یک نماینده مجلس:

مذاکرات به هیچ جا نخواهد رسید/ تحریم ها اگر برای مردم آب ندارد برای عد‌ه‌ای نان دارد/ تحریم‌ها اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه 43 سال زندگی کردیم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تحریم‌ها امروز هم کاغذ پاره است اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه ۴۳ سال زندگی کردیم؟! کدام کشور در کره زمین طی ۴۳ سال تحریم روی پا خود باشد؟! اگر تحریم‌ها کاغذ پاره نبود امروز مذاکرت به نتیجه می‌رسید.

مذاکرات به هیچ جا نخواهد رسید/ تحریم ها اگر برای مردم آب ندارد برای عد‌ه‌ای نان دارد/  تحریم‌ها اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه 43 سال زندگی کردیم؟

محمود احمدی بیغش  در خصوص آینده مذاکرات گفت: این مذاکرات از ابتدا هم مبنایش بر درست شدن و سرانجام رسیدن نبوده است و آینده این مذاکرات نه تنها مبهم نبوده بلکه صفر است و به هیچ جا نخواهد رسید و باید مردم هم تکلیف خود را با صراحت بدانند و امیدوار به مذاکرات از سوی برخی مسئولین نباشند. دستگاه دیپلماسی خود ما هم بهتر از همه می داند مذاکرات به جایی نخواهد رسید.

احمدی بیغش در خصوص علت به سرانجام نرسیدن مذاکرات گفت: به انجام رسیدن مذاکرات یعنی دست کشیدن یکی از طرفین از اصول خود؛ یعنی آمریکایی‌ها و غربی‌ها و یا ما از اصول خود دست بکشیم که این  غیر ممکن است؛ نه ما دست میکشیم -و نباید هم این صورت بگیرد- و نه در طرف مقابل. آن‌ها هم حاضر نیستند از اصول خود دست بردارند، لذا مذاکرات به هیج جا نخواهد رسید.

وی در مورد تحمل مقاومت و صبوری مشکلات از سوی مردم افزود: مشکلات و صبوری صد درصد روی دوش مردم است. مردم حوصله به خرج داده‌اند و باور می‌کنند این مذاکرات راه به جایی نخواهد رسید؛ منتها تحریم ها اگر برای مردم آب ندارد برای عد‌ه‌ای نان دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: صدور قطعنامه‌ها نه اولین و نه آخرین بار خواهد بود بلکه به مقتضیات زمان و مراودات کم و بیشی که بین ایران و کشورها است بستگی دارد. هر از گاهی اتفاقاتی از جمله صدور همین قطعنامه‌ها رخ می دهد. مردم باید این را عنایت داشته باشند که تکلیف‌شان مشخص است و آن و اتکا بر خود است؛ آنها به غربی ها امیدوار نباشند. البته من اعتقاد دارم از برخی از افراد هم انتظار بود از بعضی رفتارهای تنش‌زای خود دست بردارند. سیاست‌مدار بودن با تنش‌زا بودن متفاوت است اینکه ما سیاست چندگانه و دوگانه‌ای را پیش بگیریم این خوشایند ما نیست. آن‌هایی که بنا دارند به سمت ما بیایند را نباید پس بزنیم؛ بلکه اجازه داریم یک روند صحیح را پیش گرفته تا بتوانیم آرامش روحی و روانی را به جامعه برگردانیم.

احمدی بیغش در پاسخ به این سوال که  آیا مشکلات امروز از زمان محمود احمدی نژاد که تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانست، نیست؟ وی پاسخ داد: تحریم‌ها امروز هم کاغذ پاره است اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه ۴۳ سال زندگی کردیم؟! کدام کشور در کره زمین طی ۴۳ سال تحریم و روی پا خود باشد؟! اگر تحریم‌ها کاغذ پاره نبود امروز مذاکرت به نتیجه می‌رسید.

وی ادامه داد: هر دولتی سیاست‌های خاص خود را دارد باید از سیاست‌های درست دولت‌های گذشته هم استفاده کرد. اگر در دولت حسن روحانی صد مطلب نا به هنجاروجود داشت دو کار مثبت هم انجام شده است همه‌ی دولت‌ها هم کار مثبت و منفی داشته‌اند. اما در مورد این دولت فکر میکنم آقای رییسی که مرد متدین و علاقه به کار است، تیمش تیم بسیار ضعیف است، حتی قواره تیم رییسی در حد دولتی که با سایر کشورها مثل اروپا و آمریکا مقابله کند نیست.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    1

    تو وامثال توی بی پدر مادر زندگی کردید وما زندگی را تحمل کردیم .فرقش اینه

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      چه جالب زندگی را تحمل کردیم، واقعا همینطوره

  • ناشناس
    2

    زر مفت زدن کاری ندارد.

  • ناشناس
    0

    خب لطفا بگید کیان مفت خوری میکنن تا آبرویشان در کل دنیا بره چرا زبانتان رو بستید اگر ایرانی وگفت خوری نمیکنی بگو لازمه که رسوابشن

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند باعث و بانی فقر و بدبختی مردم را

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تاسکوت وبیتفاوتی هست وضعیت چنین است

  • ناشناس
    0

    کدام زندگی نفهم فقط زجر کشیدیم و پیر شدیم

  • ناشناي
    1

    براى همه مسؤلين نان دارد چون تمام بيعرضه گى هاى مديريتى ونالايقى هاى وازبين بردن زندكى مردم را به راحتى كردن تحريمها مى اندازند

  • ناشناس
    0

    اگر راست میگی آقای بیغش یک هفته از حقوقت را به فقرا و مستمندان بده، البته اگر بعدش از غصه غش نمیکنی.

    نظرات شما -
    • دروغگوها
      0

      ما نان حرام نمیخوریم ،!!

  • مش جمعه
    0

    برای تو هم هوا و آب و نان و مقام و پول و خانه و ... داشته و دارد.

  • بهرلم
    0

    چرادوپهلو حرف میزند نفهمیدیم موافق مذاکره بوده یا مخالف .

  • ناشناس
    0

    هر موقع که شفافیت آرا نمایندگان رو تصویب کردین اونوقت..... مفت بزنید
    تحریمها پدر ملت رو در آورد

  • ناشناس
    0

    آدم فهمیده ، ما۴۲ سال زندگی کردیم،فلاکت وبدبختی اسمش زندگی است،البته برای شما خوب نون وآب داشته!!!!

  • ناشناس
    1

    از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است

  • ناشناس
    0

    احمدی با غش ! تحریم برای شما اثری ندارد . آیا حاضری با حقوق یک کارگر یک ماه زندگی کنی ؟؟؟؟؟؟

  • خون جیگر
    1

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند.

  • پشیمانیم
    0

    تاریخ شاهد رسوایی ادعاهای پوچ است .مملکت کمکمک در حال توسعه و پیشرفت بود که مشتی کج پندار آتش در خرمن ملت گذاشتند و امروز تاریخ در برابر ادعاهایشان آینه قرار داه است.به وزرا دوران شاه و نمایندگان مجلس و سایر کارگزاران کمی دقت کنید بعد با امروز قیاس کنید.

    نظرات شما -
    • ملی
      9

      زرت

    • ناشناس
      2

      دقیقا.ساده اندیشی واشتباه نسلی درسال ۵۷ ایران وچندنسل ایرانی راتباه کرد

    • ب ملی
      2

      حقیقت برای امثال توتلخ ودردآوراست

  • ناشناس
    1

    فواره چون بلند شود سرنگون شود

  • ناشناس
    0

    مجلس مقصر اصلی اینهمه بد بختی های ملت است واقعا این تیم ضعیف حق مردم ایران است چرا مجلس به اینها رای اعتماد میدهد دولت معرفی میکند مجلس تایید نکند روز قیامت باید جوابگوی ایمان واعتقاد ومال وزندگی واعتماد از دست رفته ونا امیدی مردم ایران بخصوص جوانان باشید خدا مرا لعنت کند اگر از یکی از مسولین در قیامت بگذرم که زندگی ما را تباه کردند

  • خودم
    0

    این احمق‌ها الکی از فیلتر شورای نگهبان عبور نکردند اینا همان غلام‌مان حلقه بگوش هستند که هرچه اربابشان بگه، حاضرند جهت سیری شکم‌شان وجدان و شرف‌شان را بفروشند.

  • ناشناس
    0

    آقای نماینده مردم به تمام معنی ازدیپلماسی وزارتخارجه خیلی خیلی پیش ترهستند تصور نکنید که مردم منتظرند که حالا شما نمایندگان ویا وزرا خصوصا وزارت خارجه کاری ازپیش ببرند اصلا اینطوری نیست.یادتون هست دریک زمانی اروپاییها تو ایران سرمایه گذاری میکردند با یک سخنرانی گذاشتند ورفتندبعدا چقدر رفت وآمد شد تو وزارتخارجه که برگشتند وبعد دیری نپائید مجددا برگشتند. .من عقیده دارم قلمرو وزارتخارجه را منحصر به چند کشور کنند وسفارتخانه های خودتان را ازروی مصلحت درکشورهایی که شما با انان زاویه دارید ببندید و از سفرای آنان درایران بخواهید ایران را ترک کننداین تنها راهی است که سیاستمدارانی مثل شما میتواند آرامش روانی جامعه را حفظ کردند . کاغذ پاره بودن ویانبودن تاریخ مصرفش گذشته ودرنزد افکارعمومی اهمیت نداره همانطوریکه عملکرد ناچیز وزارتخارجه فعلی که تمام وزارت را به یک چیز گره زده وآن سیاستگرایی است من تصورم اینست که وزیر هم با عنایت به آنچیزی که ما تو خبرها میشنویم دیپلماسی مقاومت را درپیش دارد اما دربرابر مقاومت هم باید یک تلاشی فراگیر را برای تسهیل اموری که به عمق اقتصادی ایران است ازخود نشان دهد اینطرف قضیه بسیار ضعیف است وکارچندانی نکرده است .برجام وبرجامیان هم خدا را شکر بخط پایان رسیده اند الحمدالله دهه ها سرگرمی خوبی درست کردید . لطفا بمدیریتی توجه کنید که هنوز ماعقیده داریم که آنچه خودشان برمدیریت ناکارمد اشاره میکردند اکنون همان ناکارآمدی بوضوح مشاهده میشود والا اگر کارامدی بود ملت حداقل تفاوتهایی را درزندگی خود احساس میکردند البته احساس مردم برگرانی وتورم بسیار شدید نسبت به قبل از خودشان نزد افکارعمومی یک امر واضحی است بطوریکه گفته های رئیس دولت ازقبل وفعلی ایشان درکنارهم گذاشته میشود وخیلی ساده قضاوت میکنند وبدانید بجای رضایتمندی روح نومیدی را با نرخ بیشتری دربدنه جامعه تصور میکنند .

  • کشک
    0

    اگر مذاکرات به نتیجه نمیرسد چرا در دولت آقای رئیسی یک هواپیما پر از آدم فرستادید تا با پول خلق الله هتل های گران قیمت بگیرند چند ماه در آنجا به عیش و نوش بپردازند و ملت را با وعده های پوچ سر کار گذاشتید؟!

  • ناشناس
    0

    بله شمامسولین بی لقایت مملکت راچاپیدین ما مردم عادی حسرتش را خودیم شما بهترین ماشین های خارجی سوار شودین ماحسرتش خودیم
    بچه های شما در امریکا اروپا زندگی میکند وسیسمونی نوه ها شما از تکیه خرید میشود ولی بچه های ما مردم عادی اومید برای تشکیل زندگی ندارد
    وقتی که ساختمان های لاکچری شمارا در جاهای مختلف ایران بیبینیم حسرت یک جان پنارا ما مردم عادی می خوریم بله شما مسولین بی لقایت زندگی اشرافی کردین مامردم عادی همیشه با استرس حسرت زندگی کردیم

  • ناشناس
    0

    برای ذوب شدگان در ولایت که خوب بوده

  • gaber
    0

    لپ کلام اینه بله قربان باش دزدی و اختلاس حلاله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها