پرت کردن حواس مردم از گرانی ها با حمله به بی حجابی و فضای مجازی/ رئیسی هنوز مثل اول روی کار آمدنش، وعده می دهد و باید و نباید می‌کند

دولت رئیسی این روزها به جای پاسخگویی به وعده‌ها همچنان مانند ابتدای روی کار آمدنش وعده می‌دهد و باید و نباید می‌کند.

پرت کردن حواس مردم از گرانی ها با حمله به بی حجابی و فضای مجازی/ رئیسی هنوز مثل اول روی کار آمدنش، وعده می دهد و باید و نباید می‌کند

نزدیک به یک سال است که دولت سیزدهم زمام امور را در دست گرفته است اما نه تنها مشکلات اقتصادی کشور همچنان حل نشده باقی مانده بلکه مشکلات جدیدی هم بر آن اضافه شده و مردم هنوز نتیجه کشورداری رئیسی را ندیده‌اند. اما جالب اینجاست که دولت به جای پاسخگویی به وعده‌ها همچنان مانند ابتدای امر وعده می‌دهد و باید و نباید می‌کند و روش فرافکنی را برگزیده است.

اسم رمزی به نام «بانیان وضع موجود»

ماجرا از این قرار است که بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، دولتمردان این دولت تلاش کردن تا با بکارگیری واژه "بانیان وضع موجود " تا مدت‌ها مانند دیگر دولت‌های گذشته، دلیل وجود مشکلات را عملکرد پیشینیان دانسته و از مسئولیت خود شانه خالی کنند.

اما با گذشت زمان این بهانه نیز تازگی خود را از دست داد و دولت به جای پاسخگوئی در مورد عملکرد خود، راهکار تازه‌ای در پیش گرفت که یکی از آن‌ها استفاده از سیاست فرافکنی به جای روش اقناع کنندگی بود. در واقع مسؤولان دولت دست به نوعی رد گم کنی زده‌اند و به جای رسیدگی به امور اصلی کشور، به امور دم دستی و فرعی می‌پردازند.

بی حجابی عامل گرانی شد؟

اگرچه مقوله حجاب و پوشش زنان و پرداختن به صفر و ۱۰۰ آن موضوعی است که به فلسفه دین بر می‌گردد و در این مبحث پرداختن به چرایی آن موضوعیتی ندارد اما به نظر می‌رسد که یکی از دستاویزهای دولت برای عدم پاسخگویی به وضعیت معیشتی مردم، تمرکز بر روی حجاب است.

۴۰ سال است که از سرنگونی رژیم پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و زنان ایرانی خواه ناخواه به واسطه زندگی در کشوری با نظام اسلامی با پوششی اسلامی در جامعه حاضر می‌شوند.

در طول این مدت، با توجه به باورهای اسلامی بیشتر مردم با انتخاب این پوشش مشکلی نداشته و کم و بیش در برخی از افراد به واسطه تبلیغات فرهنگی و نرم غرب و کم کاری‌های فرهنگی در کشورمان و مشکلات اجتماعی بدحجابی به نوعی اعتراض اجتماعی مبدل شده است.

در این میان نباید از نظر دور داشت که تجربه نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نشان داده است که برخوردهای قهری و پلیسی در این زمینه نه تنها جایگاهی ندارد بلکه موجب زیر سؤال رفتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ۵۷ و مقایسه نظام جمهوری اسلامی با رویکرد افراطی گروه‌های مانند طالبان می‌شود.

با این حال معلوم نیست که چرا این روزها دولت به مسائل اصلی کشور که همان مسائل اقتصادی و فقر اجتماعی بپردازد بر روی حجاب بانوان تمرکز کرده است.

شاید بارها حدیثی از فرمایشات گهر بار حضرت علی (ع) درباره فقر به گوشمان خورده باشد که " از دری که فقر وارد شود از در دیگرایمان بیرون می‌رود "، بر همین اساس چگونه دولت می‌خواهد مردمی را که به نان شب محتاج و گرفتار مشکلات اقتصادی هستند، متقاعد کند.

این موضوعی است که نه تنها از منظر تحلیلگران و منتقدان سیاسی به دور نمانده است بلکه این روزها به نوعی برای بیشتر مردم مشخص شده و این امر خود به نوعی ضد تبلیغ علیه دولت تبدیل شده است.

محمودصادقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دلایل ورود دولت به موضوع حجاب زنان می گوید برخی از چهره‌های طرفدار دولت مدعی هستند که طرح مسأله حجاب یک توطئه از سوی مخالفان است تا سید ابراهیم رئیسی وادار به انجام این مسأله شود و به تبع آن نارضایتی مردم افزایش پیدا کند، اما از سوی دیگر شاهد هستیم که بدنه دولت به صورت مستقیم در این موضوع بخشنامه صادر می‌کند.

از سوی دیگر محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این باره می گوید: چرا برخی امامان جمعه از انصاف و عدالت خارج می‌شوند؟ آقای علم الهدی علت گرانی‌ها را در دولت پیش شخص روحانی میدانست. در این دولت بی‌حجابی و دلالان سودجو می‌داند. کاش برای برخی امامان جمعه فکری می‌شد تا سخنان بی‌مبنا به نام دین گفته نمی‌شد. اگر بی‌حجابی علت گرانی است باید دنیا قحطی گرفته باشد. کمی فکر کنید!

وی با اشاره به تند بودن برخی از خطبه‌های نماز جمعه و اظهارات روحانیون نیز گفت: به طور مثال، یکی از آقایان گفت بدحجابان بچه‌های همان دزدها هستند. این حرف خیلی زشت و تهمت بزرگی است. بسیاری از اختلاسگران که در دولت نیز وجود داشتند، خانواده‌هایشان با حجاب بودند و برای حفظ ظاهر حجاب را حفظ می‌کنند.

چرا برخی امامان جمعه از انصاف و عدالت خارج می‌شوند؟ آقای علم الهدی علت گرانی‌ها را در دولت پیش شخص روحانی میدانست. در این دولت بی‌حجابی و دلالان سودجو می‌داند

فضای مجازی در اولویت

یکی از دیگر بهانه‌های مطرح برای توجیه کم کاری‌ها، فضای مجازی است. تا آنجا که مجلس طرح صیانت از فضای مجازی را مطرح کرد و برخی از اینکه زیادی سر مردم در گوشی است انتقاد کردند.

دراین زمینه نیز قضاوت در مورد پیچیدگی استفاده از فضای مجازی و سروساماندهی آن را به اهل فن می‌سپاریم اما نکته این است که چرا فضای مجازی قبل از معیشت مردم در اولویت تصمیم‌گیری‌های دولتمردان قرار می‌گیرد جای سؤال دارد؟

اگر میان وضعیت واقعی زندگی مردم و این طرح مقایسه‌ای انجام دهیم به خوبی در می‌یابیم در حالی که امروز مردم به شدت نگران وضعیت معیشتی، تورم، بیکاری و مجموعه مسائل مربوط به حوزه اقتصادی هستند، برخی مسئولان از اولویت‌هایی صحبت می‌کنند که امروز در بین ده اولویت اصلی زندگی مردم قرار ندارد.

مردمی که امروز نگران آب، برق و تأمین مایحتاج اساسی خود هستند و هر روز با افزایش قیمت کالاها شاهد بی‌ارزش شدن درآمد خود می‌باشند چگونه می‌توانند در این وضعیت ساماندهی فضای مجازی را به مثابه یک ضرورت و اولویت اصلی در کشور بپذیرند.

مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با قوانین ضرب الاجلی نمی‌توان فضای مجازی را مدیریت کرد در این باره گفت: اولویت مشکلات کشور معیشت، آب و برق است، نه فضای مجازی

سگ گردانی مهم شد

موضوعات دیگری که محلی از اعراب ندارند نیز در زمره این پیگیری‌های دولتمردان قرار گرفته‌اند که از جمله می‌توان به موضوع سگ گردانی، جداسازی جنسیتی پارک‌ها و... اشاره کرد. در شرایط فعلی کشور پیگیری چنین موضوعاتی آن چنان غریب و دور از ذهن است که برخی آن را دامی برای دولت رئیسی دانسته و بر این باورند که چنین رفتاری ضرب المثل:

خانه از پای بست ویران است

خواجه در بند نقش ایوان است

یادآور می‌شود.

اقناع به جای اجبار

در شرایطی که اکنون نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی به کاهش اعتماد جامعه به دولت انجامیده و سرمایه اجتماعی به شدت نیازمند احیا و بازآفرینی است این گونه طرح‌ها و اظهارنظرها جز اینکه به تضعیف بیشتر اعتماد مردم به مسئولان بینجامد و شکاف دولت ـ ملت را افزایش دهد، هیچ نتیجه دیگری ندارد؛ به خصوص بسیاری از این موارد معلول وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشورمان است.

تحلیلگران معتقدند دولت به جای آنکه روی این موارد پیش پا افتاده تمرکز کند، بهتر است تا به وعده‌های خود عمل کند و تورمی را که بر اساس سیاست‌های غلط امروزه موجب اختلاف طبقاتی شدیدی را در جامعه و گرایش به سوی باورهای غربی شده است مهار کند. مسلم است که مردم خود راه خود را باز خواهند یافت.

از سوی دیگر دولت با تبیین برنامه‌های خود برای مردم دولت سیزدهم باید به طور صریح موضع خود را نسبت به این گونه اظهارنظرها بیان کند تا عده‌ای به اسم حمایت از دولت‌ایشان، مطالبات و اولویت‌های اصلی مردم را جابجا و منحرف نکنند و خواست خود را به اسم خواست دولت جا نزنند.

چنین روشی نه تنها موجب‌امیدواری مردم به آرزوهایی می‌شود که از آن فرسنگ‌ها فاصله دارد بلکه مانع از موج سواری آن‌هایی می‌شود که این روزها در آن سوی آب‌ها برای مردم ایران نقشه می‌کشند.

منبع: قرن نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • ناشناس
    11

    البته فقط در دولت رئیسی نیست ، دولت های قبل هم برای پرت کردن حواس مردم از اتفاقات مهم از این روش ها استفاده می کردند. البته این یک سیاست جهانی است و حتی در کشورهای پیشرفته غربی هم برای منحرف کردن اذهان مردم از مشکلات و حوادث مهم از سلبرتی ها و فوتبالیست ها و هنربنده ها استفاده می کنند. آخرین نمونه اش امبرهرد و جانی دپ یا سیلی زدن ویل اسمیت. اصلا سرمایه گذاری و تبلیغ و مهم کردن سینما ، ورزش ، سلبرتی ها و لجن گرام (اینستاگرام) برای همین است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت حواسو پرت کن جیبو بزن

    • ناشناس
      14

      راحت می توانند سگ بازی و هرزگی و بدپوششی را جمع کنند. اما آنوقت ذهن و مطالبه و انرژی جامعه می رود سمت اقتصاد و مسکن و اشتغال و پیشرفت های علمی و رفاه اجتماعی تقاضا برای سطح زندگی بالا. پس بهتر است با جنس مخالف و فحشا و رفتن زنان به استادیوم مردان و موتورسواری زنان ملت را مشغول کنند. به مزدورشون " علینژاد قمیکلاغ " هم همین ماموریت دادند.

  • پدر
    14

    ججاب پاشنه آشيل نظام ..... با اسرار و ظلم به بانوان غيور ايراني نظام خود را به يك چالش حساس و پر مخاطره خواهد كشيد . زنان ايراني گام هاي بزرگ و موثري در ايجاد فضاي آزادي پوشش و قيام بر عليه برده داري جنسي خواهند نمود . آينده ايران به دست پر توان زنان رقم خواهد خورد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      بله قبلا هم بانوان باهوووووووووووووووووش در خرداد 1376 و جنبش سبز و مچ بند بنفش و... قشنگ نقش دلخواه حکومت و پیاده نطام بی جیره و مواجیب حکومت بازی کردند. واقعا این زنان موهبت بزرگی برای اتاق فکر حکومت و مسئولان هستند

  • بانیان زجر ملت
    4

    حکومت روش کثیفی رو برای اعمال زور دردست گرفته که بدون پاسخ نمی ماند

  • ناشناس
    3

    این تفکر. علم الهدایی است تند روی زور گویی و خفقان که معترض با دیدن برخورد با زنان حساب کار دستش بیاید -- جز باند خودی ها همه باید سکوت کنند و تسلیم شوند

  • ناشناس
    4

    مشکل از پادشاه مشهد ودامادش هست .مردم ایران خیلی مظلوم هستند چقدر یاد فیلم کاهنان معبد درفیلم یوسف افتادم

  • ناشناس
    30

    این مشکلات ادامه مشکلات اکبر شاهه که تو استخر شهوت به درک واصل شد

    نظرات شما -
    • حامد
      1

      اکبر شاه نبوده ولیعهد بوده مسیرو منحرف نکن حاجی

  • ناشناس
    3

    دلسوزان وفا دار کشور و ملت و نظام با دقت بخوانند
    ---
    اصرار بر قربانی کردن عمدی همیشگی ارزش پول ملی بپای دلار در ایران که ثروتمند ترین کشور منطقه است ؛ خدمت به اهداف پلید دشمنان بیگانه در تثبیت این اتهام علیه نظام اسلامی به فراگیر کردن بدترین حالتهای فقر در کشور و تثبیت اتهام علیه مدیریت کشور به اصرار بر ارتکاب بزرگ ترین جنایت و خیانت به اصول و آرمانهای انسانی حیات بخش انقلاب اسلامی است .
    اصرار بر بی بند و باری اصول ستیز در محروم ساختن اکثریت مردم ایران از نعمت ثروتهای خدا داده ی کلان ملی موجود در کشور با پر کردن جیبهای اقلیت سرمایه دار دزد زالو صفت از خدا بی خبر ؛ اتهام فوق علیه مدیریت کشور را در اذهان عموم مردم تاکید و تثبیت می نماید .
    ادامه ی این این وضعیت توطئه آمیز خیانت بار آشکار ؛ دیر یا زود پیامدهای شوم ویرانگر جبران ناپذیری را برای کشور و ملت و نظام خواهد داشت .
    خیانت بزرگ بخشش ناپذیری است ؛ اکثریت ملت در کشوری که نظام آن خود را منتسب به دین قرآنی عدالت محور خداوند می داند و مالا مال از ثروتهای کلان خدا داده ی طبیعی است ؛ این اکثریت بنام یارانه پردازی به صدق خور تبدیل شود و این وضع وارونه اصول ستیز ؛ احساس به داشتن عزت و سربلندی را از اکثریت این ملت سلب نماید .

  • ناشناس
    1

    اقتصاد ورشکسته تورم افسارگسیخته اختلاس های نجومی و فساد بی نهایت و سیستماتیک را گذاشتن کنار چسبیدن به حجاب اجباری و زورکی ,

  • حاجی
    1

    واقعا اگر خدا ودینی وجود داره چرا جواب این همه ظلم روحانیت تقلبی به مردم را نمیده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      خدا هست .
      حساب و کتاب هست.
      به موقعش.

    • به ناشناس خدا شناس
      5

      جناب ناشناس خدا نیست اگه بود آخوندا الان نبودن

    • ناشناس
      5

      اتفاقا اخوندا میگن این سختیها امتحان الهی هست و میگن هر پلیدی میکنن خدا در آخرت مجازاتشون میکنه . همون نقد را دادن و نسیه را گرفتن هست . چه کسی رفته اون دنیا و خبر آورده به ما که چه خبره اونجا ؟ اخوندا هم میدونن این را

    • به ناشناس خداشناس
      4

      جناب ناشناس اگر خدا وجود داشت الان این وضعمون نبود خدا خودش کاسب تحریمه

  • حسن
    3

    حجاب در تمام کشور های اسلامی بجز ایران حل شده .دیگر کشور های اسلامی وقت و هزینه برای حجاب صرف نمی کنند .بجز آخوندهای بی سواد غیر ایرانی که دنبال بهانه و رد گم کنی هستند.

  • امیر
    5

    امروزه شاه کلید رفع مشکلات کشور مثل گرانی،فقر،دزدی،اختلاس،بی خانمانی،بیکاری،زباله گردی،گدایی و......فقط وفقط حجاب است.

  • چیتگر
    2

    این موضوعات و موضوعات از این قبیل از استان مشهد به دولت دیکته و به صورت دستور پیگیری میشود

  • ناشناس
    57

    حجاب حکم و خواست خداوند بزرگ هست.
    جامعه به سمت درستی نمیره ، و این مشکل باید حل بشه.
    هم اقتصاد مهمه و هم فرهنگ.
    هم باید مشکلات اقتصادی مردم رو حل کنن و هم مشکلات فرهنگی مردم.
    عزیزان ، ما هر نعمتی داریم از خداست.به حرمت خدا هر کس هر چقدر توان داره برای درست شدن این مشکل انجام بده ، با نصیحت کردن با تذکر دادن و با اقناع کردن.
    اگه تذکر نمیدید ، حداقل حمایت و تشویق نکنید کسانی رو که رعایت نمیکنن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      پوشش متعارف در دنیا برای خانمها شلوار و پیراهن هست و من به همسر خودم هم همین را می گویم...حالا اگر کسی هم مایل بود پوشش کامل چادر داشته باشد به خودش مربوط است و هر کس آزاد است نوع پوشش خودش را انتخاب کند...حیا و عفاف به نوع پوشش ربطی نداردو هیچ آدم عاقلی هم در هیچ کجای دنیا برهنه به خیابان نمی آید...دست بردارید ازین زورگویی متحجرانه

    • به ناشناس
      5

      جناب ناشناس اگه میخوای به بهانه حجاب جیب ماروبزنی کورخوندی مزدور

    • ناشناس
      1

      مردم از اینکه اینها دارند زور میگویند در عذابند.وهیچ وقت زیر بار زور نمی روند.گرانی دزدی را درست نکرده دارند به حجاب گیر میدهید ای نابکاران .شما خودتان دزد وقیع هستید

    • 2

      وقیح

  • ناشناس
    0

    زاهدان کین جلوه درمهراب ومنبر میکنند........
    درخلوتکده آمرین به معروف اخباری بیرون می آید که رسانه ها ازنشران شرم میکنند بیاییدیک بحث جدی درموردحجاب درتلویزیون بکنید و برای همیشه پرونده را ببندید بعد از چهل واندی دراصول اولیه خودتان مانده آید حرمت حجاب رامبلغین آن بایدپاس بدارند نه آنان که آن را باور ندارند

  • ناشناس
    1

    این یه بهانه س از طرفی بی حجابی دست مایه شده که اگر باران نمیاد بی‌حجابی هست پس کشور کانادا که گدازاده ها رفتن باید خشکسالی شه و ازطرفی اقتصاد وابسته بی حجابی کردن پس آمریکا که اقتصادش و یا فرانسه آلمان وانگلیس باید بخاطر بی حجابی اقتصاد لنگ باشه اصلا لبنان که دید ید تو فیلما که میبنید هم رقص واواز زنان عرب هست هم بی حجاب هست هم با حجاب در کنار هم‌ مثل قبل از انقلاب زندگی میکنن یا کشورای عربی ایران کاسه داغ تر از آش شده البته اینو بگیم ایران چه در زمان ساسانی چه در زمان هخامنشی حجاب مناسب داشتن حتی در زمان شاه مگه ما نبودیم تو شهرستان ها هم حجاب وهم بی حجاب ولی عفاف رعایت میشد والان در لوای حجاب عفاف ازبین رفته شما میگید که زمان شاه ال بوده بل بوده الان ما چهل واندی سال انقلاب کردیم جز کثافت کاری صیغه خانه برای اعراب و ووو آیا در زمینه اصل دین کاری کردیم فقط حرف تمام پولا بع طرف بازسازی کشورای عربی و چاپیدن توسط همین مسولین و اخوندایی که به طاهر دین اسلام قبول دارن برده شد در کشورای دیگه نگه داری میشه هروقت بخواهید برای انتخابات میگید زنان بیان پس اون موقع رو باید بسنجید

  • کیوان
    1

    هیچ جای دنیا اینقدر به مردم فشار وارد نمی کنند.. نمی‌دانم این جماعت چه خصومتی با این مردم دارند

  • ناشناس
    17

    یارانه بد حجابارو قطع کنین نه یارانه من فرهنگی بازنشسته و همسرم که بازنشسته تامین اجتماعی هست

  • 33

    منم با حجاب اجباری موافقم تا زور بالا سر بانوان ایرانی نباشه رعایت نمیکنن

  • مریم
    5

    البته این امر فقط مختص به دولت رئیسی نیست.
    رئیسی پیش هاشمی رفسنجانی و خاتمی و روحانی شاگردی می کنه.
    اونا، الحمدلله تو همه چی استاد بودن که رئیسی باید پیششون تلمذ کنه.
    خخخخخ

  • ناشناس
    4

    حرف مردم نوشتی عالی بود

  • عبدالله
    2

    هم توجه به امور اقتصادی وهم توجه به مشکلات فرهنگی ،هر دو مهم اند. البته اولویت سنجی بستگی به عوامل گوناگونی دارد که یک مورد مهم آن شرایط جامعه است.بنابراین به نظر یک یا چند نفر نمی توان اکتفا کرد وضمنا باید وضعیت را در عرصه میدان مشاهده کرد ومنصفانه نظر داد.به اصطلاح باید چشم ها را شست واز منظر های مختلف، به پدیده ها نگاه کرد.به هر حال از امور فرهنگی نیز نباید غافل بود و در کنار معضلات اقتصادی وبا توجه به شرایط جامعه گاهی مقدم بر آن باید به آن البته به شکل صحیح،پرداخت.چون انسان چند بعدی است وبعد فکری او بسیار حائز اهمیت است.واگر غذای بدی به ذهن خورانده شود انسان را نه تنها مسموم بلکه ممکن است حتّی به هلاکت برساند.

  • ناشناس
    1

    از زمان تمام پادشاهان حجاب بوده ولی از زمان صفویه این چادر مشکی که مانع ورود ویتامین دی به بدن است واردشد البته حجابی که منطور پوشش مناسب زنان ایرانی است می‌گویم تمام این مشکلات زیر سر اون کسانی که به زن بعنوان کالا نگاه میکنن فقط خوردن وو مد نطرشونه تو کشورهایی که خودشون اسلام را وارد کزدن آنقدر مشکل حجاب نیست این کشور به طاهر مسلمان ما برای پرت کردن مشکلات اقتصادی واختلاس ودزدی و حتی عرضه کردن زنان به اعراب کثیف مطرحه اگر زمان اویل انقلاب میگفتید همه گوش میدادن چون آگاهی ها بالا نبود ولی رفته رفته بیسوادی رو رواج دادید ولی نتونستید اطلاعات عمومی رو ازبین ببرید چون توسط همین گدا زاده های بیسوادی که خودتون فرستادید الانم دارن استفاده میکنن معاون ویا ریس دانشگاه که از پول ایران استفاده میکنن ولیزندگیش در خارج از کشوره به مردم منتقل میشه از طرفی اگر بی حجابی مانع کم آبی و اقتصاد لنگ شده باید کل کشورهایی که پیشرفته هستن همه اتفاقات اونجا رخ بده اونا دارن از سلول های بنیادی برای درمان تحقیق میکنن ماداریم بحث بیخود حجاب را بیان میکنیم برید خودتون رو درمان کنید که شبانه روز تا سن خر پیری به فکر این هستید

  • تاریخ
    0

    باربندید شترها این قافله قصد سوریه و عراق دارد.

    نظرات شما -
    • جعفر صادق
      0

      سوریه و عراق از این مشکلات ندارن برادر

  • ناشناس
    3

    به نظرم اینکه بگید با یک چیز حواس مردم از چیز های دیگه پرت میشه توهین به مردمه! مگه مردم تک کروموزومی هستن که به همین راحتی حواسشون پرت میشه؟

  • ناشناس
    0

    ای کاش مدیران درستی انتخاب می کردند!! افرادی نابلد و بی ادب.

  • بنده خدا
    0

    هنر این حکومت همین است این مرد م هستند که باید حواسشان باشد که فریب نخورند

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      نوبت مردم هم خواهد رسید بدهم خواهد رسی صبر خدا با مردم و جوانان با هم داره تمام میشه

  • ناشناس
    0

    بنده خدا چند کلاس سواد حوزوی دارد آنهم به درد روضه خوانی می‌خورد شما انتظار دارید با این وضعیت بتونه مملکت را اداره کنه

  • گل‌بلبل
    4

    ‌برای‌‌اصلاح‌‌شدن‌حجاب‌‌که‌به‌مذاق‌آقایون‌
    خوش‌بیاد‌‌‌‌‌ باید‌‌همه‌ مردان‌ را‌ اخته‌‌ کنید
    وهمه‌‌زنهای‌‌بی‌حجاب‌‌را‌ اعدام

  • Mm
    2

    در این دورانی که همه کشورها سعی در بالا بردن مقام و منزلت زن ولو به ظاهر دارند چرا مسئولین ما با این رفتارهای نابهنجار نسبت به زنان و توهین به آنان روش معکوس را در پیش گرفته اند؟ من واقعا ازخانمهای روحانیون شاکی هستم که در این دورانی که قدرت دارند و می توانند برای زنان کاری بکنند (البته در راستای دین)چراساکت هستند؟البته می دانم آنان هم احتمالا درقفس طلایی که بسیاری از رو حانیون دوست دارند خانواده شان و حتی ملت را در آن نگه دارند گرفتارند.

  • ناشناس
    1

    افرين.

  • ناشناس
    0

    حجاب وعفاف اینقدر که مهمه ایکاش بموازات آن بشکم مردم هم اهمیت میدادید آنجایی که باید باشید نیستید وآنجایی که نباید باشید هستید آیا اینها قابل جمعند ؟

  • ناشناس
    3

    خدا وکیلی کدامتان روی ماشینتان چادر مشکی میکشید ? چادر مشکی را روی اهن بکشی یک هفته بعد از کم خونی استفراغ میکنم چه طور با این وضع گرمای هوا و تغذیه نامناسب و کمبود شدید دارو و ویتامینهای بدنی میشه چادر مشکی را روی لطیف ترین و ظریف ترین جسم که همان زنان و دخترانند گذاشت

  • ناشناس
    0

    خدایش واقعیتیس که حواس مردم را دارن پرت می کنند موقعی که مردم به پا خیزن گرانیها میاد کرونا میاد مثله حجاب میاد حراتم زاده تر از اینها خودشان هستند مردم دیکه فریب نخواهند خورد دست این شیطانها یزیدهای زمانه پش مردم رو است

  • ناشناسععل
    0

    علت گرانی رو آقا ی میرکاطمی وام روستایی اعلام کردن آقابان علت را بی حجابی بالاخره حصرت مشخص کنند علت واقعی چبه

  • ناشناس
    0

    مطرح کردن بی حجابی و حمله به جوانان روشی است برای پرت کردن حواس مردم و به بیراهه کشیدن افکار عمومی از گرانی اختلاسها و اقتصاد ورشکسته و حکومت نامردمی .

  • ناشناس
    1

    باید بخاطر این مقاله به نویسنده آن جایزه داد.
    حجاب چی کشک چی.
    امروز تو خیابون تهرانپارس خانمهایی رو دیدم که نسبت به روزهای گذشته حجاب کمتری رو داشتن وحقشون رو بااین کار مطالبه میکردن.

  • ناشناس
    3

    اگر زنان موی جلوی سرشان را پنهان کنند و چادر سیاه بپوشند تخم مرغ از ۹۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و گوشت گوسفند از ۲۵۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان خواهد رسید تو رو خدا حجاب را رعایت کنید. اجرکم عندالله یا مهدی

    نظرات شما -
    • به ناشناس مزدور
      2

      جناب ناشناس به بهانه حجاب میخوای جیب ماروبزنی کورخوندی مزدور

    • ناشناس
      2

      مزدور خودتی ،مردک ابن

  • ناشناس
    0

    گر همه گرگ شوند باز خدا هست

  • پیشگو
    0

    با طرح مساله حجاب نه تنها حواس از گرانی و تورم پرت نمیشود، بلکه این دو موضوع باهم تلفیق شده و انزجار مردم دوچندان میشود

  • اسرا
    0

    وقتی اینترنت و اینستاگرام قطع شد بخدا زن و بچم بدبخت میشن التماس میکنم نکنید گرفتاریم بخدا گرفتاری داریم زندگیم با اینترنت میچرخه

  • ناشناس
    0

    افکار عمومی را به طرح حجاب اجبا یمشغول ک دند وخواسته های معلمین، بازنشستگان را از اذهان دور کردند اما کور خواندند یکسال دیگر انتخابات است باید رسوای عالم شوند

  • محب
    1

    تا وقتی امثال اون زن پلیس جیره خوار باشن وضع همینه

  • رضا
    0

    ملت دیگه اون ملت نادان زمان شاه نیستن

  • ناشناس
    0

    زمان حضرت محمد هم حجاب و نوع پوشش آزاد بوده اینا خودشون از حضرت مخمد هم فراتر میدونن. از نظر اسلام انسان یک موجود مختار هست و دارای اختیار وآزادی هست که خودش راهشو انتخاب کنه واسلام دین اجبار و ظلم نیست .حضرت محمد هم اینارو نفرین میکنه که کاری کردن مررم از دینش دلسردو زده بشن

  • ناشناس
    0

    اسباب تورم وام ھایی کہ سوددارند ازنظرامام خمینی سلام اللہ علیہ وآیت اللہ بھجت حرام است

  • بگم نگم
    0

    اگر مسلمان وبا ایمان هستید نظری به گفته های شهید بهشتی بکنید اوحتی شنا در استخر مختلط هم جایز میدانست حجاب در ذات انسان است چشمانت ایراد دارد بگو نشنیدی فقط شهید شد که ندید با ملت چه میکنید به خاطر یک لقمه نان ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها