رییس پیشین سازمان انرژی اتمی:

مردم انتظار نداشته باشند توافق بر زندگی آن‌ها اثر پررنگ داشته باشد / راحتی مراودات بانکی احتمالا در متن توافق نمی آید

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: گفته می شود اگر آمریکا از برجام خارج شد یکسال به شرکت هایی که آمدند در ایران سرمایه گذاری کردند فرصت داده شود یا یکسال بشود دو سال و نیم، در حالی که اقتصاد دنیا اجازه نمی دهد که شرکت ها به ایران بیایند.

مردم انتظار نداشته باشند توافق بر زندگی آن‌ها اثر پررنگ داشته باشد / راحتی مراودات بانکی احتمالا در متن توافق نمی آید

فریدون عباسی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای و ویژگی های یک توافق خوب، بیان کرد: از نظر بنده مردم نباید امیدوار باشند که توافق اثرات خیلی پر رنگی در زندگی آنها داشته باشد و اینگونه نیست که رفتار طرف های مقابل ما تغییر کرده باشد. رفتار اساسی طرف های مقابل که مبتنی بر فکر و ایدئولوژی آن ها است تغییری نکرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ایران از نظر آن ها هنوز یک دولت مبتنی بر انقلاب اسلامی است و توانسته تفکر خود را در بخش زیادی از آسیا و آفریقا اشاعه دهد. این برداشت آنها از جمهوری اسلامی ایران است و به دنبال کاهش قدرت ما در دنیا هستند. این موضوع را از طریق فشار اقتصادی بر مردم و گرفتن سرمایه اجتماعی ما دنبال می کنند. با این فرض آنها به دنبال دادن امتیاز به ما و رفع تحریم ها نیستند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: اتفاقی که امروز افتاده این است که طرف‌های برجامی تحت تاثیر عملیات نظامی روسیه در اوکراین هستند و پیش بینی می کنند برای زمستان مشکل خود را حل کنند. در چنین وضعیتی آنها به سراغ ایران آمده تا اروپا را از این وضعیت نجات دهند و بتوانند بخشی از نفت ما را ببرند. اما اینکه مراودات بانکی راحت شود و هر فردی بتواند پولی را جابجا کند به احتمال زیاد در متن توافق نخواهد آمد یا اگر هم بنویسند محدود خواهد بود. پس ما نباید فکر کنیم که دیگر فشار تمام شد و تمام پول های ما بازخواهد گشت و به احتمال زیاد قید می گذارند که ما این پول ها را در چه حوزه هایی هزینه کنیم. حتما قیدی می گذارند که بازهم منجر به خرید کالا از آن ها شود. یعنی اگر منابع پولی هم آزاد شود با آن می توان کالا و جنس مورد نظر آنها را وارد کنیم.

در هر شرایطی باید خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال کنیم

وی در ادامه تاکید کرد: ولی ما باید یک خط را دنبال کنیم؛ در هر شرایط باید به دنبال خنثی سازی تحریم ها برویم. از سوی دیگر اگر انسجام مدیریت را در سه قوه حفظ کنیم و مدیران خوبی را سرکار بگذاریم می توانیم مشکلات را حل کنیم. مردم نباید کاری به مذاکرات داشته باشند مردم باید مطالبه کنند که دولت به درستی کشور را اداره کند حتی بدون منابع مالی. حتی اگر منابع کمی داریم نباید در تخصیص آن تبعیض قائل شویم.

 

عباسی افزود: نگاه ما باید به داخل باشد از سوی دیگر باید ببینیم چه کشورهایی در طول این چند سال با ما همکاری کردند. اگر گشایشی هم در مذاکرات اتفاق افتاد باید به همان میزان با کشورهایی که در طول این چند سال با ما همکاری داشتند تعامل داشته باشیم. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق را باید دنبال و آن را نیز پررنگ تر کنیم. یکی از مسائل اساسی بحث فروش نفت است که ما به چه کشوری نفت خود را بفروشیم. ما فعلا نمی توانیم از خام فروشی دست برداریم برای اینکه بخواهیم صنعت نفت و گاز خود را توسعه دهیم نیاز به پول داریم و این پول نیز از فروش گاز و نفت به دست می آید.

تحریم‌های بانکی باید به طور کلی برداشته شود

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید نفت و گاز خود را به کشوری که تشخیص می دهیم بفروشیم نه کشوری که آنها می گویند. این یک مورد اساسی است که باید در مذاکرات قید شود. از سوی دیگر تحریم های بانکی باید به صورت کلی برداشته شود. هم بانک مرکزی و هم سایر بانک ها باید بتوانند به راحتی از سیستم انتقال پولی که موجود است استفاده کنند. تا جایی که ممکن است ما باید از شر دلار خلاص شویم. باید به سمتی برویم که ما با آمریکایی ها مبادله پولی نداشته باشیم. تحریم در حوزه کشتیرانی باید برداشته شود. کشتی های جمهوری اسلامی باید در هر نقطه ای با پرچم و بیمه خود ایران بتوانند تردد کنند. کشتی‌های ما نباید ملزم باشند که از پرچم کشورهای دیگر استفاده کنند. تجارت ایران باید رسمیت داشته باشد.

فرصت خروج از برجام باید از آمریکایی ها گرفته شود

عباسی با بیان اینکه زمان هایی که برای خروج آمریکا از برجام می گذارند غیر منطقی است، افزود: امروز چون اروپایی ها تحت فشار هستند می توانند آمریکایی ها را مجاب کنند که به خاطر مشکلات اقتصادی خودشان به برجام بیاید. گفته می شود اگر آمریکا از برجام خارج شد یکسال به شرکت هایی که آمدند در ایران سرمایه گذاری کردند فرصت داده شود یا یکسال بشود دو سال نیم، در حالی که اقتصاد دنیا اجازه نمی دهد که شرکت ها به ایران بیایند. شرکت ها اطمینان ندارند چراکه هر پروژه ای را که بخواهند کار کنند معمولا بیش از دو یا سه سال طول می کشد. منطقی نیست که بگوییم اگر امریکا دوباره بدعهدی کرد و خارج شد شرکت ها دوسال وقت دارند که از ایران بروند. اصلا چنین مواردی نباید در مذاکرات گنجانده شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 79
  • نیری
    5

    اگه آمریکا با ما کار نداشته باشه مطمنا شما وامثال شما ول کن ما نیستید ترو خدا با اون ایدیولوژیتون دست از سر این ملت بردارین بذارین قدری نفس بکشن یه نگاهی به نرخ اجناس بنداز یه نگاهی به درآمد ملت بنداز .بابا با چه زبونی بگیم شکم گرسنه دین نمی‌شناسه ملت ه مثل شماها با تقوی وپرهیزگار نیستن که بتونن در مقابل سختی‌ها وفشارها مقاومت کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ۴۰ سال است که ما با این موجودات سروکار داریم....

    • ایرانی
      2

      اتفاقا خیلی برعکس فکر میکنی آمریکا منفعتش در دشمنی با ایرانه. حتی اگر بهترین حکومت دست نشانده خود رو تو ایران مستقر کنه آخرش چنان بلایی سرش درمیاره که دشمنش بشه. مثل شاه. ببینم اگه ایران وسط این اعراب خلیجی لولو نباشه چطور سلاحهاشو بفروشه؟ چطور موقعی که شوروی از هم پاشید درحالیکه همین پوتین میخواست روسیه عضو ناتو بشه چرا آمریکا مخالفت کرد؟ چون دیگه دلیلی برای حضور نیروهاش تو اروپا نداشت. این شیطان بزرگ رو هنوز نشناختی. شیطان کارش اینه که مردم رو به جون هم بندازه وآمریکا کارش اینه که ملت‌ها رو به جون هم بندازه.

  • ناشناس
    2

    مردم ازشماها جزفلاکت وسیه روزی بیشترانتظاری ندارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره واقعا مشکل الان مردم وجود شماست نه کارشکنیهای آمریکا اینو مردم خوب میدونن لازم نیست هی تکرار کنید

  • 1

    ننگتانباد طی بیش از۴دهه دنبال توَهمات ومنافع خودبقیمت عقبماندگی ودرماندگی ایران وایرانی

  • ناشناس
    24

    آمریکا اگر توافقی هم بکند فقط به دنبال منافع خودش هست

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      نه پس به دنبال منافع ماست؟؟ هنر دیپلماسی، تقابل در برابر قدرت های جهانی و امتیاز گیری برای ملت است..ولی وقتی میبینند هر فشاری از خارج و داخل بر مردم میآورند ، مردم سر در لاک خویش فرو برده اند، گستاخانه به ما وعده می دهند که نه تنها در توافق شرایط بهتری خواهید داشت ..بلکه دولت محترم، برخی تورم ها را برای 1402 برایتان آماده کرده است..این حکومت انقلابی و یکدستی است که در اواخر دولت روحانی انتظارش را میکشیدید..

  • ناشناس
    2

    با سرنوشت 80 میلیون نفربازی نکن حاجی
    40 ساله تو تحریمیم
    400 سال که عمر هم نمی کنیم
    نهایتش اگه خدا بده
    70 ساله
    که 60 سالش درس خواندن و کارکردنه
    می مانه ده سال بعد بازنشستگی
    که اونم مریضی و دارو درمان
    خداپیغمبر این حال و روزما ایرانی هاست



  • ناشناس
    1

    فقط صفرهای حسابهای شماها زیاد میشه .

  • ناشناس
    0

    نیاز نیست شما این‌ها رو بگین... مردم خودشون همه چیزو می دونن...

  • ناشناس
    1

    روزی خواهد رسید که به ملت التماس کنید تا در یک سوراخی پناهتان بدهند

  • سید
    1

    بله،،ملت فهمیدن با وجود انگل‌هایی مثل تو زندگی نخواهند داشت

  • ناشناس
    1

    آقای عباسی درست گفتند
    ولی اصلش اینه که مردم دیگه عادت کردند به سختی قرار نیست هیچ توافقی سر سفره مردم بیاد یا اثری در رفاه عمومی داشته باشه دولت دغدغه‌های دیگه ای داره
    کماکان ریاضت دستور کار مردم باشه

  • موندي
    0

    آقاي عباسي پس مشكل جاي ديگري است ،،همان انگليس كه گفته بود مردم ايران را گرسنه نگه داريد ،وشما همان تابع انگليس هستيد

  • ناشناس
    1

    باوجود افراد نادانی مثل شما ما هیچ توقعی جز پسرفت نداریم.

  • مش جمعه
    0

    خاک عالم برسرتان، اگر توان تغییری مثبت در زندگی مردم را ندارید،تشریف ببرید و قدرت سیاسی را به افراد توانمند واگذار کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      توانمند یعنی روحانی شما؟؟؟ که با برجامش کاری کرد که کشور کمر راست نکنه
      با دولتمردانش یه سنگ انداختن تو چاه صدتا عاقل نمیتونن درش بیارن

    • به ناشناس محترم
      0

      بیا کمی واقع بین باشیم. اولا:تورم در دولت رئیسی، رکورد زده،ابرتورم تاریخ انقلاب را یدک می کشد. آخوند اصلاح طلب و چه اصولگرا توان مدیریت کشور را ندارد.اینها باید بروند حوزه و مساجد روضه بخوانند. افراد تحصیلکرده دانشگاهی توان مدیریت و اداره اقتصادی کشور را دارد. دوما: روابط و سیاست خارجی ما خیلی اشتباهات دارد که باید اصلاح شود.کارمند و کارگر و بازنشسته و جوانان در فقر مالی بسر می‌برند. دلارهای نفتی در جیب نصراله ....

  • احمد
    0

    روی زندگی مردم که نه
    ولی خداکنم روی زندگی مسئولان و حقوق های نجومیشان تأثیر داشته باشد.

  • ایرانی
    0

    جناب عباسی درست گفته اند البته نصف واقعیت را گفته اند! ایشان در دلیل اینکه چرا تغییری ایجاد نخواهد شد گفته اند"رفتار اساسی طرف های مقابل که مبتنی بر فکر و ایدئولوژی آن ها است تغییری نکرده است"و بهتر بود کامل تر بیان میکردند که رفتار اساسی ما هم که مبتنی بر فکر و ایدئولوژی ماست تغییری نکرده است!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ماکه نفهمیدیم چی گفتین.

  • پیشگو
    1

    چطور وضع تورم مربوط به خروج آمریکا از برجام میشه ولی توافق دوباره تاثیر چندانی روی زندگی مردم نمیذاره؟! پس این برجام به چه دردی میخوره؟! فقط به نفع دولته؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به درده ماندن خودشان و ظلم ستم و کتک زدن مردم زور گفتن زندانی کردن و شکم حسن نصراله حرام زاده و فلسطینیهای گور به گور شده و حزب اله لبنان برای زندگی مردم و رفاه مردم و فقر کی روزبه روزبه زندگی مردم زیاد کردن هیچ تاثیری نخواهد داشت پولها بین خودشان و این ئچندتا کشور تقسیم خواهد شد اینها کثیفتراز این حرفها هستن اینها هیچ کاری قدمی برای زندگی مردم بر نخواهند داشت

  • ناشناس
    0

    ما را به خیر تو امیدی نیست {لطفاً} شر مرسان!

  • ناشناس
    0

    کلا مردم ایران مردم خوب و حرف گوش کنی هستند جناب همین که اجازه میدهید از اکسیژن خداوندی تنفس کنند ممنون و دعاگوی شما هستند

  • ناشناس
    0

    پس مریضید هی برجام برجام میکنید
    مردم ازار ها

  • محمد
    0

    مبادا مردم ماشین باکیفت وکالا باقیمت ارزان سوار بشن دلارارزان بشه کاسبهای تحریم نتونن کاسبی کنن اقای رییسی همه مردم امیدشون به شماست نا امیدمون نکن

  • ناشناس
    0

    اگر بخوا هد اثری بگذار شما نمی گذارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دشمن اصلی مردم این آقاس و کل مسولین کشور اینها نمیخوان مردم زندگی داشته باشن اینها نمیخوان مردم در رفاه باشن اونوقت یک سفر را رفاه می دانند اینها نمیخوان مردم ارزانی را ببینند اینها میخواهند مردم همش مریض دبال دعوادارو گران و به چه کنم چه کنم مردم را ببینند اینها تمام دروغگوهای دنیا هستند اینها مردم را فریب دادن اینها می گفتن تمام گرانیها فقر گرانیها از تحریم است حالا میکن تاثیری در زندگی مردم نخواهد داشت پس پولهای آزاد میشه به کجا میرود فسطین یمن حسن نصراله حزب اله لبنان پس این چندتا جشن باید بگیرن وضضضعشان خوب خواهد شد مردم ایران زجرو بدبختی فقر بکشن چندین سال کیفش را فسطینیها حزب اله لبنان سوریه روسیه یبمن و خودشان ببرن

  • ناشناس
    0

    حرف مفت نزن.جات از جای گرم بلند می شود نماینده انتصابی و ۵ درصدی،مجلس نه سر پیاز است نه ته پیاز و در کار کشور اصلا او را بازی نمی دهند،سران سه قوه هم که به جای مجلس دارند قانون وضع می کنند،دیگه شما چه خاصیتی دارید؟؟؟

  • بازنشسته
    0

    لعنت خدا بر همتون
    ایشاله به زودی همتون به درک واصل بشید و اون موقع مردم تغییر رو تو زندگیشون می بینن

  • فندک
    1

    اگر برای ملت چیزی نداشته باشد برای شماها که دارد

  • یکی از مردم
    2

    نگران نباش حاجی ما خیلی ساله از همتون قطع امید کردیم فقط دنبال یه کورسوی امید بین خودمون(مردم) هستیم که شاید آبی ازمون گرم شه و کشور و اموالمون رو از شماها پس بگیریم

  • ناشناس
    0

    بزرگت از شناسنامه ت داری هرت و پورت میکنی

  • ناشناس
    3

    اسیاب به نوبت است یک روز نوبت مرحوم محمدرضا شاه پهلوی بود که از بی لیاقتی ما بود یک روز هم نوبت تو ولی تو موی دست او هم نمی شوی . زر کجا خاک پست کجا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مغز نخودی کی بودی تو

  • ناشناس
    1

    ملت فقط در مصیبتها شریک شما و تصمیمهایتان هستند

  • رضا
    2

    آقای عباسی ما خوب می دانیم که توافق هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی ما نخواهد داشت تا دزدان فولاد مبارکه وامثال شما وحسن نصرالله وحماس و......هستند هیچ تاثیری بر زندگی ما مردم ندارد فقط گدا زاده ها از آن نفع خواهند برد

  • هموطن
    0

    نه بابا ما میتونیم تا زمانی که شما هستید ما روی خوش نمی‌بینیم ، شما خودت رو ناراحت نکن

  • مجیدغلامی قراقیه
    0

    شمابه فکرخودت باش شماهادوست نداری برجام به نتیجه برسه فقط به فکرمنافع‌ خودتون هستید انشالله به کوری دوشمنان مردم به اسایش ورفاه میرسن توبروبه فکرکسانی باش که بیت المال باجاش بردن

  • ناشناس
    1

    مردم خیلی وقته از شما ها انتظار ی ندارند. ما میدانیم توافق بشه برای عربها خوب میشه مثل فلسطین. سوریه. لبنان. یمن. عراق. مردم ایران چکاره هستند که خوشحال باشند.

  • ناشناس
    1

    حتما همینطوره و جز حقیقت نیست . برجام هیچ تاثیری بر معیشت مردم نخواهد داشت و شاید نوسانات قیمت هارا پس از برجام شاهد باشیم ، اما قیمت ها هرگز همانند سال ۹۴ به قبل نخواهد شد.

  • ناشناس
    0

    اسکول پسفطرت پس مردم چه انتظاری داشته باشن
    بازم میخوایین بعد توافق پول ملت و کشور رو بدین فلسطین لبنان و یمن و عراق که ملت انتظار گشایش نداشته باشن
    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است این رو برای همیشه حالی بشین

  • مجله گل آقا
    0

    انتظارات مردم در جهان خلاصه یه روزی توسط یه جوانمرد برآورده میشود . دیر و زود داره سوخت و سوز نداره .......... اما در آن روز تاریخ خواهد نوشت که آن جوانمرد با نواب خاصش چه بلاهایی بر سر مسئولان حکومت های ملحد و مرتد و شیاد و حیله گر و کافر و حقه باز خواهد آورد . و بیشتر از همه بر سر حاکمانی که ظاهر دینی داشته اند اما باطنشان شیطانی بوده ...... خداوند هیچ ظالمی را بی فرجام نخواهد گذاشت . و هیچ مظلومی را هم نا امید نخواهد گذاشت .

    نظرات شما -
    • به مجله گل اقا
      3

      جناب خدا خودش ظالمه چه دلی خوش داری تو

    • بی طرف
      0

      مسوولین ببینید مملکت رو به کجا رسوندید که مردم رو به کفر وا داشتین.....

  • ناشناس
    0

    زمزمه میکندکه فردا توقع نداشته باشی وبه این نتیجه برسید کهمشکل آخونداست

  • ناشناس
    0

    شما بخواهی نخواهی توافق بر اقتصاد ایران تاثیر خواهد گذاشت و باید هم تاثیر بزارد مگر اینکه شما به زور مانع تاثیر بشی

  • ناشناس
    0

    مردم چه انتظاری داشته باشند یعنی چی همه سر کاریم

  • رضا
    0

    مردم خیلی وقته که دیگه به روزه خوانها
    اعتمادی ندارند.شما نگران نباش.

  • شهاب
    0

    این اقا میخاد پیشخور کنه یا به حساب اقا زاده ها واریز بشه ،هنوز توافق نشده کلی دلار و طلا ریخته ،لفظ توافق از هزارتا برنامه صدمن یه غاز دولت بیشتره ،هنوزم مدعی هستند که توافق اقر نداره،اگر حرف ملت رو میخای توافق کنید به باقیش کاری نداشته باشید ،لاقل یکی دو سال مردم ارامش داشته باشند

  • ناشناس
    1

    اگر تاثیر نداره پس چرا تن به ذلت میدید دیپلماسی التماسی سال ها پیش گرفتید ، شما و دوستانتان جلو فلاکت و هلاکت مردم را بگیرید برجام و توافق نمیخوایم

  • ناشناس
    0

    فریدون عباسی از کاسبان تحریم

  • 0

    لعنت به کاسبان‌ وجنایتکاران تحریم
    بدانید که در تاریخ ثبت خواهد شد که کشوری با داشتن این همه منابع سرشار چگونه مردمانش به دلیل بی تدبیری عده ای قدرت طلب دچار فقر وفلاکت شده اند که امید به آینده از آنها سلب شده است.

  • ناشناس
    0

    مردم انتظار باید داشته باشند و مطالبه هم دارند . خجالت بکش دکتر . ضمنا اروپا نیازی به انرژی ایران ندارد . عربها این مشکل را حل خواهند کرد . مشکل اینجاست که اروپاییها به جای اوکراین به نفر را می خواند بکوبند و عین یمن به جای سوریه

  • ناشناس
    1

    ازتوعباسی
    از من رقاصی
    حیف مملکت دیت شما احمقها
    این هم به زودی می گذرد، داریم زیر سلاقهایتان،امتحان الهی پس می دهیم که ساهنشاه را لیرون کردیم

  • ناشناس
    0

    با امتیازات فراوانی که ایران در این دوره به آمریکا و اروپا داده شاید توافقی امضا بشه و دلارهایی که وارد کشور میشه میرسه به سوریه و لبنان و........

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مگه آمریکا مهربون شده ما خبر نداریم ؟؟؟؟
      الان نشستن دارن به ریش همتون میخندن
      خخخخخ

    • .
      0

      الان آمریکا واقعا نگران ماست!!!
      خیلی گوگولی میخواد مشکل ما رو حل کنه

  • ناشناس
    0

    هرگز حاجی هر گز ما توقعی نداریم !!!! فقد بشه برای بچه ها که استرالیا امریکا ژاپن کانادا و انگلستان هستند پول پلا فرستاد کافیه -- حداقل بشه ازاد بریم سیسمونی بخریم هم راضی هستیم،

  • ایرانی
    0

    اگر مردم همین یک جمله را بدانند که آمریکا منفعتش در دشمنی باایرانست آنگاه پی خواهند بر که حتی با تسلیم شدن درمقابل او وروی کار آمدن حکومتی دست نشانده باز چنان بلایی سرمان در می آورد که دوباره دشمنش بشویم. او تمام منفعتش اینست وسط اعراب یک لولو باشه تا سلاحهای خود رو بفروشه. من چهار مثال میزنم یکی اینکه وقتی شوروی از هم پاشید همین پوتین به شدت طرفدار این بود که شوروی هم به ناتو بپیونده ولی آمریکا مخالفت کرد چرا؟ چون دیگر دلیلی به وجود پایگاهها وموشکهای خود تو اروپا نداشت.ترامپ از برجام خارج شد چون ایران مطیع وآرام با حکومت غرب گرای روحانی خطری ایجاد نمی‌کرد.سوم اون که تو دنیا حکومت میکنه چطور اسلحه تو کشورش رو جمع نمیکنه درحالی که سالانه به اندازه جنگ. افغانستان کشته وزخمی توکشورش درست میشه.؟ چهارم الان برای تحریک چین با تایوان رابطه برقرار کرده تا اونو مثل روسیه که به اوکراین حمله کرد کاری کنه که چین هم به تایوان حمله کنه. فکر می‌کنید هدفش چیه؟ این همون کاری که شیطان انجام میده یعنی ایجاد دشمنی بین مردم ودر یک واحد بزرگتر ایجاد دشمنی بین ملت‌ها.

  • ناشناس
    0

    آره انتظار نداریم چون شماها اجازه گشایش در اقتصاد را نمی دهید نه در اقتصاد نه در هیچ حوزه دیگری

  • جلیل
    0

    فکر کنم اگه برجامی هم بخاد امضا بشه این آقا نزاره چون معلومه سهام بزرگی تو سایپا وایران خودرو وغیره.....داره گه جوش میزنه اقا برجامه نر برجان

  • ناشناس
    0

    بیسوا د.

  • عبداله
    0

    برای مردم که اثری ندارد همانگونه که تاالان همینطوربوده اما برای جنابعالی وهمفکرانتون چی .....شیطون

  • مردم
    0

    مردم هیچ انتظاری از مسئولان دزد و اختلاسگر ندارند .انشاله روزی می رسد که وضع برعکس می شود .

  • ناشناس
    0

    چون پولها قراره بره توجیب حزب الله و حماس و حشد الشعبی و یمن و ونزوئلا و .....

  • پناهی
    0

    با سلام به یاری خدا گشایش برای همه ملت ایران دارد و داشته باشد.

  • چیتگر
    0

    نکته اینجاست که فقط بر زندگی شما و امثالهم تاثیر می زاره

  • م
    0

    شرمتان باد

  • ناشناس
    0

    بله کاملا آگاهیم حسن نصرالله حان سوریه جهاداسلامی فلسطین یمن جیب آخوندهاو.......تااوناپرنشه تاسهم اوناداده نشه ملت ایران کیلوچند

  • ناشناس
    0

    چندین سال فقرو گرانی‌ها باعث طلاق بچه های طلاق شده همتان کل مسولین مملکت همتون گفتین گرانیها از نظره همه چیز همش مال تحریمهاس حالا میگید تاثیری به زندگی مردم ندارن این همه مردم رو بدبختی فقرو گرانی دروغ از همتان شنیدن نمیتونید بگید تاثیری بر زندگی مردم نداره دروغگوها همتان دشمنهای مردم ایران هستین مردم ایران در دنیا دشمنی ندارن جز شماها که دشمن اصلی مردم و زندگی مردم هستین

  • نعمت
    0

    تو دقیقا مصداق یک انسان هدف دار و ضد نظام هستی که در این موقعیت که مردم مقداری امیدوار به بهتر شدن اوضاع شده اند بی اعتمادی بین مردم پخش میکنی
    تو مطمئنا جیره خوار غربی
    خیلی ........هستی

  • عادل از قطب شمال
    0

    فقط مردم یمن. فلسطین. سوریه. لبنان. عراق. حشدالشعبی. الکتائب. حزب الله. حماس. اگه گروه های دیگر یادم رفت امیدوارم مرا ببخشند. اینها باید انتظار داشته باشند

  • ناشناس
    0

    مردم انتظار داشته باشند که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنن که پدر مردم در بیاد
    آقای عباسی وضع الآن مردم نتیجه سیاستهای بیخردانه شماست
    آیا بیکاری. ازدواج دختران و پسران بالاتر از 40سال که به علت سیاست شما توان اقتصادی نداشتن
    آیا جوانی از دست رفته و شادی مردم ایران
    قابل برگشت است

  • فیروزاسماعیلی
    0

    لطفاچندروزی ساکت باشیدببینیم چه اتفاق تازه ای می افتد

  • ناشناس
    0

    یادم اومد مگه دوستان شما یه بار برجام رو امضا نکردن پس چی شد....پس کو گلابیاش
    خخخخ

  • امیر
    0

    پس شمانگران آن هستید که نگذارند پولها رادرکجا خرج کنید.نگران نباشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها