در دیدار امیرعبدالهیان در مسقط

وزیر خارجه عمان: از ابتکار کاهش تنش در منطقه حمایت می‌کنیم/ از "اولویت‌دادن به ندای خرد" حمایت می‌کنیم

«عمان از ابتکار کاهش تنش در منطقه، رسیدگی به مسائل و درگیری‌های مختلف خاورمیانه و همچنین "اولویت‌دادن به ندای خرد" حمایت می‌کند. با تداوم و تقویت فعالیت‌های کمیته‌های مشترک بین دو کشور، روابط دوجانبه بیش از گذشته شتاب می گیرد.»

وزیر خارجه عمان: از ابتکار کاهش تنش در منطقه حمایت می‌کنیم/ از "اولویت‌دادن به ندای خرد" حمایت می‌کنیم

سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه و در حالی که حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی سفر منطقه‌ای جدید خود را از مسقط آغاز کرده است، خواستار «تنش‌زدایی و اولویت‌دادن به ندای خرد» در خاورمیانه شد.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، او در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی عمان منتشر شده، گفته است «عمان از ابتکار کاهش تنش در منطقه، رسیدگی به مسائل و درگیری‌های مختلف خاورمیانه و همچنین "اولویت‌دادن به ندای خرد" حمایت می‌کند.»

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیشب با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه روابط سیاسی دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که در مرحله جدید شاهد گسترش بیش از پیش روابط همسو با روند سیاسی در همه ابعاد مناسبات دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه سفر قبلی سلطان عمان به تهران و مذاکرات و توافقات حاصله را نقطه حرکت جدید در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه توصیف کرد و افزود لازمست اجرای توافقات سران دو کشور را با جدیت و اهتمام ویژه‌ای پیگیری کنیم.

امیرعبداللهیان همچنین از فعالیت‌های کمیسیون مشترک دو کشور ابراز خرسندی کرد و اظهار امیدواری نمود که با فعالتر شدن کمیته‌های مختلف مشترک دوجانبه، شاهد نتایج مثبت و ملموس‌تر فعالیت این‌کمیته‌ها در ابعاد مختلف روابط فیمابین باشیم.

امیرعبداللهیان با اظهار نگرانی عمیق نسبت به تداوم جنایت جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین تحت حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا، از موضع حمایتی عمان از ملت فلسطین و نیز اقدام اخیر مسقط در پذیرش جمعی از مجروحان فلسطینی برای درمان تقدیر کرد و اقدام جمعی و قویتر کشور‌های اسلامی در توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را خواستار شد. وزیر امور خارجه از تسلیت و ابراز همدردی و نیز محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط سلطنت عمان تشکر و قدردانی کرد.

سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز از روند توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ابراز رضایت کرد و توافقات رؤسای دو کشور را آغاز کننده شتاب جدیدی در روابط دو کشور دانست. وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم و تقویت فعالیت‌های کمیته‌های مشترک بین دو کشور، روابط دوجانبه بیش از گذشته شتاب گیرد. البوسعیدی تمایل و آمادگی کشورش برای ارتقای روابط دو کشور به سطح متناسب با ظرفیت‌های عالی موجود در دو کشور را اعلام داشت و بر اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه تجاری و فعالیت‌های بخش خصوصی و نیز حوزه گردشگری تاکید نمود.

وزیر خارجه عمان مجددا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با همه معاهدات و مصونیت‌های دیپلماتیک و اقدامی تجاوزکارانه توصیف کرد و با دولت و ملت ایران و خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کرد.

در این دیدار همچنین دیگر ابعاد و موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • عشق منی رئیسی
    1

    ایران دنبال صلح و آرامش در منطقه و چندین بار کتک خورد و ده ها نفر در راه صلح تقدیم منطقه کرد و خیال اسرائیل و آمریکا راحت صبر استراتژیک ایران حالا حالا تمام نمیشه و کارشناسان معتقدند ایران سال ۱۵۰۰ احتمال دارد انتقام سخت بگیرد از اسرائیل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بت شکنی رئیسی

  • للل
    0

    ترس استراتژیک از داخل از مردم واز خارج شکست تامام

  • Shahram
    0

    عقلانیت و خرد ...
    با توجه به تفکرات یک طرف موضوع بعید میدونم به نتیجه برسید !
    چقدر حاکمان کشور عمان آدمهای باحال و ساده ای هستند، دمشون گرم

  • ناشناس
    0

    وزیر محترم فرمان مداکره را خودت بدست بگیر با این پاچه گشادهای عرب کار پیش نمیرود حداقل شما کت و شلوار و لباس رسمی دیپلماتیک دارید شیخ عمان را چکار دارید کمک لازم داری من هستم ۲۴ ساعته برای انسانیت و عزت کشور

  • ناشناس
    0

    ابتکار نیست ترسه

  • اکبر رئوفی
    0

    ممنون از اینکه زحمت کشیدی ونذاشتی با انتقام ما این همه یهودی کشته بشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها