نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

برای اجاره یک منزل چقدر مومنین گرفتار هستند/ یکی از چیزهایی که باید در هنگام مرگ و پس از آن جواب دهیم مسئله ولایت است

امام جمعه شیراز گفت: گرانی و تورم مردم را اذیت می‌کند. برای اجاره یک منزل چقدر مومنین گرفتار هستند، این مشکلات مردم است و این عرصه جنگی است که دشمن باز کرده است، چرا که دشمن همیشه ستون پنجم دارد و نفوذی داخل کشور دارد.

برای اجاره یک منزل چقدر مومنین گرفتار هستند/ یکی از چیزهایی که باید در هنگام مرگ و پس از آن جواب دهیم مسئله ولایت است

آیت الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی به فرموده رهبر عالیقدر انقلاب باید بر اساس معارف  انقلاب اسلامی جلو برود وگرنه با سایر تمدن‌ها تفاوتش را نخواهیم فهمید.  

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های نظام اسلامی و این حرکت اسلامی باور به معاد است، گفت: روزی که این تمدن می‌خواست به میدان بیاید باور به معاد را کنار گذاشت و یکی از فیلسوفان بزرگ انگلیسی در همین چند دهه اخیر کتابی نوشت به نام "مواجهه با مرگ" و این مشکل تمدن اروپایی که مرگ و پس از مرگ را در زندگی کنار گذاشته است در این رمان فلسفی "برایان مگی" به خوبی توضیح داده شده است.

دژکام ادامه داد: برای اداره این کشور و کشور‌های اسلامی چه مقدار روی مسئله مرگ و پس از مرگ حساب می‌کنیم؟ در تصمیم‌گیری‌های ما کجا قرار می‌گیرد؟ این مسائلی است که باید مکرر به آن بپردازیم  و باید حواسمان باشد کار‌هایی که انجام می‌دهیم از لحظه مرگ به آن سمت باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد:  یکی از چیزهایی که باید در هنگام مرگ و پس از مرگ جواب دهیم همین مسئله ولایت است.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی معادباوری است و اگر معاد را باور کنیم سر به فرمان ولایت می‌گذاریم، ولی کسی که معاد باور نیست ولایت را نیز نمی‌پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: معادباوری اساس تمدن و انقلاب اسلامی است، چون وقتی معاد را قبول می‌کنید آغاز پذیرش دستورات الهی است که در رأس آن ولایت است، در واقع در حکومت عالم اسلام وقتی از حاکم حق دینی اطاعت می‌کنید برای قیامت خود کار می‌کنید. این فرمانبرداری در زمان غیبت حضرت، ولی عصر(عج) به تعیین خود امام زمان (عج) برای، ولی‌فقیه است و فرمان که می‌بریم برای قیامت خودمان است.

وی با اشاره به اینکه اطاعت از دیگر حاکمان و رؤسا در جهان فقط برای دنیاست، ولی اطاعت، ولی‌فقیه و رهبر برای آخرت است، گفت: بنابراین روی معارف انقلاب اسلامی به صورت ویژه باید کار کنیم، وجوب اطاعت از ولی‌فقیه یک مسئله آخرتی است و متاسفانه کم توجهی ما باعث شده که دشمن در این زمینه جولان دهد.

دژکام بیان کرد: از روزی که برای نهضت امام وسط خیابان آمده‌ایم تا به امروز این مسیر را محکم چسبیده‌ایم و رها نمی‌کنیم و مردم ما هم اینگونه هستند و در فضای مجازی هر چه می‌خواهند بگویند و انجام دهند، ایستادگی این ملت پای اطاعت از ولایت‌فقیه به عنوان یک ارزش دینی و یک باور دینی است که فایده آن را روز قیامت در پیشگاه زهرای اطهر می‌خواهیم ببینیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی القعده و گرامیداشت این دهه، ادامه داد: همه ما و علمای شیعه بهره‌مند از سفره کرامت حضرت معصومه (س) و ائمه اطهار هستیم و به همین جهت ویژه باید بزرگداشت کنیم.

دژکام تصریح کرد: خردادماه، برای ملت انقلابی ایران یادآور یک حماسه بزرگ است که دنیا را تکان داد و آن اینکه مردم ایران با توکل بر خدا بدون اینکه هیچ کشور دیگری پشتوانه آن‌ها باشد در یک جنگ جهانی که ۳۶ کشور در طرف مقابل لشکر فرستاده بودند؛ پیروز شد و خرمشهر را دوباره به دامن ایران اسلامی برگرداند. سوم خرداد یادآور این حماسه بزرگ است.

وی ادامه داد: ۴۱ سال می‌گذرد، ۴۱ سال آمریکا با همه قدرتی که ادعا داشت اجماع جهانی علیه شما درست می‌کنم و بعضی جا‌ها هم این کار را کرد و به میدان آمد تا این لشکر حرکتش را ادامه ندهد، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که اسراییلی‌ها باورشان آمده است که باید جمع کنند و بروند و رهبر معظم انقلاب فرمود که ما گفته بودیم ۲۵ سال آینده را نمی‌بینند، اما گویی آن‌ها عجله دارند تا زودتر بروند.  

 ۴۱ سال می‌گذرد، ۴۱ سال آمریکا با همه قدرتی که ادعا داشت اجماع جهانی علیه شما درست می‌کنم و بعضی جا‌ها هم این کار را کرد و به میدان آمد تا این لشکر حرکتش را ادامه ندهد

امام جمعه شیراز بیان کرد: یادمان نرود که توکل بر خدا و ایستادن پای کار دین نتیجه می‌دهد؛ آن روز‌ها کسانی که بودند یادشان است که ما برای همین دفاع مقدس سیم خاردار را هم باید وارد می‌کردیم و امروز به برکت مقاومت شما خودشان در اروپا با یکدیگر درگیر هستند.

وی یادآورد شد که روسیه با اوکراین جنگ دارد، اما می‌گویند که اسلحه‌های ایرانی‌ها روسیه را موفق می‌کند و این حرف خودشان هست و ما نفیا و اثباتا حرفی نمی‌زنیم. این همان مردم و همان کشوری است که برای به دست آوردن یک سلاح کلاش مشکل داشت.

امام جمعه شیراز گفت: جنگ نظامی را در آن سال‌ها که بر ما تحمیل کردند که در پیشگاه خدا این ملت آبرومند شد و ایستاد و پیروزمندانه بیرون آمد.

دژکام عنوان کرد: امروز دو جبهه جنگ مقابل ما باز است و نباید غافل شویم که جنگ تمام شده است، چرا که این جنگ زمانی تمام می‌شود که صاحب اصلی این حرکت بیاید و تا آن روز جنگ داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه یک عرصه از این عرصه‌های جنگ؛ جنگ اقتصادی است، گفت: گرانی و تورم مردم را اذیت می‌کند. برای اجاره یک منزل چقدر مومنین گرفتار هستند، این مشکلات مردم است و این عرصه جنگی است که دشمن باز کرده  است، چرا که دشمن همیشه ستون پنجم دارد و نفوذی داخل کشور دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع "مهار تورم و رشد تولید" گفت: کسی که شعار سال رهبر انقلاب را کم توجهی می‌کند، یا نفوذی دشمن است یا از دست دشمن فریب خورده است، لذا همه ملت و دولت باید این جبهه را حواسشان باشد و ما می‌خواهیم از این جبهه هم با توکل بر خدا پیروز بیرون آییم.

دژکام ادامه داد: در رأس دولت تلاش‌های بسیار جدی در این زمینه شکل می‌گیرد، اما حرکت در بدنه میانی دولت احساس نمی‌شود و انگار نمی‌دانند و نمی‌فهمند که جنگ است. اینکه رئیس جمهور تاکیدا گفتند با هیچ کس عقد برادری نخواندم و اگر کسی نمی‌تواند کار کند برود برای این است که ایشان دلش می‌خواهد در اطاعت از رهبری بدنه اقتصادی دولت حرکت کند، مردم حس کنند که دولت دارد زحمت می‌کشد و این مسیر باید طی شود و مدیران بیش از چیزی که مشاهده می‌شود باید در این زمینه زحمت بکشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به جبهه دوم "جنگ پیچیده فرهنگی" گفت: به تناسب روز میلاد حضرت معصومه (س) روز دختران نامگذاری شده است، باید حواسمان به این جبهه جنگ هم باشد، لذا لطافت حرف فهمیدن به این است که دو جبهه در نظر گرفته شود، در آن جبهه ویژه کار شود و در این جبهه هم از حرکت دشمن غافل نباشیم که حمله می‌کند و باید مقابل آن بایستیم.  

دژکام با بیان اینکه اینکه حجاب و عفت عمومی را با دلار آمریکایی بخواهند خدشه دار کنند، ما باید احساس کنیم که جنگ است و جبهه‌گیری کنیم، خطاب به مسئولان استانی گفت: مدیرانی که گوشه‌ای از این مسئولیت به عهده‌شان است قسمت مسئولیت خود را درست ایفا کنند و مردم هم مسلما پای کار هستند و باز هم خواهند بود.

وی ادامه داد: دشمن آمده بود بساطی راه بیندازد که توطئه اش شکست خورد، آنها می‌خواستند بگویند حاکمیت مقابل بدحجاب و غیره است که شکست خوردند و حیله‌شان هم نگرفت چون در کشور ما حاکمیت از ملت جدا نیست و اگر کسی می‌خواهد این مسئله را ایجاد کند آرزویش را به گور می‌برد که تقابل بین ملت و حاکمیت درست شود.

نمانیده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در مقابل این جریان بی‌عفتی و بی‌حیایی که متاسفانه دشمن دامن می‌زند، باز هم باید دشمنان ایران و اسلام بدانند که با مشت کوبنده این ملت روبه‌رو خواهند شد.‌

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها