پنتاگون نقش ایران در حمله به پایگاه آمریکا در اردن را تأیید نکرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید اطلاعاتی درباره اینکه حمله مرگبار به پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد.

پنتاگون نقش ایران در حمله به پایگاه آمریکا در اردن را تأیید نکرد

سابرینا سینگ روز دوشنبه تصریح کرد که آمریکا هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره اینکه حمله مرگبار به نیروهای این کشور در اردن توسط چه گروهی انجام شده نرسیده و اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد. 

سینگ گفت: «این حمله نشانه‌های حملات کتائب حزب‌الله را دارد اما هیچ نتیجه‌گیری نهایی حاصل نشده است.» او در پاسخ به سوالات درباره نقش ادعایی ایران در این حملات گفت که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد.

او با وجود این درباره گروه‌های مقاومت در عراق که مسئولیت این حمله مرگبار به پایگاه آمریکا را به عهده گرفته‌اند گفت: «می‌دانیم که اینها شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران هستند. و می‌دانیم که ایران به صورت کلی آنها را تأمین مالی می‌کند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که آمریکا به دنبال درگیری نیست اما به حمله مذکور پاسخ می‌دهد.

پیش از این یک مقام دیگر پنتاگون هم در مصاحبه با الجزیره گفته بود که آمریکا هنوز نمی‌داند نقطه آغاز حملات به پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن از کجا بوده است. او گفت: « «ما هنوز در حال ارزیابی اتفاقات دیروز هستیم.»

معاون سخنگوی پنتاگون افزود: «پاسخ به حمله در زمان مناسب انجام خواهد شد و منتظر تصمیم رئیس جمهور هستیم».

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    4

    دلتون را با این حرف های پنتاگون خوش نکنید که خطر رفع شد بنده با اینکه مخالف افکار کورش عرفانی هستم ولی بسیاری چیزهایی که ایشان ماه ها پیش گفته اند به واقعیت پیوست ایشان مدام میگویند هدف و نقشه اسرائیل و آمریکا اینست همه صنایع و تاسیسات زیر بنایی و مادر ایران را که حدود ۳۰۰ و ۴۰۰ نقطه میباشد در عرض یکی دو روز با خاک یکسان خواهند کرد و ایران را به عهد حجر برخواهند گرداند طوری که ایران غیر قابل زندگی خواهد بود چون سوختی نخواهد بود به طبع آن نه برق خواهد بود نه سیستم حمل و نقل و آب و نان هیچی هیچی

    نظرات شما -
    • 🌍
      0

      پیمان آتلانتیک (ناتو ) برای روسیه به نوعی احساس خطر دانستن آمریکا برای ایران بود ، آیا دولت روسیه به خاطر احساس خطر دانستن ناتو به نوعی راه درستی انتخاب کرد ؟

  • 🌍
    0

    ایکاش افراطی های دو طرف باعث جنگ ویرانگر ایران و آمریکا نشوند!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها