علم‌الهدی: معلوم نیست چرا عده‌ای دنبال جمع‌آوری گشت ارشاد هستند

امام جمعه مشهد گفت: ما در مساله حجاب چه از نظر فقهی، و چه قضایی هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند.

علم‌الهدی: معلوم نیست چرا عده‌ای دنبال جمع‌آوری گشت ارشاد هستند

سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد بااشاره به حضور رییس جمهور در نیویورک و موضوع الحاق ایران به سازمان شانگ‌های افزود: این شرایط در زمانی به وجود آمده که کشور در حال برداشتن قدم‌های متعالی است به طوریکه با اتصال به پیمان شانگ‌های در برابر تحریم‌ها جایگاه متعالی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دشمن برای این که واقعیت‌های پیروزی انقلاب اسلامی را پنهان کند و این پیشرفت‌ها را برای مردم بی ارزش جلوه دهد تا مردم نتوانند لذت آن را لمس کنند قصه بی حجابی را ترویج داده و ابزار خود برای خسارت وارد کردن به کشور قرار داده است لذا مساله مقابله با بی حجابی برای همه دستگاه‌ها واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع ۲ خاصیت داشت که شامل دشمن شناسی و مردم شناسی بود.

علم الهدی افزود: در مورد دشمن شناسی می‌توان گفت که در آن مقطع زمانی همه دنیا با ایران جنگ خود را آغاز کردند و به مثابه یک ملت واحده خواستند کشور ما را مصادره کنند و نظام و انقلاب را سرنگون نمایند و به کمتر از این هم راضی نبودند.

وی اضافه کرد: دشمن از ۴۰ سال قبل تا کنون با وجود ناکامی‌های متعدد و شکست‌های زیاد هنوز از هدف خود دست بر نداشته است و به کمتر از براندازی دین در کشورمان راضی نمی‌شود و در شرایط کنونی نیز دشمن همان موضع را در برابر کشور ما دارد.

او ادامه داد: خاصیت مردم شناسی دفاع مقدس نشان می‌دهد که مردم ما همچنان با مقاومت و صلابت زیاد در برابر دشمنان ایستاده اند و صحنه‌ای را رقم خواهند زد که مشابه مقاومت آنان در هشت سال دفاع مقدس و بینظیر در تمام دنیا بود به طوری که در عملیات فتح المبین یک کارشناس نظامی آمریکایی اذعان داشت که ایرانی‌ها با گوشت خود، در مقابل تانک‌های ما حضور یافتند.

امام جمعه مشهد گفت: ملت ما نسبت به دوران دفاع مقدس هیچ تغییری نکرده و ایثارگریهایش همچنان ادامه دارد و این مردم به دنبال حاکمیت دین بوده و هستند، نه این که بخواهند صرفا آب و خاک ملت را در برابر دشمن حفظ کنند بلکه می‌خواستند دین در کشور حاکم شود و ایثارگری‌های شهدا نیز همین هدف را دنبال می‌کرد.

علم الهدی با بیان این که حاکمیت دین ۲ عرصه دارد گفت: یک عرصه حاکمیت دین، ولایت فقیه و عرصه دوم حوزه عملیاتی نظام و حکمرانی دین است یعنی زمانی که حلال و حرام خدا در کشور مشخص باشد و واجبات الهی رعایت شود و منکرات از بین برود آن موقع می‌توان گفت حکمرانی دین در جامعه پا برجاست.

وی تاکید کرد: در براندازی منکرات و اجرای واجبات دینی و در عرصه عملیاتی حکمرانی دین، مهمترین موضوع، مساله حجاب است و در واقع حجاب، نشانه و پرچم حکمرانی دین است و جامعه لاابالی و زنان بی حجاب به هیچ وجه نشانه‌های حکمرانی دین در جامعه نیست و ما تجربه این موضوع را در کشور داشتیم، درست هنگامی که رضاخان به سراغ کشف حجاب اجباری رفت و شکست خورد.

امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانی در کشور می‌خواهند در کشور بی حجابی را گسترش دهند که این‌ها دشمن دین هستند و برداشتن حجاب همان خط دین ستیزی است.

علم الهدی افزود: مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته، اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مساله حجاب غفلت کردند و آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند مثلا قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند، اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد دستگاه‌های مسوول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند.

وی اضافه کرد: در بین این دستگاهها، تنها نیروی انتظامی وظیفه سلبی و حتی پیشگیری را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در موضوع بی حجابی این میزان باید هزینه بدهد آن هم دستگاهی که محور اقتدار نظام است.

امام جمعه مشهد گفت: بی حجابی، گناه و تجاهر به فسق و ابزار سلطه دشمن بر ما بوده است و ناهنجاری اجتماعی ایجاد می‌کند و زن بی حجاب به دنبال خود فساد را وارد جامعه کرده و جوان در برابر زن نیمه عریان با موی پریشان فاسد می‌شود.

علم الهدی افزود: ما در مساله حجاب چه از نظر فقهی، و چه قضایی هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند و در این مساله نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی حجابی عمل می‌کند و به طور قطع با جوانان مجرد که نمی‌توان با زنان بی حجاب برخورد کرد لذا باید از زنان برای این موضوع استفاده کرد.

وی ادامه داد: آن وقت یک عده نخبه و البته بی دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آن‌ها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند، اما ملت ایران، ملتی مسلمان و مردم ما زهرا شناس و زینب شناس هستند و آرم و نشان حضرت زینب (س) هم مساله حجاب است. هم اکنون هم اگر شما دانشگاه فردوسی مشهد را ببینید دانشجویان و اساتید دانشگاهی زیادی با حجاب و نخبه هستند و زنان اندیشمند و نخبه در برخی تخصص‌ها با یک حجاب قوی حضور دارند.

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای که به عنوان سیاستمدار و نخبه مطرح می‌شوند در برخی بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب، طرفدار جنگ با دین و حکمرانی دین در کشور شده اند و افرادی که با بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب مطالبی را عنوان کردند فکر عاقبت خود باشند، چون عرصه امتحان سنگینی است و این افراد باید از خدا بترسند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 58
  • بابک
    2

    گشت ارشاد نه گشت تحریک و بعضا قتل مردم تا مملکت را به اشوب بکشانند و مخالفین را شناسایی کنند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر خیلی وجدان دارید لطف کنید از این به بعد رو تمام کار پلیس در تمامیی جرایم دیگر همانند گشت ارشاد زوم بفرمایید!

    • ناشناس
      0

      قرآن در مورد حق اعتراض وحساب کشی از حکومت چیزی نگفته در مورد اعتیاد قاچاق مواد مخدر وظیفه ای بر کسی مطرح نکرده اجازه میدهید گفتگوی آزادوبدون ترس وبازداشت صورت گیرد در مورد رازداشت ولمس وبغل یا به طاق کوبیدن زن مسلمان چیزی نگفته در هپرد خجالت کشیدن چه چیزی نگفته در مورد چسبیدن به منصب تا صد سالگی چیزی نگفته

  • ناشناس
    0

    علتش مشخص است چونکه در قانون مجازات اسلامی گشت ارشاد و برگزاری کلاس توجیهی پیش بینی نشده است! پلیس و دیگر ضابطین دادگستری صرفاً حق دارند زنان بی حجاب در انظار عمومی را به عنوان جرم مشهود دستگیر و حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آنان را بازداشت و تحویل مقام قضایی صالح نمایند و تا موقعی که ماده قانونی قانون مجازات اسلامی در مورد بی حجابی اصلاح نشده کمتر یا بیشتر از این ماده قانونی حق مداخله ندارند! ارشاد کردن وظیفه پلیس و ضابط دادگستری نیست!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      در قانون صریحا آورده شده بی حجابی هم زندانی دارد و هم جریمه ولی هیچ کدام اعمال نمی شود گشت ارشاد نباشد چگونه برخورد با بی حجاب کنند؟ فقط اسمش گشت گذاشتند وگرنه همان پلیس هست نظری هم در مورد کلاس ندارم هرچند برای شماها بهتر است از این هست که پرونده قضایی شما درست شود

    • ناشناس
      3

      به ناشناس ۱۹:۱۰: گشت ارشاد پلیس در اکثریت قریب به اتفاق مأموریت های خود با بدحجابی بانوان به ویژه دختران جوان مقابله می کند در حالیکه در قانون در خصوص بدحجابی مصداقی تعیین نشده است! با نمایان شدن یک تار مو تا آشکار شدن نیمی از موی سر و گردن و قسمتی از سینه و بالاتر از مچ دستها و پاهای دختران بالغ [۹ سال قمری به بالا] و زنان می توان ادعا کرد بدحجابی اتفاق افتاده است! تشکیل پرونده قضایی برای متهم بی حجاب از وظایف قانونی دادسرا صالح است نه پلیس!

    • ناشناس
      9

      جناب دادسرا و دادگاه خودش که زن بی‌حجاب نمی گیرد! از طریق واسطه که پلیس نام دارد و برای همه جرایم همین گونه هست ارجاع باید داده شود

    • ناشناس
      3

      به ناشناس ۲۰:۲۵: وظیفه پلیس به عنوان یکی از ضابطین اصلی دادگستری تشکیل پرونده قضایی برای متهم نیست بلکه وظیفه پلیس دستگیری متهم و تحویل آن به مرجع قضایی صالح و همچنین انجام تحقیقات مقدماتی تکمیلی تحت امر مقام قضایی صالح است. پلیس و ضابطین دادگستری فراتر از قانون وظیفه ای در قبال متهم ندارند!

    • برخوردی نداره
      1

      سلااااااام عزیزااااااان . درقرآن گفته شده که حجاب داشته باشین اما نگفته با بی حجاب برخورد شود . گفته شراب نخورین و با شراب خوار دستور برخورد داده . با خورنده گوشت خوک و بی نماز دستور برخورد نداده . از قرآن بالاتر هستید !!!!!؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      1

      چرا اینقدر می پیچانی؟ پلیس حکمی نمیدهد بلکه مامور اجرای قانون هست یعنی فرق این دو را نمی دانی؟ خطاب به بعدی خیلی چیزهای دیگر در قرآن مجازات نیاورده از جمله شراب که چه نوع مجازاتی باید باشد

    • ناشناس
      0

      پاسخ به برخوردی نداره: ما در اینجا در مقام پاسخگویی به سخنان آقای علم الهدی داریم در مورد ماده قانونی صحبت می کنیم که بر خلاف شرع تصویب شده است! ما در اینجا در مورد حجاب شرعی (آیه سوره نور قرآن کریم) صحبت نمی کنیم!

    • ناشناس
      1

      قانون وحی منزل نیست میشود هم نادیه گرفت وهم اصلاح کرد

  • ناشناس
    2

    و معلوم نیست چرا سطح شعور و فکر شما محدود به پوشش مردم است و کاری به گرانی ها و افزایش اجاره خانه ها ندارید ؟ همین امروز دو تا دانه کلوچه کوچک شد ۱۰ هزار تومان !! یک بطری شیر نزدیک ۳۰ هزار تومان!!. این ها را نمی فهمید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      چون سطح شعور شما را فقط از حجاب گفتن ایشون زندانی کردن!

    • خطاب به کاربر ۱۹:۱۲
      0

      کاربر ۱۹:۱۲ معلوم است از مزدوران و نوکران ساندیس خوری است که ماهانه از کمیته امداد مقرری می گیرد. تو معلومه مشکل اجاره منزل و معیشتی نداری

    • آزادی
      0

      ساندیس خور مردم کشور رو میسازن نه حکومت منظور دوست عزیز اینکه گرانی کمر مردم را شکسته هرچه کار میکنن دخل وخرج زندگی‌شان به هم نمیخوره هر ماه کم میارن و شما فقط به موی سر چسبیدین‌‌‌ تخلف از مغازه های کوچیک تاکارخانه ها بیداد میکنه اما هیچ کس کاری در این مورد نمیکنه پس برو کیک و ساندیس راهپیمایی امروز خودتو بخور وبه کارهای بدت فکر کن

  • آزادی
    1

    من‌هم شکم برآمده ایشان راداشته و بهترین غذا ها را میخوردم اجازه جمع شدن سفره انقلاب را نمی‌دادم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدمت به زائران مخصوص عراقی بهشون ساخته.
      این زائران بوی امام حسین میدهند، ثواب دارد.

  • آشیل‌
    2

    گشت کشتار و تحقیر زنان ایرانی .حجاب مدنظر شما چادر و روبند برای زنان است مثل طالبان‌.

  • ناشناس
    0

    معلومه از فهم تو خارجه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این یکی کلا رفته تو ما بعده اینهمه وقت هنوز نفهمیده خواست مردم چیه

  • 0

    همه هزاران مشکل دیگه هم دارند اما امثال تو تنها مشکل باقیمونده تون حجابه .

  • پیمان
    2

    سکوت اختیار کن شیخ. مردم از تو خوششان نمی آید

  • ایرونی
    0

    چرا جون مردم نه فقه نه دین نه قضا نه گشت نه هیچی شمارا قبول ندارند چون همه اینا از نظر مردم فقط برای حفظ قدرت ونظامتان هست دیگه مردم به چه زبانی بگن که توی ...بفهمی من در عجبم....

  • ناشناس
    0

    زمان امامان معصوم علیه السلام هم حجاب اجباری بوده؟!

  • س. چ
    0

    أقاي علم الهدى لطفا سكوت كنيد كار بدتر نكنيد مراجع هستند أنها اظهار نظر كنند در باره حجاب . حجاب مساله اصلي نيست اعتراضات. كار، اشتغال و گرانی و مسکن مردم نسبت به ان اعتراض داشتند این بهانه شد

  • تربتی
    2

    چرا عده ای دوست ندارند بفهمند که روحیه نظامی با ارشاد کردن مغایرت دارد به همین دلیل در مقابل گشت ارشاد بانوان عکس العمل نشان میدهند ،چرا نیروی انتظامی را رو در روی مردم قرار میدهید ،اگر راست میگویید گشت ارشاد را به روحانیت بسپارید تا هم استرس کمتری به افراد وارد شود و هم تخصصش را دارند و اصلا اگر بحث ارشاد هست بانوان را بجای مراکز پلیس به سالنهای فرهنگی منتقل کنید.

  • ناشناس
    0

    شما وقتی میتوانی از مردم صحبت کنی که رفراندوم‌برگزار کنی و مشروعیت پیداکنی والا با زور تفنگ که استالین هم مشروعیت داشت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      34

      هر وقت حکومت از اسم خالی شد آن وقت درخواست همه پرسی کن چون حجاب از واجبات اسلام هست

    • ناشناس
      1

      چطور اسلام شما بغل کردن زن نامحرم کتک زدن و مو کشیدن و حتک حرمت زن مسلمان را در انظار عمومی برای مرد نامحرم مجاز کرده از کدام اسلام سخن می گوید باید سر در چاه کرد چون علی (ع) و بر مظلومیت اسلام گریست

    • آزادی
      1

      فقط ایران و افغانستان طالبانی مسلمان درجه یک هستن و بقیه کشورهای مسلمان کشک هستن.مهد اسلام داره پیشرفت میکنه اما ما بخاطر حجاب دختر جوان را به قبرستان فرستادیم .این عدالت اسلامی شماست.حجاب مدنظر شما چادر و روبنده و زنان در خانه کار کنن و بچه بیارن شما به زنان به چشم موجودی حقیر نگاه می‌کنید اما زنان نشان دادن که مثل شیر می‌مونن.تبعیض‌در ایران فقط مختص زنان نیست پسران جوان باید به بردگی سربازی برن و بهترین زمان عمر خودشون رو در خدمت حکومت باشن. حمایت از حقوق زنان اولین مطالبه است در ادامه باید قوانین سربازی و مهریه از نو نوشته بشن تا تبعیض علیه مردم ازبین بره

    • آشیل
      0

      حکومت رو مردم تشکیل میدن مردم کار میکنن مالیات میدن جوانانشان برای دفاع از کشور میرن پس وقته مردم رفراندوم میخوان باید به خواست مردم احترام بذارید نه اینکه با گلوله جوابشان را بدین.از خشم مردم بترسید که مثل سیل همتون رو با خودش میبره

    • ناشناس
      0

      حرف های خاله زنکی
      بقیه مسلمان نیستن دارند می میرند... جمعش کن
      حرف حقوقی و دینی زده شد جواب درخور داری بیا بده

  • ناشناس
    0

    آقای علم الهدا شما وامثال شما با تریبون رفتنت ن همیشه باعث تحریک افکار عمومی در مساله حجاب بودین، گرانی بیکاری، اجاره خانه ها و همه باآمدن داماد شما وضعیت زندگیم دم را بدتر کرد وشما وامثال شما چون راهکاری ندارین فقط گیر دادین به مساله حجاب؟ عطوفت درشما وامثال شما که مدعی مسلمانی هستین ندیدیم. مردم برای شما وامثال شما ارزشی ندارند وفقط درحالی براتون ارزش پیدا می‌کنند که هرچی سرشون بیارین ساکت باشند، 43 سال هست اصلا راهتون را برای مردم عوض نکردبدن و روز به روز هم بدتر می‌کند مملکت مال همه ایرانیها است نه قشر شما.

  • ناشناس
    0

    آقای علم الهدی لطفا فیلم گشت ارشاد رو در مورد دختر غریب و معصوم ببین نسبت به خیلی از زنان از پوشش مناسبی برخوردار بوده البته اگر دربین جامعه باشی و پوشش زنان رو در سطح شهرها دیده باشی ، بایستی شما بعنوان یه عالم دینی که مسئولیت سنگینی بر دوشتونه از مسئول اون گشت بپرسید اون دختر خانم که نسبت به خیلی از خانم های جامعه از پوشش مناسبتری برخوردار بوده وقتی متوجه غریبی اون خانم شدید چرا از برادرش جداش کردید ؟ مضاف بر اینکه اگر پوشش ایشون مناسب نبوده بایستی عده زیادی از زنان رو برای کلاس های توجیهی به پلیس امنیت اخلاقی برد شاید حداقل یه نفر توجیه شد ، اگر دلسوز این کشور هستید که با خون هزاران جوان به اینجا رسیده بجای تحریک بیشتر واقعا معایب رو ببینید و در جهت اصلاحش قدم بردارید اگر روزی که مادری گریه می کرد و فریاد می زد دخترم رو نبرید دخترم مریضه چاره اندیشی می شد مشکلات بعدی پیش نمی اومد لطفا به فکر باشید بخدا دلمون آتیش می گیره وقتی عده ای رو اعتراضات مردم موج سواری می کنن و نسبت به تخریب اموال ملت و یا آسیب رسیدن به جوانان این مرز و بوم اقدام می کنن فرق نمی کنه کسی که جونش رو از دست می ده پلیسه بسیجه یا مردم عادی همه فرزندان این کشورن و دلمون رو به درد می ارن ما مردم عادی هستیم و کشور خودمون رو دوست داریم کاری کنید چند دستگی نباشه مردم در مقابل هم قرار نگیرن

  • ناشناس
    10

    دنبال ترویج بی حیایی هستند و در درجه دوم امنیتی کردن کشور با دو قطبی سازی که می کنند

  • ناشناس
    0

    شما آبتون را بخورید!

  • ناشناس
    1

    چرا گشت ارشاد اختلاس ودزدی شما ها را نمیگیرد.گشت ارعاب است نه ارشاد

  • سید
    0

    شماها کمتر امام حسین رو خرج امیال پلید خودتان بکنید،،مردم ایران هم دیندارن،هم نجیب و شریف،،،ناهار بفرمایید خونه مش ابرام

  • ناشناس
    0

    من موندم چطور و اژ کجا تو ودومادت یه مرتبه بولد شدین تو این کشور
    البته سیاست رسانست
    اخر همین شما دو نفر گند میزنین به کشور بخدا

  • 0

    لطفا بر رو ازگل اقدسیه و ولنجک حجاب رو اونجا ببین از پایین شهر که حجاب مناسب دارن ایراد میگیرید جرات ندارید چرا

  • ناشناس
    0

    ما در زمان حساسی از نظر اقتصادی قرار داریم مردم تحت فشار اقتصادی هستن زنان ایران همیشه با شان ومنزلت بودن ،چرا در میان آیات عظام وحدت نیست هر کسی اجتهاد خودش را دارد،۸۰ میلیون جمعیت را نمی‌توان به شیوه جبری اداره کرد

  • ناشناس
    0

    معلوم نیست چرا گشت اختلاسگیری درست نمیکنن بهتر بود اینو میگفتی

  • ناشناس
    0

    واقعا نمیدونی چرا؟؟؟؟ شاید بخاطر درگیری فیزیکی یا مرگ باشه

  • ناشناس
    0

    اتفاق عجیبی است
    سایت مشرق و رجا نیوز راحت باز می‌شود، اما سایت خبر فوری بعضی سایت‌های دیگر به سختی قابل دسترسی هستند!!!
    لطفا پیگری کنید

  • :-)
    0

    جناب علم الخدا"آخه خودتوخدای روی زمین میبینی"
    خواستم بپرسم شماوجناب دامادچندسال درجبهه های جنگ بودین؟؟؟؟

  • عبدالمجید سجادیان
    0

    بخاطر اینکه حکومت دراین نیم قرن عملکرد خوبی نداشته وحکومت اصل رها کرده ودنبال فرع می گردد
    سیاست های غلط حکومت دراین نیم قرن ونابودی زیرساختها اقتصادی وبیکاری گرانی . رانت هاواختلاس های حکومتی .باعث شده که مردم بگویند کاری به امور اجتماعی مردم نداشته باشید.
    شما که بقول خودتان عمل نکرده اید .پس درامور زندگی هم دخالت نکنید
    امیدوارم پیام مردم در خبر فوری بخوانی
    سجادیان بوشهر

  • محسن
    0

    اگر بخواهیم یک مقدار از لفاظی های طلبگی استفاده کنیم..این که آقای علم الهدی می گویند *معلوم نیست* که چرا فلان..خب این عدم معلومیت موضوع مورد بحث برای ایشان، نشان از عدم علم به موضوع مطروحه در جامعه و به عبارت دیگر نشان از جهل به موضوع از جانب این (ظاهرا) عالم دینی است..حالا بنده فعلا با بقیه موارد مورد بحث، این جا کاری ندارم..اینقدر به ما برخورده که بارها متهم به سوال جاهل از عالم شدیم که این یکی رو طلب داشتند که برایشان پرداخت کنیم..

  • ناشناس
    0

    بدجور سوختی بابا نوئل. مگه نگفتی تو مشهد فقط زائر و مجاور داریم. پس اغتشاشگر از کجا آوردی.

  • ناشناس
    0

    واقعا معلوم نیست؟! شما که برای حرام ترین حرام های قرآن یعنی ربا راه حل پیدا کردید و توی بانک ها به راحتی اونو تبدیل به سود و کارمزد کردید چه طور نمی تونید برای این موضوع اجتماعی راه حل پیدا کنید توی همین رساله رهبری گفته شده اکه شخص جوراب بپوشد ولی پاش معلوم نباشد اشکالی ندارد اونوقت توی گشت ارشاد ساپورت مشکل دارد این همه تناقض را چه طور حل می کنید آخه

  • ناشناس
    0

    هرکی نظرش با شما مخالفه از دید شما با دشمنه؟

  • ناشناس
    0

    هیچ جای دین اسلام و قرآن اشاره ای به اجبار به کاری نوشته نشده فقط مشکل در اینا شماها دنبال این هستین فکر مردم آزاد نباشه اگر برای شما سود خاصی نداره چرا انتخابات آزاد نمیکنید از طایفه لاریجانی ها یخورده راحت شدیم خوردیم به طایفه الم الهدی ها واقعا با داماد جانت ریدین تو این مملکت

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای علم الهدا لطفا چشهایت را شستشو بده . جور دیگر به گشت ارشاد نگاه کن. حجاب اگر یک فریضه است نماز هم فریضه است. روزه هم فریضه است. حکم فرایض دینی هم معلومه و مردم هم به همان اندازه که از دین می فهمند و یاد گرفته اند به آن عمل می کنند. حالا یکی کمتر یکی بیشتر. این مهم نیست. مهم آن است که مردم بر اساس ایمان و میل خود به فرایض عمل می کنند. نه اجبار حکومت. مردم حکومت دینی می خواهند که ندارند. نه دین حکومتی که متاسفانه به زور غل و زنجیر دارند. بنابراین حساب حجاب با حساب گشت ارشاد جداست. قرار نیست هر کس حجاب بخواهد گشت ارشاد هم بخواهد. آن هم گشت ارشادی که می گیرد. می بندد میزند و می کشد و به کسی هم پاسخگو نیست.

  • ناشناس
    0

    هر کی حجاب از سر برداره خدا سنگش میکنه این تو قران هم اومده

  • سرباز
    0

    امام جمعه نا عادل ::::چرا عنابستانی نماینده مجلس سیلی به صورت مامور قانون زد اینقدر داغ نکردی ؟؟؟ چرا به سرباز شد عکس العمل نشان ندادی؟؟ ظلم خانمانسوز است!!!!!

  • ناشناس
    0

    اینکه این ملا تا کنون نفهمیده چرا خیلی عجیب نیست مغزش بیش از این کشش ندارد.

  • علی
    0

    معلومه ترسیدی قبلا از لفظ گاو و گوساله استفاده میکردی .

  • ناشناس
    0

    معلوم نیست چرا عده ای دنبال قرائت خاصی از دین اسلام جهت اختلاس و چپاولگری و گسترش فسادها در این دنیا هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها