روزنامه جمهوری اسلامی:

رواج‌ نوحه‌ خوانی سیاسی و اعتراضی/ «دارالعباده» ایران در حال تبدیل شدن به «دارالسیاسه» است

روزنامه جمهوری اسلامی از رواج یافتن نوحه‌خوانی‌های سیاسی و اعتراضی در محرم امسال خبر داده و خطاب به مسئولان نوشت که «دارالعباده» ایران در حال تبدیل به «دارالسیاسه» است.

رواج‌ نوحه‌ خوانی سیاسی و اعتراضی/ «دارالعباده» ایران در حال تبدیل شدن به «دارالسیاسه» است

این روزنامه نوشت: نوحه‌های سینه‌زنی از نوع حماسی، امسال بشدت مورد استقبال قرار گرفته است. مسئولان نظام و دست ‌اندرکاران رسانه ملی به این واقعیت توجه کنند که «دارالعباده» ایران در حال تبدیل شدن به «دارالسیاسه» است.

امسال در ایام عاشورا، از یکطرف نوحه‌های سینه‌زنی جدیدی از یزد به فضای مجازی راه یافت و از طرف دیگر در دزفول نیز یک هیات سینه‌زنی با نوحه‌ای به زبان محلی، مسئولین نظام را مخاطب قرار داده و گفته شما به حجاب زنان چسبیده‌اید در حالی که سفره مردم خالی از نان است و کشور از فساد و دزدی رنج می‌برد! روشن است که دزفولی‌های متدین نمی‌خواهند حجاب را نفی و کشف حجاب را تایید کنند، آنها می‌خواهند به مسئولین نظام بگویند اگر مردم را از فقر نجات بدهید و عدالت را در کشور برقرار کنید و جلوی دزدی و فساد را بگیرید، مساله حجاب هم درست می‌شود و نیازی به هزینه کردن بودجه، بکارگیری نیرو، بگیر و ببندها و تشکیل دادگاه برای مبارزه با کشف حجاب نخواهید داشت.

این روزنامه در ادامه نوشته است: نوحه‌های سینه‌زنی از نوع حماسی، امسال به دلیل شرایط سیاسی خاصی که بر جامعه حاکم است، بشدت مورد استقبال مردم در سراسر کشور قرار گرفته و فضای مجازی را تسخیر کرده است.این تصور، درست نیست که با پررنگ ساختن و رنگ و لعاب دادن به ظاهر هیات‌های عزاداری و بلندتر کردن صدای طبل و شیپور می‌توان افراد بیشتری را جذب کرد. مسئولان نظام و دست ‌اندرکاران رسانه ملی به این واقعیت توجه کنند که «دارالعباده» ایران در حال تبدیل شدن به «دارالسیاسه» است. شما نمی‌توانید جلوی این پدیده را بگیرید ولی اگر درست عمل کنید شاید بتوانید کاری کنید که این «دارالسیاسه» در عین حال «دارالعباده» هم باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها