یک نماینده ادوار مجلس:

با تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان، امنیت قضایی زنان ارتقا می‌یابد

یک نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» می‌تواند امنیت قضایی زنان را ارتقا دهد، گفت: با تصویب این لایحه برخی خلاءهای قانونی برای تامین امنیت زنان برطرف می‌شود.

 با تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان، امنیت قضایی زنان ارتقا می‌یابد

طیبه سیاوشی درباره تصویب کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تصویب این لایحه می‌تواند برای زنان تامین امنیت قضایی بیشتری به همراه داشته باشد؛ حمایت از زنان را بیشتر کرده و نقش پیشگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: از سال ۹۹ منتظر بودیم تا این لایحه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و اکنون که کلیات آن به تصویب رسیده است باید بگوییم که یک اقدام خوب انجام شده است. البته باید منتظر بمانیم که در بررسی جزئیات این لایحه چه تغییرات و اصلاحاتی انجام می‌شود چون از عنوان تا متن لایحه نسبت به دوره‌های قبلی که لایحه تهیه شده بود، تغییرات زیادی کرده است.

نماینده مردم تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی افزود: برخی خلاءهای قانونی برای تامین امنیت زنان با تصویب این لایحه برطرف می‌شود اما همچنان بعد از تصویب این لایحه و تبدیل شدن آن به قانون، خلاهای قانونی وجود خواهد داشت.

سیاوشی در پایان گفت: با اینکه این لایحه برای تامین امنیت زنان تهیه شده اما تغییر نام آن چنین هدفی را در ذهن عامه مردم و فعالان حوزه زنان و در حوزه بین‌الملل متبادر نمی‌کند. با توجه به اینکه ایران به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان نپیوسته‌ است، این لایحه می‌توانست چنین خلایی را پر کند و دست بالایی برای جمهوری اسلامی در حوزه زنان به همراه داشته باشد اما تغییر نام شاید تا حدودی این هدف را محقق نکرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها