3 روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند/ عکس

با 3 روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند، آشنا شوید.

3 روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند/ عکس

محسن کمالیان پژوهشگر فرهنگ و روحانیت، نوشت: آیت الله سیدمحمد حسن صدر، امام موسی صدر و آیت الله شهید بهشتی، هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.

تصاویر زیر از سه روحانیت صاحب نام: سید محمد (حسن) صدر، امام موسی صدر و شهید بهشتی را در حالی نشان می‌دهد که حتی در مجالس یا دیدارهایی رسمی و حکومتی، خانم‌های بی‌حجاب را محترمانه به حضور می‌پذیرفته‌اند.

شکی نیست که هر سه بزرگوار، ضرورت حفظ حجاب شرعی را قبول داشتند؛ اما حجاب اجباری را چطور؟ تصاویر زیر گواه آن است که هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.

روش آنها روش پیامبر اکرم (ص) و مبتنی بر اقناع و محبت و انتخاب بود، نه روش منافقان مخالف پیامبر و مبتنی بر زورگویی، خشونت و اجبار! فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه می‌زنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر می‌فهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر می‌دانند؟

1424581_819

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • فاطمه
    1

    من کار به مسایل حجاب ندارم و کلا سیاسی نیستم ولی شهید بهشتی یک نخبه بود که حیف شد .....
    من دهه شصتی وقتی فیلم ها و سخنرانی های ایشون رو می‌بینم به نظرم ایشون از زمان جلوتر بود .انسان باهوش و متفکری که بیشتر از مردم زمان خودش می‌فهمید
    واقعا حیف شد افسوس!

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      تنها کسی بود که صادقانه قبل از رفراندوم آمد و گفت مردم: بدانید به چه چیزی رای میدهید..جمهوری اسلامی یعنی اگر فردا حتی اکثریت شما خواسته ای داشت که با اسلام مخالف بود دیگر نمیتواند بگوید چرا ..( البته اونجا مثال باز شدن میکده و ... رو زد).. در مجموع این حرف ها به گوش همه نرسید..وشاید مردم نمیدانستند به چه چیزی رای میدهند..و اینکه چه تفسیری از اسلام خواهد شد..به هر حال مرحوم خمینی وعده های اقتصادی بسیاری در بهشت زهرا داده بود و کسی فکر نمیکرد انقلاب (مظلومین) به انقلاب (امام مظلوم ) تفسیر شود..

    • علیرضا
      0

      خوش بحالش که شهید شد رفت بهشت

  • حسینی
    17

    دروغ
    کلیپ شهیدبهشتی دردفاع ازحجاب اجباری داخل اینترنته

    نظرات شما -
    • 0

      اما کور هستند و نمی بینند. چون نمی خواهند فرق شرایط حاکمیت دین و شرایط قبل از حاکمیت دین را بفهمند. عمدا می خواهند وانمود کنند که در حاکمیت دین می تواند گناه آزاد باشد.

  • ناشناس
    4

    سر هر سه تا رو هم زیر آب کردن

  • ناشناس
    2

    مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی و استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری را از قلم انداخته اید؟!

  • رهگذر
    3

    خوب به همین خاطر 2 نفر از این 3 آخوند به طرز مشکوک ترور شده اند . چون بساط اینها رو به هم میریختند .

  • .
    28

    هرکی هر جور که دلش میخواد حرف بزنه
    حکم حکم خداست
    حجاب چه برای مرد چه برای زن واجبه
    حالا هر چه قدر دوست دارید سفسته بازی در بیارید

    نظرات شما -
    • 3

      برا توی مخ ارزنی نگفته سفسته

  • ناشناس
    12

    والا نود درصد بدکاره های شهر ما چادری هستند چون یک پوشش عالی برای انجام دادن خلاف هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      حالبه نظرتون مردان هوسران بیشتر دنبال زنان چادری
      میافتن یا زنان بدحجاب؟؟؟؟

    • محمد
      2

      ظاهرا خوب امار بدکاره ها را داری حالاخودت بیشتر دنبال کدامشان می روی چادری یا ساپورت پوش که ویترین زده؟؟

  • سارا
    3

    البته آقا محسن اینو فراموش نکن که امام وقتی از اقتصاد و رایگان شدن آب و برق صحبت کردند انقلاب پیروز شده بود و شاه فرار کرده بود .این صحبتها در تهران زده شد نه در پاریس

  • ناشناس
    1

    چرا ناهیان منکر فقط بی حجابی را نهی میکنند ؟
    چون در سایر منکرات خودشان دستی دارند . شغلشان ، تصاحب شغل دیگران و رانتی است ، مسکن شان را رابطه ایو رانتی گرفتند ، خودرو یشان رابی نوبت وبا ضایع کردن حق دیگران گرفته اند ، در دانشگاه با سهمیه و رابطه وارد شده حق دیگران را ضایه کرده اند ، ثروتشان آلوده به ارتشا، اختلاس و دزدی از بیت المال است و الی آخر . اگر اینطور نیست چرا سایر منکرات را نهی نمی کنند ؟

    نظرات شما -
    • 3

      دروغ می گویی. چون اتفاقا همان ناهیان از منکر برای همه منکرات معترضند. اما هیچ منکری مانند بی حجابی نیست. چشم بازکرده و ببینید که بزرگترین اولویت هر جامعه ای همان چیزی است که بیش از همه دشمن دارد آن را می کوبد. الان بیش از حتی موشکهای بالستیک، بیش از غنی سازی اورانیوم و حتی بیش از اصل اسم جمهوری اسلامی، دشمن دارد حجاب را می زند.
      شک نکنید آنها درست فهمیده اند که اگر گناه در جامعه اسلامی علنا آزاد شد، رسما و به طور مبنایی حاکمیت دین نفی شده است. تمام اقتصاد بهانه ای است برای آنکه تمام هم و غم جمهوری اسلامی بشود یک مساله سکولار به اسم اقتصاد. یعنی بشود نرمال مثل بقیه دنیا. یعنی گلوله دودزایی برای فاجعه اخلاقی و سقوط عفت عمومی. البته شکی نیست که از نظر اقتصادی هم بی حجابی با آمار هولناک طلاق و فرزندان طلاق و قتلهای عشقی و ناموسی و هزینه پرونده های آن سالانه بیش صدها اختلاس بزرگ برای کشور خسارت دارد. اما به هر حال هر خسارت مادی قابل جبران است. در حالی که وقتی حیا و عفت و غیرت رفت و بی غیرتی تبدیل به نشانه روشنفکری و مایه افتخار شد، دیگر جبرانی وجود ندارد.

  • علی
    6

    من نمیدونم بعضی ها چرا نمیخوان قبول کنند که بی حجابی فساد میاره ...؟؟وقتی یک زن مانتو کوتا و جلو باز و نافش و همه جاش دیده میشه این یعنی چیه ؟؟خوب معلومه مردها تحریک میشن و دنبال خیانت به همسر میرند..مگه خواب هستید نمبینید چ وضعی درست شده ..؟؟همش طلاق و بی بندوباری برین دادگاه خانواده ببینید اکثر طلاق ها به خاطر خیانته

    نظرات شما -
    • 2

      اونکه تحریک میشه نامرده

    • ناشناس
      4

      شما مشکل شل بودن بند تنبانتان را تفسیر نکنید !

  • ایمان
    1

    حالا که بحث بی حجاب وباحجاب شد و پای اختیار شد اقای شهید بهشتی عزیز شد منبع موثق؟!!
    چرا بقیه حرفایی که زده رو قبول ندارین؟!!
    هنوزم خیلی ها ایشون رو میکوبن بخاطر برخی اظهارات
    عجب ادمایی هستن بعضیا عجببببب دو روهایی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما اشتباه می‌کنید ما اینجا از مسأله حجاب زنانمان صحبت نمی‌کنیم... بلکه از شخصیت تکرار ناشدنی شهید بهشتی دفاع می‌کنیم ،دشمنان ایران خوب می دانستند چه کسانی را از سر راهشان بردارند ما همیشه یک قدم از آنها عقب تریم !
      کمی بعدتر می فهمیم و برخی هرگز نمی‌فهمیم!

  • ناشناس
    0

    حذف ڪردن متفڪر و تفڪر ازصحنه سیاست
    اگر بدست منافقان هم بوده باشد انگار به ڪام بعضی مسئولان خودمان بوده و هست !!

  • دلاور
    0

    فقه های حکومت ما از پاپ کاتولیکترند و از پیامیر مسلمان ترند.......

  • ناشناس
    0

    آخه اونا اسلامشون ناب محمدی نبود .

  • ناشناس
    1

    دروغگوی بزرگ رئیسی برو یارانه مردم را که به ناحق قطع کردی وصل کن خدا لعنتتان کنه حجاب خوب است بسیار خوب است ولی وقتی می بینم یارانه من فرهنگی بازنشته راقطع کردن و اجناس را باید چند برابر بخرم از بی حجابی زنان خوشحال می شوم چون حکومتی ها ناراحت می شوند لعنت بر تو رئیسی

  • هفت لنگ بختیاری
    2

    بوس

  • ناشناس
    0

    این بنده خداها را سریع از میان برداشتند

  • ناشناس
    1

    ایشان می گفت ابتدا در باره اسلام و احکام آن مطالعه کنید ، سپس آگاهانه به حجاب تقید پیدا کنید.
    چنانچه دختر ایشان می گوید:
    ایشان با آگاهی دادن، تشویق به خواندن کتاب‌های مرتبط با موضوع حجاب و امکان مقایسه بین دین مسیحیت و اسلام، آزادی بیش از حد و در واقع بی‌بند و باری دختران در جامعه غربی و بیان وظایف و مسوولیت‌های دختران و زنان در اسلام و ارائه الگوهای زن مسلمان، سبب شدند که با آگاهی کامل و با وجود دشواری‌های بسیار برای یک دختر نوجوان، حفظ حجاب و رعایت دستورات شرعی حتی در جامعه بی‌بندو بار غربی را انتخاب کنم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شاید هم تصورتان این است که برای اجرای احکام خدا و قانون حجاب اول باید همه مردم را اقناع نمود! حال آنکه اولا چنین چیزی نشدنی است. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله خوب می دانست اکثر مردم کافر یا منافق هستند و افرادی مثل سلمان و ابوذر خیلی کم هستند. اما آیا این بهانه ای شد که اجرای شریعت را تعطیل کند و بگوید اول همه بروند سلمان و ابوذر بشوند؟
      ثانیا چه کسی گفته مردم اگر منافع چیزی را بدانند از آن پیروی می کنند؟ مگر مردم منافع کمربند ایمنی را نمی دانند که تا چشم پلیس و دوربین را دور می بینند بازش می کنند؟ مگر خبر از ارزش کلاه کاسکت و ماسک و بیمه و ... ندارند که تا زور نیامد زیر بارش نرفتند؟ مگر کسی بهتر از یک سیگاری یا معتاد به مواد مخدر و الکل مضرات سیگار و مواد مخدر و الکل را می
      داند؟ خیر. مردم عموما کارهایی را با اصرار انجام می دهند که می دانند غلط است. پس اقناع بی معنی است. ثالثا همه زنان بی حجاب ارزش حجاب را بهتر از من و شما می دانند. اتفاقا عمد در بی حجابی دارند چون از آن ارزشها بدشان می آید. دوست دارند جلوه کنند و چشم مردان را خیره کنند و فشار به جامعه بیاورند. والا چطور برایشان روسری دوگرمی سخت است اما ساعتها آرایش و لباسهای تنگ و بدن نما سخت نیست؟ پس خودفریبی کافیست. بدون اعمال قاطع زور و قانون، هیچ مجرمی دست از جرم بر نمی دارد. اروپاییان هم با هفتاد سال جریمه نجومی و پلیس خشن اطاعت را قانون های بشری خود را به عادت جامعه تبدیل کردند.

    • 0

      . وقتی قرار شد بی حجابی در جامعه اسلامی آزاد شود چرا سایر گناهان نشود؟* بدیهی است نه شما و نه کسان دیگری که این رویه را پیش گرفته اند مشکلی با قوانین بشری و اجباری ندارند. هر قدر هم که مردم دارند با زور مالیات می دهند و یا زور قوانین رانندگی را اطاعت کنند و یا بیمه پرداخت کنند و حتی نمای ساختمان و عوارض شهرداری را با زور بدهند کسی نگران زور و اجبار نیست. تنها حرف آنها این است که دین نباید اجباری باشد و به عبارت دیگر خدا نباید قانون گذار باشد. این حرف معنایی جز نفی ربوبیت خدا و اعلام کفر و ارتداد ندارد.

  • ناشناس
    0

    نور خداوند از سیمای طالقانی می بارد هر چند بعد از سالهای طولانی، امثال طالقانی رشد نکردند اما هنوز یاد و خاطره آنها در دلها جاودانه است.

  • 1
    2

    پررنگ شدن این موضوعات در این زمان چیزی نیست جز برای به حاشیه راندن اصل موضوع جامعه یعنی گرانی

  • ناشناس
    0

    حجاب به هیچ عنوان نباید اجباری باشه به زور نمیتونین مردم را وادار به کاری کنین عیسی به دین خود موسی به دین خود اینو تو موختون فرو کنین زندگی رو بر مردم سخت کردین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها