پس‌لرزه‌های مکاتبات علی لاریجانی با شورای نگهبان

نامه علی مطهری به آیت‌الله جنتی/ جا دارد به عنوان بیت شهید مطهری از شما شکایت کنیم

نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان نوشت: به جای اینکه از این زن (همسر لاریجانی) تقدیر شود، این گونه پاداش می‌دهید؟ جا دارد به عنوان بیت شهید مطهری از شورای نگهبان و شخص جناب‌عالی شکایت کنیم.

نامه علی مطهری به آیت‌الله جنتی/ جا دارد به عنوان بیت شهید مطهری از شما شکایت کنیم

در پی انتشار پاسخ شورای نگهبان به درخواست علی لاریجانی رییس سه دورۀ مجلس شورای اسلامی برای اعلام دلایل احراز نشدن صلاحیت او برای انتخابات ریاست جمهوری 1400، علی مطهری نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی نامه‌ای به آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت.

   این نامه را البته از موضعی دیگر نوشته است: به عنوان خانوادۀ استاد شهید مرتضی مطهری چرا که در پاسخ شورای نگهبان به صورت غیر مستقیم به سفر همسر و دختر علی لاریجانی به خارج از کشور اشاره شده و این دو «دختر و نوۀ شهید مطهری‌»اند.

   متن نامۀ فرزند آیت الله مطهری و نایب رییس پیشین مجلس به دبیر شورای نگهبان از این قرار است:

  «آیت‌الله جنتی

   دبیر محترم شورای نگهبان

   با اهداء سلام، پاسخ شورای نگهبان به درخواست جناب آقای دکتر علی لاریجانی مبنی بر اعلام دلایل رد صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری به امضای جناب‌عالی را ملاحظه کردم و موجب تعجب و حیرت گردید. باور نمی‌کنم که شما متن پاسخ را خوانده و امضا کرده باشید و اگر خوانده‌اید در حالت طبیعی بوده‌اید بلکه احیاناً در یک خلسۀ روحانی و عرفانی بوده‌اید و امضا را از شما گرفته‌اند. در این نامه به خانوادۀ آقای لاریجانی و طبعاً به بیت استاد شهید آیت‌الله مطهری که شما افتخار حضور در درس ایشان را داشته‌اید جفای عظیم شده است.

   در بند 4 این نامه به عنوان یکی از دلایل رد صلاحیت آمده است: «اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک در کشور معاند انگلیس برخلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی امنیت ملی». اولاً این سفر در سال ۸۳ یعنی قبل از آن مصوبه در سال ۸۸ بوده است. ثانیاً از شما سؤال می‌کنم وقتی که همسر دختر قصد ادامه تحصیل در کشور دیگر را دارد پدر حق دارد از همراهی دخترش جلوگیری کند؟

  در بند 5 نامه دلیل دیگر رد صلاحیت به این صورت ذکر شده است: «سفرهای متعدد اعضای خانواده به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت فرزند دیگر شما در آمریکا.» خوب بود این سفرهای متعدد را برمی‌شمردید و ضمناً روشن می‌کردید کدام اعضای خانواده؟ همسر جناب لاریجانی همراه دخترشان که به سرطان مبتلا شده بود در سال ۸۷ به توصیه پزشکان برای گرفتن عکسی که دستگاه آن، آنروز در ایران نبود، سفر پنج‌روزه‌ای به انگلستان داشتند. آیا این، سفرهای متعدد به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکاست؟

    عجیب است! به جای آنکه از همسر جناب لاریجانی و فرزند استاد شهید مطهری تجلیل شود که در 40 سالی که آقای لاریجانی سمت‌های مهمی داشته است حتی یک سفر خارجی و داخلی همراه ایشان نرفته است و حتی برای ورود به محل مجلس به مناسبت مراسم روز زن چون خودرو حامل ایشان پراید بوده و مأموران باور نمی‌کردند که همسر رییس قوه با پراید به مجلس بیاید ایشان را مدتی معطل نگه داشتند، آری به جای اینکه از این زن تجلیل و تقدیر شود، این‌گونه پاداش او را می‌دهید! جا دارد که ما به عنوان بیت شهید مطهری از شورای نگهبان و شخص جناب‌عالی شکایت کنیم.

   اما بخش دیگر این بند یعنی «اقامت فرزند دیگر شما در آمریکا». آیا همان دختری که سرطان داشت و بحمدالله بهبود یافت و تحصیل در رشته پزشکی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده بود، وقتی که همسرش که او نیز پزشک است می‌خواهد برای ادامه تحصیل به آمریکا برود، این دختر بگوید من نمی‌آیم چون ممکن است شورای نگهبان چند سال بعد ایراد بگیرد؟ این چه منطقی است که خود را در جایگاه خدا قرار داده‌اید و با سرنوشت انسان‌ها بازی می‌کنید؟

   در بند 6 آورده‌اید: «عدم رعایت اصل ساده‌زیستی مسئولان براساس ملاحظه فهرستی از اموال غیرمنقول مربوط به همسر و فرزندان، اعلام شده از سوی مراجع قانونی کشور». درخواست می‌کنم همان مراجع قانونی کشور فهرست اموال این خانواده را منتشر کنند. بله به خود آقای لاریجانی از طرف پدر و به همسر ایشان نیز از طرف پدر، هردو به قدر معمول و مانند بقیه مردم میراثی رسیده است، آیا این، عدم رعایت اصل ساده‌زیستی است؟ با این وصف، اگر شما در زمان رحلت پیامبر(ص) حضور داشتید همان کاری را می‌کردید که خلیفه اول با حضرت فاطمه(س) کرد و فدک را از او گرفت.

آیا همان دختری که سرطان داشت و بحمدالله بهبود یافت و تحصیل در رشته پزشکی را در دانشگاه تهران به پایان رسانده بود، وقتی که همسرش که او نیز پزشک است می‌خواهد برای ادامه تحصیل به آمریکا برود، این دختر بگوید من نمی‌آیم؟

 در بند 7 به عنوان دلیل دیگر رد صلاحیت گفته‌اید: «تلقی سهیم بودن در بخش‌هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر». جالب است، به این ترتیب تکلیف آقای قالیباف به عنوان رئیس فعلی مجلس هم روشن شد، چون ایشان هم امروز دولت را کمک می‌کند، پس در بخش‌هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود سهیم است و طبق نظر آن شورا باید رد صلاحیت شود. واقعاً اینها موجب وهن شورای نگهبان و موجب وهن و سرشکستگی نظام جمهوری اسلامی است. آیا اگر امروز امام خمینی و آیت‌الله مطهری در مقابل شما بودند واقعاً خجالت نمی‌کشیدید؟

 در بند 3 آورده‌اید: «مداخلۀ یکی از فرزندان در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاست شما بر مجلس شورای اسلامی». این هم عجیب است. اگر سندی دارید ارائه کنید. بنده که 12 سال در مجلس و مدتی هم نایب رییس بودم حتی یک بار فرزندان آقای لاریجانی را در مجلس ندیدم. علاوه بر این، اساساً دو پسر ایشان اهل این کارها نیستند. پسر بزرگ ایشان دکترای مکانیک خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است و به رغم دعوت‌های زیادی که از او برای پذیرش سمت‌های دولتی می‌شد هیچ‌کدام را نپذیرفت و با حقوق اندک کار مستقلی برای خود تعریف کرده است، و پسر کوچک‌تر نیز بعد از دریافت مدرک کارشناسی مکانیک خود از دانشگاه صنعتی شریف، طلبه شد و اکنون در قم مشغول تحصیل علوم اسلامی است.

 در بند 2 به عنوان دلیل دیگر گفته‌اید: «حمایت از افراد رد صلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود». عجیب است، کاری که وظیفه رییس مجلس بوده است عیب بر او گرفته شده است. هر رییس مجلسی وظیفه دارد که تظلم نمایندگانی را که بی‌جهت رد صلاحیت می‌شوند و مورد ظلم شورای نگهبان قرار می‌گیرند پی‌گیری کند و احیاناً از آنها به خاطر توان‌شان در جایگاه‌های مختلف استفاده کند. معنی این حرف شما این است که شورای نگهبان معصوم است و همه تصمیمات او درست است. بعید است که خودتان چنین عقیده‌ای داشته باشید.

 و در بند 1 دلیل دیگر رد صلاحیت را چنین ذکر کرده‌اید: «مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال 1388». این هم از عجایب روزگار است. اولاً این سخن نقض حرف سخنگوی سابق آن شوراست که می‌گفت ما کسی را به خاطر اظهارنظر رد نمی‌کنیم. ثانیاً در یک موضوع اجتماعی مگر همه باید مانند شما نظر بدهند؟ پس آزادی بیان که مردم از جمله به خاطر آن انقلاب کردند چه می‌شود؟ ثالثاً آقای لاریجانی کجا و کی موضعی به ضرر نظام درباره حوادث سال 88 داشته است؟ تمام تلاش ایشان بر این بوده که دو طرف را به هم نزدیک و به سوی اعتدال دعوت کند.

   سخن پایانی این که راهی نیست جز اینکه رویه‌ای را که از زمان انتخابات مجلس در سال 98 در پیش گرفتید و در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ادامه دادید تغییر دهید و به نظارت استصوابی با تفسیر خودتان که منجر به استبداد و حذف اکثریت قاطع مردم می‌شود خاتمه دهید. بهتر است با مردم صادقانه برخورد کنید.

 مثلاً بهتر بود در دو انتخابات اخیر با مردم صحبت می‌کردید که چون به عنوان مثال موضوع به ثمر رساندن مسئله انرژی هسته‌ای یا موضوع جانشینی در پیش است این دو انتخابات را به طور موقت با این شکل خاص برگزار می‌کنیم، و ای بسا که مردم هم می‌پذیرفتند. در این صورت دیگر نیازی نبود که افراد و نهادهایی حرف‌های بی‌اساس و دروغی را برای رد صلاحیت اشخاصی مانند آقای لاریجانی که احساس می‌شد احتمال رأی‌آوری‌شان زیاد است جعل کنند و ببافند و به امضای جناب‌عالی برسانند.

   در همین جا از جناب‌عالی به عنوان دبیر شورای نگهبان درخواست می‌کنم که مطابق قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاست‌های کلی انتخابات، دلایل رد صلاحیت اینجانب را برای مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم به این بنده اعلام نمایند. در مورد ریاست جمهوری اگر دلیل آن کمبود سابقۀ اجرایی است چرا دو نفری که سابقۀ اجرایی کمتری از اینجانب داشتند تأیید شدند؟ قبلاً سپاس‌گزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • ناشناس
    15

    تو خوبی... و سفارت انگلیس

  • ۰
    2

    همینجوری لجنه که داره بالا میزنه...باریکلا

  • ناشناس
    20

    دهن کج خوب چیکار کنیم نوه مطهری هستید. توف

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      آقا زاده (فرزند) شهید مطهری هستند نه نوه ایشان!

  • مطالبه گر
    3

    با وجود اینکه به علی مطهری عزیز ارادت دارم ولی این ادله سفر به خارج و آن هم آمریکا را نمی پذیرم ...نمی شود مرگ بر آمریکا را ملت بگویند و حالشو کسی دیگر با هر توجیهی ببرند ....سفر این شاه داماد حکم کراهت را دارد و با آب زمزم هم شسته نمی شود ....

  • گمنان
    0

    سوال از آقای مطهری پسران آقای لاریجانی که پسر خواهر شما باشند. کجا خدمت سربازی کردند . حتمأ در آمریکا ؟!...

  • ناشناس
    2

    شایدشورای نگهبان با بی اعتبار کردن (کدام اعتبار؟)امروز خود می خواهد برای تداوم همین نظام مسئله دار در فردای وخیم ,همین عناصر فلاکت کنونی را ظاهر موجهی بخشد که باز فردا هم در به همان پاشنه فساد و خیانت به مردم باز بچرخد!اینها با این افتضاحاتشان برای فردا رجل سازی می کنند .مردم باید هشیار باشند.لاریجانیها همان لنگه جنتیها و همه شان عوامل نکبت کشور و جامعه هستند.

  • ناشناس
    1

    سفر به آمریکا و انگلیس و بطور کلی سفر به کشورهای متخاصم جهت تحصیل ، کار ، درمان، گردش و اقامت فی نفسه برای مردم عادی بلا اشکال است. اگر مشکلی برای سفر سیاسی یا سفرهایی که در بالا اشاره شد هست مختص مقامات سیاسی و اعضاء خانواده آنهاست. مردم عادی که با دولت آمریکا و انگلیس مشکلی ندارند اگر مشکلی هست برای مقامات سیاسی و اعضاء خانواده آنهاست که با دولت آمریکا و انگلیس و کشورهای متخاصم مشکل دارند و شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل سر می دهند! لذا نتیجه گیری می شود سفر کلیه مقامات سیاسی و از جمله آقای دکتر لاریجانی و اعضاء خانواده آنها به کشورهای متخاصم جهت سفر سیاسی، تحصیل، کار، درمان، گردش و اقامت ممنوع است.

  • بینام
    12

    آقای مطهری اگر تا به حال به شما بی احترامی نمیشه به خاطر پدرتان است اگر نه ...............در ضمن از خودت مایع بزار چرا هر وقت کم می آورید نام مقدس آیت الله مطهری را جلو می اندازد .خجالت هم چیز خوبی ست.

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      مایه بذار درسته نه مایع بذار!

    • محمود
      1

      به لاریجانی یکبار زمان داده شد و کاندید شد رلی نباورد . بازم کاندید بشه رای نمیاری. شماها رو ول کنی با قالیباف هر چهارسال به چهارسال میخوایی کاندید ریاست جمهوری بشید. خدایی از اینکه لاریجانی و مطهری رو در عرصه سیاسی و تلویزیون نمیبینیم کمی مغزمان راحت شده

  • ناشناس
    0

    پدر اقایان برادران لاریجانی یک ایت ا... و روحانی بودند مگر چقدر ارث برجای گذاشته اند که اینقدر مورد مناقشه است

  • ایران ازاد
    1

    همتون سروته یک کرباسيد باید لایروبی اساسی اتفاق بيفته

  • jiji
    0

    اینم اخر و عاقبت سینه چاک های پلکان کدخدا

  • ناشناس
    11

    میگم قبلنا خیلی بهتر بودید.الان فقط شدید رسانه اصلاح طلبها.اسم خبرگزاریتون رو بگذارید خبر اصلاحات.

  • احمد
    5

    اقای مطهری میگویند با اینده ما بازی میکنید بزرگوار شما که مسول بودید کاری انجام ندادید بزار حداقل دیگران بیایند شاید اونا انجام بدهند در راس امور بودند چه فایده برای تو داده جز اینکه تشنه قدرت هستی بعد از ۶۰ سال سن لاریجانی تازه در مورد اینده صحبت میکنه خجالت نمیکشی به خدا پناه میبرم از شر شیطان رانده شده .

  • ایران
    5

    ای کاش شهید بزررگوار مرتضی مطهری سر از خاک برمی آورد و شیرین کاری های و اراجیف گویی های
    برخی اعضاء بیتش رو میدید.
    چهل سال بر مسند بودید جناب علی مطهری برای ملت چه کردید؟؟؟؟
    اگر به روز معاد اعتقاد دارید بدونید که اون دنیاتون رو باید پاسخگوی ملت ایران باشید.
    مردم سر گرسنه بر زمین میذارن اوتوقت شما مدافع حقوق خواهرتون شدید؟؟؟

  • طه
    4

    جدای از جدال موضوع مطرح شده آقای مطهری دردر حالی نامه خود را با سلام آغاز کرد که مفهوم آن یعنی آرزوی سلامتی و درود برای مخاطب اما فی الواقع این نامه با سرآغاز حکایت از دو رویی نویسنده دارد کاری ندارم آقای جنتی اقدامی درست داشته یا خیر اما شعور ملت نباید توهین شود دوما مثال است که می‌گویند آدم زنده وکیل و وصی نمی خواهد حال آنکه شخصیتی توانا در سرهم کردن جملات و سخنوری ای مثل لاریجانی باشد، سوما علی رغم عبور از استدلالات ذهنی تان با همه بندهای مقابله ای عنوان شده شما چگونه می‌گویید با نامزدی دکتر وی رای حائز رای بالا می شد، در حالیکه جامعه نسبت به دورویی ایشان انتقاد داشته چه بسا سرنوشت انتخاباتی مرحوم عالیجناب سرخپوش را پیدا نمی‌کرد که با امتیاز ناپلئونی علی البدل شد، و هزاران دیدگاه و نظر واقع بینانه از منظر جامعه اسلامی، اما آقای مطهری مردم هم از دو رویی بیزار و خسته اند مردم رئیسی را می طلبند و آرزو دارند که با قدرت دادنش در مناصب کشور بی سیاست مردمی فکر کند نظر دهد، و عمل داشته باشد نه آنکه برای جیب و چمدان خود از گوشه و کنار یا خدای ناکرده وقیحانه مستقیما از قدرت برای خود عمل داشته باشد حرف مردم مردمی است که مستضعف و مظلوم بله مردمی هم هستند که سرمایداری و نظام طبقاتی را برای لذت بر کبرفروشی خواهند اما منظور ما و البته جامعه اسلام و دین خدا که پر شهیدتان فریاد داشت مستضعفین هستند مگر نه،

  • ناشناس
    0

    کاری با رد صلاحیت یا عدم رد صلاحیت جناب لاریجانی ندارم اما منظور جناب مطهری از اینکه همسر جناب لاریجانی باید مورد تقدیر قرار بگیرن چون با ایشون به سفر های خارجی نرفتن چیه؟ یعنی جناب مطهری اعتقاد دارن خواهر محترمشون فقط بخاطر همسر لاریجانی بودن باید با پول بیت المال بره سفر حالا که نرفته باید تقدیر بشه ازش؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      علی مطهری از این ناراحت است که چرا علی لاریجانی دامادشان تأئید صلاحیت و رئیس جمهور نشده تا او هم بتواند در کابینه دولت برای خودش شغلی مانند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امثالهم دست و پا کند!

  • ناشناس
    0

    همه شما در بوجود آوردن وضعیت کنونی کشور دخیل هستید

  • ایزانی
    5

    علی آقا!تواین سن وسال هم نمی خوای عاقل وفهیم بشی!؟ تودیگه کیه هستی!؟ هدایای ازحرام تهیه شده فرزندان رفسنجانی باتووامادتون چکار کرده که خودتان راجرداده اید که حتما باید پست مقام داشته باشید! سالها چه مسئولیت داشتیدچه گلی برسرملت نهاده ایدکه دست بردار نیستید!؟بس کنید دیگه!

  • ناشناس
    8

    شورای نگهبان باید با قدرت بایستد و ابدا هم کوتاه نیاید....
    در مقابل این جریان حق بجانب که کارنامه بی عملی و بد عملی را که در رزومه خودشان پنهان کرده اند و مدام فرزند و نوه شخصیت بزرگ استاد مطهری بودن را به رخ این آن می کشند می خواهند با مطرح کردن مسایل کلیشه ای خودشان را پاک کنند .

  • ع
    1

    آقای مطهری جیره و مواجب ات کم شده اعتراض می کنی ؟؟؟ یکی به می می زنی یکی به نعل.

  • ناشناس
    0

    ازاین طرف میگن مرگ برآمریکاوانگلیس از یه طرف هم همه شون توآمریکا وانگلیس تشریف دارن .اگربده چرامیرین؟فکر کنم فقط برای مردم بده ؟برای خودشون نه ؟

  • علی
    2

    خب این که شد همون نامه لاریجانی!
    هر چی اون علی گفته این علی هم از رو دستش کپی کرده و یه نامه دیگه زده.نامه دونتون پاره نشه!

  • ....
    0

    اه احمدی‌نژاد عجب اینارو گرفته دقیقا جا پای احمدی‌نژاد میذارند درحالی اینها به مثل همین کاراحمدنژاد انتقاد و مسخرش میکردند....قهقهه ی خدا....

  • حسن
    1

    جناب مطهری انقلاب مال خانواده لاریجانی که نیست . کشور هم به طور کل خراب کرده اند .چند نفر شهید و جانباز و ایثارگر دارند. چقدر در زمان لاریجانی ها به کشور و مردم خدمت شده است . بسه دیگر کوتاه بیایید

  • ستم ديده
    0

    حواس رو پرت كن جيبو بزن بخور تا تواني از مال مفت اين جفنگيات بدرد خودت ميخوره

  • اصغر
    0

    حس قدرت طلبي و جاه و مقام هنوز در اينها فروكش نكرده

  • گمنان
    1

    روح شهدا شاد وروح امام هم شاد روح پدر مادران شهدا شاد خیلی از خانوادهای شهدا غریبان زندگی کردند . به رحمت خدا رفتند هیچ گونه سهمی از انقلام نخواستند چهار شهید و پنج شهید هم داده اند . ولی این آقای مطهری برای قدرت فامیلش که داماد باشد خون پدرش را به رخ می کشد خیلی از خانواده شهدا فقیران زندگی کردند مرحوم شدند بدون هیچ توقع... روسردار دلها شاد

  • زمان
    0

    به مردم ترگ دنيا مي اموزند خود زر وسيم مي اندوزند توشته هاي استاد مطهري با رفتار هاي خانواده اش جور در نمي ايد!

  • ناشناس
    1

    از دشمنان شکایت بریم به دوستان ..... چون دوست خود دشمن است شکایت کجا بریم؟

  • ناشناس
    0

    پس‌کسی که سرطان داره ولی امکانات نداره باید بمیره وا از
    مردم بهتران زنده می مانند و زندگی می کنند عجب فاصله طبقاتی عظیمی ماس مالی نکنید بهتره درود بر شورای نگهبان سهم خواهی تا دم گور ؟؟؟

  • حاج طوسی
    0

    فعلا که همگی شما خداوندگار ایران هستید.با هم بخورید تک روی بد است

  • سید رضا موسوی
    0

    هیچ نشانه ای از استاد بزرگوار مطهری در تو نیست بی خاصیت .......

  • ناشناس
    0

    "در حالت طبیعی نبوده‌اید" خوب اینکه آقای رضوانی زحمتشوم کشیدن و جاهای ذغال که موکت حضرت جنتی را سوزانده بود نشان دادن. آخه آقای جنتی چرا موکت دفترتون اینقدر سوخته!!!

  • آدم معمولی
    0

    دیگ به دیگ میگه روت سیاس .

  • ناشناس
    0

    جناب علی آقا هر چند به پدرت احترام خاص قائلم اما شما از زمانی که در آخور اصلاح طلبان چریدید کلا مثل پسر نوح شده‌اید وکاسه داغتر از اش خیانت لاریجانی در عدم همکاری با دولت احمدی نژاد وهمکاری تنگاتنگی با فاسد دولت ایران روحانی بر هیچکسی پوشیده نیست نمی‌دانم شما که بهتر از ما می دانید باز هم چرا از ایشان حمایت می کنید آیا بخاطر فامیل بودن پس ایشان لیاقت رئیس‌جمهور بودن را ندارد

  • ناشناس
    0

    ما ملت دیگر کاری از دستمون بر نمی یاد خودتون بزنید چشم خود تونو کور کنید فرزندان شما برای ادمه تهسیل به ایگلیس امریکا میروند تا بعد از شما اقا بالاسر شوندعلی اقا صبر شما به پایان رسیده صبر ملت نیز به پایان میرسد

  • ناشناس
    0

    اصليت كجايي هستي

  • ناشناس
    0

    شما ازاستادمطهری حرفی نزنید آن بزرگواری بود با شما برخورد بیشتری میکرد شما الان حضرت سواستفاده نکنید خوشحال چون انسان با ایمان بود شاید رای شورای نگهبان تایید میکرد

  • یاسر
    0

    دعوا خانوادگی شد. فامیلا دارن پشت هم در می یان. جالبه که همه با هم فامیلن و انقد تند به هم می تازند. وای به حال ماها که اینا حکومت داران ما هستند بعد می یان از شاه ایراد می گیرند.

  • ناشناس
    0

    ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند بانگ وفریاد بر آری که مسلمانی نیست .برادر جان اونوقت که در حق عموم ملت ظلم میشد صدات در نیامد آتش دامن خودتون را هم گرفت .

  • عبدالله
    0

    شما بعد از چهل سال باید یاد می گرفتید که اگر می خواستید رد صلاحیت نشوید باید فقط وفقط مثل تمامیت خواهان فکر می کردید ، مثل تمامیت خواهان موضع می گرفتید ، هرگز از جناح تمامیت خواه انتقاد نمی کردید ، شما چون حریت پیشه کرده ومانند پدر در مقابل تملق وچاپلوسی و... ایستادید کمترین مجازات شما همین رد صلاحیت بود .

  • ناشناس
    0

    حالاچون بیتتتتتتتتتتتتتتتت شهیدمطهری هستندهرکاری بکنن
    راستی چه خبرازپسرت که معاون شهردارش کردی

  • مجیدی
    0

    جالبه اقای کدخدایی که خود فارغ التحصیل انگلیس بود لاریجانی رابه جرم سفر درمانی خانواده اش به انگلیس معاند رد صلاحیت کرد !؟ این داستان خوب است به عجایب هفت گانه روزگار ما هم اضافه شود .

  • علی
    1

    آقای علی نامطهری فرزند ناخلف شهید بزرگوار استاد مطهری عزیز بهتره ساکت شوی بشینی سرجات ولیشتر ازاین به گندکاریهات اضافه نکنی در نقش یک مزدور ظاهر میشوی بدبخت

  • هفت لنگ بختیاری
    1

    خدالعنت کنه امثال شما غرب گدا های گرگ صفت را که این بلا را سرکشور آوردید مردم باید از امثال تو شکایت کنند حیف شهید مطهری که تو فرزند ناخلفش هستی

  • A
    0

    جنگ ودعوا فامیلی سرخلافت شروع شد؟!!!ای کاش کمی فکرکنیم دردنیای مدرن هستیم نه جاهلیت صدراسلام؟!!!اقای مطهری حالامعترض شدید چرافامیل نزدیک ردصلاحیت شد؟ قدری خودراجای ملت مظلوم بی دفاع گذاشته وازابرو وخواسته به حق انهادفاع کنید.

  • داودی
    0

    اقای مطهری در دنیای سیاست هرکس یک عمر مفیدی دارد این فرمول شامل شما و اقای علی لاریجانی هم میشود جای تعجب اینجاست شما و اقای علی لاریجانی از ابتدای انقلاب در سمتهای خاص و مهم شاغل بوده اید ولی متاسفانه هنوزاین فرمول برای شما قابل قبول نیست و اصرار به تداوم کار دارید ؟.دنیای سیاست رحم و شفقت ندارد اغماض و چشم پوشی ندارد دنیای سیاست در تمام کشورها تحت کنترل شدید نهان و پیدا است .اگر غیر از این باشد فساد و تباهی کل مملکت را میگیرد در ایران بجهت باند بازی ها و رانتهای فامیلی و سوء استفاده های مختلف بعضی رجال سیاسی مردم ایران را عاصی و پریشان افکار نموده و عرصه را به مردم تنگ کرده . چون هر سوء استفاده ای که صورت پذیرد دودش به چشم ملت ایران میرود . وبجهت خلق و خوی و عادت مردم ایران کل خانواده مسئولین زیر زره بین چشم های تیز بین مردم ایران میباشند . طرف در رباط کریم زندگی میکند شغلش هم چیز دیگری است ولی بچه ها و خانواده های مسئولین را در خارج از کشور رصد میکند. سیاست مانند سرسره بازی بچه ها میماند بچه تلاش میکند میرود بالای سرسره دقت نداشته باشد حواسش به اطراف نباشد بدانید از همان بالا سرنگون میشود . در انتخابات گذشته اگر اقای علی لاریجانی به فرض ارا ی مورد نظر را هم میاورد مطمئنا رئیس جمهور نمیشدند شما ببینید ترامپ مگر ارای بیشتری از رقیب خود نیاورد چرا نگذاشتند رئیس جمهور شود ترامپ با ان ثروت افسانه ای و با سی میلیون طرفدار مسلح و با روابطی که با بیشتر سردمداران امریکا داشت نتوانست و نگذاشتند رئیس جمهور شود . این واقعیت های زندگی سیاسی است بنابر این هم شما و هم اقای علی لاریجانی این واقعیت ها را بپذیرید . مطمئنا کار های مهم سیاست خارجی از جمله برجام تمام شود ملت ایران شاهد ریزش های خیلی زیادی از همین رجال سیاسی در ایران خواهند بود .

    نظرات شما -
    • وطن پرست
      0

      درود بر کاربران فهیم سایت وزین خبر فوری،با خواندن مطلب تاثیرِگذار کاربر داودی خشنود شدم،چراکه این مشتی از خروار است و مطلب جناب داودی نشان دهنده ی این حقیقت است که از بطن مردم کارشناسانی هستند که بسیار منطقی و مستدل و مانند یک شطرنج باز سپهر سیاسی ایران را رصد کرده و با دقت فراوان آن را واکاوی می کنند.و این مسئولین کشور هستند که باید دقت فراوان داشته باشند و بدانند که زیر ذره بین مردمی فهیم مانند کاربر داودی هستند،و اگر دست از پا خطا کنند توسط مردم ایران رسوا شده و این رسوایی همان تشتی خواهد بود که بالاخره بر زمین خواهد افتاد و.......
      ایام به کام-یا حق-

  • عهههه
    0

    قابل توجه ع.م: ۱- چندین بار از طریق همبن رسانه و مشابه آن ازشماها خواستیم.تااطلاع ثانوی و فعلا تا۸سال از دخالت در مسائل سیاسی و... کشور و مردم پرهیز کنید. چون هنوز جوهر اقدامات و خدمات تان در چند سال مسئولیت تان نگذشته و خشک نشد ه.۳-لروید در جایی شنید و با خود ووخدای خود خلوت کنید.ببینید: در دوران مذکور چه مشکلی از مشکلات ما را حل کردید به وبژه با برجام نا فرجام تان؟!)۳-برای ما مردم مهم نیست.که آقازاده ها وخانم زاده و وابستگان آنها به چه دلیلی حتی دارا بودن اسناد پز شکی و علمی و... به خارج می روند!!! بلکه مهم آن است. که:طبق مواز ین و دستورات اسلامی و شرعی و قانونی و عرفی...که در رویکردها و بیانات و آثار امثال شهیدمطهری هاو بهشتی وجود دارد.و همواره و به در ستی ابرادی که به طاغوتیان و مقامات..دورا ن طاغوت کل تاریخ و پهلوی می گرفتند. حالا حرف اصلی ما اینه که:چرا شما در هر مقام و لباس و پیشنینه..به راحتی می توانید برای تحصیل و درمان و تفریح و... به خارج ( به قول قدما: چین و ماچین و....) بروید. ولی جوانان مستعد تحصیل و افراد مریض بد حال و افراد عادی نمی توانتد!!؟؟به خارج بروند.!!!و گاها از تحصیلات عالی محروم شد ه و یا بیماران بد حال نیز از درد بی دارویی و کمیابی و گرانی دارو و درمان بمیرند؟؟ و الخخخخخ. بیایید با مردم شفاف باشید.

  • i
    1

    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گمشد
    آقای مطهری تاریخ پراست از این عبرتها
    از نوح بالا تر داریم پسرش گمراه و هلاک شد
    برو یه کم تاریخ بخوان

  • حسین
    0

    من آنم که رستم بود پهلوان

  • سعیده
    0

    واقعا که خیلی پررو هستید و طلبکار... ریئس بازی تا کی؟ پست و مقام تا کی؟ اینقدر غوطه زدید تو این پست و مقام... حاضر نیستید سنگر رو رها کنید.. حالا که مقامتون گرفته شد همه تون طلبکارید.. دیگه کافیه..بند و بساط جمع..دوران بازنشستگی..

  • 0

    بیخود نیست که گفتن ا..گیرم پدر تو باشد فاضل ..از فضل پدر تو را چه خاصل،,

  • ناشناس
    0

    لعنت به همگی تون

  • فرجاد
    0

    به داودی کامنت گذار : داستان سرایی ات نشات ازدنیای وهم وخیال توست وهرچه بیشتر نوشتی بز سوادی ات را عیان تر کردی ؟ کجا ترامپ از بایدن رای بیشتری اورد ؟ این وهم گویی ها فقط خودت را شاید قانع کند . محض اطلاعت باید بدانی که دنیای سیاست هرگز بازنشستگی وکنار رفتن ابدی نداردوتشبیه ان به سرسره کودکان قطعا زائیده یک ذهن کودکانه است .

  • رحیم اب منگل
    0

    از 13 اردیبهشت 1358 این اقا مفت خورده وحرف مفت زده تا حالا .علی برکت ا....

  • پ
    0

    علی جان عزیز، جا دارد ملت ایران برای مظلومیت امثال شماها که چهل سال است غارتگری و زمینه های آنها را فراهم کردید، خون گریه کند.حالا بگو ببینم عزیزم، شکایت خودت را پیش چه کسی میخواهی ببری؟

  • ناشناس
    0

    تو و لاریجانی باید به خاطر این همه ظلم ستمی که به ملت کرده اید محاکمه و مجازات شوید تصویب ۲۰دقیقه ای برجام نا فرجام بی ارزش کردن پول ملی ووووواگر عدالت در مورد دو نفرتان اجرا شود حداقل باید تا ابد به‌ زندان محکوم شوید واگر هم تایید صلاحیت می شدید بخاطر بی لیاقتی تان کمترین رأی می آورديد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها