روزنامه گردی ۲۴ خرداد ۱۳۵۸؛

محمدرضا شاه در اولین مصاحبه بعد از انقلاب: من عمیقا مذهبی هستم!/ هشدار شدید امام به بازاریان

هشدار شدید امام به بازاریان و اینکه آزادی این نیست که قلم بردارید و هرچه دلتان می خواهد بنویسید. تیتر یک روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد سال ۱۳۵۸ است.

محمدرضا شاه در اولین مصاحبه بعد از انقلاب: من عمیقا مذهبی هستم!/ هشدار شدید امام به بازاریان

حسین مهدیان مدیر جدید کیهان‌ هم گفته است که نحوه مالکیت کیهان مانند حسینیه ارشاد خواهد بود. رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام داشته که سیستم پولی و بانکی کشور تغییر می کند و گویا ظرف دو ماه آینده طرح طب ملی هم اجرا می شود.

IMG_20230614_081041_019

من عمیقا مذهبی هستم! این جمله از آن شاه  در اولین کنفرانس خبری در تبعید است که کیهان آنرا به این نحو منتشر کرده است؛

کروناواکا- مکزیکو - خبرگزاری فرانسه؛ 

شاه  ایران روز گذشته در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود از هنگام ورودش به مکزیک شرکت کرد. در این مصاحبه شاه مخلوع اظهار داشت، که کشورش ایران اکنون دارای هیچ حکومتی نیست. وی همچنین اظهار داشت از آنجایی که من یک انسان مذهبی و معتقد!! هستم از مرگ هراسی ندارم. 

IMG_20230614_081040_736

شاه مخلوع که در مقابل گروه بزرگی از خبرنگاران قرار داشت اظهار امیدواری کرد که بتواند به ایران بازگردد!

 وی در این مصاحبه افزود؛ که ۳۷ گذشته را کوشش بسیار کرده است  که ایران را کشوری بزرگ در خور مردم ایران بسازد ولی اکنون از اینکه می بیند ایران دارای حکومتی نیست بسیار متاسف است. 

بموجب گزارش این خبرگزاری، دادگاههای انقلابی ایران کشتن شاه مخلوع را در هر کجای جهان آزاد اعلام کرده اند در این مورد  محمدرضا پهلوی اظهار داشت در صورتیکه نسبت به جان وی سوءقصد شود و این سوءقصد موفق شود او مرگ‌ را با طیب خاطر می پذیرد.

در مورد اقامت خود در مکزیک، شاه گفت: فعلا مدتی را در این شهر کروناواکا خواهم ماند سپس به خانه خود در آکوپولکو خواهم رفت که اکنون در حال آماده شدن و تغییر دکوراسیون است. خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد این خانه با آخرین و مدرنترین وسایل و امکانات ایمنی الکترونیکی مجهز شده است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها