش فراری دادن رژیم صهیونیستی و سران بی‌غیرت برخی از کشور‌های عربی از بن‌بستی که با آن رو‌به‌رو شده‌اند، نقش‌آفرینی کند؟ این اقدام دولت روسیه اگر خطا باشد، خطایی نابخشودنی است و رنگ خیانت دارد!

۵- ممکن است ادعا شود که در بیانیه پایانی بر توقف بمباران نوار غزه، قتل عام مردم، لغو محاصره غذایی و دارویی و سوخت تاکید شده است! که باید گفت؛ اولاً اگر این تاکیدات نبود، هویت واقعی شرکت‌کنندگان در نشست یاد شده بیش از پیش از پرده برون می‌افتاد! ثانیاً؛ یک بار دیگر متن بیانیه را مرور کنید. در بخشی از ماده ۱۰ بیانیه آمده است:

«.. پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، از جمله قدس شرقی، جولان سوریه و بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان ...»! در این بند از بیانیه پایانی، موجودیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده و تنها خواستار بازگشت سرزمین‌های اشغال‌شده در جنگ شش روزه شده‌اند! در بخش دیگری از بیانیه سخن از «استقلال کشور مستقل فلسطین در امتداد خطوط

۴ ژوئن ۱۹۶۷، با پایتختی بیت‌المقدس شرقی‌...»! به میان آمده است که مفهوم روشن و خالی از ابهام آن از یکسو تن دادن به طرح خیانت‌بار دو دولتی است (بخشی در حاکمیت مشروط فلسطینی‌ها و بخش دیگر که شامل سرزمین‌های اشغالی در سال ۱۹۴۸ است تحت حاکمیت صهیونیست‌ها)! و ...

۶- رژیم صهیونیستی بار‌ها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران را اصلی‌ترین و قدرتمندترین دشمن خود می‌داند و در این خصوص اشتباه نمی‌کند چرا که گزاره محو اسرائیل از جغرافیای جهان، دیدگاه منطقی و قانونی حضرت امام است که از نخستین روز‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل ما (ره) و رهبر معظم انقلاب با جدیت دنبال شده و امروز به دیدگاه و نگاه تمامی نیرو‌های مقاومت تبدیل شده است. اکنون با توجه به نکات یاد شده، می‌توان تشکیل بی‌هنگام مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه و گنجاندن ادعای واهی و بی‌اساس حاکمیت امارات بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابو‌موسی در بیانیه پایانی این اجلاس را بخش دیگری از همراهی با رژیم صهیونیستی در ابراز دشمنی با ایران اسلامی دانست.

۷- یکی از اهداف این نشست را می‌توان و باید سرپوش نهادن بر «خط زمینی ارسال کالا و مهمات» به اسرائیل دانست که گزارش‌های درخور توجهی از راه‌اندازی آن توسط عربستان، امارات و اردن خبر می‌دهد. متن بیانیه پایانی این نشست که برای اختصار به بخش‌هایی از بند ۱۰ آن اشاره کردیم گواه دیگری بر همراهی کشور‌های یاد شده با رژیم صهیونیست است.

۸- از کشور‌های عربی حاضر در نشست یاد شده غیر از دشمنی با ایران اسلامی و همراهی با رژیم صهیونیستی انتظاری نمی‌رود، ولی دولت روسیه باید پاسخگوی اقدام پلشت و غیر‌قانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. آقای لاوروف از اسناد فراوانی که بر حاکمیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه‌گانه حکایت می‌کند، با خبر است؛ و از این روی اقدام دولت روسیه اگر هم خطا باشد، بوی خیانت می‌دهد و کمترین انتظار از دستگاه دیپلماسی کشورمان آن است که از دولت روسیه بخواهد رسماً و علناً از اقدامی که علیه تمامیت ارضی ایران اسلامی انجام داده است پوزش بخواهد و با توجه به اسناد غیر‌قابل انکار موجود، بر حاکمیت ایران بر سه جزیره یاد شده تاکید کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 52
  • سید
    0

    چرا دولتمردانمان با کشورهای دنیا تعامل برقرار نمیکنند و همش به فکر دخالت در امور دیگر کشور ها هستند و انقدر در دنیا تنها ماندیم و چسبیدیم به روسیه و چین کمونیستی .اونی که به راحتی خدا رو منکر شدن اونوقت میخواین اسناد جزایر سه گانه مارو منکر نشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی این هم خیانت روسیه را بالاخره فهمید !!! اما دولت مردام و مسولان در خوابند

    • حسن
      2

      شریعتمداری و توبه؟؟!!!!

      ابدا

    • ناشناس
      0

      چرا این نمی فهمه پول عرب وانعطافش ایران رو از رده خارج کرده چین هم همین کارو کرده واز امارات و اتحادیه عرب حمایت کرده چون ایران نفت رو آرزون می فروشه یه نگاهی هم به سمت ایران دارن تا به ارزان خری و رشد اقتصادی خودشون برسن

  • ایران من
    2

    تازه فهمیدی روسیه تزاری،چیزی جز خیانت نمی داند.
    بیچاره شریعتمداری....

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      بخدا هنوز نفهمیدند و نخواهند فهمید

  • ناشناس
    1

    دیگه آشپزم صداش در اومد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      روس‌ها همان کسانی هستند که یک جلد قرآن به جمهوری اسلامی هدیه دادند

    • ناصر
      0

      تلویزیون گفت آمریکا و اروپا ملا بغداد و ریاض حجاب را در سوریه و عراق بقدرت رساند .خود بخوان ز دین مجمل

    • ناشناس
      0

      اون هم کپی بود

  • ناشناس
    1

    فیلم گاو شیرده را دوباره اکران کنید . پوتین تصمیم گرفته همزمان با اسب سواری خرسواری هم یادبگیرد

  • ناشناس
    3

    بوی خیانت از خودته با وایتکس خودتا بشور شاید بوش کم بشه .

  • ناشناس
    0

    شما هم خاین تری که تا الان از روسها حمایت میکردی

    نظرات شما -
    • قاه قاه
      1

      دیر اومدی خیلیدیره
      جای دیگه دل اسیره
      حرفای قشنگت انگار
      توی گوش دل نمیره توی گوش دل نمیره

      آخی . وقت انتخاباتهع . میخای روزنامت فروش داشته باشه داری ازین حرفا میزنی
      بزن بزن که داری خوب میزنی
      بزن بزن که داری خوب میزنی

  • ناشناس
    1

    آقای شریعتمداری مگر مرحوم امام نفرمودند نه شرقی نه غربی واین حرف امام باید تابلو قرار بگیرد

  • ساسان
    1

    چه عجب رگ غیرتت باد کرد برای این ملت کشور
    چه عجب یه بار حرف درست زدی توزندگیت
    ولی چه فایده کشور ما عملا الت دست روسیه چینه مقامات جرات ندارن روسیه مجبور به عذر خواهی کنن
    اگه جرات داشتن جلو طالبان می ایستادن روسیه که براشون خداس

  • ناشناس
    0

    حتی مردم عادی هم سالهاست که می دونن روسیه خیانتکار و کثیفه ولی یه سری احمق ها که اسم خودشون رو میزارن سیاستمدار تازه فهمیدن که روسیه لجنزاری بیش نیست .

  • Amir
    0

    به نظرشماعیب کارکجاست؟چراهرناکسی جرات میکنه دهان بازکنه؟ازبحرین بگیر تاروسیه وعربستان و...وطالبان. راستی چرابااین همه خباثت طالبان ازبستن حق آبه مردم شریف سیستان وبلوچسستان وتجاوزبه مرزها وشهیدکردن مرزبانان وتوهین به زبان فارسی و....ازآنها برای اجلاسهای مختلف درایران دعوت میشود

  • ناشناس
    21

    حاج حسین،درود بر شرفت،از این حرفت بوی جوانمردی می اید که به روسیه تاخته ای،ای کاش تمام ومواضع تان همیشه همینطور و در راستای خواست ملت باشه نه حکومت، در ضمن حاج حسین عزیز،طرح دو دولتی، طرحی است که تمام جهان و عقل سالم بشری انرا تایید می کند،و طرح ایران غیر قابل اجرا است،خواهش می کنم برای پایان دادن به رنج و عذاب مردم خاورمیانه به طرح دو دولتی بپیوندید و الا این جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت

  • ناشناس
    1

    عجب که فهمیدین اقای سر دبیر

  • ناشناس
    1

    دفعه قبل که‌چین وروسیه مدعا شد وادارشون کردید به غلط کردن یا نه رفتید دست بوس شان ؛از ماست که برماست ؛فقط سخن‌گویمان بیاید واز بالا عینک نگاه کند بگویید ما ذره ای از حق مان کوتاه نمی آییم این شداعتراض ؛کمونیست حرف ومنطق ‌می فهمد

  • ناشناس
    2

    یک کلام هم از مادر عروس بشنوید چطور جرات کرده از روسیه انتقاد کرده او همیشه از مردم حقجو انتقاد میکرده و همیشه مردم را در برابر خودش میدونه و اینبار از بزرگتر از.... خواسته چیز عجیبی است

  • سعید
    1

    برادر حسین و همفکرانش مثل فواد ...و ...که تا توی انبار و پستوی جورج سوروس را خبر دارند و از برندهای البسه زیر و روی اصلاح طلبان پیامبر گونه خبرهای غیبی می دهند چطور به حیات پیشگی تاریخی روس ها واقف نبوده اند؟و با مقالات و شایعات و اخبار صد در صد دروغین خود می کوشیدند سیاست های خصمانه روس ها را تطهیر کنند؟راستی غلط کردن را وببخشید را برای چه موقع گذاشته اند؟





  • رابی
    0

    بالاخره ایشان مجبور شد که زیر فشارهای افکار عمومی زبان باز کند و جیک جیک کند.تا دیروز واسه پوتین و روسیه سینه چاک می کردی و شریک استراتژیک و راهبردی شما بود!
    راستی از اون جنگنده‌های سوخویی که قرار بود بهتون تحویل بده چه خبر؟

  • ناشناس
    0

    باشه امشب اومدن خونمون بهشون میگم

  • ناشناس
    5

    شریعتمداری آیا کشور مسلمان حق همکاری و حمایت از کمونیست را دارد . آیا امام خمینی این موضوع را قبول می‌کرد و یا اسلام این مسئله را تایید می کند .

  • ناشناس
    0

    نگو پوتین ناراحت میشه

  • شبنم
    0

    این اقدام تلافی جویانه برای نپذیرفتن پول سیاه است. پول سیاه را بپذیرید ضرر نمی کنید منافعش برای هر دو ملت است (مصر و کنعان) همیشه از خود گذشتگی نتیجه خوبی دارد.

  • ناشناس
    0

    فقط بابت این حرفشون باید به چین و روسیه حمله کنیم ما بسیجیها الان رگ گردن کلفت کلفت است ما که واشنگتن و تل اویو را گرفتیم در این چند سال و انقلاب و عراق هم گرفتیم پکن و مسکو خوراکمون است . بسیجی او او او او زن از گینه

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    1

    خدایا شکر،خدایا شاکریم که حسین خان متوجه شده که پوتین آدم پلشتی هست.تا چند روز گذشته در محضر استاد سخن کسی جرات نداشت که بگویید که حال پوتین کمی بد هست.واقعا چقدر از زمان عقب هست

  • ناشناس
    1

    حاجی شما که باسر میری تو...... چین و روسیه

  • م ن
    0

    آفرین بر آقای شریعتمداری که این دفعه حق را بجای آوردی و از کیان سرزمین ات دفاع کردی روسیه همسایه شمالی ایران است جنگهای زمان قاجار با همسایه شمالی داشتیم خود روسیه از شمال قسمتهای از کشور مان را جدا کرد و بدش نمی اید که قسمتهای جنوبی هم از ایران جدا شود روسیه دوست خوبی نیست

  • علی بشرو
    14

    یه عده ای یه جوری به روسیه و چین میتازند که انگار امریکا، انگلیس، المان و فرانسه ساحل نجات هستند .میزان خبایث این کشورها به ملت ایران در طول تاریخ کمتر از روسیه تزاری و شوروی کمونیستی نیست . عزت،منفعت و استقلال همان است که با هر کشوری که دشمنی علنی ندارد رابطه منطقی داشته باشیم .

  • ناشناس
    0

    فهم مردم را دست کم نگیرید دزهمه موارد از مردم بخصوص اساتید دانشگاه هماهنگ باشبد

  • ناشناس
    0

    بی اذب چرا بااربابت اینطوری حرف می زنی.

  • رصد
    0

    اقای شریعتمداری ،، اونقدر امثال شما گاف دادید و میدید که روسیه پر رو شده

  • فریادی
    0

    روسیه ایران را ضربه فنی کرد

  • ایمان
    0

    داداشتون پوتین دیگه شما را مسیح نمی بینه

  • ناشناس
    0

    ساندیسیون الان نمیدونن از شریعتمداری دفاع کنن یا روسیه هر دو سرباخته پس اینطور مواقع لال میشن

  • ناشناس
    0

    بعد از این همه هزینه جانی و مالی مردم مسلمان تازه فهمیدیم تونل‌های حماس کاربردی نیست و بعد از این همه هزینه آقای شریعتمداری فهمیدند که روسیه نه تنها یک شریک استراتژیک نیست بلکه یک کشور قابل اعتماد هم نیست چه کسی پاسخگوی این همه ضرر مالی و جانی است،‌.؟

  • ناشناس
    0

    اقایان وخانمها وملت عزیزایران توجه داشته باشیدکه اینها تمام ایران راحراج کردندومیکننداین حرفها همه اش خیمه شب بازیه ایران عزیزرااینهانمیخواهندهمه ی اینهادست نشانده هستند تمام

  • ناشناس
    0

    پوتین :چشم آقای شریعتمداری ،دیگر تکرار نمی شود

  • مردم
    0

    از ابتدا حضرات نیمی طرف روسیه بودن نیم دیگر انگلیس

  • رفیق صادق
    0

    حسین جان...کرملین
    از برای حفظ خود از روسیه باید گذشت

  • ناشناس
    0

    بیایید یه کاری بکنیم....
    از فردا برویم داخل خیابان بگوییم مرگ بر روسیه
    😂😂🤩😁😁😎

  • من
    0

    این معلوم نیست با کیه دوست روسیه و چین و عریستان بودی میگفتی دولت قبل از این دولت دیپلماسی یاد بگیره چی شد فهمیدی یا هنوزم ...

  • Shahram
    0

    به برادر روسیه گفتی پلشت ... ای پلشت!!!
    تو که روزنامه ات پوتین رو به مقامات بالای دنیایی و روحانی رسوندی حالا فحش میدی .
    بده زشته ، سوخو نمی‌فروشند ها جیز میشین

  • صدیف
    0

    مردم دیروز همه جا میگفتند روزنامه ایرانی نداریم تحریمها رو از داخل بنویسه
    اینا اگه دلشون بحال ملت سوخته بود این میلیونها واحد مسکونی که به علت تحریم میلیاردی شده را مینوشت تحریم حکم شرعی اش محاربه

  • شریعت
    0

    غربگرا و شرقگرا هر دو مردم عادی بدبختند فرقی نمیکنه نه خودرو نه مسکن درست و حسابی خرابه نشینی
    می‌گفت رسانه همه نماینده شرق و غربند تمام. مردم بدبخت چیکار کنند.

  • ناشناس
    0

    شریعتمداری و تهدید روس‌ها ؟؟؟؟؟؟
    ......خودتی ،همه تو را میشناسند طالبانی

  • احمد
    0

    آقای شریعتمداری فکر نمی کنی دیر فهمیدی باید از تمامیت ارضی ایران دفاع کنی

  • بهلول
    0

    ديگه اقابهش نگوازاقاى خودت بگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها