علم‌الهدی: نمی‌توان از خطاهای انسانی که منجر به حوادث اخیر شدند، گذشت کرد

امام جمعه مشهد گفت: از کنار خطاهای انسانی که منجر به حوادث اخیر شدند، نمی‌توان به سادگی گذشت. مسئولین مربوطه نه تنها باید علل این حادثه را بررسی کنند، بلکه باید تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد حوادث این چنینی نیز اندیشیده شود.

علم‌الهدی: نمی‌توان از خطاهای انسانی که منجر به حوادث اخیر شدند، گذشت کرد

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) و همچنین اظهار تاسف به خاطر حادثه قطار مشهد-یزد، بیان کرد: اخیرا حادثه متروپل آبادان، تصادف قطار مشهد-یزد و یکی دو حادثه دیگر در مشهد، به دلیل خطای انسانی رخ دادند. از کنار این خطاها نمی‌توان به سادگی گذشت. مسئولین مربوطه نه تنها باید علل این حادثه را بررسی کنند، بلکه باید تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد حوادث این چنینی نیز اندیشیده شود.

وی افزود: نوعی روحیه ولنگاری و بی‌بندوباری در برخی از افراد دیده می‌شود و باعث شده است نه تنها در امورات شرعی، بلکه در مسئولیت‌های کاری خود هم هیچ دقتی نداشته باشند. اشخاصی که در حوزه فرهنگ دارای مسئولیتی هستند، باید سعی کنند این روحیه ولنگاری و رخوت را در بین افراد از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به گزارش فعالیت‌های آستان قدس رضوی، اظهار کرد: ما از این خدمات و زحمات عزیزان تشکر می‌کنیم. امیدواریم این عزیزان اجر خود را از امام رضا(ع) دریافت کنند. حضرت خیلی به خدام خود توجه دارند. خادمان حرم امام رضا، فرشته اند.

علم‌الهدی با بیان اینکه امام رضا(ع) در تمام عرصه‌های زندگی خود دچار فتنه‌ بودند، اضافه کرد: هرچند همه ائمه در زندگی خود درگیر فتنه و شیطنت دشمن بودند، اما فتنه‌های مامون ملعون از همه فتنه‌ها بدتر بود. مامون نه تنها به خود امام، بلکه با اساس امامت دشمن بود و سعی داشت ریشه امامت را بکند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) با تمام قدرت تلاش می‌کردند فتنه‌های مامون از بین برود. در بین تمام عزیزان پیامبر، دو عزیز بضعه نامیده شده‌اند. بضعه به معنای سرمایه است و این تعبیر تنها در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام رضا(ع) به کار برده شده است، زیرا اگر این دو بزرگوار نبودند، مسئله امامت از بین می‌رفت، اما تلاش‌های حضرت صدیقه اطهر(س) و علی بن موسی‌الرضا(ع) باعث شده است امروز ۴۰۰ میلیون انسان در دنیا از ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت(ع) باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • مش جمعه
    1

    با احترام به خانواده قربانیان این حادثه وتقاضای رحمت الهی برای کشته شدگان. آقای علم الهدا،این اتفاق تقدیر الهی بوده است.هیچ عامل انسانی در آن نقش نداشته است.این بیل مکانیکی را اصحاب فیل کنار ریل گذاشتن و یا کار آمریکای جهانخوار هست.

  • ناشناس
    0

    آیا از خطاهای به مذهبیون ظاهري که منجربه ریزش اعتقادات مردم می‌شوند می‌توان گذشت کرد.

    آن تکنیسین ناشی منجر به از بین رفتن جان مردم می‌شود، این ایمان و اعتقادات مردم را ویران می‌کند و ابدیت آنرا تباه میسازد

  • ناشناس
    1

    آورین آورین

  • ناشناس
    1

    خدایا چقدر بدیم اینو دیگه نبینیم جمعه به جمعه میاد کلی پ.ل مفت میگیره همینم ما راضیم نیاد

  • ناشناس
    0

    سوءمدیریت دولتی بر خطاهای انسانی رجحان دارد! با مدیریت صحیح می توان جلوی خطاهای انسانی حتی خرابکاری عمدی را هم گرفت!

  • طوری
    0

    خدا رحمت کند تمام کشته گان متروپل وحوادث قطار را ....مردم دیدید آخر آقای علم الهدا فهمید خطای انسانی بوده ...این با نه فرمود امریکا دست داشته

  • خلیل
    3

    ضعف مدیریتی آقا داماد گرامی شش کلاسی است//بفرمائید مجازات شوند

  • ناشناس
    3

    تو را بخدا کمتر حرف بزن،، کمی فکر کن مردم دین گریز شدن

  • ناشناس
    1

    تو کشورهایی که شما بهشون میگید بلاد کفر
    اگر چنین اتفاقاتی بیافتد.
    اگر عامل انسانی مقصر باشد.
    خود کشی میکند. یا از شرم میمیرد.
    تو کشور ما منتظر تشویقی و قُپِه و درجه هستن.

  • سید احسان
    0

    حالا مثلا میخوای چیکار کنی؟؟؟؟؟؟؟

  • نقی معمولی
    0

    دوباره حضرتعالی افاده فرمودید

  • محسن دهقانی پیشه
    0

    اقای هدا عاشقتم داخل مسجد منتظرت بودم تحویل بنده رو نمیگیری میخام جلوت زانو بزنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها