عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

در مورد شلیک اشتباه به هواپیمای اوکراینی، بحث استعفا مطرح است اما قضیه نباید نمایشی باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چرا واقعیت آنطور که باید و شاید از ابتدا به مردم گفته نشد؟ حکومت ما و جمهوری اسلامی است و لازمه اسلامی بودن صداقت، درستی و راستی است.

در مورد شلیک اشتباه به هواپیمای اوکراینی، بحث استعفا مطرح است اما قضیه نباید نمایشی باشد

سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اشتباه پدافند در شلیک به هواپیمای اوکراینی گفت: طبیعی است که برای اشتباه صورت گرفته احساسات مردم جریحه دار شود؛ مخصوصا که در این یکی دو هفته اتفاقات متعددی رخ داده است. باعث تاسف است و باید به خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حتما به خاطر اشتباه صورت گرفته یک برخورد جدی صورت بگیرد.

وی افزود: چرا واقعیت آنطور که باید و شاید از ابتدا به مردم گفته نشد؟ حکومت ما جمهوری اسلامی است و لازمه اسلامی بودن صداقت، درستی و راستی است. اینکه شلیک به سوی این هواپیما تکذیب می شود و سرانجام اعلام می شود که به اشتباهی صورت گرفته است بسیار باعث تاسف است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است وقتی قرار است به پایگاه آمریکا در عراق حمله موشکی شود باید همه پروازها لغو می شد. این هم اشتباه بزرگی است و مسئولان باید در این باره به مردم توضیحات بیشتری بدهند. در هر صورت این حادثه بسیار تاسف آور، جانسوز و ناراحت کننده است.

صدر گفت: از همه این قضایا مهمتر این است که بررسی شود که چرا اصلا چنین اتفاقی می افتد؟ اینجا مشخص است که مدیریت این سیستم کاملا مشکل و مساله دارد و باید از تکرار چنین اتفاقاتی که منجر به جان باختن جان تعداد زیادی از هموطنان ما و نخبگان کشور می شود جلوگیری کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: نمی دانم مسئول مستقیم اشتباه صورت گرفته شده چه کسی است و آیا یک نفر یا چند نفر مسئول مستقیم آن بوده اند. هرچند بحث استعفا مطرح است اما قضیه نباید نمایشی باشد. بلکه باید به صورت جدی از تکرار این قضایا جلوگیری کرد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • داریوش
    0

    سلام جناب حاجی زاده اشتباه وخطای تشخیص دوست ا دشمن درجنگ تحمیلی نیز وجودداشت شمانباید خودتان راسرزنش کنید انشاا...این تجربه گرانبها ازهدررفت خون انسانها دراتی جلوگیری نماید جانباز جنگ تحمیلی

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      داریوش عزیز شما در جنگ مقابل دشمن جنگیدید و مفتخر به جانبازی گردید . ولی حالا نیروی خودی هواپیمایی را زده که هیچ عقل سلیمی احتمال نمیدهد که جنگنده آمریکایی باشه که تا تهران آمده و در حال برگشت بوده. به نظر شخصی بنده اینها منتظر پاسخ موشکی آمریکا بودن و میخواستن با زدن هواپیمای مسافربری و اعلام اینکه آمریکا با موشک زده با مظلوم نمایی خودشان را نجات دهند ولی افسوس که آمریکا اقدامی نکرد. دلیلش هم اینه همان زمان برادر من از جنوب میخواست پرواز کنه فرودگاه رفته بود و گفته بودن کلیه پروازها کنسله. حالا چرا این هواپیما اجازه پرواز پیدا کرده؟

    • ناشناس
      0

      کلیپ اون فردی که منتظر لحظه برخورد موشک به هواپیماست گویای برنامه ریزی قبلی است، تکذیب سریع برخورد هرگونه موشک به هواپیما از سوی دولتیها ، ۲۴ ساعت تاخیر در اعلام موضوع به مردم ، همراهی هماهنگ شبکه های اجتماعی و ماهواره ای در این ۲۴ آخر در خصوص برخورد موشک ، انداختن همه تقصیرها به گردن سپاه ، طفره رفتن دولت از پذیرش هرگونه مسوولیتی و ..... هیچ جای بحثی در خصوص توطئه نمی گذارد.

  • یک دوست
    0

    جناب صدر، شما که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید آیا تا به حال نسبت به این همه حوادثی که در کشور رخ داد و دولت مسبب آن بود از جمله سیل اول امسال و... اینقدر خواهان استعفا و کناره‌گیری بودید؟؟!! و یا اینکه چون این مسأله به سپاه بر می گردد و از همان ابتدای انقلاب با سپاه دشمنی داشته اید فرصتی پیش آمده تا کینه دیرینه خود را خالی کنید؟؟!!

  • برادران كمال و جمال
    0

    استعفا دردى را درمان نميكند كه هيچ تسكين هم نميدهد. مجازات ضرورت دارد و همينطور مجازات كسانى كه حقيقت را پنهان كردند، دروغ گفتند و در جهان براى ايران و ايرانى بدنامى ايجاد كردند : وگر نامور شد بناراستى - دگر راست باور ندارند از او

  • هموطن
    0

    قطعا جانباختن تعدادی از هموطنان عزیزمان ، جانسوز و دردناک است ولی نیمه پر لیوان (سیلی محکم و جانانه به استکبار جهانی توسط دلاورمردان سپاه) نباید فدای نیمه خالی لیوان شود . احتمال خطای انسانی نیز در همه کارها مخصوصا زمانی که پای تجهیزات الکترونیکی در میان باشد وجود دارد ، می بایست دقت شود از بروز حوادث مشابه جلوگیری بعمل بیاد

  • علی
    0

    جناب صدر کار تخصصی است نیاز به بررسی دارد. شاید شما در کار اجرایی مملکت نبودید و یا اگر بودید خود را درگیر کار نمیکردید. کمی تعقل و انصاف

  • ناشناس
    0

    تقدير از > كه ديدگاه هاى كاربران را به خوبى و با امانت دارى منعكس ميكند. براى اينكه ريا نباشد خودم را معرفى نميكنم.

  • م
    0

    رئیس دولت در شرایط حاد جنگی باید پاسخ دهد که چرا پرواز انجام شده است ..

  • محمد ایرانی
    0

    اول باید با توی وطن فروش برخورد کرد که در مصلحت نظام برای آمریکا کار می کنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها