روزنامه کیهان:

حمله به حیا و عفاف و حجاب اصلا برای الیاس حضرتی مسئله نیست/ او با شهرام جزایری رفاقت دارد و کله پاچه می‌خورد

«مدیر روزنامه‌ای که چند بار تحریریه اجاره‌ای اش پر و خالی شده و بسیاری از آن‌ها سر از بی‌بی سی و صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های بدنام ضد انقلاب در خارج کشور سر در آورده‌اند و عارش نیامده، و ضمنا به طور اتفاقی مشغول رفاقت و کله پاچه خوری با شهرام جزایری بوده، طبیعی است که حمله به حیا و عفاف و حجاب اصلا برایش مسئله نباشد.»

حمله به حیا و عفاف و حجاب اصلا برای الیاس حضرتی مسئله نیست/ او با شهرام جزایری رفاقت دارد و کله پاچه می‌خورد

روزنامه کیهان به خاطر یک یادداشت عباس عبدی به او حمله کرد و البته الیاس حضرتی را هم مورد نقد تند و تیز قرار داد.

این روزنامه نوشت: روزنامه اعتماد به قلم عباس عبدی نوشته است که فرضیه بنده این است که اجباری کردن حجاب شرعی و برخورد با زنان در قالب گشت ارشاد، شیوه غیرموثر در مسئله حجاب است، آثار کوتاه‌مدت آن در برابر آثار منفی میان و بلندمدت آن بسیار ناچیز است، و عوارض جانبی این اقدام چنان هولناک است که به ضد هدف اولیه تبدیل شده است.

درباره اولین استدلال باید گفت که قانون جزا مبتنی بر مجرمانه دانستن افعال، فقط در مواردی کاربرد دارد که عدم رعایت آن فعل، نظم اجتماعی را دچار اختلال می‌کند. سرقت، قتل، مستی در حال رانندگی، اختلاس، جاسوسی و... و موارد مشابه، جملگی نظم اجتماعی را مختل می‌کنند، لذا به تناسب برای آن‌ها مجازات تعیین می‌شود. اصولا کسی نیست که با جرم دانستن این موارد مخالف باشد. ولی در جامعه ایران پوشش شرعی (و نه پوشش به معنای عام) چنین وضعی را ندارد.

نویسنده می‌افزاید: ما در خانه به نحوی لباس می‌پوشیم که طبعا در عرصه عمومی متفاوت از آن می‌پوشیم، ولی اگر محتوای کلی پوشش و نه شکل و ظاهرش در خانه و عرصه عمومی در تضاد باشند، یعنی در جمع‌های خانوادگی و مهمانی به گونه‌ای لباس بپوشند که در تقابل با اجبار آن در عرصه عمومی است، فرد را دچار دوگانگی رفتاری می‌کند، به ویژه برای کودکان و نوجوانان غیرقابل پذیرش و فهم است؛ لذا آنان به این تعارض و دوگانگی تن نمی‌دهند. به احتمال فراوان دهه هشتادی‌ها در مواجهه با مسئله حجاب چنین تجربه‌ای را دارند که زیر بار این حد از تعارض نمی‌روند. البته تحقق این قاعده که؛ «مردم از هر چه منع شوند به آن حریص‌تر می‌شوند» نیز اثر بلندمدت دیگری است که موجب تشدید گرایش به برداشتن حجاب می‌شود.

درباره این نوشته روزنامه اعتماد چند نکته گفتنی است. اولا این که با متخلف از یک قانون چه برخوردی باید کرد، یک بحث است و انکار ضرورت آن، بحثی دیگر؛ و نویسنده عمدا این دو را خلط می‌کند. ثانیا باید دید نویسنده یا مدیر روزنامه اعتماد، چه چیز‌هایی را عقلانی و مشروع و به نفع نظم اجتماعی می‌دانند و چه چیز‌هایی را بد نمی‌دانند.

مثلا نویسنده وطن فروشی که سابقه فروش اطلاعات به بیگانگان را دارد و به همان جرم محکوم هم شده، طبیعی است که در قضاوت درباره حجاب و عفاف، همان گونه نظر بدهد که دشمنان همان ملت به امثال او دیکته کرده‌اند. یا مثلا مدیر روزنامه‌ای که چند بار تحریریه اجاره‌ای اش پر و خالی شده و بسیاری از آن‌ها سر از بی‌بی سی و صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های بدنام ضد انقلاب در خارج کشور سر در آورده‌اند و عارش نیامده، و ضمنا به طور اتفاقی مشغول رفاقت و کله پاچه خوری با شهرام جزایری (مفسد اقتصادی بزرگ دوره اصلاحات) بوده، طبیعی است که حمله به حیا و عفاف و حجاب اصلا برایش مسئله نباشد بلکه در زمین همان جریانی بازی کند که در خارج کشور، رسما برهنگی کامل و انواع مفاسد اخلاقی و اجتماعی را تبلیغ می‌کنند.

ثالثا، اگر صرف این استدلال که منع افراد موجب حریص‌تر شدن می‌شود، استدلال کافی برای نفی الزام قانونی حجاب باشد، بنابراین باید هر الزام قانونی دیگر درباره هر مسئله اقتصادی و اجتماعی و حقوقی را در ایران و دنیا باید، تخطئه کرد!

رابعا جریان بدسابقه‌ای در کشور وجود دارد که روی موج سازی‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بیگانگان سوار می‌شود و هیچ عارش نمی‌آید که با هر فشار مخرب خارجی، زبان به طعنه و شماتت بگشاید یا همان فشار دشمن را ابزار فشار به نظام برای طلبکاری و چانه زنی و جبران ورشکستگی سیاسی خود قرار ندهد.

خامسا، حریم خصوصی افراد را نباید با حریم عمومی و خیابان اشتباه گرفت. این که کسی در حریم خصوصی و خانوادگی چقدر مقید به احکام اسلامی و اخلاق است، یک بحث است و به خود و خانواده‌اش خسارت می‌زند، اما عدم مراعات ضوابط شرعی و اخلاقی و اجتماعی در محیط عمومی، موضوعی جداگانه است و به همین دلیل، حتی در غرب هم برای پوشش، ضوابط الزامی و اجباری قائل شده‌اند. منتها طبیعی است که این بحث‌ها را باید برای افراد بی‌غرض و مرض مطرح کرد؛ و گرنه از نگاه این جماعت، انواع خیانت‌هایی که مرتکب می‌شوند، اختلالی در نظم اجتماعی نمی‌کند!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • رابی
    3

    حمله مزدوران داعشی به مدرسه دخترانه شاهد در اردبیل یک نفر کشته و ده نفر مجروح بر جای گذاشت.
    ایرانی با غیرت اگر بعد از این سکوت کردی دیگر هیچ وقت ادعای غیرت و شرف نکنید.
    مزدوران لبنانی و افغانی رژیم روز پنجشنبه وارد مدرسه دخترانه شاهد در اردبیل شدند و ناموس ایرانی ها را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      باید تروریست های عرب پرست ضد ایرانی را به زباله دان فرستاد

    • ناشناس
      1

      دروغ گفتید چوپان دروغگو شدید حرفتان را کسی باور نمیکند

  • مش جمعه
    0

    ای ناقلا،تو توی مغاره کله پاچه ای چه میکردی. آقای شریعتمداری پول آنچنانی ندارم.اما روزی ده هزارتومان بهت می دهم که فقط و فقط روزی ده دقیقه بیشتر حرف نزن و متن ننویسی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منم ده هزارتومن میدم کلاخودشوازبرق بکشه انشالله رودتخت مرده شورخونه ببینمت وبعدمرده شوراعظم بشورت شریعتنداری

  • قاسم مکارم شیادی
    19

    درود بر قلمت حاج حسین

  • سید محمد جواد سجادیان
    0

    به روزنامه کیهان این دروغگویی ها
    فقط فقط از طرف خودتون هست
    هیچکس مخالف قرآن خدا و حجاب نیست.
    قبل از انقلاب هم همه چه باچادر چه بی حجاب ایمانشون خیلی هم قوی و خوب بود

  • حسنی
    1

    اقای شریعتمداری این شعر را بخوانید شاید نظرتان عوض بشود :
    حجاب ای زاهد دیوانه در سیمای مردم نیست
    تو چشمان گناه الوده را درویش کن کافیست
    حجاب از سیرت ما میشوداغاز نی صورت
    نصیحت های کفر الوده را با خویش کن کافیست
    تواز ایمان پنهان دردل مردم چه میدانی
    بجاب پند ایمان خودت را بیش کن کافیست
    بجای وحشت از یک تار موی عاشقان
    فکری بحال گرگ های در لباس میش کن کافیست
    رها کن شاخه مارا که اینجا ریشه در خاکیم
    تو اما ریشه را پنهان به زیرریش کن کافیست
    نهال مهر را کندی بجایش خشم افکندی
    بروز واقعیت را علاج از پیش کن کافیست

    نظرات شما -
    • حسنی
      0

      بجای پند ایمان خودت را بیش کن کافیست

    • مصطفی
      0

      اقای حسنی در این وضعیت بحرانی حالمونو خوب کردی درود بر شما

  • ناشناس
    0

    حسنی احسنت

  • ناشناس
    0

    سهم آقا کیهان از آقای جزایری چقدر بوده ،ما که بخیل نیستیم

  • ناشناس
    1

    با حرفای گذاف بعضی کسایی که پیام گذاشتن نمیشه قانون الهی رو نادیده گرفت .ولی باید در انجام امر به معروف ونهی از منکر درست عمل کنیم .حجاب همون حیا وغیرت هست ،هم برای زنان هم برای مردان ،هر کس حیا ندارد دین ندارد.

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای انتظاری پس چرا نظر منو نمایش ندادی ؟ چون اسم حسن رعیت و اکبر طبری و بابک زنجانی و حشر و نشرشون با جریان اصولگرا و کیهان و کیهانیان مطرح شد؟ آقای انتظاری خداوکیلی مگه دروغ میگم. خب شهرام جزایری که یه روز ذیل تا راس مملکت را بادار خودش کرد حالا بد شده؟ اما پلو خوری با حسن رعیت ها مشکلی نداره؟

  • ناشناس
    0

    چذا اینقدر که چشمات برای ناپاکیها خوب میبیند برای اختلاس ودزدیها تیتر نمیزنی چشمهای ناپاکی داری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها