پارلمان آلبانی در نتیجه حمله سایبری تعطیل شد/ رسانه‌های آلبانی حمله را به گروه «Homeland Justice» نسبت داده‌اند و مدعی اند تحت حمایت ایران است

منابع خبری از تعطیل شدن پارلمان آلبانی در روز سه‌شنبه در نتیجه حمله سایبری خبر می‌دهند.

پارلمان آلبانی در نتیجه حمله سایبری تعطیل شد/ رسانه‌های آلبانی حمله را به گروه «Homeland Justice» نسبت داده‌اند و مدعی اند تحت حمایت ایران است

 پارلمان آلبانی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی وقوع یک حمله سایبری فعالیت خود را متوقف کرده است.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، پارلمان آلبانی در بیانیه‌ای گفت که هکرها قصد نفوذ به داده‌های پارلمان و پاک کردن اطلاعات را داشته‌اند. در این بیانیه تصریح شده که در این حمله سایبری آسیبی به داده‌ها وارد نشده اما کارشناسان در حال انجام بررسی‌های لازم در خصوص تبعات احتمالی این حمله هستند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند یک شرکت ارائه خدمات تلفن همراه و یک شرکت هواپیمایی نیز روز دوشنبه هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

واشنگتن‌پست نوشته که رسانه‌های آلبانی این حمله را به گروهی به نام «Homeland Justice» نسبت داده‌اند که تحت حمایت ایران است. با وجود این، روزنامه آمریکایی تصریح کرده که این ادعا به صورت مستقل قابل تأیید نیست.

آلبانی در ماه جولای سال ۲۰۲۲ هم در معرض یک حمله سایبری شدید قرار گرفت. دولت آلبانی و شرکت‌های فناوری در آن زمان هم مدعی شدند که ایران عامل این حمله بوده است. مطابق این ادعا، ایران این حملات را با هدف تلافی اقدام آلبانی در اسکان دادن به اعضای گروهک منافقین سازمان‌دهی و رهبری کرده است.

دولت آلبانی بر پایه همین ادعاها، دو ماه بعدتر روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مطرح‌شده از سوی آلبانی و متحدان غربی این کشور را رد کرد.

در ماه ژوئیه، مقام‌های آلبانی به اردوگاه محل سکونت اعضای گروهک تروریستی منافقین حمله کرده و دستگاه‌های رایانه آنها را که گفته شد از آنها برای انجام فعالیت‌های ممنوعه استفاده می‌شود ضبط کردند.

۲۵۰۰ نفر از اعضای این گروهک تروریستی از سال ۲۰۱۳ در آلبانی سکونت داده شده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هرکجای دنیا خبر از خرابکاری و حملات است نام ایران می درخشد 🤣🤣 ما رکورد زدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها