سفارت ایران در کابل خبر داد:

علام آمادگی ایران برای تولید محصولات کشاورزی و کشت جایگزین خشخاش در افغانستان

سفارت ایران در کابل آمادگی برای تولید محصولات کشاورزی و کشت جایگزین خشخاش در افغانستان را اعلام کرد.

علام آمادگی ایران برای تولید محصولات کشاورزی و کشت جایگزین خشخاش در افغانستان

در توییت سفارت ایران در کابل آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از تصمیم حکومت سرپرستی افغانستان مبنی بر مممنوعیت کشت و خرید و فروش مواد مخدر، آمادگی خود را جهت همکاری برای تولید محصولات کشاورزی و کشت جایگزین در افغانستان اعلام می نماید.

روز دوشنبه نیز دستیار وزیر امور خارجه کشورمان به تصمیم طالبان در مورد ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان واکنش نشان داد .

سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت : « اجرایی شدن ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عمیقی در این کشور و اقتصاد سیاه جهان خواهد داشت.

در ۳۲سال گذشته فقط یکبار که رهبر وقت طالبان کشت خشخاش را ممنوع کرد تولید تریاک به‌حداقل(۲۰۰تن) رسید. در حالیکه همیشه تولید تریاک رو به افزایش و هزاران تن بوده است .»

 به گزارش ایسنا اخیرا طالبان کشت خشخاش در افغانستان را ممنوع اعلام کرده است.

 طالبان تاکید کرده که اگر کسی از این فرمان تخلف بکند کشت او از بین برده می‌شود و با متخلف بر اساس شریعت اسلامی برخورد صورت می‌گیرد، همچنین استعمال و انتقال، خرید و فروش، واردات و صادرات و کارخانه‌های تولید هرگونه مواد نشئه‌آور مانند شراب، هروئین، شیشه وغیره ممنوع است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    کشت خشاشو بدین اخوندامدیریت کنن خیلی خوب بلدن

  • سروش
    0

    اگر کچل طبیب بود سر خودش را درمان می کرد

  • ناشناس
    0

    کشاورزی ایران رو که نابود کردید حالا مونده کشاورزی افغانستان
    کجای ایران منابع آب و خاک پایدار دارد و کشاورزی پایدارمون چیه؟؟؟؟

  • علی
    0

    آیا ازنظرکارشناسان کشاورزی درست است میگویند بایدهرسی سال یک بار زمینی که درآن قابل کشت است باید خشخاش بکارندتااین زمین هم سالهای بعد کشت های خوبی تحویل واین زمین ازآفات های در امان است وکمتر به کود های شیمیایی احتیاج دارد دوم ما حدود چهل وپنج میلیون نفر به اعتیاد داریم واگر ارز اینها حساب کنید چرا به جیب دیگران برود واین چیزی است حتی اگریک مسئول متعاد به تریاک باشه کمتر ازحقوقش خرج میکنه پس مجبور است ازراه رشوه فساد اداری خودش تامین کنه دوم مردم هم همینطور مثلا طرف بقاله ازروی جنس گرانی تامین وجوانی که بیکاره ازراه دزدی وکیف قاپی با باید دولت پیگیر شکایت خرج زندان مامور قاضی بکنه تا آن فرد دستگیر ودولت خرخش بده آیا یک بار مسولین نشستند فکر کنند این پول موادچهل وپنج میلیون نفر دائم تفریحی باید ازجیب دولت پرداخت شود .چرا کارشناسی نمیکنیدچرا نمیدانید بها خرج معتادین را اول ملتی که سالم هستند ودوم دولت پرداخت میکند آنهم چه جوری با تنقلاتش دولت پرداخت میکنه وبدون تنقلات مردم پاک که اهل هیچ نیست بجرات نصف ایران متعاد است. اگر واقعا چند سال دست حقیر باشه بخدا با پول این مواد فقیری وجود نداره ارز بیرون نمیره وتحریم هم اثری نمیکنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها