جواد لاریجانی: FATF ساز و کار مسخره‌ای است؛ خیلی ابلهانه است که به این ساز و کار‌ عمل کنیم

تحلیلگر مسائل راهبردی با بیان این که پیوستن به FATF تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صددرصد به زیان کشورمان است، گفت: اگر بناست ما به این ساز و کار‌ها عمل کنیم خیلی ابلهانه است.

جواد لاریجانی: FATF ساز و کار مسخره‌ای است؛ خیلی ابلهانه است که به این ساز و کار‌ عمل کنیم

محمدجواد لاریجانی موضوع خرید واکسن کرونا به ویژه واکسن‌های تولیدی در امریکا را طرحی برای به زانو درآوردن کشورمان دانست و گفت: این مساله، یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تلقین می‌کنند که واکسن غیرامریکایی نزنید، واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مادرنا باشد درحالی که باید بابت خرید آن دلار بپردازیم و، چون امریکایی‌ها قبول نمی‌کنند پس می‌گویند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چندتا واکسن عرضه کنند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این در حالی است که واکسن‌های تولیدی متخصصان ایرانی از نظر علمی چیزی کم ندارد و علمای پزشکی خودمان بر تولید آن نظارت می‌کنند.

لاریجانی با تاکید بر این که واکسن‌های داخلی ضدکرونا هیچ کاستی ندارد اعلام آمادگی کرد که با آغاز تزریق این واکسن، جز نخستین کسانی باشد که آن را تزریق کند.

وی، تولید واکسن کرونا در داخل را دارای منطق و دستاوردی ملی دانست و افزود: البته واکسن‌هایی هم که در امریکا و کشور‌های دیگر تولید شده هنوز به دست مردم نرسیده است و صرفاً طیف خاصی آن را تزریق می‌کنند پس طرح موضوع خرید واکسن، فضاسازی تبلیغاتی است.

لاریجانی گفت: البته ممکن است این واکسن را از کشور‌هایی که در اختیار ما می‌گذارند مانند چین و حتی از امریکا اگر ممکن باشد بخریم، اما باید دانست که حمل و انتقال واکسن وایزر به ایران در درجه حرارت منهای 70 درجه ممکن است.

وی افزود: چنین کاری حتی در داخل امریکا هم با مشکل مواجه است با این حال چطور می‌خواهند آن را به ایران بیاورند و در چه سطحی می‌خواهند آن را به میلیون‌ها نفر تزریق کنند؟

این تحلیگر مسائل راهبردی، طرح این مساله را اقدامی تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران دانست و تاکید کرد: مسلماً ما به واکسن آنان وابسته نیستیم و خودمان تولید می‌کنیم.

پیوستن به fatf صد در صد زیان آور است
تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی تأکید کرد: پیوستن به اف‌ای تی اف تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان کشورمان است.

محمدجواد لاریجانی گفت: اکنون در دنیا، کشور‌های عضو اف‌ای تی اف، بزرگترین حامیان تروریسم هستند؛ به عنوان نمونه، عربستان به عنوان عضو اف‌ای تی اف، آیا از نظر بودجه‌ای که برای حمایت از داعش هزینه کرد، رکورددار نیست؟

وی افزود: آیا فرانسه یا امریکا در حمایت همه جانبه از گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی رکورددار نیستند؟

لاریجانی گفت: پس، اف‌ای تی اف، ساز و کار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند.

این تحلیگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر بناست ما به این ساز و کار‌ها عمل کنیم خیلی ابلهانه است، اما اگر بناست عمل نکنیم و برخی بگویند تنها عضو می‌شویم، اما عمل نمی‌کنیم، چیز بدی نیست.

وی افزود: می‌گویند ما عضو fatf می‌شویم و تمام تراکنش‌های مالی را که آنان بخواهند گزارش می‌دهیم؛ اگر می‌خواهید به این شکل بچه خوبی باشید پیوستن به اف‌ای تی اف، صد در صد به زیان ماست و هیچ تأثیری هم بر رفع تحریم‌ها ندارد.

لاریجانی در پاسخ به این ادعا که به علت نپیوستن به اف‌ای تی اف از خرید واکسن کرونا محروم شدیم تأکید کرد: این به علت تحریم هاست تحریم‌هایی که خودشان علیه ما اعمال کردند و اگر اف‌ای تی اف هم مطرح نباشد، بهانه دیگری می‌آورند.

وی، اف‌ای تی اف را ساز و کاری بسیار بیمار دانست و تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد نامردی کند و نظرش این است که عضو شویم، اما هیچ اطلاعاتی هم ندهیم، مثل کاری که امریکایی‌ها یا اروپایی‌ها می‌کنند یعنی عهد کنیم و پایش نایستیم پس چنین پیوستنی، چه کاری است؟ ما که چنین کاری نمی‌خواهیم کنیم.

این تحلیگر مسائل راهبردی گفت: اعضای اف‌ای تی اف به ضوابط این ساز و کار، عمل نمی‌کنند و سردمداران گروه اقدام مالی، هیچ یک از فعالیت هایشان را گزارش نمی‌دهند.

لاریجانی این پرسش را مطرح کرد که امریکایی‌ها می‌گویند 7 تریلیون دلار برای منطقه غرب آسیا هزینه کردند؛ عمده این هزینه‌ها برای کشتن مردم منطقه بود این پول‌ها از کجا آمد؟ یا پول کشتار ملت یمن از کجا تأمین می‌شود؟

وی افزود: همه کشور‌هایی که در کشتار ملت یمن دخیل هستند اعم از سعودی ها، امریکایی‌ها، فرانسوی‌ها یا انگلیسی ها، همه عضو اف‌ای تی اف و رکورد دار حمایت از تروریسم اند.

این صاحبنظر ارشد مسائل بین الملل تصریح کرد: پس خیلی بد است که ما پیوستن به اف‌ای تی اف را مطرح می‌کنیم؛ اگر بحث کردن در این باره، تنها به عنوان ژست دیپلماتیک باشد، حرفی ندارم، اما دیدم که برخی از ته دل در این باره صحبت می‌کنند که این خیلی اشتباه است و معلوم می‌شود که موضوع را بد فهمیدند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 81
  • ملول
    0

    عدم تصویب fatf / برا هرکی بد باشه برا اندک افرادی عالیه

  • علی
    0

    اخوی جان شما بجای واکسن امریکایی از روغن بنفشه ایرانی استفاده کن اگه کسی حرف زد در ضمن تمام کاسبی شماها از همین رانت و پولشویی و هزارتا اختلاس دیگه اس باید هم مخالف باشید وگرنه کاسبی کساد میشه اخوی جان جالبه اخوی شما حرفش عکس شماست ولی شما و خیلی از کاسبان تحریم دقیقا مخالف این قضیه هستن

  • مصطفی
    0

    جالب است ایشان همه دنیا را مسخره می بیند، اشکال از دنیاست یا از ایشان؟ همین تحلیل ها بزرگان کم دانش ما را دچار سردرگمی‌ کرده!

  • کاربر ناشناس
    0

    از آقای رئیسی میخوام که مجددا با توجه به صحبت‌های آقای ضرغامی در ارتباط با نامه ای که دفتر برادرشان حضرت آیت‌ا... در ارتباط با آقای طبری و پاکدست بودن او اظهار کرده بودند وضعیت زمین‌های ایشان بررسی شود.

  • احمد
    0

    ایشان بهیچوجه صاحب نظر ارشد مسائل بین المللی نیست، اگر بود اینچنین تحلیل آبکی نمی‌کرد.

  • رسول
    0

    لاریجانی : وقتی FATF جلو کاسب ی های غیر مجاز ما را می گیرد ساز وکار مسخره ای است .

  • جواد
    0

    آفتاب‌‌نیوز : شبکه خبری "راشا تودی" روز پنجشنبه با انتشار این خبر افزوده که این وجوه بخشی از ۱.۵ میلیون دلار پرداخت شده از سوی ایران به روسیه در ازای ارائه خدمات کنسولی بوده‌اند. این پول‌ها در دو کیسه و یک جعبه مهر و موم شده به دفتر وزارت خارجه روسیه تحویل داده شده بودند. با این وجود، فرد بازداشت شده مدعی است که هنگام شمارش پول‌ها مشخص شد که اسکناس‌های یک دلاری جایگزین اسکناس‌های صد دلاری شده و بیش از یک میلیون دلار مفقود شده است. این خبر رو کنار تحلیل این آقای تحلیل گر ارشد!!! بخوانید و بفهمید چه کارشناسانی ما داریم!!! آیا انتقال پول نقد به این شیوه های بدوی بعلت عدم تصویبfatf توسط این آقایان فسیل نیست؟خدا ناکرده بخشی از سود این دزدی ها بجیب مخالفین لوایح نباشد؟

  • مهدی
    0

    اون هایی که با fatf موافقن بگن چرا این همه گروه تروریستی در جهان مثل طالبان و داعش اینقدر راحت منابع مالی خودشون رو جابه جا می کنند از زمان تشکیل fatf گروه های تروریستی کمتر که نشدند هیچ بیشتر هم شدند.

  • آزاد
    0

    من کاری ندارم حرفش درسته یا نه ولی خدایی الفاظ و طرز بیانش نشان از بی محتوایی و تحلیل سطحی داره من موندم اگه این چند خانواده که یه حلقه قدرت بسته برای حکومت ایجاد کردن نباشه می خوان مسئول از کجا بیارن یه کشور با پیشینه و حجم ایران رو نمیشه خانوادگی حکومت کرد

  • علی
    0

    حال بهم زدن ترین آدمهای روی زمین ، برادران لاریجانی ، بدرد مومیانی کردن ، اصلا قیافه اینها مثل فسیل هست ، اینو گفتم که بدونید خود اینها چه منفعتی دارن از این نابسامانی مالی میبرن

  • احمد مرادی
    0

    معاهده‌یfatf برای جلوگیری از به سرقت رفتن سرمایه‌های مردم یک کشور است اگر هم کسی با این fatf مخالف باشد یعنی خودش دزد است و فقرونداری مردم هم بخاطر دزدی رده‌های بالای است Fatf یعنی دشمنی با به تاراج رفتن سرمایه کشور

  • جهانگیر
    0

    اینکه چرا بعضی از مسئولین سابق والان البته افراد خیلی خاص باFATFوCFTمخالفت میکنند تنها یک شائبه در ذهن ایجاد میکند آنهم شفافیت مالی واحتمال پولشویی است درصورتیکه تمام کشورها وگروهایی که مدعی حمایت ازآنها هستید این قوانین راتصویب وعمل مینمایند....ترس از شفافیت مالی شخصی؟؟؟؟

  • نمک بر زخم ملت نپاشید
    0

    شما مرفهین بی درد که از دهها جا مستمری می گیرید و تعداد املاک خانواده شما سربه فلک گذاشته ،معلوم هست که کک تان از تحریم نمی گزد و حتی با تحریم بهتر هم ادامه حیات می دهید. چطور خودتان را شیعه علی و مسلمان می دانید که اکثر مردم ایران در مضیقه شدید مالی ناشی از تصمیمات غلط امثال شما هستند؟شرم کردن را برای این موقع گذاشته اند.

  • محمود
    0

    منافع اقایان لاریجانی ودوستانشان به خطر می افتد. باید تمام تلاش کرد که این سازو کار مالی fatf به تصویب نرسد.که دست ما رو بشه

  • بازنشسته
    0

    آقایون لاریجانیها،تو رو خدابسه دیگه خسته شدیم وهیچ امیدی به آینده نداریم

  • علی
    0

    خب اگه ریگی به کفشتون نیست چه اشکال داره شفافیت مالی؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      ریگ کدومه؟ ما تحریم هستیم اگرتحریم ها رانتونیم دوربزنیم وضعمون ازاین هم بدتر میشه برابرمقررات fatfبایدهمه دخل وخرجمون ازنظراروپایی ها شفاف باشه یعنی بگیم ازکدوم شرکت یا کشورپنهانی خرید می کنیم یا پنهانی بهش نفت می فروشیم اونوقت آمریکا واروپا اون شرکت ویا کشورراتحریم می کنند پدرش هم درمیارن، نتیجه اینکه هیچ شرکت وکشوری دیگه ازترس آمریکا حاضربه معامله با ایران نمیشه،تحریم هم که هستیم حالا خودت ببین چه شود؟!!

  • حسن لر
    0

    شما که خود را کارشناس می دانید با ادب و درک سیاسی تحلیل کنید عقل کل نیستی نخبگان گمنام زیاد هستند

  • حسین
    0

    ایران و کره شمالی انرا امضا نکرده اند

  • ستم‌دیده
    0

    رووووووووو

  • یقوبی
    0

    درد کشیده طبیب است ایشان که انگلیسی تبار است خوب می داند قضیه چیه وجلوی کاسبکاری آنها گرفته خواهد شد.آن زمین هایی که از بیت المال غصب کرده ای وسند نامشروع را به نام ککککک.......خودت زده ای آزاد کن وبه مردم پس بده .بعد بیا افاضات سخیف را بیان نما .کهاز بچه های میر زا هاشم بعید است.

  • اعلایی
    0

    کارشناس راهبردی این بار جاده خاکی رفته از سروته مصاحبه ایشان جز تناقض چیزی عاید نمیشود کسی منکر علم دانشمندان داخلی نیست ولی تا زمان تولید که حدود شش ماه طول میکشد هر نفر ازتلفات کم شود خدمت است حالا با هر واکسن خارجی که مورد تایید مجامع پزشکی بین المللی باشد امثال این اقاکه اظهار نظر های غیر واقعی نموده واتشبیار معرکه شده اند متاسفانه زیاد شده است

  • ا...د
    0

    این اقای لاریجانی وضع مالیش کویته و از وضع فلاکت بار اکثریت مردم خصوصا کارمندان و باز نشسته ها خبر ندارد هم حقوق میگیرد و هم عایدات از املاک مشگلی هم ندارد تحریم باشد یا نباشد

  • جواد
    0

    اگر بنده خدا آقای ظریف گفت که ما انتخاب کرده ایم که اینطور زندگی کنیم. منظورش انتخاب این دست کارشناسان ارشد مسائل ... است که چنین روزگاری را بر کشور تحمیل کرده اند

  • علی کریمی
    0

    تو راست میگی. یعنی همه دنیا ابله هستند و فقط ایران و کره شمالی کارشان درست هست.

  • اسرین
    0

    خخخخخخخخخ لشگریان آلبانی ملت ایران انقدر مثل شما علاف نیستن که برای حرف هر ننه قمری نظر بدن تاجایی که من میدونم از این به بعد اگر دولت روحانی بیاد بگه ماست سفیده مردم دیگه باور نمیکنن چون پدر ملتو در آورد دوستان توجه کنید>...... لعنت به هرچی منافق آلبانیایی که اینجا نظر دادن از کی تاحالا FATF اینقدر مهم شده اینم یک سند ننگین دیگه مثل برجام حتما از روز بعد تصویب FATF نخبه های اقتصادیمون ترور میشن اونوقت دیگه این آب باریکه هم قطع میشه به لطف اف ای تی اف خاک توی سرکاسه لیسان کدخداا

  • مرتضی
    0

    نون شما برادران ل ، از همین تحریم ها درمیاد، پس معلومه که شما از هر قانون مداری بین المللی، ترس و واهمه داشته باشید.

  • وطن
    0

    انگار تو ایران نیستن درد های مردم را نمی بینند که راحت این حرفهارامیزنند این همه پس رفت برای چیست

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      پسرفت ها برای تمرکز روی برجام و پسابرجام است

    • کاربر ناشناس
      0

      چه قیاس مع الفارقی واقعا

  • وطن
    0

    یکی مثل کره شمالی الان چی داره مردمش توانزوای کامل تورنج وعذاب زندگی می کنند در عض کره جنوبی ببینید

  • استاد اسناد
    0

    جانا سخن از زبان ما می گویی ....

  • کیان
    0

    هر عاقلی متوجه میشه که در تحریم ، امضای سند Fatf فقط باعث محدودیت بیشتر و سخت تر شدن تحریم هاست

  • استاد اسناد
    0

    برجام و پسابرجام و FATF کشور رو هر روز محدودتر کرده و میکند و هر کدوم ازین اسناد یکی از یکی ننگین تر

  • علیرضا
    0

    میشه ایران نصف کنید نصفش برای شما باشه نصف دیگه اش برای مردم بخدا مردم راضی میشن فقط شماها دست از سرشون بردارید اون وقت نصف خودتون دورش سیم خار دار بکشید ولی کاری به اون نصفه مردم نداشته باشید بزارید نفس بکشند.کاری کردین مردم به زندگی توی کویر لوت راضی بشن ولی از دست شما راحت باشند

  • کاربر ناشناس
    0

    امریکا زیر بار امضای آن نرفت . چرا ؟ چون علنی میشد داعش از کجا ایجاد و تغذیه شد . ایران امضا نمیکند ! چرا ؟ چون تن دادن به fatf سبب سنگین تر شدن تحریم و نفوذ بیشتر امریکا میشود .

  • کیان
    0

    مدافعان برجام و پسابرجام ، مدافع fatf نیز هستن خب .... اینها همون افرادی هستن که یا ناآگاه ن کلا و یا عادت دارن موج سواری کنند یا پای ماهواره و تحت مغزشویی قرار گرفتن و یا منافقین و خائنین به مملکت ن و الا کسیکه اهل مطالعه باشه و دو تا مطلب درباره fatf خونده باشه متوجه میشه امضای این سند به شدت ایران را در حصر قرار میدهد و اطلاعات بانک مرکزی در دست امریکا قرار میگیرد و این قضیه در روابط دیپلماتیک بسیار خطرناک است .

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      ایرانو نه! شما بخوربخورهارو تو حصر قرار میده با اون گروههایی که بهشون آذوووووووووووووووقه میرسونید البته از گلوی مردم ایران درمیارید!!!!

  • ایرانی
    0

    این خاندان عرب دیگه کی میخوان دست از سر ایران بردارند ؟؟؟!!!!

    نظرات شما -
    • ستم‌دیده
      0

      اینها‌خاندان‌عرب‌نیستند‌به‌اعراب‌توهین‌نکنید تاریخ‌اسلام‌را‌مطالعه‌کنید‌فرقه‌نصیریه‌شاخه از‌خوارج‌که‌امیر‌کبیر‌بسیاری‌از‌اینها‌را‌قلع‌قم‌کرد حضرت‌علی‌را‌به‌ستوه‌اورده‌بود‌وجنگ‌خوارج را‌انداختن‌شکست‌خوردند‌به‌هند‌وعراق‌وایران امدندوالی‌اخر

  • فرهاد
    0

    درمورد برادرت چطور قوه قضائیه چطوری از فساد اختلاس رانتخواری حمایت کردن از طبری حمایت کردن پول بیت المال را نابود کردین ایا اینها هم مسخره یا تحریم بدبخت آمریکاست نظرت چیه؟ برادران غارتگران لاریجانیها

  • پزشک سهمیه ای
    0

    چه خبر از زمین های ورامین

  • ن
    0

    چندساله هستی ازخانواده ات کسی شهید یا جانباز داری درد دوا و درمان که نداری مشکل پول هم که نداری وای به ملتی که کرهکشایش تو امسال تو باشد.

  • سعید
    0

    حق با آقای لاریجانی هست پذیرش fatf یعنی باید تمام حساب وکتاب مالی کشوررا دراختیارغربیها وبه طبع آمریکا بگذاریم دوستان ،کشورما درتحریم هست هیچ کشوریا شرکت معتبربین المللی حق خرید نفت ویافروش اجناس وکالاهای موردنیازایران را نداردحالا اگرما fatf را قبول کنیم آمریکا واروپا خواهندفهمیدما پنهانی با چه کشورهاوشرکت هایی معامله پنهانی داریم اونوقت هست که اون شرکت ها وکشورها را بعلت دورزدن تحریمهای ایران شدیدا تحریم و جریمه های سنگین وبقول معروف پدرشون را درمیارنددرنتیجه هیچ کشورویا کمپانی خارجی دیگه ازترس آمریکا به هیچ قیمتی حاضربه دادوستدپنهانی با ایران نمی شود،اینجاست که دیگه ما بیچاره میشیم همین درآمدمختصرنفتی هم سوخت میره وکمبودها هم تقریباسیرقحطی طی می کنندوآمریکاازاین طریق دورزدن تحریمها رامسدودمی کند،وگرنه fatfنیامده تا جلوی فساددرایران را بگیردآمریکا واروپا که بدشون نمیادفسادسران ودولتمردان ایران روزبه رروزبیشترشودچون باعث ناراحتی ونارضایتی مردم را فراهم وزمینه براندازی را فراهم می کندکه اینهم خواست اصلی آنهاست.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      بنظر من این یک تحلیل اشتباهی است که میخواهند در ذهن ما جا بندازند. ببینید به دو دلیل میگویند که لوایح fatf و ... خوب نیستند. ۱- میگویند اگر این لوایح را قبول کنیم دیگر نمی‌توانیم به نیروهای همسو در کشورهای عراق ، لبنان و .... کمک کنیم. جوابش اینست که مگر فرضیه ما این نیست که بعضی کشورها به داعش و طالبان و غیره کمک میکنند در حالی که این لوایح را نیز تصویب کرده اند. پس به همین دلیل ما هم بایستی بتوانیم به این نیروهای همسو کمک کنیم. ۲- میگویند مسیر دور زدن تحریم ها با امضای این لوایح بسته خواهد شد. پاسخ این مسئله هم بسیار روشن است. ببینید در معاملاتی که برای دور زدن تحریمها انجام میشود، بطور خلاصه دو طرف وجود دارد. یک کشور ما هستیم و یک کشور هم در تعامل با ما. حالا این کشوری که دارد با ما وارد تعامل میشود که عضوی از اعضای امضا کننده این لوایح است و مطمئنا تنها ما ویکی دو کشور هستیم که این لوایح را تصویب و اجرا نکرده این. پس کشور طرف معامله با ما چگونه وارد این تعامل شده و با ما طرف معامله قرار گرفته در حالی که نباید می شد؟ پس کشور طرف قرار داد راهی را دارد که هم با ما تعامل میکند و هم لوایح را اجرا میکند. پس چگونه است که مسئولین ما میگویند اگر ما اجرا کنیم نمی‌توانیم تحریم ها را دور بزنیم در حالی او دور زده است؟ ببینید این مسائل را بطور ناصحیحی بخورد ما میدهند تا به اهداف خود برسند.حالا سوال آخر ، افرادی مثل خاوری، زنجانی، طبری و..... موافق تصویب fatf هستند یا مخالف؟ حالا ببینیم چگونه ما در جهت تامین منافع افراد خاص ، از منافع عموم مردم میگذریم.

    • بهروز
      0

      حسین جان خوب متن نظرسعید را بخوان نوشته کشورهایی که پنهانی با ایران معامله می کنندپنهانی ضمن اینکه اون کشورها مستقیم دادوستدنمی کنند توسط‌واسطه ها وشرکتهای عمدتا خصوصی اقدام می کنندحالا اگرخودشون را ازطرف ایران درخطرلورفتن ببینند دیگه قیدمنافع معامله با ایران را می زنند ضمناخاورها را که خودت می بینی به محض فرارازایران همین بانیان ومدعیان fatf سفت وسخت موردحمایت خودشون قرارشون میدن، اگرراست میگن خوب مگه نمی دونندخاوری چکارکرده خب به ایران تحویلش بدهند،پس چرا نمی دنش،چرا fatf به کانادا نمی گه این اختلاسگرها را پناه نده،اینها را تحویل ایران بده تا محاکمه بشن

  • صادقی
    0

    بله کاملا به آقای لاریجانی حق می دهم چون FATF باعث شفافیت در تراکنش های مالی میگردد و دیگر بعضی اشخاص نمی توانند ثروت های باد آورده داشته باشند . آقای طبری نمی تواند به مدت ۲۰سال در پست معاونت قوه قضاییه مملکت را چپاول کند و آقا صادق هم بی خبر از زیر دستش باشد چون سیستم کنترلی که معاملات ایشان را رصد کند وجود نداشته است .

  • ساقی
    0

    هم از نظر تو مسخره است وهم از نظر کیم جون اون ،که در تایید نکردنش ،تنها نموندید

  • پرنیا
    0

    تنها مسوول ایران که همیشه از پیوستن ایران aftfحمایت کرده وبا همه وجود برای پیوستن ایران تلاشش کرده خود آقای روحانی هست که خودش نشان دهنده تفاوت دیدگاه آقای روحانی با تندورهاست اقای روحانی تمام تلاشش راکرد تا بتواند با تصویب این لوایح روابط بانکی دچار مشکل نشود وفشار تا حد زیادی از روی مردم برداشته بشه علاوه بر این نشان دهنده سلامت مالی خود آقای روحانی هست که از هیچ شفافیت مالی نمی ترسه

    نظرات شما -
    • استاد اسناد
      0

      یعنی با همین یه دونه کامنت نشون دادید نیاز به مطالعه ی بیشتر دارید و تا زمانیکه از سیاست و روابط دیپلماتیک اطلاعات مکفی به دست نیاوردید بهتره وارد بحث نشید البته اینو به خاطر اعتبار خودتون میگم

    • به استاداسناد
      0

      اگر استاد تویی با این طرز فکرت وای به حال شاگرد!!!

    • پرنیا
      0

      من متوجه نشدم استاد شما مخالف پیوستن aftf هستید یا موافقش

  • دلسوز
    0

    شما وامثالهم زندگی ومعیشت مردم را به گروگان گرفتید.

  • ستم‌دیده
    0

    در‌باره‌فرقه‌نصیریه‌مطا‌لعه‌کنید‌حساب‌کار‌دستتون‌ میاد

    نظرات شما -
    • ستم‌دیده
      0

      بعد‌از‌انقلاب‌تمام‌کتاب‌و‌نوشته‌ها‌واسناد‌در‌رابطه با‌این‌فرقه‌نبست‌و‌نابود‌شد

    • ستم‌دیده
      0

      رابطه‌این‌فرقه‌با‌انگلیس‌و‌فرانسه‌جالبه

    • پرنیا
      0

      احیانا کسایی که به راحتی به ساداتی که سالهاست دستشان از ای دنیا کوتاه شده اهانت می کنند عضو این فرقه نیستند چون فقط اعضای همچین فرقه ای می توانند به اولاد علی اینجور توهین کنند

    • ستم ديده
      0

      پرنيا بيسواد برو مطالعه كن

  • کیان
    0

    Fatf هم سندی ننگین تر از برجام . کسیکه وطن پرست و غیرت داره در مقابلش عین کوه می ایسته

  • محسن
    0

    سند ۲۰۳۰ ، سند برجام ، پسابرجام ، fatf فقط در راستای ضرر ملی و تشدید تحریم ها و به تباهی کشوندن ایران تنظیم شده . خود امریکا هم امضاش نکرده . هوشیار باشید

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      تمام کشورهایی که با هم رابطه مالی دارند امضاش کردند...پس مزخرف نگو و مردم رو فریب نده!

  • حسین
    0

    آمریکا،آمریکا مرگ به نیرنگ تو،روغن،سویای ما میچکد از چنگ تو

  • یکی از مردم
    0

    دوستان یه جستجوی ساده تو اینترنت بکنید خواهید دید هم آمریکا عضو هست هم اسرائیل هم اتحادیه اروپا و خیلی کشورهای دیگه مثل کره جنوبی و ژاپن و.... به حرفهای این کاسبان تحریم مثل محسن و بقیه توجه نکنید...همه چیز موجوده خودتون برید ببینید...آمریکا بزرگترین قدرت و اقتصاد رو داره وخودتون دیدید اگر کشوری رو تحریم کنه بقیه دچار مشکل میشن ولی کسی نتونسته آمریکارو تحریم کنه ....یعنی با اینکه نیازی نداره ولی عضو FATF هست!

    نظرات شما -
    • استاد اسناد
      0

      چطور fatf رو امضا کرده ؟ امریکا اجازه نمیدهد کسی وارد آزمایشگاه هایش شود ، چطور اجازه میدهد کسی از امورات و گردش مالی ش و کمک هاش به ایجاد و تغذیه داعش سر در بیاورد ؟!. اندکی تامل و تفکر

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر از برجام خیری دیدیم از تصویب fatf هم می بینیم

  • کیان
    0

    بندهای fatf را با دقت بخوانید مردم !!! اگر کسی اطلاعات کافی داشته باشد ، بندهای ب جام و معاهدات پسابرجام را کنار هم میگذارد و متوجه اوح خطر fatf برای مملکت میشود . این همان چیزی ست که امریکا میخواهد . از پا در آمدن ایران

    نظرات شما -
    • ب کیان
      0

      جناب کیان مگر متن در دسترس است چرا صداقت ندارید شما دلواپسان جز منفی بافی چیزی بلد نیستید اگر مسلمان نیستی آزاده مرد باش

  • محسن
    0

    حتما متوجه هستید ایران تحت تحریم شدید امریکایی هاست ! حتما متوجه هستید کشوری که تحت تحریم است اگر گردش مالی اش در دست دشمن ش قرار گرد یعنی چی ؟!

  • یکی از مردم
    0

    همه می دانند سند ۲۰۳۰ و fatf عاید دیگری جز ضرر برای مملکت نداشت

    نظرات شما -
    • رحیم آب منگول
      0

      همه ????کدام همه 5درصدیها منظورته باید بگم زرشک 99درصد موافق آشتی با دنیا از این طریق هستند آلا ساندیس خوری دلواپس

  • شهروند
    0

    اونایی که از fatf استقبال می کنن ، همونان که از برجام خوشحال و شاد بودن . اما اگر ازشون بپرسی برجام چی بود ؟ نمی تونن یک بندش رو هم توضیح بدن ، چون علمی نسبت بهش ندارن . هموم طور که علمی از fatf ندارن

  • شهروند
    0

    Fatf و تصویبش به ضرر ملت و منافع ملی ست . اگر برجام سود داشت ، fatf هم دارد .

    نظرات شما -
    • الن
      0

      خب چرا ما کلا از سازمان های بین الملی خارج نمی شویم؟

    • رحیم آب منگول
      0

      بیسواد کجا به ضرر ملت شاید به ضرر کاسب تحریم و هرج و مرج طلب باشه اما باید با دنیا از در آشتی درآمد اگه طلا که پا که چه منتش به خاکه پس اگر راست می‌گویند کاسه زیر نیم کاسه نیست بپیوندید اگر بد بود زیرش بزنید

  • سید عمادالدین خاتمی
    0

    بودن یا نبودن این لایحه چه کمکی برای مدارس استان های دورافتاده دارد؟

  • الن
    0

    خیلی ابلهانه که فکر کنیم 190 کشور دنیا نمی فهمند و فقط ما می فهمیم. خب حالا فرض بر اینکه ما می فهیم ، یکی باید به ما بگه که ما معاهده های بین الملی را قبول داریم یا نه؟ اگر قبول نداریم چرا از عضویت در سازمان ملل خارج نمی شویم؟؟؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟!!!!!!!

    نظرات شما -
    • استاد اسناد
      0

      ۱۹۰ کشور دیگه مثل ایران در تحریم شدید قرار گرفتن ؟ خیر ! پس ایران رو با کشور دیگه قیاس کردن خطاست . جدا ازین ، شما هر کس هر کاری بکنه میدوید و میرید انجامش میدید واقعا ؟ بی بررسی و بی تامل ؟

    • ب الن از استاد اسناد
      0

      این استاد اسناد قلابی است من ضد ظلم ضد تندروهای احمق کاسه لیس تحریم ضد دشمنی با دنیا ضد خودسری مغزهای پوسیده.طرفدار مظلوم.طرفدار برجام.طرفدارfatf آشتی با دنیا.و صلح جهانی هستم درود بر سید محمدخاتمی.بله من استاد اسناد اصلی هستم تمام اسناد را در سینه دارم

  • داروغه
    0

    چرا جاسوسهای انگلیسی را محاکمه نمیکنید آقای رئیسی؟

  • الن
    0

    مخالف تصویب fatf هستیم . به خاطر ضررهایی که در پی دارد . مخصوصا در شرلیط سخت تحریمی ایران

  • استاد اسناد
    0

    تمامی کامنت های به اسم استاد اسناد جز این قلابی است و چون میدانند من پته همه کاسه لیس ها رو روی آب میریزم به نام من نظر برعکس نظراتم گذاشتن آنها مشتی ملعون هستن اما نظر من من موافق بر جام موافق آشتی با دنیا.موافق fatf.هستم هر چه که شفافیت بدنبال داشته باشد کاسبهای تحریم زالو صفتان کاسه لیس با این نظر اتم مخالف هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها