علم الهدی: اگر اهل شکم و معیشت هستید، حداقلِ شکم زمان شاه را با شکم امروز مردم مقایسه کنید

امام جمعه مشهد گفت: زمان رضاخان فقط شرایط دین‌ مردم بد نبود بلکه دنیا را هم نداشتند. فکر می‌کنید اگر روزی مردم دین را نداشته باشند، دنیا را خواهند داشت؟

علم الهدی: اگر اهل شکم و معیشت هستید، حداقلِ شکم زمان شاه را با شکم امروز مردم مقایسه کنید

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد با ببان اینکه امروز مقارن است با سالروز فرمان کشف حجاب در رژیم ستم‌شاهی که در سال ۱۳۱۴ رخ داد، اظهار کرد: مساله کشف حجاب یک نقطه سیاه از جنایات حکومت رضاخان در تاریخ این کشور است. این روزهای اخیر ما به دلیل هتک حرمت‌هایی که نسبت به حضرت زهرا(س) شد، عزاداری کردیم؛ در دوران ستم‌شاهی نیز تحت عنوان کشف حجاب نوامیس مردم مورد هتک حرمت قرار می‌گرفت.

وی افزود: برادر من تعریف می‌کرد روزی در یکی از خیابان‌های اطراف حرم یکی از پاسبان‌های رضاخان به یک خانم‌ محجبه حمله‌ور شد؛ اول چادر از سر او کشید اما پس از اینکه آن زن فرار کرد، این پاسبان هم دوید تا خود را به زن برساند و روسری او را هم از سرش بردارد. دستش را که برد؛ روسری را چنان کشید که مقدار زیادی از موهای سر این خانم نیز با روسری کنده شد و آن خانم غش کرد و روی زمین افتاد. متاسفانه مردم هم بی‌تفاوت ایستاده بودند و تماشا می‌کردند. همین بی‌تفاوتی جنایت را بر سرنوشت مردم مسلط کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ۴۳ سال است که به خاطر شهامت، غیرت و مقاومت شما مردم پای ستون خیمه این نظام، باد بر پرچم عزتمند نظام‌ مقدس اسلامی ما می‌وزد و پرچم ما در اهتزاز قرار دارد؛ در حالی که بی‌تفاوتی آن مردم یک مزدور جلاد انگلیسی مانند رضاخان را چنان بر آنان مسلط کرد که در برابر چشم همه آن جنایات را انجام می‌داد و کسی هم حرفی نمی‌زد.

علم‌الهدی تاکید کرد: اگر روزی مردم ما در برابر دین‌شان، جریان روحانیت و نظام دینی بی‌تفاوت شوند و دشمن خدا بر مردم مسلط شود، حداقل اتفاقی که می‌افتد، هتک حرمت به نوامیس شماست. شما تصور می‌کنید مردمی که زمان رضاخان حجاب ناموس‌شان مورد هتک حرمت این جاسوس انگلیسی قرار می‌گرفت، دنیای آبادی داشتند؟ خیر؛ این مردم در زندگی خودشان هم دچار قحطی شده بودند. نان گندم نبود و نانوایی‌ها به جای گندم، با علف نان می‌پختند و به مردم عرضه می‌کردند. آن زمان مردم لباس نداشتند؛ زندگی نداشتند؛ نه اینکه فقط شرایط دین‌شان بد باشد؛ دنیا را هم نداشتند.

وی ادامه داد: مردم سلطه استکباری آمریکا بر عراق و افغانستان و بلاهایی که بر سر مردم این کشورها آوردند را دیده‌اند. در حال حاضر کسانی هستند که یا مزدور دشمن‌اند یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند و در فضای مجازی در مورد شرایط اقتصادی سیاه‌نمایی می‌کنند و به نفع دشمن آبروی نظام را در فضای مجازی می‌برند اما اگر روزی دشمن بر ما مسلط شود، آیا آن روز دنیایی آباد و شکمی سیر خواهید داشت؟

امام جمعه مشهد اظهار کرد: برخی می‌گویند یک روزی آمریکا مملکت ما را گرفته بود و دلار هم هفت تومان بود؛ آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به ۲۰ و چند هزار تومان رسیده است. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد؛ در حالی که امروز یک کارگر با یک‌سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد. اگر شما اهل شکم و معیشت هستید و قیمت دلار را ملاک ارزیابی وضعیت نظام قرار می‌دهید و اقتدار جهانی و توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی به طوری که دنیای استکبار از موشک آن می‌ترسد را ملاک ارزیابی قرار نمی‌دهید، حداقل شکم آن روز را با شکم امروز مردم مقایسه کنید.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اگر دشمنان خدا بر ما مسلط شوند، دین ما را می‌گیرند و اگر دین نداشته باشیم، هیچ نداریم، گفت: حضرت فاطمه(س) آموزگار ما هستند. جهاد فاطمی یعنی اینکه در مقاومت مرز نشناسیم. مقاومت در برابر دشمن مرز ندارد. استخوان دنده حضرت فاطمه(س) را شکستند؛ فرزندش را کشتند؛ درب خانه‌اش را آتش زدند و همسرش را هم می‌خواستند ببرند اما با وجود تمام این‌ها باز هم مقاومت می‌کرد و نمی‌گذاشت امام علی(ع) را ببرند. نهایتا با ضرب ته غلاف شمشیر دستش از دامن حضرت علی(ع) قطع شد. ما هم تا مقاومت و جهاد فاطمی داریم‌؛ عزت داریم.

وی بیان کرد: به عزیزانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در حال مذاکره با غرب هستند، می‌گوییم که برای کاهش هزینه مقاومت، مذاکره عیب ندارد اما نه اینکه تصور کنید باید مذاکره کرد و دشمن‌ستیزی را از بین برد. دشمن‌ستیزی سنت حضرت زهرا(س) است. دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی برای ما یک اصل است و در این راه باید مقاومت زهرایی داشته باشیم و مرز نشناسیم. مذاکرات تنها باید منجر به کاهش هزینه‌های مقاومت شود؛ نه اینکه مساله دشمن‌ستیزی حل شود.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • کارمند ارتباطات زیر ساخت
    3

    حاج آقا با کباب کوبیده 5% گوشت مقایسه نکن ، بهتر است به این فکر کنی که نه تنها کارگر که کارمند با 20 میلیون حقوق ماهیانه هم هیچگاه نمیتواند خانه دار شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اخوی شما به کی داری میگی این علم الخدا با اون شکمش مگه می دونه به من و شما چی میگذره در زمان روحانی همش به دولت گیر میداد الان کهدور دور داماد هاست (دولت دامادها)داره از دامادش حمایت میکنه

    • ناشناس
      7

      طرح نهضت مسکن ثبت نام کن.

    • 0

      از آخوندهای شکم گنده روشن است که نان از دهان مردم گرفتند و بر دهان خود گذاشتند

    • ناشناس
      0

      آخوندها با پول مردم محل درس و مشقشان(حوزه های غلمیه) را بسیار شیک ساختند، محل عبادتشان(مساجد) را نیز بسیاز شیک ساختند، محل درآمدشان(امام زادگان) را هم بسیار شیک ساختند و خانه های مردم را ویران کردند

    • ناشناس
      0

      خبر فوری سانسور نکن😒

    • ناشناس
      6

      خبر فوری ،اگه اهل ایمانی ،حقیت و کتمان نکن!!!!!!!!!!!!!! فقط بلدی توهین و ناسزا رو پخش کنی!!!!!!ایات خدا رو کتمان میکنی ،یه مقدار و میزاری یه مقدار و سانسور میکنی ،حرفهای حق گفته شده از طرف مردم و کتمان و سانسور میکنی ،این به عدالت نزدیکه!!؟؟؟؟ اگر قرار بر سانسوره پس کلا سایتتو اف کن بهتره!!! یا کلا نظر خواهی و جمع کن برات سنگین تره!!!!

    • ناشناس
      4

      اگه صدا و سیما به جای یک دوره ۱۰روزه که تبلیغ زمان انقلاب و قبل انقلاب رو میکنه ،یک شبکه مخصوص برای اگاهی بخشی جوانان امروزی بزاره یا حداقل به جای ۱۰روز از امروز شروع به پخش اتفاقان جریانات قبل انقلاب و بعد انقلاب داشته باشه ،بهتره . خبر فوری پیگیر باش .

    • ناشناس
      0

      قران کریم ،سوره حجرات

  • ناشناس
    3

    الآن که در کشور به ظاهر قانون حجاب اسلامی اجرا می شود آیا دوره زمانه فعلی از لحاظ فساد اخلاقی و فحشاء و تجاوز به عنف از دوره کشف حجاب و قلدری رضاخانی بهتر است؟!

    نظرات شما -
    • حالا
      47

      ان زمان حجاب اختیاری نبود، بی حجابی اجباری بود

    • علی
      0

      فکرکنم از شنیده ها صحبت و قضاوت کردی یا با دروغ خودت را راضی کردی تا انجا که ما دیدم هیچکس زمان شاه به این کار ها کار نداشت

    • ناشناس
      1

      یک دوره کوتاه بی حجابی اجباری بود کمی به تاریخ توجه کن مردم درآن زمان حجاب اختیاری داشتند

  • ناشناس
    1

    هههههههییییی زززززززززررررررراااااااااات علم الخدا

  • فرهاد
    4

    حاج آقا در زمان شاه خدا بیاموز ملت این همه ظلم و ستم از مسئولین ندیده بودن با این همه غارتگری بیت المال فسادها اختلاس رانتخواری بنظرت کدامیک زمان بهترین دوران بودن اون خداوند بزرگ و بلند مرتبه چی بازم بگم

    نظرات شما -
    • یکی
      59

      الان بازم بهتره اون زمان هم فقر بیشتر بود و هم بی دینی بیشتر

    • قدیس اعظم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      42

      طبق آمار بانک جهانی قبل از انقلاب مردمی که در زیر خط فقر به مراتب بیشتر از بعد از انقلاب است ...
      انقلاب اسلامی کاملا در خط منافع ملی بوده ......
      کشور ما بعد از انقلاب اگر با جنگ و تحریم و البته فساد مدیران تکنوکرات از زمان شاه باقی مانده روبرو نمی شد قطعا وضعیت به مراتب بهتر بود ..
      از اسناد معتبر تحقیق کنیم نتیج خوبی بدست می آوریم ولی از 2500 شبکه رسانه ای معاند صعودی و صهیونیستی تاثیر بپذیریم شاه برای ما می شود یک قدیس اعظم !!!!!

    • ناشناس
      1

      ای کاش واقع بینانه به مسائل توجه کنیم در زمان شاه زیر ساختها کم بود ودر حال ساخت کافیه به کشورهای هم رتبه ایران توجه کنی متوجه میشوی کجا هستیم به بیش از دو هزار میلیارد دلار نفتی بعد از انقلاب هم توجه کنیم واندوخته ای که از قبل جنگ در کشور بود که توان مفابله را محیا کرده بود ودلیل خاتمه جنگ را هم میدانیم مشکل فرار به جلو است که داد مردم را در ٱورده

    • علی
      4

      والله دروغ میگویید

    • علی
      0

      در تاریخ ۴۲ساله به گفته خود اقایان چندین تیلیارد دلار فقط نفت فروخته شده ولی این وضع موجود کشور هست زمان شاه گوشت ۷تومان و نان ۵ریال بود زیاد هم دور نیست ولی وجدان اگر باشد باید پاسخ دهد چه کردید صحبت از گذشته و حال بی فایده است عده ای فکر میکنند با دروغ تاریخ و وقایع گذشته حذف میشود خیر باید اینطور قضاوت کرد ما با چه شعاری انقلاب کردیم و الان کجا هستیم و ملت بیچاره کجا هستند

    • به قدیس ‌...
      0

      رضا شاه و محمدرضا شاه از ایران جزیره ای که طوایف کنترل میکردند ایران یکپارچه ای ساخت و از هیچ ایران را به قطب اقتصادی خوبی رساند.اما آقایان انقلابی با فروش تریلیونی نفت و گاز و خاک و سنگ و...ایران را به ورطه نابودی کشاند. به واقعیت های کف خیابان ها و حاشیه شهر ها نگاه کن و در کل ایران یک شهر بدون حاشیه نشین نیست.

    • ناشناس
      3

      بله شما درست میفرمایید ،زمان شاه ،جشنهای سالیانه و ماهانه ،نبود!!!ان هم با هذینه های سنگین و سر سام اور!!!و مردم ان زمان از فرط خوشحالی و فراوانی در ناز و نعمت از طرف دولت شاهنشاهی بودن!!بله درست میفرمایید ،در دربار شاهنشاهی ،نون و چایی میخوردن و مردم جامعه در ناز و نعمت !!!!بله شما درست میفرمایید ،کشور ایران زمان شاهنشاهی در نفت و گاز غرق بود ،ولی مردمانش از بس که در این نعمات خوطه ور بودن ،که از هر خانه نفت میبارید!بله دقیقا حق با شماست!!!!!!

  • رضا
    6

    بيا پايين ..... نگو،سرمون درد گرفت

  • سرخوش
    3

    واقعا این حرفی که میزنی براش مستندات هم داری ؟کدوم کارگر که در هفته یک روز هم شاید نتواند کار پیداکند میتونه چلو کباب بخورد؟اگر میخوای صحبتی بکنی که حداقلی از مردم از شما بپذیرند یه مقداری با عدالت صحبت کن،در ضمن مقایسه جمهوری اسلامی با دوران رضاخان اصلا چیز درستی نیست الان مردم از حکومت اسلامی خیلی بیشتر انتظار دارندولی از رضاخان انتظار برخورد ومنش اسلامی نداشتند

  • سلام
    3

    دشمن خیالی شما فعلا زیر شکم رو هدف قرار داده مموتی

  • خخخ
    6

    راست میگه مردم الان در رفاه کامل بسر میبرن هم چیز هم در پناه اسلام عالیه حتی دختر سردار مون هم آیفن داره دیگه چی بهتر از این میخواید

    نظرات شما -
    • رئوف معاوی
      49

      خواهشن پای سردار را وسط نکش که این آقا از من و شما خیلی با شرافت تر و و مردانه تر بود

    • ناشناس
      1

      به رئوف معاوی: دخترش سال پدرش نشد رفت زن یک عرب شد

  • احمد
    3

    اقای علمالهدای عزیز شکم مردم بزرگ نشده یه نگاهی به شکم خودتان گردنتان بیانداز متوجه میشوی

  • ناشناس
    3

    قطعا زمان گذشته بهتر بود.!!!

  • تقی معمولی
    1

    یک سوال آقای علم الهدی اگر برادر شما آن صحنه کشف حجاب را دید چرا خودش عکس العملی انجام نداد؟

    نظرات شما -
    • آژان
      0

      احتمالا برادره همون ماموره بوده

  • ناشناس
    2

    حاج اقا شما چرا ؟بابایمرحوم من سال ۵۰روزی ۱۰تومن حقوق میگرفت یعتی ماهی ۳۰۰تومن اونروز دیزی دونفره دوتومن بود وچلوکباب با نوشابه هم دوتومن یعنی یک پنجم حقوق روزانه ،هروقت بابام شیفت دو کارمیکرد یعنی ظهرمیرفت وده شب برمیگشت مادرمرحومم چهاتومن میداد به من تا برم دو پرس چلوکباب بخرم وباخواهروبرادرومادرم که مجموعا ۵نفرمیشدیم میخوردیم .حالا شیخ کذاب بیاو بایک پنجم حقوق من دوپرس چلوکباب بخر بانوشابه بیار ۵نفره بخوریم

    نظرات شما -
    • ...
      51

      فقر آن زمان بیشتر از الان بود

  • حاج دایی
    1

    کسی میدونه فرمول درست کردن نان از علف که حاج آقا فرمود که در رژیم قبلی با علف نان درست میکردند؛ چیه؟

  • یکی از مردم
    0

    شکم خود تورو با شکم شاه مقایسه کردیم همه چی دستگیرمون شده!!!!

  • ناشناس
    2

    چرا این آقا مردم را خرفرض میکند،،، در آن زمان شرایط دنیا آن گونه بود ولی شادروان رضا شاه با دست خالی هم اشرار را سر کوب کرد که از هر قومی دایه جدایی از ایران را داشتند هم ایران عقب مانده ای ک روحانیونش دراماکن مذهبی شاه کشور راترور میکردندرا می ساخت مگر نمی گویید انگلستان رضا را به قدرت رساند خوب اگر نمیرساند که ایران چند تکه شده بود وانگلیس به خواسته تاریخی خود میرسید ا ز نام ولباس شغلت خجالت بکش مرد

  • ناشناس
    1

    من هم اگر دامادم رییس جمهور بود از این حرفها میزدم .

  • ناشناس
    0

    شکم خوتون یا مردم را؟

  • ناشناس
    1

    حاجی فدایی تم کلا فاز مثبت میدی بدجور . خدا رو شکر که تو هستی وگرنه از افسردگی دق میکردم . گور بابای هارول لوید و چاپلین و لورل هاردی عشقمی به مولا .

  • ناشناس
    0

    به دامادت بگو بورس چیشد
    هیچ کس از گشنگی نمرده
    مگر عمر آدم چقده
    ۴۲ساله صبر کردیم
    حاج اقا

  • حسین
    1

    انشاله ک همه اقشار جامعه با شما هم عقیده باشند ولی بهتره قضاوت رو بمردم واگذار کنید، بهرحال شما ک از برکات انقلاب بنحو مطلوبی استفاده میکنید

  • رئوف معاوی
    0

    (اگر روزی مردم ما در برابر دین‌شان، جریان روحانیت و نظام دینی بی‌تفاوت شوند و دشمن خدا بر مردم مسلط شود، حداقل اتفاقی که می‌افتد، هتک حرمت به نوامیس شماست.) میشه به ما بگید بعد از شاه ، شما روحانیون داخل این چهل سال ، چه گلی به سر مردم زدید که اینقدر الان با ایمان هستند ..... چرا نمیگویی که مردم در همان حکومت شاهنشایی ، ایمانشان به دین و خدا بیشتر بود

  • ناشناس
    22

    متاسفانه حجاب که دستورخداست میبینیم برخی مردم تهران و برخی جاهارعایت نمیشود

  • حاج طوسی
    1

    علم جون چرا اینقدر به خودت گرسنگی میدی؟؟! اتدکی به خودت برس

  • الف
    1

    حواس مان باشه، حاج آقا حرف شان برای دوام نظام خیلی مفید و موثر است، زیرا استکبار و دشمنان می گویند تا چنین تفکراتی بر ایران حکومت می کنند، ما از پیشرفت ایران نگران نیستیم،

  • ناشناس
    0

    زمان شاه زیر شکمها به راه تر بود تا حالا. ولی خود شکم را نمی‌دونیم چون پر میشه و خالی میشه. دور شکم روحانیت در زمان شاه خیلی کمتر از الان بود. شکمها را میتوان با اموال حلال و یا حرام پر کرد، بستگی به خود شخص دارد.

  • ناشناس
    2

    اگر دست این حاجی بود الان افغانستلنو پشت سر گذاشته بودیم

  • قوقولی قوقو
    1

    گیریم همه حرفهایت درست و بدون خطا بیا در همان مشهد یک رای گیری برای خودت و رضاشاه بذار ببین مردم به کی رای خواهند داد.

  • رمان
    0

    درسته زمان شاه فقر بود اما دهه چهل را با دهه پنجاه مغايسه كن دهه چهل راه اسفالته نبود برق نبود يخجال نبود تلوزيون مبىد اب شرب نبود سالي يك بار برنج ميخورديم خونه ها. حمام نداشتند اما دهه پنجاه وفور نعمت بود هر خانواده حد اقل ميانگين شش فرزند داشت اما حالا جي

  • ناشناس
    1

    لطفا شما هم شکم آخوندهای امروزی با آخوندهای زمان مرحوم رضا شاه مقایسه بفرمائید

  • ۹۹
    0

    جناب حسنی خواهشا یک تیتر انتخاب مکن که مردم را بدبین کنید این جواب فقر در جامعه نیست

  • بی خبر
    0

    جناب علم ... آیا شما هم مثل ما آب داغک و نان روغنی در وعده ناهار داشتید الان خیلی از مردم همین حال را دارند

  • پیشگو
    1

    چرا فکر میکنید دین را شما آورده اید؟ زمان شاه مردم بیشتر معتقد بودن. الان خود خدا رو نوجوان‌ها و جوانها قبول ندارن. تازه فرض کنیم در رژیم قبلی وضع دین بدتر بود. اگر دین نداشتن حداقل مرد بودن. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاملا با نظر شما موافقم

  • دانیال
    0

    بیا پایین سرمون درد گرفت. آقای علم هدی سکوت کنید لطفاً

  • ناشناس
    0

    دنبال شما امدیم تاکباب بخوریم دیدیم خرداغ میکنن عدالت که باشه اره داداش ادم نون وپنیرهم بخوره ته دلش امیدهست خدابربی عدالتان لعنت کند که ماروازشمانامیدکردن هرچند که شماراست میگید مردمتون روباکباب بزرگ کردین نه باسبزی وپنیر غیر ازاین باشد بردروغگو لعنت

  • امیررضا
    0

    حرف آخوند جماعت باور نکنید پدربزرگم میلیاردر بود تو کویت کار میکرد فامیلاش اومد نانوایی برای خرید ماشین براشون خرید آخرش چیشد جوابشو بابدی دادن العان چی داره از گشنگی میمیرن

  • شرمنده ملت
    0

    شکم تو الان از زمان شاه بزرگتره ! شکم مردم به پشتشون چسپیده

  • آشنا
    0

    کسانی که در گذشته سیر میکنند حال و آینده را از دست خواند داد . و کسانی که مقصر کاستی های امروز را گذشتگان میدانند خود مقصر کاستی های آیندگان میشوند .

  • انصاری شیرازی
    2

    سلام به همه عزیزان خداراشکر حجاب مردم خوب هست اگر بدحجاب هست اندک هست نیمه خالی رانبینید نیمه پرراببینید امید به خدا همه چیز درست می شود اینده نزدیک می بینیدوبعد نظر بدهید وبس

  • راه سلیمانی
    0

    به لطف الهی شکم شما در زمان قبل و بعد انقلاب همیشه تأمین بوده است

  • علی
    1

    سلام
    ظاهرا ایشان در ایران زندگی نمی کنند الان اکثر مردم از فقر می نالند و در زندگی روزمره خود مانده اند ایشان وضعیت خود را می بینند فکر می کنند همه مردم زندگی راحتی دارند
    الان هم بخاطر عملکرد بد شما اکثر جوانان بی نماز شده اند. شما باید پاسخگو باشید

  • ناشناس
    1

    تو اگر منافق و دروغ گو نیستی دوربین ببر تو زندگی شخصی خودت و فرزندانت ببینیم زندگیت چه فرمی است .

  • ناشناس
    1

    بهاي بزرگترين تاوان كفران نعمت آن بوده كه امثال تو بر جان و مال مردم غالب شده اند و تفكر ارتجايي شما در هر موضوعي به داستان و خواب متوسل مي شود و قادر نيستيد پيشرفت اكثر كشورها دنيا را ببينيد .بيش از هزار ميليارد نفت فروخته شده و دامنه فقر به لطف سو مديريت هرروز بيشتر مي شود . البته شكم شما هم نفخ بيشتري پيدا كرده است .هنوز فكر مي كنيد كه بايد دوران رضا خان و پسرش را ياد آور شويد و چشمتان به پيشرفت جهان كور است .

  • فرزند جانباز
    0

    این چقدر شبیه سربازان تیمور لنگ هستش!

  • ناشناس
    1

    رضا شاه روحت شاد

  • کوروش
    0

    شما تمام ملاک تان دوره پهلوی هست چرا ملاک تان با همین امارات سنجش نمی کنید

  • ناشناس
    0

    چرا حالا را با 50 سال قبل مقایسه می کنید تکنولوژی حالا کجا و آن موقع کجا دبی هم آن موقع ریگزار بوده ولی حال چی برگشت به قبل تا کی

  • ناشناس
    0

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت ایران از جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید علم الهدی ره تشکر می کنیم و همه با هم می گوییم خلایق هرچه لایق

  • ناشناس
    0

    جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید علم الهدی(ع)اصلا شکم ندارند .

  • قلی
    0

    راست میگه. شکمش رو نگاه کنید. اومده جلو

  • هویدا
    0

    اگه منظور شکم کسانی است که دو ساعت روضه می خوندند دو زار می گرفتند ولی حلا شکمشون پشت تریبون نماز حمعه هم جا نمی شه، البته که الان خیلی بهتره.

  • نیمار
    0

    راست میگه آخوند زمان شاه گدا بود

  • بازنشسته
    0

    پس باید شکم وجیب شماها رو اول حساب کنیم ببینیم چی بودین و چی شدین با بیت المال .

  • محمد رضا
    0

    این هنوز نمی دونه که هر جیزی را با زمان خودش مقایسه کند در زمان قبل انقلاب در بدترین حالت اقتصادی دلار هفت تومن بود و الان سی هزار تومان . تازه دقت کنید به علت تورم جهانی دلار آن موقع به مراتب از دلار فعلی ارزشمندتر بود: هر اونس طلا که الان حدود 1800 دلاره آن موقع 40 دلار بود یعنی با دویست و هشتاد تک تومانی می شد یک اونس طلا خرید: معادل 54 میلیون تومان حالا. کره جنوبی و چین و مالزی و ترکیه و عربهای خلیج فارس...... یا مثل ما یا از ما عقب بودند، حالا جرات داری مقایسه کن. بهترین خط هواپیمایی دنیا را داشتیم. همه طرحهایی که بعد انقلاب تمام شد مربوط به آن زمان بود که قرار بود بسیار زودتر تمام شود ولی گیر شما افتاد: از هسته ای بگیر که قرار بود تا 1980 چندین نیروگاه مدرن هسته ای داشته باشیم تا مترو و فرودگاه و ... . . . الیته پهلوی فرصت نکرد فرهنک داغون به جا مانده از قاجار را کاملا اصلاح کند و برای همین مردم دنبال امثال شما افتادند.

  • ناشناس
    0

    اگه قرار بود مثل زمان شاه رفتار شود نیاز به مزار شهدا نبود

  • نایینی
    0

    بهترین راه کنار رفتن روحانیت از مناصب اجرایی و تخصصی حکومتی و برگشتن آنها به کار تخصصی خودشان در مساجد و حوزه هاست. اینطوری هم کشور پیشرفت می کنه و هم روحانیون با سواد دینی (مانند اقایان بروجردی- سیستانی ) که به مردم احترام بگذارند ومورد احترام مردم نیز باشند تربیت خواهند شد (حتی یک نمونه آخوند با خصوصیات نزدیک به ایشان به خاطر وقتگذرانی سیاسی و حکومتی بعد انقلاب تربیت نشد).

  • یاری
    0

    اخوند ها فقط بفکر شکم و زیر شکم هستند و از قدیم الایام هم ایات عظام در خانه های قصر مانند با چند همسر برای زیر شکم و چند نوکر و کلفت برای شکم زندگی می کردند و این ز ندگی مرفه زمان همان هم با پولهای مردم بعنوان سهم امام تامین می شد و این رفاهیات به دلیل عقده ای بود که از زندگی چند ساله در حجره های مرطوب حوزه های علمیه و ساختن با با نان ، پنیر و حداکثر اش نذری ، بوجود آمده بود

  • عشقم شکم علم الهدی
    0

    با امرور مقایسه کنیم یا با دو سه سال پیش زمان روحانی و ظریف

  • جمیله قشنگه
    2

    حق با شماست بابا علم، انشاالله خدا به بزرگی شکمتان بیفزاید، به کوری چشم حسوداتون

  • ناشناس
    0

    در حالی که امروز یک کارگر با یک‌سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد.....؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

  • امیر
    0

    عاقلان دانند

  • سردار اذربایجان
    0

    حاج اقا من به جای شما بودم چنین حرفهایی می زدم داماد ریس جمهور خودم که ۰۰۰ خدا وکیلی اگر حکومت پهلوی تا امروز پا بر جا بود با این همه پیشرفت و علم ایا وضعیت ما مردم این بود لازم به توضیح می باشد اساسنامه جمهوری اسلامی جنگ است جوانان برن شهید بشن تا ریشه های انقلاب ابیاری بشه با چی خون بدبخت جوانان فقیر بیچاره ها

  • سردار اذربایجان
    0

    شما ها با دین مردم با اعتقاد مردم کاری کردید که رضا شاه با کشف حجاب چنین اسیبی به مردم نزد از ما که گذشت ایندگان چی در مورد شما خواهند گفت

  • حسن
    0

    از دزدی در بورس مشخصه

  • عادل از قطب شمال
    0

    بابا این بیچاره علم الهدی راست میگه دیگه. شما ملت همیشه در صحنه ولایت مدار چقدر میخورید. از مسئولین یاد بگیرید که سنگ به شیکمشون میبنند. برای اینکه کادر پزشکی ایران رو به زحمت نندازند بنرای درمان به خارج از کشور میرند. برای اینکه دانشگاه ها جا برای ملت باشه. بچه هاشونو میفرستن بلاد کفر. برای اینکه پولاشون بانکهای ایرانو پر نکنه میبرند سوئیس و کانادا. چه مسئولین دلسوزی داریم ما. شما ملت همیشه در صحنه ولایت مدار انقدر گوشت ماهیچه و فیله و ران گوسفندی و فیله مرغ خوردید پررو شدید. برید چاه جمکران و توبه کنید



  • ناشناس
    0

    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم....

  • 0

    اونیکه نداری را اگه داشتی میگفتی مردم با چند تا حقوق صاحب خونه وماشین میشدند .

  • ناشناس
    0

    سخنان و عملکرد امثال علم الهدی ها در مقام قدرت حکومتی، باعث می‌شود، دین اسلام از ایران رخت بر بندد. مردم ایران عملا اسلام حکومتی را کنار خواهند گذاشت، چون با توجه به عملکرد مدیران اثبات شد، تفاوتی با سایر حکومت های مادی و غیردینی ندارد.

  • قلندر واقعی
    0

    از دین گفتین حالا بیا نتیجه اش ببین این نسل حاضر که نسل انقلابیون قبل هستند و کل ملت در انقلاب شرکت داشتند چرا این نسل پسران و دختران آن نسل انقلابیون اینقدر دین گریز شدن ؟چرا با زمان رضا شاه مقایسه میکنی چرا با زمان محمد رضا شاه مقایسه نمیکنی من سال 57 9ساله بودم با آدامس فروشی درآمد دو خانواده را داشتم شدم 14ساله به جبهه‌های جنگ رفتم بارها مجروح شدم داغون شدم اما عدالت ندیدم که ندیدم به خدا قسم رانت و ریا و شامورتی بازی های مسئولان بخصوص بنیاد جانبازان عذابی جانسوز است برای من و امثال من که ضد ریاکاری و تملق هستیم و صداقت پیشگانیم لعنت خدا به کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان ریاکار نون به نرخ روز خور که جق حقوق من مستاجر را پایمال کردین اکثریت مردم زیر فشار تورم و گشنگی زخم معده گرفتن و دچار افسردگی شدید شدن بر باعث بانیش لعنت خدا ابدی باد این همه رهزن این همه گرگ این همه رنج نعره هایت کو خاک گلگون شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دل مردگی مادران

  • شیخ ابله
    0

    خدا خیر بده علم الهدی رو
    که سفید کرد ....رو

  • sasan
    0

    چرا چرت و پرت تحویل مردم میدید؟. زمان شاه مردم صد برابر انسان تر از الان بودن یه کاری کردید نه فرنگی مونده نه انسانیتی نه دینی

  • ناشناس
    0

    آقای علم الهدی معلم است زمان انقلاب شما کجا بودید مردم شاه را ننداختن بیرون که شرایط زندگیشان با قبل از انقلاب مقایسه شود انداختن بیرون که دلیران و شیعه پرچم آمریکا را به زیر پا بیاندازد. و شیعه را در جهان حاکم کند اما متاسفانه با افرادی مثل شما این مملکت همان تداوم زمان شاه هم نشده است .‌‌‌‌‌...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها