روزنامه گردی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

در زمین‌های وقفی اطراف کارخانه ها برای کارگران خانه ساخته می شود/ ۲ وزیر سابق، یک رئیس مجلس، ۹ فرمانده نظامی و ۹ سرکوبگر حکومت پهلوی تیرباران شدند

تیرباران ۲۱ عامل مهم رژیم اختناق به همراه تصاویرشان که در میان آنها ۲ وزیر سابق، یک رئیس مجلس، ۹ فرمانده نظامی و ۹ سرکوبگر و شکنجه گر ساواک دیده می شود، خبر نخست روزنامه کیهان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ است.

در زمین‌های وقفی اطراف کارخانه ها برای کارگران خانه ساخته می شود/ ۲ وزیر سابق، یک رئیس مجلس، ۹ فرمانده نظامی و ۹ سرکوبگر حکومت پهلوی تیرباران شدند

کیهان در صفحات داخلی خود از اعترافات، جزئیات شکنجه، نحوه دستگیری و کشتار بزرگ ششم بهمن ماه اطلاع رسانی کرده است. قذافی رهبر لیبی هم در پیامی به امام خمینی نوشته است که خلق انقلابی لیبی یک لحظه از پشتیبانی امام دست برنخواهد داشت. از سویی دیگر  گویا، جبهه ملی در صدد احیای خویش است و از آیت الله طالقانی، آیت الله زنجانی، دکتر شایگان و اللهیار صالح برای عضویت در این جبهه دعوت شده است. به صفحات داخلی روزنامه می رویم به خبری به نقل از دکتر میناچی وزیر اطلاعات و سرپرست اوقاف برمی خوریم که گفته اند در زمین های وقفی اطراف کارخانه ها برای کارگران خانه ساخته می شود.

IMG_20230508_070650_612

زمین های وقفی در اطراف شهر که نزدیک به کارخانه ها قرار داشته باشند به امر خانه سازی برای کارگران اختصاص می یابند. دکتر ناصر میناچی وزیر اطلاعات و تبلیغات و سرپرست اوقاف با اعلام این خبر در گفتگویی با کیهان افزود؛ بسیاری از کارگرانی که در کارخانه های خارج شهر کار می کنند فاقد مسکن هستند و از اینرو به منظور رفاه آنان زمینهای اوقاف که در خارج از محدوده شهر و در نزدیک کارخانه ها قرار دارند در اختیار برنامه خانه سازی برای کارگران گذاشته می شوند.

وی افزود؛ خوشبختانه در اطراف تهران مقدار این اراضی زیاد است و علاوه بر واگذاری این زمینها، تعداد ۱۰۰۰ دستگاه آپارتمان نیز بوسیله خود اوقاف برای کارگران ساخته خواهد شد.

IMG_20230508_070651_037

وزیر اطلاعات همچنین اعلام کرد که در آئین نامه الحاقی لایحه لغو اجاره قراردادهای اوقاف تصریح شده که در زمین های مسکونی و قابل ساختمان، بخصوص زمینهای شهری بیش از هزار متر زمین، تجدید اجاره نخواهد شد. بنابراین کسانی که با دسیسه و اعمال نفوذ با قیمتهای ناچیز اراضی بزرگ را به اجاره خود در آورده اند در موقع تجدید اجاره فقط هزار متر زمین در اختیارشان گذاشته میشود و مازاد آنها بین مستضعفین و نیازمندان تقسیم می گردد.

در مورد زمینهای مزروعی نیز وزیر اطلاعات در گفتگویی رادیو تلویزیونی اعلام کردند برای واگذاری زمینهای مزروعی حد نصابی تعیین شده که به موجب آن با در نظر گرفتن صرفه کشاورزی، به هر متقاضی مقدار زمینی متناسب با توانایی وی در احیاء و آباد کردن آن زمین در اختیارش گذاشته میشود.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها