ردپای احمدی نژاد در انتشار فایل صوتی ظریف؟/ قالیباف و یارانش شوکّه شدند

اینکه چه کسی یا کسانی فایل صوتی مصاحبه ظریف را که در تاریخ ششم اسفند منتشر شد، افشا کرده و به دست رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور رسانده، به این سمت می‌رود که چه کسی یا کسانی یا جریانی از افشای این گفت‌وگو سود می‌برند.

ردپای احمدی نژاد در انتشار فایل صوتی ظریف؟/ قالیباف و یارانش شوکّه شدند

همین مسئله به یک دعوا بین حامیان و مخالفان ظریف در داخل و فضای مجازی تبدیل شده است. آنها که محتوای سخنان ظریف را محرمانه و افشای برخی موارد و مسائل را امنیتی دانسته‌اند، دولت را متهم می‌کنند که باز به نفوذی‌ها امکان جولان داده است.

نشریه «اخبار و تحلیل‌ها»ی معاونت سیاسی ‌سپاه در واکنش به انتشار مصاحبه جواد ظریف، با حمله به وزارت امور خارجه، عامل این انتشار را «نفوذ سازمان‌یافته در دستگاه دیپلماسی کشور» دانسته است. این نشریه روزانه از مواضع ظریف به‌شدت انتقاد کرده و نوشته اگر قاسم سلیمانی، فرمانده شهید و پیشین نیروی‌ قدس سپاه، «میدان را هم مانند عرصه دیپلماسی به دولت واگذار می‌کرد، احتمالا همان‌طورکه هنوز برجام بعد از هزاران بار نقض و رفت‌وبرگشت همچنان در وین در دست مذاکره‌های نافرجام است، میدان مبارزه با داعش نیز باید همچنان بعد از سال‌ها ادامه پیدا می‌کرد. این نشریه سپاه در پاسخ به حرف‌های ظریف درباره بی‌خبر نگه‌داشتنش از برخی اطلاعات عملیات‌های مهم نظیر حمله به عین‌الاسد، نوشته «چرا باید به وزارت خارجه‌ای که یک فایل صوتی محرمانه در آن قابل حفاظت نیست، اعتماد کرد و اطلاعات حمله سری نظامی را به آن داد؟».

محبوب ۱۴۰۰ یا مغضوب؟

برخی دیگر معتقدند باید فضای بازی را گسترده‌تر دید و با توجه به دو رخداد مهم یعنی درجریان‌بودن مذاکرات وین و انتخابات ۱۴۰۰ و نام‌بردن از ظریف به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جریان اصلاح‌طلب، باید دید که انتشار این فایل صوتی اولا چه اثری در سطوح قدرت و جامعه داشته و ثانیا چه کسانی از آن بهره می‌برند. آنها که معتقدند افشای این فایل که قرار بوده بعد از پایان دولت فعلی منتشر شود، باعث سوخت‌شدن ظریف شده، قطعا انگشت اتهام را به سمت رقبای درون‌گروهی و برون‌گروهی برده‌اند.

برخی دیگر معتقدند که این فایل صوتی اتفاقا در راستای ایجاد تحرک در بدنه اجتماعی یخ‌زده حامی جریان اصلاحات بوده تا شاید آنها را به تحرک وادارد و این یعنی فایل صوتی به نفع ظریف بوده است؛ مثلا سردار حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، در واکنش به انتشار فایل صوتی ظریف و حواشی پیش‌آمده گفت: «انتشار مصاحبه وزیر امور خارجه نشان داد که در ایران هیچ حرف و رفتار و عمل محرمانه‌ای وجود ندارد و هر سخنی که گفته شود، برای عموم منتشر خواهد شد. از سوی دیگر الان فضای انتخابات در افکار عمومی بسیار سرد است و بخشی از مردم حضور خود را در پای صندوق‌های رأی بی‌ثمر می‌دانند و معتقدند که تغییر دولت‌ها نمی‌تواند سیاست‌های نادرست کلان اداره کشور را تغییر دهد؛ اما انتشار این نوار نشان می‌دهد که افراد چقدر در حفظ منافع ملی مؤثرند و دولت‌ها حتی با اختیارات ناکافی نیز می‌توانند در سرنوشت مردم مؤثر باشند. بنابراین ممکن است توجه به سخنان آقای ظریف باعث افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری شود و مردم تلاش کنند تا حداقل بدترها انتخاب نشوند».

این در حالی است که به نظر می‌رسد گلایه‌های تلویحی ظریف از دوگانه میدان- دیپلماسی؛ چهره یک وزیر خارجه مختار و قدرتمند را به تصویر نمی‌کشید تا بخواهد نوید یک رئیس دولت مختار و قدرتمند را بدهد! با این نگاه، این فایل صوتی نه در راستای تشخص‌بخشی به او، بلکه در راستای سوزاندن ظریف بوده است؛ اما یک تحلیل هم می‌گوید که قصد منتشرکنندگان، ضربه‌زدن به مذاکرات فعلی با دورنمای انتخابات ۱۴۰۰ بوده است. آنها ماجرا را فراتر از شخص ظریف و بیشتر، جریانی تحلیل می‌کنند و جریان اصولگرای دلواپس و احمدی‌نژادی‌ها را در معرض اتهام قرار می‌دهند.

دو نمونه اخیر یعنی بگومگوی تند وزارت خارجه با صداوسیما بر سر نحوه پوشش‌دهی مذاکرات وین و انتقادات شدید به صداوسیما درباره پخش مستندی علیه مذاکرات وین به‌اضافه حمله تند اخیر احمدی‌نژاد به ظریف و پاسخ توییتری ظریف به او نشان می‌دهد که کدام جریان این روزها به دنبال انتقام‌گرفتن از ظریف بوده‌اند. تا جایی که برخی شنیده‌ها از محافل احمدی‌نژادی‌ها خبر داده بودند که آنها به‌زودی یک بمب خبری پیش از انتخابات منفجر خواهند کرد. شاید بمب آنها همین فایل صوتی بوده است. محمود احمدی‌نژاد اخیرا مذاکرات هسته‌ای را محل انتقاداتش قرار داده و گفته است «چه کسی و به چه حقی به شما اجازه داده است برای مذاکرات بروید؟ از آن طرف دنیا تأسیسات ما را منفجر می‌کنند و بعد شما می‌خواهید برای مذاکره بروید». او در این اظهارات تلویحا از سریال ضددولتی گاندو حمایت کرده بود.

نکته دیگری هم که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که افشاکنندگان این فایل صوتی گویا به دنبال این بوده‌اند که با یک تیر دو یا چند نشان بزنند. بسیاری معتقدند این فایل صوتی هم‌زمان قالیباف را هم تخریب کرده است؛ آنجا که ظریف می‌گوید قالیباف از تابستان سال ۹۲ به دنبال این بود که ظریف را وزیر خارجه‌اش کند. این در حالی است که قالیباف این سال‌ها ژست ضد دولت، ضد ظریف و سیاست هسته‌ای آن را گرفته است. گفته شده که توییت محمود رضوی دقایقی بعد از پایان انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی ظریف در کلاب‌هاوس ایران‌اینترنشنال نشان داد که تیم قالیباف می‌داند که چه ضربه‌ای خورده است. اگرچه رضوی انتشار فایل را بازی پیچیده اصلاح‌طلبان می‌داند؛ اما در نهایت اعتراف کرد که انتشار این فایل صوتی «زمین بازی انتخابات را از کارآمدی، به سمت مذاکره، سازش و تحریم» برد.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 77
  • مهدی
    0

    این فایل وقابع را که مردم می دانستند مستند کرده است و همانند جمله روحانی که من سرهنگ نیستم فضا را بر سر کاندیداهای نظامی خراب کرد .

    نظرات شما -
    • .
      0

      خب کاری کردند

  • محسن
    0

    برخی مورخان بر این نظرند که باند مخوف احمدی نژاد در تحریک قوم مغول در حمله به ایران و کشتار مردم در قرن هفتم دست داشته اند.

    نظرات شما -
    • .
      0

      احمدی نژاد خودش از صد تا لشکر مغول بدتر بود

    • دمت گرم محسن
      1

      محسن جان دمت گرم ، تو دیگه کی هستی ، یعنی این حرفت موشک لیزری بود

    • علی
      0

      آقا محسن دمت گرم زدی تو خال ،تا این ها بدونند جواب ترقه توپ هست

    • ایرانی
      0

      محسن جان احمدی نژاد یا مغول ثانی یا محمود افغان ثانی یکی است فقط فرقشان اینست که مغول اول و محمود افغان اول کمتر ایران را ویران کردند بطوری که در ان زمان ایرانیان توانستند ایران را دوباره بسازند اما اکنون ساختن ایران تا ۵۰ سال ممکن نیست

    • میثم
      0

      زنده باد بهار زنده با احمدی نژاد

    • ستاد مرکزی
      0

      احمدی جاسوس بای بای آنجلینا جولی بای بای خاوری دکل نفت بای بای

  • قاسم
    0

    وقتی امام فرمود ..سپاه در سباست دخالت نکند برای همین روزا بود .میدان دادن به سپاه یعنی دشمنی با ملت ..مردم خسته شدن .

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      تو با اين حرفت نشون دادي 36 سال عروسك دست اصلاح طلبها هستيد و در پازل اونها بازي ميكنيد همان امام فرمود اگر سپاه نبود كشور نبود لعنت بر هر چي خاين به خون حاج قاسم از ظريف بگير تا هر كس كه در اين طريق حركت ميكند

    • سرمد
      0

      سپاه چه هيزم تري بهت فروخته جناب قاسم خان كه اينقدر با حقد و كينه سخن گفتي ؟

    • سلام
      0

      اینکه امام فرمود سپاه در سیاست دخالت نکند تاریخ مصرف ندارد اما اینکه فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود مربوط به اولیل انقلاب که کردستان و... در دست کومله ها و...بود میباشد و معنی حرف امام این نیست که اگر سپاه نباشد در اینده کشور هم نیست سپاه زمانی ارزش و حرمت داشت که امام جلوی ورود انها به سیاست گرفته بود اکنون که انها چند سالی است دولت در دولت تشکیل دادند وبه هیچ کس هم پاسخگو نیستند هم خود را دارند از بین میبرند و هم کشور را

  • ریزه میزه
    0

    سازندگان این فایل ،چرابه شعورعمومی ملت توهین میکنند!؟آیاوزیر ومشاور اعظم رئیس جمهورومصاحبه کننده ، ازروی اجباردست به تهیه این فایل زدند یا ازروی اختیار!؟ اگرتهدیدشده اند، خوب تهدیذکننده رامعرفی کنند واگربامیل واختیارخودشان بوده ، این چه روباه صفتی وعوام فریبی ست که دنبال مقصرانتشارآن میگردند!؟ هربچه مدرسه ای هم میداند که کارگردان وبازیگران این فایل ازتهیه آن نیتی داشته اند تا با انتشار ش بهدفشان برسند،حالا این دولت ورئیسش چه مرض وغرض وعادت واصراری دارند که برای شاهکارهایشان ازگرونی و...و....تاتهیه وانتشار این فایل، دیگرون رامقصرنشان دهند،خدا داندو عاقلان! فقطبایدگفت: تف بردیپلمات وسیاستمدارانی که سیاست آنرا ازآدمیت انداخته ست.

  • محمدی
    0

    خیلی ببخشیدددددااا بپایید پس توزندگی خصوصی تونم احمدی نژاددخالت نکنه!!!!؟؟؟ بسه دیگه هرچی میشه احمدی نژاد حالا بگیم باشه چی ثابت کرده ظریف خائنه بده؟؟؟؟!!!!!!

  • ایرانی
    0

    چقدر حقیرند افرادی که از هر اتفاقی برای متهم کردن سپاه و احمدی نژاد بهره میبرند.

    نظرات شما -
    • ایرانی!!!
      0

      تو و امثال تو ریاکار کاسب تحریم سعودی مزدور با ارباب نحس خودتان جاسوسی کردید و اسنادش را احمدی نژاد سرقت کرده و فروخته ننگ تان باد مزدوران وطن فروش

  • ناشناس
    0

    چراجناب دکتر احمدی نژاد را متهم می کنید ،درست که ایشان مرد قدرتمندی است ولی خائن نیست دست خدا به همراهش

  • مورچه
    0

    رسانه های خبری درکل جهان قابل خریدوفروش هستند خریداران رسانها سیاستمداران کشورهاهستن این قدرت باج گیری رسانهای خبری است که درهرکشوری حکومتهارا تعین میکند وافکارعموم رادردست میگرند درست مث موم باافکار عموم مردم بازی مکنند نمونه زنده اش همین خبرفوری دیروز دولت روحانی وظریف رابامغر زمین زد امروز میخواهد این خیانتکاران راتا ارش خدابالاببرد خبرفوری میدونم ثبت نمیکنی مهم نیست من نظرم رابرای خدای خودم گفتم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مورچه یک رسانه بی طرف باید هم موضع گیری های مخالف و هم موضع گیری های موافق هر اتفاقی رو منتشر کنه. مشکل ما اینجاست که وقتی مطلب در راستای نظر ماست به روی خودمون نمیاریم وقتی بر خلاف نظرمونه، جنجال می‌کنیم.

    • جاسوسان احمدی نژاد
      0

      فقط احمدی نژاد میتونه به راحتی جاسوسی کنه والسلام

  • محمد
    0

    خلاصه این فایل اینه که اگه برجام شکست خورد به خاطرکارشکنی مشترک سپاه باروسها بوده خوب این دقیقا چیزیه که دولت از اول هم دنبالش بوده یعنی مذاکره بدون مسولیت پذیری نتیجه جوابش هم مشخصه استعفا رو برای همین وقتا گذاشتن که اگه نتونی کارت رو اونجور که میخوای پیش ببری خوب بیا بیرون چون این کار نتیجش به اسم تو رقم میخوره ولی با رندی میخوان هم کاری رو بکنن وهم زیر بار خرابیهاش نرن

  • محمد
    0

    چه دوست و چه دشمن هر کس اینکار رو با هر نیتی کرده برای مردم خوب شد که جاسوسهای آدم فروش رو جهت انتقام بشناسن دورد بر شهدای گمنام و امام شان

    نظرات شما -
    • احسنت به محمد
      0

      جاسوسان گروه احمدی نژاد هستند که بیشترین اسناد را ربایش کردن و به زودی قیامتی برپاست و که نگو

  • امیر
    0

    فقط روزتان به احمدی نژاد میرس،خجالت بکشید اصلاح طلبان خاعن وطن فروش،دستتان رو خواهد شد

    نظرات شما -
    • ب امیر
      0

      فقط بهت میگم زرررشک زارت و دگر هیچ وگوی کاری که اربابت احمدی نژاد کرده گندش دنیا را گرفته

    • حسن از تهران
      0

      زرشک برای ب امیر احمدی رو مردم دوست اش دارند هرچند من بهش رای نمیدم و نمیخوام ولی مردم دوست اش دارند میزان رای ملت است

  • بهمن
    0

    چرا باید سپاه در همه جا حضور داشته باشد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون امریکا همه جا حضور داره .

  • اصلانی
    0

    جدای از هرتحلیل وانکاری از طرف تیم انتخاباتی قالیباف ، همه ملت سخنان اقای قالیباف را در مناظرات دور قبل ریاست جمهوری به یاد دارند که گفتند اگر من هم رئیس جمهور شوم همین کار را در باره برجام می کنم که اقای ظریف انجام داده است ، متن صحبت در گوگل هست سرچ کنید وبشنوید . سلام علی ال عیسی شریفی .

  • مهدی
    0

    این فایل همش ساختگی هست برای تحریک مردم در انتخابات . رأی بی رأی ساختگی ساختگی ساختگی

  • ...
    0

    دوباره فصل انتخابات شد.

    نظرات شما -
    • کهنمویی
      0

      به علایی و خیلی ها امسال کسی رای نخواهد داد

  • احمدی
    0

    بقول گاندوها،جاسوسها تا بیخ ریش روحانی نفوذ کرده اند

    نظرات شما -
    • رحیم آب منگول
      0

      بله درسته در حال حاضر اسنادی رو شده که گاندو های احمدی نژاد نفوذی‌های داخل تمام ارکان نظام هستند در کل احمدی نژاد جاسوس موساد هستش

    • ف
      0

      منگول خان دیگه حناتون رنگی نداره

  • زم
    0

    متن این فایل دست آشنا و پنج تن از افزار بدنه دولت بوده پس اگه کس فاش کرده خودشون بودن چرا به دروغ به جناح مخالف ربط میدید تا دوباره دو قطبی سازی در زمان انتخابات ایجاد کنید ننگ برشما باد

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا خوبه این فایل دست خود آقایان بوده

  • محمد حسن
    0

    لیلاز = مصاحبه کننده . ظریف = مصاحبه شونده. فایل در اختیار جناح لیلاز . اجازه را کی داده = ظریف به احمدی نژاد چه ربط دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    اون فایل رو داده بودید دست من بهتر نگهش می داشتم

    نظرات شما -
    • .
      0

      فلش ها اشتباه شده . به جای آهنگ این پخش شده .

    • ع
      0

      بجای اهنگ اشتباهی پخش شده. جالب بود. خخخخخخخخخ

  • Fred
    0

    رقص گرگها دم انتخابات شروع شد بعد از خرداد و پایان دوباره گوسفندان بدبخت را میدرند و غارت و چپاول میکنند.

  • ناشناس
    0

    آقا ظریف از اول هم لیاقت وزیر خارجه را نداشت این اقا شبیه دلال است از اول هم دلال بود یکی از کار هایش ازادی گروگانهای آمریکا در کشور عربی بود

    نظرات شما -
    • علي
      0

      شما همان لياقت احدي نژاد رو داري

    • ابراهیم حامدی
      0

      علی آقا یعنی شما از دولت روحانی راضی هستی؟!یک کار مفیدشو بگو ما هم ایمان بیاریم.کار تولید بیکاری گرانی توروم عزت ایرانی پاسپورت ارزش پول ملی سیاست داخلی سیاست خارجی منزوی از دنیا بورس دلار وزارای نالایق تیم هسته ای جاسوس بتن هسته ای .....بازم بگم یا بقیشو شما میگی

  • محمد ابراهیمی
    0

    عملکرد روحانی از طرف مهندسها و کسانی که در نیروگاه نطنز سال 85 که روحانی مسئول مذاکره خیانت حساب میشد حالا که با برجام همه چیزه هسته ایی رو دادیم و هیچی نگرفتیم باید مسئولین مذاکره محاکمه انقلابی بشن و این به احمدی نژاد ربطی نداره بلکه خواسته مردمه

  • علی
    0

    جناب آقای احمدی نژاد همشه تقسیر شما است چون شما باعث شدی اسکندر ٢۵٠٠سال پیش به ایران حمله کند این بیچاره ها چکار کنند بچه شان در منزل دل درد می گیرد می گویند تقسیر احمدی,نژاد است

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      تقصیر .

    • حسن از تهران
      0

      اصلا جایی ثابت شده اصل قضیه اینه که چرا ظریف این حرفها رو زده

  • عبداله
    0

    اقای بهمن اگر سپاه دخالت نمی کرد داعش الان در خانه شما بود.

  • عبداله
    0

    قاسم خان امام فرمودند:اگر سپاه نبود مملکت هم نبود.

    نظرات شما -
    • ثابت قدم به عغداله
      0

      اگر ارتش نبود سپاه هم نبود پس کی به سپاه آموزش نظامی یاد داد

    • محمدطاها
      0

      حضرت امام فرمودند سپاه و ارتش دوبازوی اسلام و انقلاب هستند

    • محمدطاها
      0

      حضرت امام فرمودند سپاه و ارتش دوبازوی اسلام و انقلاب هستند

    • محمدطاها
      0

      حضرت امام فرمودند سپاه و ارتش دوبازو ی اسلام و انقلاب هستند

  • قلندر واقعی
    0

    ثابت شد و میشود تا 48ساعت دیگر یا کمتر از آن احمدی نژاد و دار و دسته اش پشت این سرقت اسناد بوده و رسوا خواهند شد فعلا که به احمدی نژاد رسیدن و فرداست که نفوذی های احمدی نژاد هم شناسایی شوند قربون چوب خدا

    نظرات شما -
    • حسن از تهران
      0

      من احمدی رو قبول ندارم ولی احمدی اولا چجوری نفوذکرده داخل دولت ،،، که ظاهرا باهم بدهستند ثانیا اگر ظریف این حرفها رو در خلوت زده یک بحث است که باید بیاد و جوابگو باشه وسرقت اطلاعات نباید فدای حقیقتی بشود که ظریف این حرفها را زده سرقت جای خودش بررسی شود و اعلام بشود اما ظریف هم بیاید و جوابگو باشد که به چه حقی اینجور صحبت میکند

  • خشی۹۸
    0

    حالا راهی نیست که گندکاری خودشان را ماس مال کنن این وآن را متهم می کنن . ۵ نفری که فایل تحویلشان بوده مشخصه بعد میگن غضنفر بود که فایل را لو داده.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      مونگول .ربطش به احمدی نژادش خیلی باحال بود. درود بر احمدی نژاد بزرگ مرد

  • مومنی
    0

    احمدی نژاد دمت گرم‌ بگم بگم درست بوده باز هم بگو رسوا کن دمت گرم اگر سعی کنی این قوم غربزده را‌رسوا یشان کنی کار بزرگی به ملت کردی دمت گرم.

    نظرات شما -
    • محمدطاها
      0

      محمودجان ردصلاحیت بشی ونشی رییس جمهوربشی ونشی دوستت داریم حمایتت میکنیم رای احمدی نژاد

  • مورچه
    0

    رییس جمهور۱۴۰۰یادکترمحمودمردمی نژادیارفراندوم

  • حمید
    0

    ای کاش روزی برسد که همه برای منافع ملی وحدت داشته باشند. یعنی ان روز میرسد

  • محمد
    0

    آشنا باید دادگاهی بشه

  • احمد
    0

    «چراباید به وزارت خارجه‌ای که یک فایل صوتی محرمانه در آن قابل حفاظت نیست، اعتماد کرد و اطلاعات حمله سری نظامی را به آن داد؟». جمله ی فوق در متن گزارش آمده است سوال من شهروند این است پس چرا باید خبر عملیات سری ما به عین الاسد چهل و پنج دقیقه قبل به نخست وزیر عراق توسط دونفر از نیروی قدس اطلاع داده شود؟ دولتی که از قانون تحریم‌های آمریکا علیه ایران را حمایت یا اطاعت می کند

  • سرباز، مختارزمانه
    0

    با سلام...اقای دکتر میداند تواین مملکت چه خبره وچی میگذره....این فعلن از اون مساعل ریزه‌...به همین خاطره که این همه دادو بیداد میکنه ،خودش را به اب واتش میزنه که حق مردم بگیره .و انشاالله خواهد گرفت.زنده باد محبوب دلها احمدی ا

  • وطن
    0

    خاک بر سرتون که هر گنده کاری که می کنید به احمدی نژاد نسبت می دهید عاملان ساخت پروژه گند تاریخ با بودجه ۳ملیاردی دولت باید محاکمه شوند نه انتشار دهنده آن چون امروز سرقت اطلاعات رایانه ای بیداد می کند ..شما ها با شعار و تعهد با حاکمیت وارد مسند می شوید و بعد ساز مخالف می زنید این نمک نشناسی هست.

  • سعید
    0

    گاندو بعدی دیدنیه.چه شود.

  • ر
    0

    فقط مونده حمله مغول را به احمدی نژاد نسبت بدهید. اخه احمدی نژاد که نه قدرتی داره و نه تریبونی و....

  • دن کیشوت
    0

    حالا که مقبولیتشان را از دست داده اند، از هر خبر و ترفندی استفاده می کنند که: دید مردم؟ شما را به خدا بیایید رای بدهید و گرنه میخورندتان، تو گویی که مردم چهل و سه سال است در ناز و نعمت بوده و این نتیجه مشارکت بالا بوده و حالا اگر نروند پای صندوقهای رای، باید از تشک پر قویشان جدا شوند!

  • ابراهیم حامدی
    0

    بابا خیلی مردی کارت درسته.تو لیاقت رهبری بر این مملکتو داری .درود خدا بر تو

  • علیرضا
    0

    به دکتر سعید محمد رای میدیم تا چند سال از این دعواهای سیاسی و خاله زنکی این عوضی ها راحت باشیم چه کارها که واسه قدرت طلبی ها نمی کنن! پدر مردم رو در آوردید

  • ر
    0

    اق محسن چرا بخی مورخان رات بگو کد خدا دوستان ظریف دوستان

  • حاجی محمد راد
    0

    از مواضعی که سایت خبری شما اتخاذ می‌کند و بعضاً جوابهای سریع و بدون هیچ گونه معطلی به نام‌های مزخرف ناشناس و نقی معمولی و دیگران در گفته های دیگران دقیقا مغرضانه و منافقانه بودن شما را در این چند وقته نشان می دهد یا سایت رو اجار دادید یا منافع شخصی ایجاب می‌کند که،،،،،،

  • تینا
    0

    هدفشون از نگهداشتن فایل های صوتی محرمانه چیه ؟! سه ملیارد از بیت المال را هم صرف اینا میکنن که چی بشه.اگه نمیخواستین منتشر بشه چرا ضبطش میکردین .حالا محرمانه ۵ نفری ظبط کردند بیرون دنبال منتشر کننده میگردن .

  • خخخ
    0

    یه ضرب المثل هست که میگه خر که جوش زیاد بشه لگد و جفتک میزنه حتما جوش زیاد شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها