امیرعبداللهیان راهی مسکو شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت همتای روس خود راهی مسکو شد.

امیرعبداللهیان راهی مسکو شد

حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه عصر امروز (سه‌شنیه) هشتم فروردین ماه تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

در این سفر موضوعات مختلف روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

امیرعبداللهیان قرار است فردا (چهارشنبه) با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کند.

گفتنیست، حسین امیرعبداللهیان ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران درباره جنگ در اوکراین با ذکر این نکته که ما در کنار هیچ یک از طرف‌های جنگ در اوکراین نبوده و نیستیم، خاطرنشان کرد: ما در کنار صلح هستیم. از مذاکره و گفت‌وگو حمایت می‌کنیم. در گفت‌وگو با جوزپ بورل و همچنین از مسیر دیپلماتیک و کانال سفارتخانه‌ها به طرف اوکراینی اعلام کردم که من در هفته آینده برای گفت‌وگوهای دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به دعوت همتای خودم عازم مسکو هستم و ایران آمادگی دارد به تلاش‌هایش برای توقف جنگ و از سرگیری مذاکرات ادامه دهد و آمادگی خودمان را در خصوص هرگونه ابتکار و پیشنهادی که اوکراین برای خروج از این بحران داشته باشد، اعلام کردیم و منتظر پاسخ طرف اوکراینی هستیم.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسکو پس از تصدی وزارت خارجه است. او شهریور ماه سال گذشته برای سومین بار در سفر به مسکو با لاوروف دیدار کرد.

امیرعبداللهیان و لاوروف ۲۲ اسفند ماه نیز تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.وزیر امور خارجه روسیه در این گفت‌وگو، از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد. دو طرف درباره موافقتنامه جامع همکاری‌های بلندمدت گفت‌وگو کردند.آخرین تحولات اوکراین هم از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی دو وزیر امور خارجه بود که امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تمرکز بر راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو را مورد تأکید قرار داد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها