روزنامه کیهان:

رهبری نمی‌توانند بحران کمبود نیروی کارآمد را به صورت آشکار مطرح کنند چون دشمن سوء استفاده می کند

« بحران کمبود نیروی کارآمد یک بحران جدی است که امام مسلمین را محدود می‌کند تا با مشاهده لغزش و تخلفی دست به تعویض یک استاندار بزند چون تربیت مدیر لایق برای پست‌های مهم مملکتی خم رنگرزی نیست که فورا بتوان مدیر توانمند تولید کرد.»

 رهبری نمی‌توانند بحران کمبود نیروی کارآمد را به صورت آشکار مطرح کنند چون دشمن سوء استفاده می کند

روزنامه کیهان نوشت:

سال‌ها باید بگذرد تا یک رئیس‌جمهور، وزیر، قاضی، استاندار و فرماندار متخصص و متعهد و کارآزموده پرورش پیدا کند. لذا اگر جامعه‌ای با بحران کمبود مدیر کارآمد صالح مواجه شود دست رهبر برای عزل و نصب مدیران بسته می‌شود و قدرت مانورش برای اقدام قاطع در مواجهه با لغزش مسئولان کم می‌شود؛ زیرا اگر مدیری را به علت برخی ضعف‌ها عزل کند مدیر جایگزین بهتری ندارد تا به جایش بگمارد، چه‌بسا مدیر جایگزین ضعف‌های مهم‌تر و خطرآفرین‌تری داشته باشد یا جای خالی او مفسده بزرگ‌تر را به‌بار آورد. که آسیب‌های ناشی از به‌کارگیری او بیش از مدیر اول باشد، چنانکه در مثال فوق کاملاً این امر مشهود است.

بحران کمبود نیرو به گونه‌ای است که رهبر جامعه اسلامی نمی‌تواند آن را به صورت آشکار در ملأعام مطرح کند چرا که از یک سو موجب سوءاستفاده دشمنان و تضعیف نظام اسلامی می‌شود و از سوی دیگر برخی از خودی‌های سطحی‌نگر می‌گویند این چه مکتب و حکومتی است که نمی‌تواند مدیران لایقی تربیت کند تا جامعه و حکومت اسلامی را بر طبق موازین اسلامی اداره کنند. در حالی که اگر دقت کنند و عمیق به این مسئله نگاه کنند خواهند دید که پرورش یافتن مدیران کارآمد ده‌ها شرط لازم دارد که احراز همه آنها کار دشواری است. امروزه نیز یکی از موانع عزل کارگزارانی که ضعف‌هایشان مشهود است مسئله کمبود مدیر لایق و کارآمد و جامع الشرایط است، بارها از طرق مختلف شنیده شد که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدّ ظلّه» در جواب کسانی که از ضعف‌های بعضی از مدیران منصوب از سوی ایشان گله کردند فرمودند من مدیری بهتر از این افراد سراغ ندارم و مسئله کمبود مدیر جامع‌الشرایط را به عنوان علت تحمل ضعف‌های بعضی از مدیران منصوبشان مطرح فرمودند. البته در برخی از موارد قحط‌الرجال نیست، جهل‌الرجال است یعنی رجال کارآمدی و متعهدی وجود دارند ولی شناخته نشده‌اند یا دست‌های منفعت‌طلب و تمامیت‌خواه و انحصارطلب مانع روی کار آمدن آنها می‌شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • نظرگو
    0

    برو خودت رو سرگرم کن
    دیگه همه میدونن چه وضعیتی درست کردین
    بعدش هم نگن تا هیچ وقت هم حل نشه

  • کلام
    0

    بحران کمبود نیرو نداریم ...نیروهای کارآمد را شما همه را فراری دادید

  • ناشناس
    0

    نیروی کار آمد شریعت نداری.خخ

  • ناشناس
    0

    جهل الرجال را چه کسانی یا سیستمی به وجود آورده؟؟؟

  • رضا
    1

    پس تولیدی چهل ساله انقلاب چی هست ؟یک مشت دزد که کشور را اداره میکنند.یا امثال شریعتمداری چاپلوس.!!!

  • حاج س طوسی
    0

    آقای شریعتمداری، حتما برای عبدالملکی وزیر کار خیلی زحمت کشیده اید که از پرچم داری میدان مسابقه به وزارت رساندید ؟ازینکه دولت رئیسی توان جوابگوی شعارهای انتخاباتیش نیست و ضیعف ترین دولت نظام جمهوری اسلامی هست چه اراجیفی را سرهم میکند.بیشتر نخبه های علمی ایران بر اثر بی لیاقتی شماها مهاجرت کرده اند

  • ناشناس
    0

    مشکل اساسی این جاست که مدیری را میخواهید که هم طرفدار بازار باشد هم طرفدار روحانیت باشد هم طرفدار سپاه باشد هم طرفدار مستضعفین باشد هم طرفدار سیاسیون کم سواد باشد هم طرفدار نابودی اسراییل باشد هم طرفدار شرق باشد هم طرفدار حداد باشد هم طرفدار ولایتی باشد هم فسادستیز باشد و هم ضد غارتگر باشد و هم بله قربان گو باشد و هم دستورات متناقض را اجرا کند و هم در بعضی مراسم به سر و کله خودش بکوبد و هم به فکر جناح خاصی باشد و هم به فکر مردم نباشد و هم ..... و در ضمن متخصص ارشد هم باشد، که این شروط در یک فرد قابل تجمیع نیست. لذا مدیران فاسد و نجومی بگیر رشد میکنند، ولی موضوع اصلی این است که کسی بر کار و عملکرد مدیران نظارتی نمیکند، و آنها محاکمه و مجازات نمیکند، چون در پوشش دین در آمده اند و به هر طریق ممکنی سیره اموی را می پیمایند‌‌.

  • ناشناس
    0

    نیرو از شریعتمداری کار امد تر ؟ مسل مسهل میمونه همه کاری ازش بر میاد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها