واکنش ایران به طرح پارلمان کانادا در ارتباط با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

سخنگوی وزارت امور خارجه طرح پارلمان کانادا در ارتباط با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

واکنش ایران به طرح پارلمان کانادا در ارتباط با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران

ناصر کنعانی طرح  مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن نیروی رسمی نظامی کشورمان را حرکتی نابخردانه و خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران دانسته و آنرا به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود: این حرکت غیر مسئولانه در امتداد مسیر اشتباهی است که نمایندگان پارلمان کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر رژیم صهیونیستی و در همنوایی با برخی گروهک‌های مطرود و فاقد جایگاه و ارزش در پیش گرفته‌اند.

کنعانی به نمایندگان پارلمان کانادا توصیه کرد جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را مطالعه کنند تا با حقایق و واقعیت‌های لازم آشنا شوند.

وی تصریح نمود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت بزرگ و مقتدر ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد:  اقدام ناشی از جهل و بی تدبیری مجلس کانادا تاثیری در قدرت و اقتدار این نیروی پُرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد.

کنعانی اعلام کرد: در عین حال، جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ و اقدام مقتضی و متقابل در قبال اینگونه اعمال مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاکو
    16

    بر مخالفان سپاه پاسداران کشور لعنت خدا ابدی باد بیشمار بیشمار بیشمار

  • ناشناس
    0

    الکی پای ملت را وسط نکش و از آنها مایه نزار!یک دعوایی است بین دولتها.نه شما آنچنان که باید به فکر مردم هستید و حرفشان را گوش می دهید نه آنها مردم ایران برایشان اهمیت دارند!

  • حسن . بیسواد.
    0

    بخدا ایران ی نمه سیاست خارجی لازم دارد.

  • ناشناس
    1

    ایران هم دولت کانادا وشخص جاستین ترودو رئیس جمهور کانادا را به علت حمایت این کشور از رژیم سفاک وکودک کش اسرائیل درکشتار وسلاخی ۴۰/۰۰۰هرار نفر از زن وکودک و مردم غزه وتخریب زیرساختهای فلسطینی ها، دولت تروریست معرفی میکند.

  • ناشناس
    3

    زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سپاه یه نیروی نظامی مردمی زاده انقلاب شکوهمند اسلامی هست زاده انقلاب مردمی ایران هست نور چشم ملت هست ، سپاه شیر بیشه آبروی ملت ایران هست ، سپاه برای ملت عزت‌ و شرف بین المللی آورد ، در مسئله اقتصادی هم سپاه برای قشر کم در آمد وام اشتغالزایی اهدا می‌کند سپاه با ورود به پروژه های ساخت و ساز به سازندگی کشور کمک میکند، اینا کارهای تروریستی هست؟؟؟ اگر سپاه نبود اشرار حاکم میشدن اون اندک کسانی که تو تصوراتشون فردایی بدون جمهوری اسلامی ترسیم کردن اینا آینده نگر نیستن احساسی و هیجانی هستن و خودشون افسوس میخورن که چه گوهری داشتیم ولی به لطف خدا و رهبری عزیز پرچم این نظام مقدس به دست امام زمان خواهد رسید

  • ناشناس
    0

    وقتی هرچی اختلاس گر ودزد داخل کانادا زندگی میکنند؟؟؟ همین نتیجه را میده!!
    خاوری پشت در دفترش نوشته بود، بدون وضو وارد
    نشوید ۰0۰

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها