طالبان خواستار کمک جامعه جهانی برای کشت جایگزین خشخاش شد

سخنگوی گروه طالبان از جامعه جهانی خواست به منظور جلوگیری از کشت خشخاش و مبارزه با مواد مخدر و یافتن جایگزین و کمک به کشاورزان این کشور، با کابل همکاری کنند.

طالبان خواستار کمک جامعه جهانی برای کشت جایگزین خشخاش شد

ذبیح الله مجاهد امروز یکشنبه در کابل گفت که لازم است تا برای خشخاش کشت جایگزین پیدا شود و دولت این گروه در این راستا تلاش می کند.

وی افزایش کشت خشخاش در این کشور را رد کرد و گفت که آنها با جدیت با کشت مواد مخدر مقابله می کنند.

پیش از این سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده بود که کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و به کشورهای منطقه و جهان هشدار داده بود که سیل هروئین به کشورهای آنها سرازیر خواهد شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اینهم با این حرفها می خواهدجامعه جهانی را به سوی خودشان جلب کنند

  • سخن
    0

    اینهمه تخصص و دانش به روز که شماها در پاکستان فرا گرفته اید بدرد پیشرفت و ابادانی کشور نمیخوره؟ پس چی شد ؟!!همیشه خرد جمعی هرچه بگوید از دقت خیلی بالایی برخوردار هست .ببینید مردم چه میخواهند و که میخواهند ،عاقبت همان خواهد شد.بیشتر از انکه با دشمنان سرزمین افغانستان بجنگند ،با مردم عزیز افغانستان جنگیدند.هر گروهکی بر روی مردم خود اسلحه بکشد،تا خدا خداست شرمسار و از حافظه مردم پاک نخواهد شد.حوصله و صبر مردم را به حساب بخشش نگذارید.شاید اگر هزار سال پیش بود طالبان میتوانست بر قدرت بماند ،شاید ،شاید هم نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها