علم الهدی: یک خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او بدشان می‌آید/ مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امروزی که نظام دینی داریم آیا باید مظاهر اجتماعی ما اینقدر مالامال از مفاسد منکرات و بی عفتی باشد این درست است؟ در مقابل ماهم بی تفاوت بایستیم و حرف هم میزنیم می‌گویند آقا نیروی انتظامی، دادگاه و دولت بروند جلویش را بگیرند قصه که دادگاه و نیروی انتظامی نیست؛ قصه باید مردمی باشد.

علم الهدی: یک خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او بدشان می‌آید/ مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند

حجت الاسلام  سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مصداق اصلی در تقوای عملی ترک گناه است و در مسئه ترک گناه به عنوان یک مراقبت در هفته‌های گذشته بحث کردیم که انسان در عین مراقبت که گناه را ترک می‌کند اما گاهی خود را در دل گناه می‌بیند با اینکه در صدد هست که گناه نکند اما معصیت خدا را انجام می‌دهد لذا برای ترک گناه باید ایجاد ملکه تقوا کرد.

وی افزود: تقوا تا به ملکه در نیاید تضمینی در زندگی انسان ندارد اینکه با زور و مراقبت شدید گناه را ترک کنیم زندگی تقوایمان به سروسامان نمی‌رسد پس باید انسان ملکه تقوا داشته باشد تا گناه به زندگی او وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد:وقتی ملکه تقوا در انسان حاصل شد از گناه بدش می‌آید نه اینکه خود را به زور وادار کند که گناه نکند، حال گناه شهوت جنسی باشد، کلاهبرداری، قدرت نامشروع، دروغ ، تهمت و غیبت در هر حال زبانش به دروغ نمی‌چرخد بنابراین سعی کنید تقوا به صورت ملکه در زندگی ایجاد شود و به گناه عادت نکنید.

وی خاطرنشان کرد: شما باید مدیریت کنید تقوا را ، من و شما آدم هستیم تمام بشریت به قدرت اراده اش ارزش دارد و تفاوت دارد با دیگر موجودات، انسان بسیاری از کارها را می‌تواند اراده کند و انجام بدهد و بسیاری را اراده کند و انجام ندهد، انسانی که اراده خود را از دست بدهد انسانیت خود را از دست داده است. منشأ تمام مفاسد در دل ماست و ما باید در دل مدیریت کنیم وبر دل مسلط شویم و نگذاریم هر خواسته ای وارد دل شود و دلمان هر چیزی بخواهد.

علم‌الهدی اظهار داشت: امروز مقارن با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و این عید سعید را تبریک می‌گویم، روز گذشته 30دی ماه مصادف بود با سالروز شهادت جانگداز اسوه و الگوی غیرت مندی دینی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یاران فداکارش در عرصه فدائیان اسلام(ره)، مرحوم نواب صفوی الگوی غیرت مندی دینی بود، مردی بود که از برابر هیچ گناه و مورد غضب خدا بی تفاوت نمی‌گذشت چه در حوزه سیاست چه در حوزه زندگی اجتماعی، هرگاه یک منکری را مشاهده می‌کرد با همه قدرت مقابل ان می ایستاد تا مرز نثار جان مبارزه می‌کرد با موارد غضب ذات مقدس پروردگار و در این مبارزه هم شجاعت داشت هم اخلاص و هم غیرت و از خودگذشتگی داشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که برای وجود مقدس امام عرضه می‌داریم این است که جانشان را در راه خدا بذل کرده‌اند آنجایی که در راه خدا به شما مصیبت وارد می‌شد مقاومت می‌کردید و مصیبت را تحمل می‌کردید و مسیر حق را ادامه می‌دادید و با ناحق مبارزه می‌کردید خدابیامرزد نواب صفوی را، آدم اگر از غیر معصوم این دو ویژگی را بخواهد رنگ و بویش را در انسانی مشاهده کند مرحوم نواب صفوی عنصر پاکی بود که با آن خفقان شدید و وضعیتی که در نظام طاغوتی و ستم شاه وجود داشت با کمال قدرت مقابله می‌کرد تا جایی که حتی بزرگترین خطرها را می‌پذیرفت برای اینکه یک قدم در راه خدا بردارد و یک نهی از منکر انجام بدهد.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: این‌ها الگوی ما هستند اگر روز قیامت در مقابل خداوند قرار بگیریم این میزانی که شما شنیدید یک ترازو نیست اینجاست که ما بگوییم خدایا ما که علی (ع) نبودیم و امام معصوم بودیم ما که عرضه نداشتیم کنار سیدالشهدا و یارانش وفاداکاری کنیم بعد به ما نشان می‌دهند که شما امام و معصوم نبودید فردی عادی بودید اما مگر نواب صفوی و امثال ان آد م عادی نبودند که تمام عمرشان را مقابل نهی از منکر مقاومت کرد و جنگید و مبارزه کرد و هستی و جانش را داد شما چکار کردید؟

وی ادامه داد: این اسوه‌ها در آن میزان برای ما حج هستند و به ما نشان می‌دهند، ما به چشم خود انواع منکرات را دیدیمو بی تفاوت از کنارش رد شدیم و به هیچ وجه حاضر نشدیم به روی خود بیاوریم امروز که خوشبختانه نظام مقدس حکومتی ما اسلامی است متاسفانه در مظاهر اسلامی و دین مداری و حکمرانی دینی در زندگی اجتماعیمان مسئله داریم. این وضعیت بی‌حجابی در که در شهرها و بلاد و این اصرار یک عده عناصر نابهنجار بر بی‌عفتی زنان ، کجای این موضوع با مبانی اسلامی ما سازوکار دارد؟

علم‌الهدی بیان کرد:امروزی که نظام دینی داریم آیا باید مظاهر اجتماعی ما اینقدر مالامال از مفاسد منکرات و بی عفتی باشد این درست است؟ در مقابل ماهم بی تفاوت بایستیم و حرف هم میزنیم می‌گویند آقا نیروی انتظامی ، دادگاه و دولت بروند جلویش را بگیرند قصه که دادگاه و نیروی انتظامی نیست؛ قصه باید مردمی باشد و باید این خانم بدحجاب و آدم ولنگار احساس کند مردم از او بدشان می‌آید و این اظهار نفرت و انزجار برای مردم یک تکلیف الهی در نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: مردم باید مشکل را حل کردند نه نیروی انتظامی، مردم باید اظهار نفرت کنند، روز یکشنبه روز زن است و تکلیفمان را هم در مبانی فکری و اعتقادی خود و هم در مورد عملیات و برنامه‌های رفتاری اجتماعی خودمان با مسئله اسلام و دین در خصوص زن باید تکلیفمان را روشن کنیم. اینکه یک عده پیدا شوند و با مسخره کردن امثال بنده در فضای مجازی و حرافی کردن و خرافات بافتن با ماموریت‌هایی که از خارج دارند بیایند تمام شعائر دینی و مقدسات ما را مسخره کنند و ما هم تماشاچی باشیم و نگاه کنیم آیا درست است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:برادران و خواهران اسلام بر زن دارای اندیشه است، غیر از حلال و حرامی که در مورد زن دارد اسلام در دنیا مکتب خاصی در شخصیت زن دراد و نمودش صدیقه اطهر(س) است اسلام ضد زن و ضد آزادی زن نیست؛ اسلام ضد شخصیت زن و ضد جریان زن خوشگذرانی زن نیست.زن و مرد در تمام حقوق انسانی با هم مشترک هستند در تمام شئون انسانیت هیچ مردی بر هیچ زنی از دیدگاه اسلام امتیاز ندارد و از تمام حدود آزادی و رفاه اجتماعی همانطور که مرد برخوردار است و زن هم برخوردار باشد منتهی بی حجابی زن در عرصه‌های اجتماعی آزادی زن نیست بلکه آزادی مردها است.

اینکه یک زن در مقابل چشم‌های مردان ظهور پیدا کند و در رهگذر شهوترانی مردان زیبایی‌اش واقع شود این آزادی مردان است نه زنان، آزادی زن در این است که بتواند با یک صیانت خودش را حفظ کند و مورد تجاوز ستمکارانه یک مرد ولو در حد یک نگاه و تماشاهم قرار نگیرد این آزادی زن است

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک زن در مقابل چشم‌های مردان ظهور پیدا کند و در رهگذر شهوترانی مردان زیبایی‌اش واقع شود این آزادی مردان است نه زنان، آزادی زن در این است که بتواند با یک صیانت خودش را حفظ کند و مورد تجاوز ستمکارانه یک مرد ولو در حد یک نگاه و تماشاهم قرار نگیرد این آزادی زن است نه اینکه آزادانه از او سوءاستفاده کنند بنابراین حجاب آزادی زنان است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: زن دارای ساختار ویژه ای است هم از نظر عاطفی، احساسی، فکری، جسمانی بحث تفاوت زن و مرد تنها در مسئله جنسیت نیست، در بسیاری از کارها زن کارآمد است و مرد کارآمد نیست در بسیاری از عرصه‌ها زنان هنرمند هستند و از مرد هیچ هنری بر نمی‌آید اما یک ساختاری است که از نظر جسمی آسیب پذیر است و نیاز به صیانت دارد، زن باید صیانت شود و اگر صیانت شد؛ شخصیت ، ارزش و عظمتش کاملا محفوظ می‌ماند و اگر صیانت نشد با همه عظمتی که دارد متاسفانه از بین خواهد رفت و مرود تجاوز قرار می‌گیرد ولو در حد یک نگاه و چشم چرانی،در اسلام آنجایی که در قرآن آیه حجاب آمده است هرکجا قرآن در حجاب زن دستور داده است عنوان کرده برای اینکه زن آسیب نبیند.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه احزاب آیه 59 دستور چادر خدا داده است و به پیغمبر فرموده است به زنانت، به دخترانت و زنان مومنین بگو چادر سر کنند؛ چرا که شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند این حجاب برای صیانت است و گرنه کسی نگفته است زن ورزش نکند، زن تفریح و گردش نکند و از تمام حقوق و حدود اجتماعی که مردان برخوردارند زنان نیز برخوردارند و باید آزادانه ورزش و تفریح کنند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان نظام موظفند صیانت زنان را در عین خوشگذرانی و تفریح و ورزش کردن فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد:مراجع تقلید و مقام معظم رهبری فتوا دادند که دوچرخه سواری زن در ملا و منظر مردان حرام است چرا که تبرج است و نباید زنان در حضور مردان در خیابان‌ها سوار دوچرخه شوند اما آیا زنان باید از دوچرخه سواری و اسب سواری محروم شوند؟ خیر زن باید بتواند استفاده کند و تنها باید صیانت شود و حفظ شود و در مکانی به دور از نگاه مردان بتواند دوچرخه سواری و اسب سواری و تفریح کند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار مشهد تشکر می‌کنم به خاطر دستوری که صادر کردند و برنامه‌ای که اجرا می‌شود در پارک‌های بالای 5هکتار مکان‌هایی برای ورزش و تفریح بانوان فراهم شود و زن‌ها بتوانند با کمال آزادی ورزش کنند اما در صیانت؛ در راستای شهوترانی و رهگذر غریزه جنسی و نگاه و چشم‌چرانی قرار نگیرند، عزیزان من مدان چمن فوتبال و بازی فوتبال جای هیجان است، شما مردان چقدر هیجان پیدا می‌کنید بعد بانوانی که به مراتب از نظر عاطفی و احساسی هیجانی تر هستند این هیجان را بروز و ظهورش را مراجع تقلید می‌گویند حرام است، صدای زن بلند شود و حرکات زن در مقام هیجان مردان را تحریک کند حرام است.

علم‌الهدی بیان داشت: اینکه می‌گویند فیفا مجبور کرده است زنان باید تماشای بازی فوتبال شرکت کنند؛ شیطنت‌های افراد بی‌دین و ضد‌انقلاب خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کردند وگرنه فیفا به این کارها کار نداشت، حال زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و تنها به تلویزیون اکتفا کنند؟ این نظام ، نظام اسلامی است و مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند و از هیجان او یک مرد هوس‌ران و چشم‌چران سوءاستفاده نکند. زنان را باید صیات کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند اما باید از او صیانت شود.

وی عنوان کرد: دستگاهی که مسئول توسعه ورزش قهرمانی در کشور است مسئول ایجاد صیانت برای زنان در تماشای مستقیم فوتبال هست و باید انجام دهد. براردان و خواهران نیاییم با دین دشمنی کنیم این حرف هایی که در فضای مجازی حرف‌های بنده و امثال بنده را تحریف می‌کنند و پس و پیش می‌کنند و مسخره می‌کنند، ما که ترس و باکی نداریم و در راه دین فداکاری است، الگوی ما نواب صفوی است ما پای همه چی ایستاده‌ایم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: شما غیرت دینیتان نباید اجازه بدهد که یک عده اراذل به حرام خدا حمله کنند و احکام دین و آیات قرآن را زیر پا بگذارند و حجاب را مسخره کنند و ما وظیفه داریم برای زنان تمام تفریحات و ورزش‌ها را فراهم کنیم با صیانت و حفاظت و در این نظام به وسیله عناصر متدین دولت و مجلس برنامه ریزی شود و خواهران و دختران ما با کمال صیانت از هرگونه جرایان غیردینی و غیرشرعی بتوانند از انواع ورزش‌ها و تفریحات لذت ببرند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • ناشناس
    4

    شما احساس نمیکنی که مردم ازت متنفرن؟ از خودتون و تمام افکارتون خیکی

    نظرات شما -
    • ک
      1

      این خودشو به خاکی زده می‌خواد فکر بدبختی مردم را با شلوغ کاری از اصل
      فساد‌ و دزدی و فقر و‌استبداد منحرف کنه
      به سمت حجاب

    • ناشناس
      2

      چرا مسلما میدونه ولی چون خیلی پررو هست بروی خودش نمیاره

    • ناشناس
      4

      از نظر مردم که کی باشد!

  • ناشناس
    6

    مردم چرا باید از بدحجابی یا بی حجابی یک خانم بدشان بیاید؟! حریم خصوصی هر کسی به خودش و خدای خودش مربوط است و نه دیگران! آن کسی که باید رگ غیرتش از بی حیایی یا بی عفتی یک خانم بیرون بزند پدر، برادر و همسر آن خانم بی حیا و بی عفت است و نه مردم!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      حریم خصوصی زمانی است که عمومی نشده باشد!

    • ناشناس
      3

      به ناشناس ۲۱:۲۷: حریم خصوصی در قوانین و عرف جهان برای این به رسمیت شناخته شده است که امثال فضولی چون شما در کار دیگران دخالت نکنند!

  • عجبا واقعا عجبا
    1

    تا دیروز حرام بود ولی امروز باید جای مخصوص درست کدو عجب ادم های ریاکار منافق فرصت طلب تشنه قدرت وجود دارن در این زمانه

  • مراد
    4

    ما بدی از چشممان دیدیم.... اما از خانم بدحجاب ندیدیم

  • Ali
    4

    مردم از شما و امثال شما بدشان که نه متنفرند

  • حاج س طوسی
    3

    بعد از ۴۲سال میشه جایگاه برای خانم ها درست کرد.چرا حالا؟ از فشار و جبر هست یا از زمان عقب هستی؟

    نظرات شما -
    • 1

      ساده ای دیگه چرا حالا؟ چون الان دامادش رئیسی سکاندار کشورهست

    • به
      0

      با سخنت موافقم.ایکاش نمایندگان مجلس دامادهای مراجع تقلید و امامان جمعه را بعنوان وزیر و معاون وزیر و استاندار انتخاب میکردند.تا با نقطه نظرات مردم و محافل بین المللی مخالفت نکنند.تا چند وقت پیش برای ورود زنان به باشگاه ها و دوچرخه سواری زنان چه حرف ها و ...نگفتند.

  • ناشناس
    2

    مردم از اظهارات شما وعملکرد رییس جمهور در حوزه اقتصاد ناراضی هستند.

    نظرات شما -
    • .
      19

      تو ....خوردی به نمایندگی از مردم حرف میزنی

    • ناشناس
      15

      تو هم که فحاشی میکنی چرا از جانب مردم حرف میزنی تو هم یه نفری

  • ناشناس
    6

    اتفاقا زنها بدحجاب و بی حجاب بیرون می آیند تا مردم ازشون خوششون بیاد. اونها آرایش میکنند تا مردها نگاه کنند لذت ببرند، و گرنه آنها که خودشان را نمی‌بینند که لذت ببرند. اصلا زنها دنبال عقل و منطق نیستند دنبال احساس و عاطفه و خوشگل شدن هستند، برای همین هم هست که همسر مردها می‌شوند. اگر این کشش در بین مردها نباشد، نسل آدمیزاد منقرض میشود.

    نظرات شما -
    • من
      0

      پس چرا خانوم ها توی مجالس زنانه هم آرایش میکنن؟ همه زیبایی رو دوست دارن، نه فقط آقایون

    • ناشناس
      0

      تا دیروز که می گفتید سر را پایین بیاندازند!!

    • ناشناس
      0

      لطفاً راهنمایی بفرمایید سر چه چیزی را باید پایین بیندازند؟

  • ایرانی
    4

    مردم از هرچه عمامه بسر نفرت دارند . بی حجاب به خودش ضرر می رساند اما شماها به همه...

  • ناشناس
    0

    مردم بیکار و فقیر شدن و اونایی که کار دارن درآمدشان به ریال ولی منافع دولت و شما ها از صد ها جا که مالیات و منابع ملی است و به دلار دارین پول جمع می کنید درسته برای رد گم کردن باید همش این حرفا رو بزنید و حجاب و از این فرافکنی ها رو مطرح کنید ولی مخملی دارین ایران رو می بلعید

  • بهرلم
    0

    یک آخوند مانند علم الهدا باید بداند که مردم از او بدشان می آید

  • ناشناس
    0

    در زمان رضا خان زنان را میزدند که روسری بردارید در زمان علم الهدی زنان را میزنند تا روسری بگذارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ای زنها باید همیشه کتک نوش جان کنند چون مظهر شیطان هستند. البته بدون آنها هم نمیشه زندگی کرد و به معراج رفت.

  • ناشناس
    0

    خدا پولی بده از اینجا مهاجرت کنم قیافه اینارو نبینم، ساندیس خوران بمونن و از فرمایشات لذت ببرن

  • ناشناس
    0

    باز عصر جمعه

  • شیرتوشیر
    2

    امروز ملت ایران بیش از هرچیزی از شماها بیزار و متنفرند عامل بدبختی فقر نداری فساد و فحشا عملکرد شماست آیا داشتن یا نداشتن حجاب برای مردم نان می شود ؟ هیچ حرف جدیدی ندارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      وقتی تفکرات در حد نوک بینی هست همین نظر می شود. چون وقتی حیا و عفت زن زده شد آن جامعه به سمت پستی و نابودی حرکت خواهد کرد و داریم می بینیم که در مدینه فاضله شما اول همین حرکت ایجاد شد و الان رتبه اول افسردگی و خودکشی را دارند و در ایران هم بخشی مهمی از این حرکت را که توسط حکومت ایجاد شد به اسم برابری و کار دادن به زنان در محیط مردان می شود آب رفتن حجاب و... و مطمئن باش آمار های ضد اخلاقیات که بیشتر شد به این دلیل نجومی تر هم بالاتر خواهد رفت و امار خودکشی چند برابر

  • ق
    1

    چرا از مشکلات اقتصادی بیکاری جوانان گرانی موتورم افسار گسیخته مرد هایی که خجالت زده خانواده هستند حرفی نمیزنی حاج آقا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چون رسانه ها فقط حرف های بی حجابی و دوچرخه زدن ایشون برای شماها پر رنگ می کنند ولی حرف های دیگر ایشون را بایکوت و قشنگ مغزهای خوشکل شما را شست و شو می دهند!

    • ناشناس
      0

      خوب ماشالله که به اندازه کافی تریبون و پروپاگاندا دارند که دیگه چی رو تحریف شده می دونید؟

  • مجید عبوسی
    1

    حاج آقا چی میزنی هر هفته جوانتر میشی؟ چه گوشت و پلویی میخوری بیچاره مردم اشکنه هم ندارن بخورن.

    نظرات شما -
    • 1

      دلار مفت در لس انجلس

  • ناشناس
    0

    مردم از تو وامثال تو متنفرند که همه چیز رو به دیده شهوت نگاه می‌کنید.

  • عبداله
    0

    مردم از خیلی ها بدشون میاد اما مگر اون خیلیها اهمیت میدن

  • هفت لنگ بختیاری
    12

    خداوند به شما عمر پربرکت بدهد و صد سال به از این زندگی کنید

  • ناشناس
    0

    تنفر مردم از شما بیشتر است بد حجاب بهانه شما برای سرپوش گذاشتن روی گند کاری خودشان است

  • ناشناس
    0

    عمر مردم بر سر این حرفهای بی مورد و مسخره تمام شد.

  • گور زهر
    1

    الان ماچقدر بدبخت شدیم که تو ودخترت و داماد ت میخاید برای ملت ایران تصمیم بگیرید هر حرفی بزنید نتیجه معکوس داره چون ملت از شما متنفرند

  • ناشناس
    1

    والا ما که پسر هستیم هم تو این مملکت احساس میکنیم بقیه ازمون متنفرن انقدر که شما همه رو بیچاره و بداخلاق کردین..

  • ناشناس
    1

    با این وضعی که درست شده جوان بیچاره زن نمی تونه بگیره این گناهش گردن کیه راجب این بگو تورم بیکاری
    ؟؟؟؟؟؟

  • کسری
    0

    حجاب زر و زور وکبر وریا را باید ازچشمان شماها شست.

  • انصاری شیرازی
    2

    سلام به عزیزانم اول عفت کلام داشته باشیدوتوهین نکنید دوما حجاب زینت زن هست و مامردها باید حرمت زن راحفظ کنیم در جامعه امید به خدا مشکلات جامعه حل می شود زنده باد ایرانی باسپاس

  • فندک
    0

    تنها کلمه ایی که بین ما باقی مانده تنفرو انزجار هست

  • نظر
    0

    از اين آقا خبر نزاريد هيچكس دوست نداره بشنوه چي ميگه. اصلا عقايدش با مردم متفاوته.

  • ناشناس
    2

    در فقه اینها زنها برده مردها هستند و باید غلام حلقه بگوش و توسری خور باشند.
    بهتر نیست بجای گیر دادن به حجاب خانمها. به مردان آموزش عفت بدیم.
    البته خدارو شکر تو این مملکت مشکل فقر، فساد، رانت...... وجود ندارد فقط و فقط مشکل حجاب خانم هاست.
    داش من همون طور که تو خونت به زن و خواهرو مادت که جلوت آزادن نگاه میکنی با همون نگاه تو جامعه به خانمها نگاه کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بهتر نیست تو که یک زنی و داری مرد ستیزی میکنی اینو بدونی که طی چند سال گذشته حرمت و حیایی که زنان قدیم داشتند شما تازه به دوران رسیده ها همه رو از بین بردین و خیانت به شوهر و خانواده را برای خود حق می دانید و باعث از بین رفتن آینده خانواده به خاطر هوس بازی زنانه خود شدید و کاسبی مهریه به راه انداختین بهتر نیست شبها در اینستاگرام با نامحرمان چت نکنید و باعث هزاران فحشا که مسبب واقعی اون خود زن ها است نشوید

  • ناشناس
    0

    فعلا که مردم از دزدان و غارتگران بیزارند و متنفر

  • ناشناس
    1

    یه آخوند که میدونه مردم ازش بدشون میاد چه کار کرده .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها