روزنامه گردی ۱۳ خرداد ۱۳۵۸؛

نقابداران مسلح به منزل آیت الله خلخالی حمله کردند/ عکس

در اطلاعیه حضرت آیت الله العظمی خمینی، ۱۵ خرداد عزای عمومی اعلام شد. تیتر اول کیهان روز یکشنبه ۱۳ خرداد سال ۱۳۵۸ به این پیام رهبر اختصاص دارد و اینکه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، پانزده هزار نفر بخاک و خون کشیده شدند.

 نقابداران مسلح به منزل آیت الله خلخالی حمله کردند/ عکس

امام همچنین در دیدار با بانوان اهواز گفته اند که می خواهیم در مملکت، احکام اسلام اجرا شود. احتمال لغو قرارداد نیروگاههای اتمی بوشهر، نامه سرگشاده جبهه دموکراتیک ملی به امام خمینی، بازداشت دو نفر به اتهام شرکت در ترور رفسنجانی از سوی پاسداران گروه ضربت و جلوگیری از ورود شاه مخلوع به مکزیک و همچنین رسمی شدن ۳۲ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بر اساس آئین‌نامه جدید، از اهم تیترهای این جریده عصرگاهی هستند. اما حمله نقابداران مسلح به منزل آیت الله خلخالی یکی دیگر از تیترهای صفحه نخست کیهان امروز است که متن آن که در صفحات داخلی روزنامه چاپ شده، به شرح زیر می باشد؛

بطوریکه خبرنگار ما از قم گزارش میدهد، ساعت یازده شب جمعه گذشته، یک گروه افراد مسلح در حالیکه نقاب بر چهره داشته اند به منزل مسکونی آیت الله شیخ صادق خلخالی حاکم شرع و رهبر فدائیان اسلام واقع در قم حمله کردند و مهاجمان در حالیکه به مسلسل مجهز بودند دیوار پیرامون خانه حاکم شرع دادگاهها را به گلوله بستند. در همین حال پاسداران محافظ منزل مسکونی رهبر فدائیان اسلام به مقابله با مهاجمان پرداختند ولی چون اطراف منزل فاقد نور کافی بود به همین سبب مهاجمان موفق به فرار شدند.

photo_2023-06-03_11-24-30

در این حال در منزل خلخالی همسر و فرزند ایشان حضور داشتند و از سوی دیگر گفته شد که پاسداران مناطق همجوار منزل رهبر فدائیان اسلام با شنیدن خبر تیراندازی به کمک پاسداران محافظ منزل رفتند ولی مهاجمان که بوسیله موتور سیکلت به محل آمده بودند قبل از درگیری با نیروهای کمکی و مقابله با پاسداران انقلاب اقدام به فرار کرده بودند. دیشب یکی از نزدیکان آیت الله خلخالی در مورد حمله به منزل رهبر فدائیان اسلام گفت؛ حمله به منزل ایشان در لحظاتی انجام شد که آقای خلخالی در خوزستان هستند و خوشبختانه در جریان حمله به کسی آسیب نرسیده است. ولی متاسفانه پاسداران اسلام نتوانسته اند ردپایی از مهاجمان بدست بیاورند زیرا منزل آیت الله که در مرکز قم واقع است در کوچه تنگی قرار دارد که عبور از آن در هنگام شب بسیار مشکل است.

خبرنگار ما از قم گزارش داد که دو روز قبل نیز گروه دیگری از طرف باغی که مشرف به منزل آیت الله خلخالی است دست به حمله مسلحانه به منزل ایشان زدند که این حمله نیز بر اثر هوشیاری پاسداران بی اثر ماند. در همین حال آیت الله خلخالی که در خوزستان بسر می برند در تماس ضمن تایید خبر فوق گفت تاکنون دوبار به منزل من حمله شده است اما من حرف خود را زده و خواهم زد زیرا شهادت برای ما افتخار است و بر اساس آنچه که از تهران به من گزارش کرده اند پریشب به منزل آیت الله منتظری نیز حمله شده که خوشبختانه این حمله نیز بی اثر مانده است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها