همه آنچه می خواهید از مراسم تحلیف امروز بدانید / از حضور مقامات خارجی تا غیبت برخی چهره های داخلی

مراسم تحلیف رئیس جمهور دوازدهم امروز درحالی در بهارستان برگزار می شود که معمولا حاشیه های این مراسم برجسته تر از متن آن است.

همه آنچه می خواهید از مراسم تحلیف امروز بدانید / از حضور مقامات خارجی تا غیبت برخی چهره های داخلی

به گزارش خبر فوری ، 105 مقام هیئت غیرایرانی در این مراسم حضور خواهند یافت که در میان آنها، نام فدریکا موگرینی از سایرین شناخته شده تر است. این حضور فرصتی برای تیم دیپلماتیک دولت روحانی است تا با این هیئت ها دیدار و گفتگو کنند. دیدارهایی که عمده آنها درباره برجام است ( اینجا ببینید ).

در رابطه با تامین امینت مراسم امروز تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است که مهمترین آنها، تعطیلی تهران در روز شنبه بود. همچنین محدودیت های ترافیکی برای این مراسم پیش بینی شده است.

با این همه برخی می پرسند که اصولا تحلیف یعنی چه و قرار است در این مراسم دقیقا چه اتفاقی رخ دهد و از ان مهمتر، تفاوت آن با مراسم تنفیذ چیست؟

همچنین یکی از حواشی مراسم امروز بحث معرفی کابینه پیشنهادی است. این درحالیست که گفته می شود ممکن است روحانی به رغم خبرهای قبلی، به جای امروز، روز سه شنبه لیست وزرای جدید را به مجلس بدهد. ( دلیل این تاخیر را اینجا بخوانید ).

اما نکته دیگر در این مراسم، غایبان شناخته شده مراسم امروز است. از هاشمی رفسنجانی که در دوره قبل همراه روحانی وارد مجلس شد و در مراسم امروز نیست تا رئیس دولت اصلاحات که حامی جدی روحانی در انتخابات بود اما به دلایلی نمی تواند در مراسم امروز حاضر باشد. احتمال می رود که حسین فریدون برادر رئیس جمهور نیز از غایبان این مراسم باشد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها