کیهان: هر کس منتقد روسیه است، آمریکا پرست است

روزنامه کیهان در ادامه مواضع حمایت مطلق از روسیه در جنگ اوکراین و دفاع این کشور در برهم زدن برجام، به مخالفان سیاستهای مسکو حمله کرد.

کیهان: هر کس منتقد روسیه است، آمریکا پرست است

این روزنامه نوشت:

بزک‌گران آمریکا در برجام، دور روسیه‌هراسی معرکه گرفته‌اند. روزنامه شرق در شماره روز گذشته طی گفت‌وگویی آورده است: «درحالی‌که تا همین چند هفته اخیر توافق‌نامه احیای برجام آماده امضا بود، نقش مخرب کرملین، آن‌هم بعد از آغاز جنگ اوکراین، سبب توقف در مذاکرات شد. روسیه با این اقدام به روشنی نشان داد برای تحقق منافعش حتی حاضر است خلاف جریان دیپلماسی با هدف احیای برجام حرکت کند؛ چون اگر روسیه به دنبال احیای برجام بود، ابتدابه‌ساکن باید روی مسائلی که درخصوص آن حساسیت و اختلاف ‌نظر کمتری وجود دارد به توافق دست پیدا می‌کرد تا با ایجاد یک فضای مثبت، اختلافات کلان هم حل‌وفصل شود؛ اما کرملین مشخصا با دست‌گذاشتن روی پرانتزهای موجود در مذاکرات وین، به گونه‌ای رفتار کرد که این مذاکرات تحت‌الشعاع رفتار مسکو قرار گیرد؛ یعنی عملکرد روسیه نتیجه عکس داد و باعث توقف مذاکرات شد. این در حالی است که تهران هم متأسفانه با برخی توجیهات این حق را برای مسکو قائل شد.»

مقصرنمایی آمریکاپرست‌های داخلی از روسیه در مذاکرات معطوف به برجام در حالی است که آمریکا حاضر به دادن تضمین معتبر نسبت به رعایت حداقل حقوق ایران هم نیست. مدعیان اصلاحات همچنان کارشکنی و بدعهدی مستمر آمریکا در برجام را نادیده می‌گیرند و روسیه را مانع توافق جا می‌زنند. این وضعیت نشان دیگری از پادویی مدعیان اصلاحات برای آمریکا است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • خبر خوان
    0

    وقتی که تاریخ رو ورق می زنی ایران از تمام کسانی ضربه خورد که سیاست مدارن وابسته به روسیه و انگلیس بودن تمام وابستگی ها خلاصه می شد به این دو کشور . این اواخر آمریکا هم به این دو کشور اضافه شد . کشور ما همیشه و همیشه از این سیاسیون ضربه خوردن یادمون نرفته در همین تاریخ معاصر در جنگ با عراق همین کشور روسیه از عراق حمایت می کرد و اسلحه می فروخت . اما آقای شریعت مداری رو نمی دونم که حافظه تاریخی ایشون که بر می گرده به چند سال قبل رو حفظ کرده یا از دست داده ؟. از این که در غرب جنگ راه بی افته خوشحال نمی شم اما چند زمانی این کشور ها درگیر بشن و درک کنند کشورهایی که خودشان در آن جنگ راه انداختند راضی هستم . حداقل معنی نژاد پرستی رو در این جنک درک کردیم .

  • محمد
    0

    وبالعکس !

  • ناشناس
    0

    کیهان کمونیست پرست است .

  • ناشناس
    0

    غرب پرستی صد شرف دارد به شرق پرستی و کمونیست پرستی. در صورتی که اگر تو یک ذره عقل داشته باشی احیای برجام و رابطه با غرب به نفع مردم ایران است شاید به نفع مافیا و حکومت مطلقه نباشد.

  • هوادار کیهان عزیز
    0

    تجاوز آشکار روسیه به اوکراین مظلوم اظهر من الشمس هست و چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، تمام وجدانهای بشری موشک باران مردم اوکراین که در مدارس و دانشگاهها پناه گرفته اند و فیلمهای منتشر شده توسط رسانه های مستقل نشان از سبعیت روسها در کشتار زنان و کودکان اوکراین حکایت دارد را محکوم کرده اند ما را چه میشود که اینگون مسخ شده ایم و چشم بروی جنایات روسها میبندیم ،به گفته سازمان ملل بیش از ۹۰ درصد آوارگان اوکراین زنان و کودکان هستند امام حسین علیه السلام فرمود اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید.مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر ناتو و اتحادیه بیعرضه اروپا.پاینده باد اوکراین

    نظرات شما -
    • احمد وند
      0

      درود بر شرفت مرد پاینده باشی

  • فرزند ایران
    0

    یک زمانی همین تندروهای شبیه آقای شریعتمداری و امثالهم کمونیست را در موزه ها میدیدند و با شعار نه شرقی نه غربی گلوشون را جر میدادند.
    امروز همین فریبکاران شدن علم کش روسیه و چنان زیر این علم سینه میزنند و گریبان چاک میدن که گویی کاخ کرملین و آدمهاش شدن جزیی از مقدسات اسلامی.
    احتمالا تا چند روز دیگه چند تا حدیث و روایت هم رو میکنند که کاخ کرملین محل ظهور امام زمان هم خواهد بود و دشمنی با کرملین در حکم محاربه با خداست.

  • حامد
    1

    مرگ بر آمریکا مرگ بر روسیه مرگ بر آمریکا پرستان مرگ بر روسیه پرستان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها