روزنامه رسالت:

اعلام ارقام و افراد پرونده فولاد مبارکه بازی با روان مردم است/ هنوز کسی در دادگاه محکوم نشده

«اساسا فلسفه و شأن تحقیق و تفحص این نیست که بتواند مثل دادگاه عمل کند؛ اما شاید مردم، تفکیکی بین گزارش تحقیق و تفحص با رأی نهایی دادگاه، قائل نباشند و آنچه این میان، ذبح می‌شود، اعتماد مردم است.»

اعلام ارقام و افراد پرونده فولاد مبارکه بازی با روان مردم است/ هنوز کسی در دادگاه محکوم نشده

روزنامه رسالت در سرمقاله خود در باره گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه نوشت: سؤال‌ها، شبهات و حتی گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی را نباید گزاره نهایی معرفی کرد و جا انداخت؛ تنها زمانی می‌توان اشخاص را مجرم قلمداد کرد و اعداد و ارقام فساد را اعلام نمود که آخرین مرحله فرجام‌خواهی متهم صورت گرفته باشد؛ پیش از آن، بیان اسامی و حتی بیان اعداد و ارقام، تنها بازی با روح و روان متهمین و البته مردم است.

این نوشته و اعدادی که در گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده است را در گوشه‌ای ثبت کنید و با رأی نهایی دادگاه که صادر خواهد شد، تطبیق دهید؛ خواهید دید که بسیاری از آنچه در این پرونده، رانت یا تخلف معرفی شده، وجه صحیحی نداشته است.

اساسا فلسفه و شأن تحقیق و تفحص هم این نیست که بتواند مثل دادگاه عمل کند؛ اما شاید مردم، تفکیکی بین گزارش تحقیق و تفحص با رأی نهایی دادگاه، قائل نباشند و آنچه این میان، ذبح می‌شود، اعتماد مردم است.

با نگاه غیرالهی و غربی به رسانه، خبر خوب، خبر بد است؛ خبری که نقل می‌شود؛ خبری که ضریب می‌گیرد و بسیاری برای آن هورا می‌کشند، در این عهد و زمانه، خبر فساد است نه خبر مقابله با آن؛ خصوصا اگر با یک عدد ۱۵ رقمی (به ریال)، طرف باشیم. اما نگاه الهی و رسالت انقلابی به ما می‌گوید اولا باید جلوی فساد ایستاد؛ از مبارزه با آن حمایت کرد؛ ریشه فساد را سوزاند و ثانیا باید برای مردم تبیین کرد که هر مرحله در بررسی مفاسد، چه شأنی دارد؛ چه احتمالاتی در این فضا هست و مهمتر از همه، مردم را امیدوار کرد نه ناامید. برای مثال، یک رویکرد، توجه دادن به این امر است که زنجیره فساد، قطع شده و با فساد پیشینیان نیز برخورد خواهد شد و یک رویکرد این است که تلاش کنیم عظمت فساد رخ داده را وصف کنیم و ناامیدانه همه‌جا را سیاه نشان دهیم. تبیین برای همین موارد، جهاد است؛ چراکه در بسیاری موارد، دیده‌نشدن، برچسب‌خوردن و طردشدن را در پی خواهد داشت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • دبير تاريخ
    0

    ودر دادگاه هم كسى محاكمه نخواهد شد واگر هم بشود با بوق كرنا اعلام ميكنند ولى بعد از شش ماه آزاد وبر ريش ملت ميخندد اين راتاريخ بارها گفته وتكرار شده ،واقعا هم با اعصاب وروان مردم بازى نكنيد چون فكر اين همه اختلاس كردن وبى حساب وكتاب بودن مملكت آدم را ديوانه ميكند جواب تاريخ را چه ميدهيد

  • ناشناس
    0

    محکوم.هم بکنید چندسال دیگه عکسهاشون تو اروپا و امریکا با شلوارک و زنجیر و دستبند تو فضای مجازی خواهیم دید البته با فیلترشکن چون طرح صیانت از حقوق مجرمین و مفسدین و اختلاسگران رو اجرا خواهید کرد

  • ناشناس
    1

    بله واقعیت خیلی وقت مردم اعتماد به نمایندگان و مدیران رده بالا ندارند وقتی بزن و ببند و زندان می کنید مردم با وسیله ای دیگر عدم رضایت خود نشان می دهند از جمله رای سفید انداختن و رای به جناح مقابل دادن لجبازی کردن و غیره این ها هشداری به مدیران بالا نظام است . هرکس نمی تواند برود کنار چهل سال است دانشگاه مدیر و کارشناس تربیت کرد اما می بینم ان کس بر مسند قدرت می نشیند بی تخصص نسبت به ان منصب وابسته به فلان جناح یا روحانی کارش ارشاد و حل مشکلات دینی جامعه است اصل را فراموش کرده و چسبیده به میز وصندلی

  • ناشناس
    0

    سنگ نصفش را شکسته اند بعد تو هنوز احساس نکردی.

  • ناشناس
    0

    و محکومم نخواهد شد .

  • ناشناس
    0

    سهم خان چقدر بوده

  • ناشناس
    0

    خاوری برگرد سهمت ظاهرا خیلی بیشتر از 3هزار میلیارد بوده حقتو خوردن .

  • ناشناس
    0

    با این همه اختلاس دزدی فساد طی این سالها به اندازه کافی با روان ملت بازی شده توی فساد توی دزدی توی اختلاس هیچ کشوری به گرد ایران هم نمیرسه این هم روش آقایان رسالتی نگران روان ملت نباشید .

  • بابک
    0

    اختلاس گران و دزدان را چرا اعدام نمی کنید...
    کاری که در چین کردند و الان کسی جرات اختلاس و....نمی کند
    یا خودتان با ایشان همدست هستید که اعدام نمی کنید
    یا همه این شعار و بازی جناحی است
    ارتباط این اختلاس با خانواده آقای جهانگیری و واعظی و مدیر عامل قبلی فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان و...را مشخص کنید و اشد مجازات...حتی اعدام...اجرا کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لعنت بر چین اما بجای اعدام بگو چرا 4 تا آدم سالم شما ندارید.این همه دزد را از کجاتون در میارید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها