سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تشریح کرد:

علی باقری درباره پیشرفت مذاکرات به نمایندگان چه گفت؟‌

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به جلسه امروز این فراکسیون با رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای گفت که علی باقری در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت مذاکرات بیان کرد که سفر مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ابتکار شکلی در روند مذاکرات و نه محتوایی بود.

علی باقری درباره پیشرفت مذاکرات به نمایندگان چه گفت؟‌

محمدعلی محسنی بندپی در توضیح جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی با علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: فراکسیون مستقل ولایی طبق روال هر یکشنبه جلسه‌ای را تشکیل داد که این بار مهمان جلسه آقای باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره کننده بود. ایشان گزارشی از وضعیت مذاکرات و روند پیشرفت آن را ارائه کرد.

وی افزود: همچنین آقای باقری اشاره‌ای به موضوع سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه کرد و اعضای فراکسیون هم دغدغه‌ها و نگرانی‌هایشان درباره مذاکرات احیای برجام را بیان کردند، از جمله آن می‌توان به موضوع فرسایشی شدن برجام و ارتباط بین تحریم‌ها و مذاکرات با تورم و معیشت مردم و نگرانی‌ها از ایفای نقش بخشی از واسطه‌ها در روند مذاکرات بیان کردند. اینکه موضوع مذاکرات باید مبتنی بر حفظ منافع مردم و در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای باقری به سوالات نمایندگان پاسخ داد و تاکید داشت که دولت پایبندی‌اش را به اصول ثابت کرده و در مسیرش ثابت قدم است. دولت تلاش کرده اقتصاد معیشتی را به برجام گره نزند.

وی افزود: آقای باقری درباره فرسایشی شدن مذاکرات هم تلویحا این موضوع را پذیرفت اما خاطرنشان کرد که روند مذاکرات تحت کنترل هیات مذاکره کننده است. درباره نقش واسطه‌های مذاکرات هم بیان داشت که آنها دنبال منافع خود هستند.

محسنی بندپی گفت که در نهایت در این جلسه باقری درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات پاسخ شفافی نداد. اعضای فراکسیون این موضوع را مطرح کردند که باید بطور شفاف مشخص شود که کی تکلیف برجام مشخص می‌شود اما آقای باقری گفت که مذاکرات دو طرف دارد و طرفین باید با هم به توافق برسند. در نهایت هم آقای باقری به این نکته اشاره داشت که سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابتکار شکلی و نه محتوایی در روند مذاکرات است و ارتباطی به محتوای برجام ندارد.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ناشناس
    1

    ابتکار شکلی کیلویی چند است؟!!! چرا با کلمات بازی می کنید؟! مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان عالی ترین مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا مگر بیکار است یا بازیچه امثال افراد خام و بی تجربه ای مثل شماست که وقت گرانبهای خود را صرف اتلاف وقت در مورد زیاده خواهی و خواسته های فرا برجامی شما کند؟!!!

  • ممد
    1

    عمو بایدن متشکریم

    نظرات شما -
    • کیوان
      0

      واقعا جای تشکر داره که باید بشینه اراجیف اینها رو گوش کنه

  • تاریخ
    0

    مجلس 10 درصدی حتی نمیدونه که باقری مستمع آزاد در جلسات است.

  • فریبرز
    0

    چه کسی پشت شماست که اینقدر دیکته خوبی دارد ؟ بازی با کلمات و پیدایش ادبیات به گونه شما را فردوسی هم زمان خود نداشت ...ابتکار شکلی؟؟؟ آیا فکر می‌کنید مردم نمیفهمند که با تغییر واژگان فقط امروز را فردا میکنید و هیچ انر و سوادی ندارید ؟؟؟

  • خون جیگر
    0

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند

  • الف
    0

    چرا عوام فریبی می کنید و بر سر قبری که در آن نه مرده هست و نه زنده، تباکی می کنید.
    بایدن با ترامپ می جنگد و شما با ملت !!!!

  • ناشناس
    1

    بابا این دکان حیفه که تعطیل بشه فقط ما میگیم یا درش رو کلا تخته کنین یا شبانه روزی بشه که تعطیلی بهش نخوره ما هم که وظیفه مون مقاومته که داریم میکنیم......

  • ناشناس
    0

    آقای باقری از مخالفین سرسخت برجام بود
    قحط الرجاله

  • ناشناس
    1

    این یارو باقری نیست بقره ایه

  • حبیب
    0

    به انتظاری فرداچه نشسته اید!!!
    امروزهمون روزیست که دیروزدرانتظارش بودی!!!!!

    آزموده راآزمودن خطاست!!!!!

    منتظرکسی نشینیدا
    دست تونوبزاریدروزانوتون بلندشید!!!
    یاحق

  • امیرحسین پاکذات اقایون به حرف رهبر گوش کنید انقد سنگ تراشی نکنید بعد بگید رهبر نمیزاره رهبر صد مرتبه گفت شیعه وسنی برادرند باز کاسبان تحریم حرف مفت میزنند ضمنا دشمن ملت و ضد انقلابی و اسراییلی مدیران دزد و فاسد هستند که اطلاعات سپاه باید تلاش بیشتر کند ضمنا طبق قران عمل کنید و به دنبال اذیت و ازار کردن خواهران ما نکنید انقدر به حجاب گیر ندهید رضاشاه چادرها را بزور بر میداشت شما هم امروز به زور چادر سر بانو ایرانی میکنید پس فرقی با رضا شاه ندارید چون اسلام هر اجباری را نهی کرد به جای وقت تلف کردن رو سر موی دخترها مدیران دزد و فاسد را جمع کنید و به فکر منافع خودتان نباشید به فکر منافع ملت باشید
    0

    ایران تا مدیران دزد را جمع نکند و نخبه های بیطرف غیرسیاسی را فرا نخواند هیچی درست نمیشه چون اگر تلیارد دلار هم وارد بشه رو سفره ایرانی سالم نمیاد

  • ناشناس
    0

    تاکی توروخدا کم ملت سر کار بزارید جمع کنید این برجام لعنتیو شمارو قسم میدم بخدا بگذارید راحت تواین خراب شده بمیریم تا کی

  • رضا
    0

    پذیرش برجام برای غرب و ایران در این شرایط قابل قبول است ولی نکته گنگ این ماجرا رضایت دادن روسیه برای اینکار است بنظر تله سیاسی می اید تقریبا با شرایط روسیه و غرب محال است روسیه بگذارد توافق صورت بگیرد چون این کار در حال حاضر یک درص هم بنفع انها نیست یک علامت سوال بزرگ دارد

  • ناشناس
    0

    خوش به حالتون جماعت،که انقدر ساده اید

  • ناشناس
    0

    گوشت را دادند دست گربه
    درست مثل دوره جلیلی ملعون مذاکرات بلاتکلیف هست و به علت بی سوادی و ناتوانی تیم مذاکره کننده قطعا به جای خوبی نمی رسیم

  • امیر
    0

    سیاست آقای رییسی و دولتش ایران را به زمان قاجار نزدیک کرده و اگر آقای رییسی بزودی تغییر اساسی در کابینه دولت ندهد و سیاست معقول و کارشناسی شده ای در سیاست داخلی و خارجی انجام نده.کشور را وارد یک بحران پیچیده ای می‌کنه .که بعدش هرکس بیاد تا ۴۰سال دیگر هم نمیتونه وضعیت اقتصادی کشور را درست بکنه..دولت جدید ناکارآمد هستش.فقط خودشون از خودشون تعریف می کنند مردم ایران هرشب دارند خواب روحانی را می بینند و آرزو دارند روحانی با دولتش برگرده.یک‌ق.طی روغن شده ۴۵۰هزارتومان یک کیلو گوشت ۲۵۰ مرغ ۶۰ .پراید ۱۱۰ملیون بود رییسی اومد شد ۲۰۰ ملیون ...خدا رحمت کند پدر روحانی برای سلامتی ایشان دعا میکنیم.

  • کیوان
    0

    یک نکته جااب که باقری گفت که واسطه ها دنبال منافع خودشان هستند جالب بود مانند روسیه

  • امیر1
    0

    یعنی کسی هم هست که به برجام امید داشته باشه تا ما هستیم برجام هست و مذاکره هست ولی در همین حد.

  • ناشناس
    0

    زمان مشخص کرد ک شما فرد چندان شایسته و با تجربه ای برای مذاکرات نیستید

    نظرات شما -
    • 0

      اما برا مذاکره نکرن و سر کار گذاشتن بهترینه .

  • ناشناس
    0

    گفت تا من هستم اجازه نمیدهم همه را هم سرکار می گذارم .

  • ناشناس
    0

    حفظ منافع مردم و در نظر گرفتن خطوط قرمز نظام جمله جالبی هست ولی جمع متناقضین است!

  • ایران متاسفانه در این مدت 9 سال از مذاکره هنوز هم درس عبرت نگرفته است شرم آور است. ایران متاسفانه از سال 1394 تاکنون از توافق هسته ای و برجام هنوز هم درس عبرت نگرفته است شرم آور است.
    0


    ایران متاسفانه در این مدت 9 سال از مذاکره هنوز هم درس عبرت نگرفته است شرم آور است.
    ایران متاسفانه از سال 1394 تاکنون از توافق هسته ای و برجام هنوز هم درس عبرت نگرفته است شرم آور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها