جنتی: باید اهمیت بیشتری به نسل دانشجو بدهیم

دبیر شورای نگهبان گفت: روز دانشجو، روز بسیار مبارکی است و باید اهمیت بیشتری به این نسل بدهیم.

 جنتی: باید اهمیت بیشتری به نسل دانشجو بدهیم

 آیت‌الله احمد جنتی  در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب (س) گفت: ایشان قهرمان کربلا و عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ هستند.

وی در تشریح شخصیت والای حضرت زینب (س) تصریح کرد: ایشان یک انسان مقتدر، با صلابت و یادآور قدرت و صلابت امیرالمومنین علی (ع) بودند که مردانه در میدان بلا و مصیبت ایستادگی کردند.

دبیر شورای نگبهان افزود: حضرت زینب (س) شهادت برادران و فرزندان و اسیری را تحمل کردند و در میدان‌های بسیار سخت همچون برخورد با قدرت حاکم و حضور در مجلس یزید بدون ترس، واهمه و وحشت نشان دادند که دختر حضرت علی (ع) هستند.

جنتی با بیان اینکه حضرت زینب با صبر، ثبات قدم، مقاومت و ایستادگی خود آبروی بیشتری را برای اسلام و آل علی (ع) به یادگار گذاشت، گفت: خداوند ان‌شاءالله ما را قدردان این بانوی بزرگوار و آل پیامبر (ص) قرار دهد تا بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم.

وی افزود: آثار و برکات این صبر و ثبات قدم را در انقلاب اسلامی ایران هم به چشم خود دیدیم که مردم با تاسی از حضرت زینب(س) با صلابت در مقابل دشمن ایستادند و توانستند خود، جامعه و انقلاب را حفظ کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز دانشجو، ضمن تبریک این روز به همه دانشجویان گفت : روز دانشجو، روز بسیار مبارکی است، باید اهمیت بیشتری به نسل دانشجو بدهیم.

جنتی دانشگاه را محل تربیت دانست و تاکید کرد: دانشجویان امروز مسئولان فردای کشور هستند، امروز هر جور پرورش یابند، آثارش فردا ظاهر می‌شود؛ بنابراین باید در پرورش و کمال آنها دقت و تلاش شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    حالا که جوانان ده شصت نابود کردین

  • ناشناس
    0

    به امام صادقیاش که میدین بقیه هم وللش

  • م
    0

    اهمیت دادن باید دوطرفه ومتقابل باشد، که الان نیست.

  • بیکار
    0

    این دانشجویان کار میخوان برو کنار تا چند پست خالی بشه.

  • ناشناس
    0

    آیا حمله گازانبری به دانشجویان، اهمیت دادن به آنها محسوب میشود؟

  • ل
    0

    آقای جنتی عزیز، برای رضای خدا دست از این قدرت طلبی و حکومت داری بردار، و به حوزه علمیه جهت آشنایی عمیق با معارف الهی برگرد. چندین دهه حاکمیت شما بر این کشور، با اعمال سیاست‌های ناقص و هردمبیل تان، هم اقتصاد کشور را تضعیف کرد و هم اعتقادات پاک ملت مظلوم ایران را. با ندانم کاری های فراوان، به جای تقویت دین خدا، اسلام تضعیف شد، و مردم، بی دین، مهاجر و پناهنده شدند. البته خداوند، دین را از شر منافقان و کفار حفظ خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها