روزنامه جمهوری اسلامی:

رئیسی که از اول انقلاب در قوه قضائیه بوده بانی وضع موجود نیست؟/ اعضای شورای نگهبان که حامی سرسخت امثال احمدی نژاد بودند چطور؟

شورای محترم نگهبان در هنگام احصاء دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نمود که وی یکی از بانیان وضعیت موجود است. سیدابراهیم رئیسی نیز در یک دیدار افطاری، با اشاره به همین موضوع گفت که بانیان وضع موجود نباید در سطوح مدیریتی بکار گرفته شوند.

رئیسی که از اول انقلاب در قوه قضائیه بوده بانی وضع موجود نیست؟/ اعضای شورای نگهبان که حامی سرسخت امثال احمدی نژاد بودند چطور؟

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت:

عبارت صدرالذکر متضمن معانی تفسیرپذیر است که واکاوی آن می‌تواند تحلیل موضوع را دقیق‌تر نماید. گستره زمانی "وضع موجود" تاب آن را دارد که ناظر به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دوره پس از پایان دفاع مقدس و شروع دوران سازندگی باشد اما از فحوای کلام و قرائن حالیه قائلین می‌توان استنباط کرد که منظورشان شرائط حاصل از عملکرد دوره هشت ساله رئیس‌جمهور سابق است که موجبات وضعیت نامطلوب فعلی را رقم زده

. اگرچه سنت ناصواب تخطئه گذشتگان از دوره احمدی نژاد کلید خورد و ایشان با تاکتیک حملات بی‌رحمانه با کلیدواژه بگم بگم و شعار مبارزه بافساد به اسلاف خویش ناجوانمردانه هجوم برد و با ذبح اخلاق پای سیاست، توانست با سیاست‌های پوپولیستی خود هشت سال طلایی را برباد دهد لیکن این رسم نامالوف در ادوار بعدی نهادینه گشت و دولتمردان هر جا کم می‌آورند نقبی به گذشته زده و با یک مقایسه آماری غیرحرفه ای، مردم را به خشنودی دعوت می‌کنند.

به نظر می‌رسدآنچه مدیران تصمیم‌گیر و اجرایی کنونی نظام بالاخص شورای نگهبان را متوهمانه به خطای محاسباتی در ارزیابی گذشتگان واداشته است بیش از آنکه رد صلاحیت‌شدگان را زیر سؤال ببرد گذشته چهل ساله نظام و تمامی مدیریت عالی چهار دهه را به زیرسؤال می‌برد. اگر آقای رئیسی که از ابتدای انقلاب در قوه قضاییه خدمت کردند بعنوان عامل وضع اسف‌بار موجود عدلیه معرفی شوند آیا صلاحیت احراز پست ریاست قوه مجریه را داشتند؟! اعضای وقت شورای نگهبان که از حامیان سرسخت احمدی‌نژاد بودند بانی وضع کنونی اقتصاد کشور نیستند؟!

تا اینجای موضوع هم، قابل درک است چون هیچ انقلابی و رهبرانی در ذات خود بدون نقص نبوده و اساساً اشتباهات جزء مقتضیات ذات آنهاست. سخن در استاندارد دوگانه مواجهه با مخالفین بعضی سیاست‌ها و رویکردهای انقلاب و دولتهاست. چه بسیار منتقدین دلسوز و ناصحانی که مشفقانه هزینه گزافی برای دلسوزی خود پرداخت نمودند و سالیانی را بعنوان نیروی غیرخودی در خانه عزلت گزیدند.

ظاهرا این نکته نزد آقایان مغفول واقع گشته که کلی‌گویی از جنس سخن فوق‌الذکر، آتشی است که دامن خود آنها را خواهد گرفت وتر و خشک را با هم می‌سوزاند. اگر وضع موجود بد است همه مدیران عالی و میانی اجرایی، تقنینی، قضایی، و سیاستگزاران در هشت سال گذشته و همه سنوات قبل باید پاسخ‌گوی اندیشه و رفتارشان بوده و مشارکت‌شان چه فعل یا ترک فعل تفاوتی نمی‌کند. هرکس اختیارش بیشتر بوده، مسئولیتش بیشتر بوده است. البته مردم نیز با انتخاب‌های خودشان، سرنوشت کنونی خویش را رقم زده و نباید تنها رهبران سیاسی مورد ملامت قرار گیرند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    البته مردم نیز با انتخاب‌های خودشان، سرنوشت کنونی خویش را رقم زده و نباید تنها رهبران سیاسی مورد ملامت قرار گیرند.میشه بفرمایید مگر انتخابات آزاد بوده که مردم چاره دیگری برای انتخاب از بین منتخبین داشته باشند .که انهم به انتصاب تغییر پذیرفت .افراد مقبول یا از اول اجازه حضور نیافتندیا اگر انتخاب شدند آنقدر چوب لای چرخشون گذاشتند وبی اختیارشون کردندکه هیچ کاری نتوانستند بکنند .خاتمی روحانی مگه نبودند ؟

  • بانیان زجر ملت
    1

    بانیان وضع موجود ملت ایران هستند که ۴۴سال پیش تصمیمات اشتباه گرفتند

  • طبقه فرودست
    0

    همه کسانی که در این ۴۴سال باهرمسولیتی در سیستم حکومت تصمیم گیرنده بوده اند عاملان و بانیان وضع موجود هستند کسی نمیتونه فرارکنه

    نظرات شما -
    • تورم بنفش محصول درجه یک است!!!!!!!!!!!!!!
      0

      نه ....
      بانیان وضع موجود در تمامی انقلاب های رخ داده در این کره خاکی کسانی هستند که نخواستند تغییرات بعد از انقلاب را بپذیرند و به هر نحو ممکن خواستند که به نظام ها و سیستم های قبل از وقوع انقلاب برسند !!!!
      شما برنامه های تحمیلی و پشت پرده های مرحوم رفسنجانی و اطرافیان حق بجانب شان را با دقت مطالعه کنید متوجه می شوید منظور از بانیان وضع موجود چه کسانی هستند .
      البته خود روزنامه وزین و بسیار حق بجانب جمهوری نقش آفرینی قابل توجههی در این موضوع داشته است . و نمی تواند با فرافکنی و دست آویز قرار داده موضعات دم دستی عملکرد خودشان را توجیه و پنهان کنند ...
      یکی از مزایای انقلاب ها این است که خیلی زود و غافلگیرانه نقاب ها را می اندازد و ریاکارها را رسوا می کند .

  • رضا
    1

    رئیسی خودش یکی از عوامل بدبختی مردم ایران هست و باید از قدرت برکنار شود

  • خاتون
    0

    خود نظام خواسته برای مردم .وضع موجود را مشکل خودش تست

  • فرهاد
    1

    اصلاح طلبان اصلا حرف نزنند ۲۴سال رییس جمهوری دست شما بود جز فساد پر کردن جیب مبارک کاری نکردید و وقتی احمدی برای مردم فقیر ایران زحمت می کشید و دست شما را رو می کرد علیه او که هیچ نشریه یا تریبون برای دفاع ندارد قضیه درست می کنید.خجالت بکشید‌

    نظرات شما -
    • 0

      رفسنجانی موقعی که رییس‌جمهور بود اصولگرا بود، اواخر عمرش اصلاح طلب شد، در نتیجه ۲۴ سال اشتباهه.

  • پرسشگر
    0

    همه حرفها را زد که آخرش بگه مردم انتخاب های نادرستی داشتند ! حال آنکه همه کاندیدا های ریاست جمهوری اخیر هر یک بر مسندی تاثیرگذار در سرنوشت مردم و کشور نشسته اند و دیگر هیچ بهانه ای برای منتقدان امر وجود ندارد . اما ای کاش یک نمونه از حق انتخاب مردم هم مینوشت که بدانیم اگر چه کسی را به جای کی انتخاب کرده بودیم وضعیت امروزمان بهتر بود .

  • حامد
    0

    دقیقا خود رئیس جمهور جزءبانیان وضع موجود است واز زمان ریاست جمهور بودنش قیمت ها چند برابرشده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها