امام جمعه اصفهان:

چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید/ دعوا نه، امر به معروف کنید

امام جمعه اصفهان گفت: در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان کمبود کارگر اعلام شده است.

چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید/ دعوا نه، امر به معروف کنید

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه روزه گرفتن توفیقی است که نصیب ما می‌شود، اظهار داشت: هر آن‌کس که روزه نمی‌گیرد به جز افرادی که توانایی روزه گرفتن ندارند، مورد توفیق خدا نیست.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید سختی تحمل کنند، بد و خوب را تشخیص دهند تا در غربال خداوند قرار بگیرند، افزود: شاهد برخی از روزه خواری‌ها هستیم که شایسته نیست و باید در این زمینه کار فرهنگی بیشتری انجام شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه صدقه دادن نباید با منت و سرزنش باشد، اضافه کرد: کمک کردن به دیگران امر پسندیده‌ای است که باید تنها برای رضایت خدا انجام شود.

وی با اشاره به مضروب شدن روحانیان در حرم مطهر رضوی ابراز داشت: برای سلامتی این روحانی که هنوز در بستر بیماری است دعا می‌کنیم و یاد روحانیان شهید شده را گرامی می‌داریم اما باید توجه داشت که درست است که این فرد ضارب افغان بوده است اما نمی‌توان این رفتار را به همه افاغنه نسبت داد، در ایران منافقان زیادی مردم را کشته‌اند، پس نمی‌توان این جنایات را به همه نسبت داد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: ما به فاطمیون افاغنه افتخار می‌کنیم و واقعاً بچه‌های خوبی هستند، برخی ها می‌گویند که بیشتر مشکلات ما افاغنه هستند اما نباید اینگونه بیان شود.

پشت میزنشینی برای همه امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها اعلام شده است که با کمبود کارگر رو به رو هستند، افزود: باید توجه داشت که پشت میز نشینی برای همه امکان پذیر نیست، جوانان تحصیل کرده بیکار زیادی در استان اصفهان داریم که حاضر نیستند در کارخانه‌ها، مرغداری‌ها و … کار کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز پنج رمضان ۵۷ نیز گفت: در این روز جمعی در اصفهان بیرون آمدند و شعار علیه شاه دادند که به دنبال افراد زیادی شهید شدند و حکومت نظامی نیز اعلام شد که یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌داریم.

وی همچنین به شهادت شهید سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر اشاره کرد و گفت: این خواهر و برادر در زندان بعث به شهادت رسیدند و این اتفاق مصیبت بزرگی برای جهان اسلام بود چرا که شهید محمدباقر صدر در ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید و دو کتاب نیز تألیف کرد که شهره جهانی داشت.

امر به معروف را در برابر روزه خواران انجام دهید

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برخی از افراد گزارش‌هایی را در خصوص روزه خواری اعلام می‌کنند، افزود: باید خود مردم امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، اگر تنهایی امکان انجام این کار را ندارید چند نفره بروید و بساط روزه خواران را به هم بریزید، نمی‌گویم دعوا کنید، بلکه آنها را امر به معروف کنید تا بفهمند در شهر جان داری زندگی می‌کنند و نه در شهر مرده‌ای که در آن ارزش‌ها از یاد رفته است.

وی گفت: نباید از کنار هم بی تفاوت رد شویم، امر به معروف و نهی از منکر متعلق به انسان‌های زنده است و اگر مانند چوب از کنار گناهان عبور کنیم، مرده تلقی می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به آغاز قرن جدید نیز افزود: چرخ تحولات تند تند می‌چرخد، سرعت تغییرات بالا رفته و ما نیز باید در این زمینه مطابق با جریان تکنولوژی و تحولات پیشروی داشته باشیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • ناشناس
    4

    خوب این حاجی هم بساط بزن بزن را مجاز اعلام کرد خدیا ما را از شر این ناعالمان رها کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پابه سن زیاد تحت تاثیر قرارنگیرید

  • علی
    2

    بروین با مسلسل بگیرین به روزه خاران بکشینشون راحت اشون کنین

  • نظرگو
    4

    از فامیل و پارتی بازی، اختلاس و دزدی و دروغ و رشوه و ربایی که بین خودشون هست ارزش ها نمرده
    به مردم که میرسه میخوان به قول خودشون جان شهر رو حفط کنن!!!!

  • ناشناس
    4

    بگو اسید بپاشند روی روزه خوار .خجالت نکش.

  • عدالت
    2

    تاانجاکه مااطلاع داریم پسران شما پشت میزنشینن .

  • ناشناس
    1

    جر و بحث خود به خود منجر به دعوا و درگیری خواهد شد. مردم قراره به جان هم بیافتند ؟

  • برزخی
    3

    در بهشت با فرشتگان نزدیکی 500 سال طول میکشه.در جهنم فرشتگان سبیل کلفت 500 سال تلافی میکنند.

  • حاج س طوسی
    2

    حاجی آقا،الهی این توفیق نصیب خودت بشه. بفکر آخرت خودت باش.علم و دانش مردم خیلی خیلی از تو بیشتر هست.یک نگاهی به عملکرد ۴۳ساله خودتان بیاندازید که مردم را به فلاکتی نرسانید.

  • جمعه
    2

    توفیق را خدا به شما داده .به ماها نداده .پس از این توفیق استفاده کن با گوجه فرنگی 25هزارتومانی نمی توان توفیق پیدا کرد

  • ناشناس
    1

    بی دین شدن و روزه خواری برخی از مردم در ملأ عام به خاطر همین افراط گرایی هایی است که از برخی آخوند ها و کارگزاران حکومتی مشاهده می کنند! افراط گرایی باعث اعمال خشونت و قتل و جنایت می گردد. بین مردم اختلاف انداختن و حکومت کردن از مصادیق افراط گرایی است. بدترین نوع افراطی گری، افراط گرایی دینی و مذهبی است.

  • یکی از مردم
    3

    دودشو برمیگردونیم تو چشمهای خودتون!!! خواهی دید.......

  • ناشناس
    0

    امر به معروف و نهی از منکر مراتب و شرایطی دارد و تصدی به اعمال آن بر همگان واجب نیست. اولین شرط آمر به معروف و ناهی از منکر اینست که خود به کاری که به آن امر یا نهی می کند عامل باشد و از او گناه کبیره سر نزند و استمرار در انجام گناه صغیره نداشته باشد. دوم اینکه امر به معروف و نهی از منکر را با لحنی ملایم و مهربانانه و بطور غیرمستقیم به صورت زبانی انجام دهد و آنرا از خود و اعضاء خانواده خود و بستگان و آشنایان و دوستان خود شروع کند.

  • ناشناس
    0

    کاری برای عده ای دزد کردن حرام است .

  • ناشناس
    4

    چرا ایمان افرادی که مدعی خداترسی هستند بر اثر دیدن زلف بانوان و اب نوشیدن مردم در ماه رمضان ،فرو می ریزد؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    شما توقع دارید افراد تحصیلکرده دانشگاهی با یک عمر دود چراغ خوردن پشت میز اداری ننشینند و بروند کارگری و فعله گری کنند؟! پس چرا شما و فرزندان شماها با کمترین سواد پشت بهترین میزهای اداری می نشینید و دارای بالاترین پست های مدیریتی حکومتی و دولتی و بالاترین دریافت حقوق و مزایای شغلی هستید؟! آنچه برای دیگران نمی پسندید برای خود نیز نپسندید! مردم را به تصدی کسب و کارهای خصوصی دعوت می کنید ولی خود حاضر نیستید مناصب حکومتی و دولتی را که منابع مالی آن از بیت المال تأمین می شود رها کنید و به مشاغل و کسب و کارهای خصوصی که منابع مالی آن از بودجه شخصی تأمین می شود بپردازید!

  • مهدی
    1

    چرا یه آخوند کارگر پیدا نمی شود .این هم خداوند گفته که آخوند باید از جیب مردم بخورد

  • داریوش
    0

    امر به معروف حقیقی این است که ملا هایی که تو این چهل
    سال از پول مملکت کاخ برای خود ساخته اند از کار برکنار
    ومحاکمه بشوند این فرمایش حقیقی اسلام و اهل بیت هست نه برخورد با چند نفر که به خاطر خلاف کاری های
    شما از دین زده شده اند

  • م
    0

    پشت میز نشینی فقط برای آقازاده ها و کسانی است که برای اینا خوش خدمتی می کنند ...

  • هفت لنگ بختیاری
    36

    بعضی ها خیای گستاخ هستند اصلا حرمت ماه رمضان را نگه نمی دارند باخداهم دعوا دارند.

    نظرات شما -
    • بسیجی
      1

      شما مسلمونی ما زرتشتی هستیم

  • دانا
    0

    تکلیف کسی که مسافر است چیست ؟می گویند مسافرت نرود ولی مسافرت اگر به دلیل‌ موجه مانند درمان باشد بحث فرق می کند.بیرون که نباید چیزی بخورند؟در ماشین هم ممنوع است .هزینه ی رستوران ها هم بالاست .چرا قوانین فردی را به اجتماع تعمیم می دهید.شما با زور می خواهید مردم ایران را با هر دین و مسلکی به بهشت ببرید؟اگر کسی بیماری کلیوی دارد و باید آب مصرف کند و راننده نیز باشد ،کجا باید آب بنوشد؟هر کسی که می خواهد روزه داری کند حق ندارد به دیگری بگوید تو هم باید روزه دار باشی.هر انسانی شرایط خاص و عقیده ی خود را دارد.دین اسلام اجباری نیست.

  • ناشناس
    1

    هر آن‌کس که روزه نمی‌گیرد مورد توفیق خدا نیست
    فضولی به توچه

  • ثریا
    1

    اعتقادات ملت ضعیف شده ندیدم کسی روزه بگیره ملت سرخورده شدن شماها عامل اصلی هستید

  • ناشناس
    0

    شماها خودتون روزه هم نمیگیرید به اسم روزه دار میرید جلو مردم،خدا میدونه زیر این پوست اسلام شماها چه چیزی هستید،فکر گرسنگان که نیستید اما یاد روزه خورها هستید؟؟؟نمازی که شکم سیر نباشد خدایی دران پیدا نمیشود،چه برسد به روزه

  • خالدی لردگان
    0

    آقای آیت الله !!!! شما پشت میز و زیر کولر گازی نشسته اید .مردم و کارگران زحمت کش در زیر فشار اقتصادی و اجتماعی دارند لگدمال میشوند . امر به معروف و نهی از منکر یعنی مبارزه با حق خوری و دزدی و اختلاس و فقر و فلاکت و اعتیاد و مافیای اقتصادی و سیاسی که ما را نابود کرده

  • هوشنگ کبلاقایی افرا
    0

    حاج آقا کاش من هم شغلم مثل شغل تو بود هفته ای یک.ساعت نمازجمعه میخوندم و همه استان تحت نطر من بود اونوقت به جای ۳۶۵ روز همه ساله ۳۶۶ روز روزه میگرفتم

  • ناشناس
    2

    قشون کشی کردید که افعان ها حسابتون رو دارن میرسن

  • یوسف
    0

    آقا سید یوسف جان .مردم شما در سختی زندگی می کنند /نگران نباشید نه گوشت پیدا می کنند نه برنج برای خوردن .

  • ناشناس
    0

    زمان پهلوی مردم بدون بگیر و ببند و امر به چیچی اکثریت روزه داری میکردند حتی غیر مسلمانان نیز حرمت نگه می داشتند میلیاردها تومن خرج چندین مجموعه به اصطلاح فرهنگی و حوزه ها کردید ده ها هزار ملا به جمع ملایان با انواع درجات از حجت الاسلام بگیر تا سقط الاسلام تولید کردید ۴۳ سال وقت داشتید از خون هزاران شهید بهره برداری کردید .اما با خیانت و دنیا پرستی و چاپلوسی و خایه مالی و حق را ناحق کردن مردم را آنچنان از دین بیزار نموده اید که حالا برای اینکه مردم در حد حتی کمتر از زمان پهلوی به دین اهمیت بدهند دست به چماق و اسید و تیغ می برید . ای ملا مشکلتان اینجاست که دیگر پدران و مادران به فرزندانشان نمی گویند نماز بخوان و روزه بگیر و از فلان مرجع تقلید کن که این یعنی دیری نخواهد پایید چیزی از اسلام به جز اسمی نخواهد ماند. بیخود زور نزنید به قول شاعر
    توخود حجاب خودی خود از میان بردار

  • ناشناس
    0

    الان که تربت کربلا به همراه تربت سرزمین وحی در سراسر ایران تا داخل ریه های مردم را متبرک کرده با این هجم گرد و غبار که دهان و گلو و نای و ریه و معده را با هم میسوزونه مگر روزه ابطال نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    برای اختلاس دزدی ، باند بازی ، گرانی ، تورم ، گران فروشی ، ظلام کردن ، ازار اذیت ، امر به معروف ونهی از منکر نیست؟

  • ناشناس
    0

    حاج آقا همون اسید فکر کنم بهتر باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها