مهلت ۲ هفته ای مجلس به دستگاه های اجرایی برای ارائه برنامه هایشان در مقابله با زلزله

رئیس کمیسیون عمران گفت:به دستگاه‌های اجرایی دو هفته مهلت داده شده تا برنامه‌های خود را برای مقابله با زلزله تهران اعلام کنند.

مهلت ۲ هفته ای مجلس به دستگاه های اجرایی برای ارائه برنامه هایشان در مقابله با زلزله

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه ‌جلسه‌ای برای بررسی بافت‌های فرسوده تهران طی هفته گذشته برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌های اجرایی هیچ آمادگی در تهران برای مقابله با زلزله وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ از لحاظ مقاومت ساختمان‌ها، آ‌موزش مردم، آمادگی دستگاه‌های مربوط به آب، برق، گاز و... شرایط مطلوبی برای مقابله با زلزله وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم با تأکید بر اینکه خود این دستگاه‌ها در برابر زلزله تهران آسیب پذیر هستند، اظهار کرد: ما به آنها دو هفته فرصت داده‌ایم تا برنامه‌های خود را برای مقابله با زلزله تهران ارائه کنند زیرا این زلزله در گذشته تنها در اندازه حدس و گمان بود اما اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: دستگاههای اجرایی باید به ما گزارش دهند که آیا آمادگی وقوع زلزله در تهران را دارند یا خیر، متأسفانه اکنون بر اساس گزارش ارائه شده آنها شرایط مطلوبی ندارند مگر آن که سریعا این آمادگی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران تأکید کرد: برای بازسازی بافت‌های فرسوده در لایحه بودجه سال 97 مبلغی از صندوق توسعه ملی قرار داده شده که رقم کمی است و تلاش داریم آن را افزایش دهیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها