روزنامه همشهری:

اینکه کسی بگوید "با حجاب اجباری و گشت ارشاد مخالفم" مثل این است که بگوید "با دستگیری دزد و قاتل مخالفم"

کمتر از 24ساعت بعد از کارزار «من محجبه‌ام و مخالف گشت ارشادم» به کارزار «مخالف حجاب اجباری هستیم» رسیده‌اند.

اینکه کسی بگوید "با حجاب اجباری و گشت ارشاد مخالفم" مثل این است که بگوید "با دستگیری دزد و قاتل مخالفم"

مطالبه‌ای که توسط جمعی از اصلاح‌طلبان کلید خورد، با همراهی برخی زنان محجبه ادامه یافت و مورد استقبال براندازان، معاندان و دشمنان قسم‌خورده این کشور قرار گرفت.

مهم‌ترین سؤال این است: حالا که این کمپین‌ها را داریم چرا مثلا کارزارهای «من با همجنس‌گرایی یا ازدواج سفید موافقم» راه نیفتد؟ چه فرقی دارد؟ اصلا بگویید من با دستگیری دزدان و قاتلان مخالفم، با پشت چراغ‌قرمز در خیابان ایستادن مخالفم، با جداسازی زنان و مردان در سواحل مخالفم، با ممنوعیت فروش مشروبات الکلی و موادمخدر مخالفم.

حقیقت امر این است که با همان منطقی که می‌توان موافق قانون حجاب نبود،می‌توان همه این قوانین و خطوط قرمز یک کشور اسلامی را به چالش کشید و از یک امر به ظاهر منطقی به بی‌قانونی و بی‌نظمی رسید؛ که مکروه هر جامعه‌ای، اعم از اسلامی و غیراسلامی است.

اول از حذف گشت‌ارشاد حرف می‌زنند، بعد بلافاصله کارزار مخالفت با قانون حجاب کلید می‌خورد. همان کسانی که سال‌هاست به‌دنبال تحریم مردم ایران هستند خوب می‌دانند که اگر دیوار اول این دومینو فرو بریزد، دیوارهای بعدی مثل آب خوردن روی سر مردم آوار می‌شود. وقتی قانونی را در مسئله‌ای خاص زیرپا گذاشتیم، ساده‌انگاری است که فکر کنیم فقط یک قانون نقض شده است، بلکه یک راهی برای زیر پا گذاشتن باقی قوانین باز شده و این ادامه خواهد داشت. پس خطای عدم‌تشخیص محجبه‌ها، بسیار خطرناک‌تر از نقص برخی از زنان در رعایت حجاب اسلامی است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ایرانی
    0

    ههههههههههها خیییییییلی قشنگ مقایسه کردین همه قانع میشن

  • ناشناس
    0

    مشکل ما بیکاری ومعیشت ونان شب مردم هستش مشکل ما حجاب نیست چرامردم رو به حال خودشان رها نمیکنید اگر راست میگید جلوی دزدی وقاچاق رو بگیریداگرم عرضه ندارید مردمو به حال خودشون رها کنید بزارید زندگیشونو بکنند

  • مهمش
    0

    انقلاب کردیم که آزادی داشته باشیم .نه اینکه از چاله به چاه بی افتیم ....

  • متفاوت
    6

    چرااین همه دردسر بحث وجدال بخودتون میدهید ایا میشود حیوانها را گذاشت ازادانه درشهربگردند مگرحیوانها شعوردارند که معانی الفاظ و کلمات رابفهمند؟ماهمه براساس معانی حرف و الفاظ وکلمات زندگی میکنیم و همین معانی هستند که باعث شکل قانونی میشوند وبه زندگی معنی ومفهوم میبخشندومسیر انسانها رامشخص میکنند.برخی حتی باتحصیلات عالیه هم هنوز شعور این راندارند که فرق دستشویی و محل غذاخوری را ازهم تشخیص بدهند اگر ازاد باشند مثل سگ در میادین چه کارها که دیگرنمیکنند وبرای توجیه کارهایشان مدام بهانه می اورند.ما برای پاک کردن بوی گند وتعفن خواستار نظافت روح وجسم محیط خودمان هستیم وبرای این منظور دراین مقوله چاره ای جز خواستار اشدمجازات باقوانین اسلامی را نداریم وبه همین خاطر به خاطر حرفهای همدیگر هم که شده ازخودمان شروع میکنیم.ازماست که برماست.دراخرالزمان برای بشر هیچ راهی جز توبه به درگاه بقیة الله ،ع،باقی نخواهدماند.این پدیده ها را باتوجه به انگیزه روحی ودرونی انسانها قبلا فلسفه اسلامی پیش بینی کرده است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دقیقا

  • فرهادی
    1

    با قیاس و سفسطه نمی توان به نتیجه دلخواه رسید ، وقتی خود آمر به معروف معتقد به معروف نیست ، وقتی ان که در ماشین گشت ارشاد نشسته اهل نماز ودیانت نیست ، وقتی اجبار به دور از منطق پاسخ عکس می دهد ، وقتی انسان ضجه های ان مادر را در جلوی ماشین گشت ارشاد می بیند وسپس عذر خواهی آمران به معروف را و.... تنها یک چیز به ذهن می اید روی دیگر سکه تفکر طالبانیسمی !؟ وقطعا با این روش ها نه تنها پاسخ نمی گیرید که پاسخ عکس خواهید گرفت دلیلش را هم درخیابان ببینید که حجاب بهتر شده یا بدتر !؟

  • ناشناس
    1

    این قانون من دراوردی به درد خودتون میخوره وقتی مردم قانونی را نمیخوان شما وظیفه داری حذفش کنی به این میگن خدمتگزار ملت نه اینکه برای نظر اقلیت اکثریت مرذم را به دردسر بندازین

  • پدر
    1

    چه مثال مسخره اي ..... وقتي براي حل يك مشكل در جامعه توانايي نداريد به مثال هايي مسخره روي مي آوريد ... ملت 43 سال است كه مي گويند دزد و اختلاص گر را بگيريد و دقيقا شما با تكيه بر همين مثال خودتان هيچ كاري نمي كنيد حتي اختلاص گر را فراري ميدهيد كه نكند اگر مختلص را گرفتيد مجبور شويد فلان مدير يا فلان وزير و يا فلان آقازاده را هم بگيريد . حجاب يك امر فردي و يك آزادي شخصي مي باشد كه قبلا گرفته بوديد و حالا زنان در تلاش براي پس گرفتن آن هستند .

  • ناشناس
    0

    این مقایسه بی معنا به این. می ماند که. بگوییم د رک وفهم این نویسنده. اندازه. ادیسون بوده.

    نظرات شما -
    • سوت بلبلی
      0

      این طرز فکر خودش را از مشاهیر جهان هم بالاتر میدونه و تکلیف شرعی صادر میکند و خواهان قانونی شدن آن است😁

  • فاطمه اکبرپور زارع
    0

    این گفته یعنی اصلا مهم نیست افکار عمومی چه می خواد، اصلا مهم نیست کی چی میگه، ما میگیرم و می بندیم. حالا بتازید معلوم میشه آخرش بکجا می کشه!! دایره گرده!!!!!

  • صادق
    0

    نویسنده احیانه حسین شریعتمداری نیست؟؟!!
    اخه فقط اون اینقد چرت مینویسه!!

    نظرات شما -
    • 0

      همشهری قبلنا انقدر تحلیل های مزخرف نمیکرد. تازگی ها خیلی بد شده

  • ناشناس
    0

    اتفاقا مردم با دست گیری دزد وقاتل وچپاولگر ومختلس وووووو موافقند این سردمدارانند که با دستگیریشون مخالفند اما با ازار واذیت ملت برعکس .

  • 0

    یه رفراندم بذار اگر اکثریت مخالفند شما غلط میکنی قانونی بذاری که اکثریت جامعه قبولش نداشته باشند .

  • شعارهای کشکی
    0

    قاتل و دزد جد و آبادت اون زمان خوب یادتونه اکثریت زنان این مرز و بوم روسری نداشتند و هیچ کس هم نگفت روسری نداشتن خلاف دین است حالا که خوب دزدی کردید و در پیشگاه تاریخ رو سیاه شدی به زنان گیر میدید که تقصیر روسری شماست که چادرش نمیکنید و دزدی و ضعف و حماقت خود را پنهان کنید.

  • دانا
    0

    خوب یادم هست در دهه شصت داخل مینی بوس شهری قم حایل گذاشته بودند و زن و مرد را در فضای جدا کرده بودند در دانشگاه ازاد ورود به دانشگاه باید با چادر می بود یک زمانی پوشیدن شلوار لی در مدارس ممنوع بودچون نشانه تهاجم فرهنگی بود همه این این دست از مسئایل اکنون از بین رفته است دوباره نبش قبر نکنید حجاب اجباری و زوری نیست حجاب درونی را باید فعال کرد

  • محمود
    0

    میشه بگید توی این مملکت دزد اختلاس گر و قاتل مگر بیشترین اینها از خودتان نیستند.امثال خاوری دوهزار مثل خاوری که توی ایران وخارج هستند.چی شده افتادید بجون این مردم این همان مردمی هستند که سال ۵۷ نظام شاهنشاهی را با آن قدرت سرنگون کردند. نکنید کاری که از شما رو گردان شوند.

  • محمود
    0

    سازمان منافقین هم به اجبار روسری سر خانمها کرده واگر نگاه کنید.هیچ منافق زن بدون حجاب را نمی بینید. به همین خاطر نزد مردم منفور هستند.

  • ناشناس
    0

    توجرعتنداری دزدواختلاسگر بگیری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها