منابع دیپلماتیک وین:

هیچ‌ قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس صادر نمی‌شود

منابع دیپلماتیک وین گفته‌اند که در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس، قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

هیچ‌ قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس صادر نمی‌شود

«استفانی لیختنشتاین» خبرنگار مستقل مستقر در وین در پیامی در صفحه کاربری «ایکس» (توییتر سابق) به نقل از منابع دیپلماتیک وین نوشت که قرار نیست هیچ‌ قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر نخواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است. (جزئیات بیشتر)

لیختنشتاین با اشاره به نشست هفته آینده شورای حکام به نقل از منابع دیپلماتیک در وین در ایکس نوشت: «منابع دیپلماتیک وین‌ می‌گویند که هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران برای نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ریزی نشده است. در عوض سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس، آلمان) و ایالات متحده، در حال تدوین یک بیانیه مشترک هستند که قرار است آن را برای امضای مشترک کشورهای دیگر ارائه دهند».

روز گذشته، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش آژانس اتمی را مشاهده کرده، نوشت: «در گزارش آژانس آمده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم با درصد غنای ۶۰ دارد که رشد بسیار کندتری نسبت به آمارهای قبلی دارد».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها