انتقاد روزنامه اطلاعات از همراهی برخی رسانه های داخلی با بی بی سی در مورد اربعین

روزنامه اطلاعات نوشت:اخبار مربوط به کرونا در ایران، با دقت خاصی(!) از سوی بی‌بی‌سی فارسی دنبال می‌شود؛ به خصوص آن بخش که به مراسم مذهبی مربوط می‌شود و بالاخص سفر زائران عتبات و راهیان اربعین.

انتقاد روزنامه اطلاعات از همراهی برخی رسانه های داخلی با بی بی سی در مورد اربعین

این روزنامه در ادامه نوشت: این دغدغه‌مندی بی‌ بی سی در این نزدیک به دوسالِ کرونایی در حالی‌است که در خود امّ‌القرای این شبکه، یعنی لندن، چندبار خیزش کرونا در جهش‌های ژنتیکی مختلف، کل بریتانیا را دستخوش بحران کرد و سرپیچی‌ها و سرکشی‌های انبوهی از مردمان آنجا در برابر پروتکل‌های بهداشتی، تقریبا در اروپا جلودار بود.

در عین‌حال، آن میزان که این شبکه‌ برای ایرانیان نگرانی می‌ورزد، اخبار مربوط به سُکنای خود را چندان دغدغه ندارد. درست در زمانی که تجمعات مسابقات ورزشی و کلوپ‌های دایرِ شبانه و بی‌اعتنایی‌های اجتماعی در آن سرزمین، محل شگفتی و بلکه سرزنش دیگر اروپاییان است، این شبکه روز چهارشنبه ۳۱ شهریور از هواپیمایی در تهران گزارش می‌دهد که- به تعبیر او- دوطبقه مسافر زده به سمت عراق و واویلاه آفریده! آدم می‌مانَد از این‌همه حس هموطن‌گرایی از راه دور و قرابت‌پنداری در غربت!

…و اما داستان پرآب چشم تجمعات و مراسم مذهبی در این نزدیک به دوسال! :

بدون آن‌که بخواهیم بر پاره‌ای افراطی‌گری‌ها- چه در گفتارها و چه در رفتارها- صحّه بگذاریم و توجیه آوریم، باید اذعان کنیم که در مجموعِ مشاهدات و مشهوراتِ متعارف، مذهبیانِ اهل مراسم و مناسک در مقایسه با دیگر اقشاری که دلمشغولی‌های دیگری داشتند، مراعات‌های بهداشتی و انضباط‌های تجمعات را به مراتب بیشتر مورد توجه قرار دادند. البته زمانی که بی‌بی‌جان و دیگر سینه‌چاکانِ مراعات کرونا از جنجال‌آفرینی بر سر روزی شش پروازِ شانه‌به‌شانه به شهرهای مختلف ترکیه بزرگوارانه(!) عبور می‌کنند و دوربین‌هاشان را بر چندصدنفر تجمع‌کرده در فضای باز مرز مهران و شلمچه می‌چرخانند، همچنان باید بر یک مظلومیّت تاریخی گریست؛ و آن، پاپیچ‌شدن به کسانی‌است که بر اساس اعتقاد و ایمان و نیز عشق و عرفان- در نهایت ملاحظه و اطمینان- مناسک خود را می‌جویند و مراحل عشقشان را می‌پویند.

ناگفته نماناد، که بیشترین فشار روانی در این نزدیک به دوسال بر قشر مذهبیون و متمرکز بر مراسم و مناسک دینی بوده؛ درحالی که خود دین‌داران در بیشترین مراتبِ ممکن، دلمشغول پروتکل‌ها بوده‌اند.

بی‌بی‌سی فارسی را رسالتی نانوشته‌است در قطبی‌سازی میان مذهبیون و غیرمذهبیون؛ آن‌هم در حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن. تعجب اما از خودی‌هایی‌است که در مجموعه‌ی مدیریت کروناییِ خود، از بسیاری جوانب و اطراف تغافل می‌کنند و فقط منتظرند عاشورا و اربعین و شب قدر و غدیری فرارسد، تا مرغ عروسی و عزای خود را بیابند و ذبح کنند!

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    همه چیز در سراسر جهان با دقت خاصی از سوی بی بی سی دنبال می شود به خلاف جمهوری اسلامی که فقط اخبار مربوط به عراق و سوریه و لبنان را با دقت خاصی دنبال می کند

  • حسین
    0

    حرم دلم رو زدی دمت گرم

  • بله
    0

    اصلا ایت‌الله بی بی سی یک رسانه برون مرزی ایرانی و برادر و زیردستان حسین کیهانی هستند بی‌بی‌سی رسانه داخلی‌ست نه‌انگلیسی

  • عال
    0

    چرا روزنامه ها از گل بلبل بودن ایران نمگوبند شاید رورنامه اطلاعات راضی بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها